abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 oktober 2010 @ 20:00:02 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_87297798
Heb jij het wel eens meegemaakt?

Je ligt wat te dromen en hebt ineens een idee waarvan je overtuigd bent dat het iets belangrijks is en dat je het met zoveel mogelijk mensen moet delen, 3 seconden later wil je verder denken en ineens , is dat idee weg, alsof het uit je hoofd is "gebiemd" door aliens ofzo ?

Poll: Heb jij dit weleens meegemaakt ?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
:+
Save Us From Fashion !
pi_87298252
Ja, ik schrijf ze tegenwoordig op, meestal binnnen 3 seconden.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 20:35:39 #3
151199 tinoz
Alter Reality
pi_87299424
vertel !!

En verder , zijn er mensen die wel kunnen herinneren welke richting het idee was ? :o
Save Us From Fashion !
pi_87299485
Meestal oplossingen voor grote bedrijfsproblemen

Ik had ooit een periode dat ik een kladblok op mijn nachtkastje had liggen....
  donderdag 7 oktober 2010 @ 20:48:06 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87300011
Wat een vaag topic zeg..
Ik ben die ene nee stemmer inderdaad.. als iets in mn hoofd schiet dan ga ik het beredeneren, en zie ik daarna wel of het de moeite waard is om te delen. Dus of ik ben zo dom dat ik niet intressant bent voor aliens die ideeen opslurpen, of ik heb een goed schild om mee heen. :7
Verbazingwekkend overigens hoe je onder invloed van cannabis alle problemen logisch kan oplossen, en dan kan denken deze logica moet ik opschrijven, en het dan natuurlijk vergeten te doen :')
The truth was in here.
pi_87300377
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:48 schreef Bastard het volgende:
Wat een vaag topic zeg..
Ik ben die ene nee stemmer inderdaad.. als iets in mn hoofd schiet dan ga ik het beredeneren, en zie ik daarna wel of het de moeite waard is om te delen. Dus of ik ben zo dom dat ik niet intressant bent voor aliens die ideeen opslurpen, of ik heb een goed schild om mee heen. :7
Verbazingwekkend overigens hoe je onder invloed van cannabis alle problemen logisch kan oplossen, en dan kan denken deze logica moet ik opschrijven, en het dan natuurlijk vergeten te doen :')
Heb ook nee gestemd, nog nooit meegemaakt.
Weet wel van iemand die onder invloed allerlei dingen opschreef en als hij het dan 's morgens nuchter teruglas het absurde ideeën waren waar hij niets mee kon.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 20:57:40 #7
151199 tinoz
Alter Reality
pi_87300514
Het ligt iets anders,

Alles wat je van dat idee overhoud is de herinnering dat die er was. En het gevoel eromheen. De herinnering kan je bijvoorbeeld vertellen dat het uniek, interessant zéér belangrijk, het antwoord op de belangirjkste problemantiek, of een openbaring was.

De werkelijke inhoud , die is verdwenen. Ofdat dit komt door de REM slaap, chemische zooi in je toilet tas , door aliens die je hersens scannen , de overheid die je magnetisch bestraalt of door jezelf en je alles verzint, dat is een tweede.

De centrale vraag is : heb je dit weleens meegemaakt ?
Save Us From Fashion !
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:01:58 #8
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_87300741
Ja. Echter hetzelfde "gedachtepad" opnieuw volgeb brengt me vaak weer terug op die geniale -meestal toch tegenvallende- idee. :')
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:15:22 #9
151199 tinoz
Alter Reality
pi_87301414
hmz ,

als dat geen dwaalspoor is , dan is het fictie
Save Us From Fashion !
pi_87305985
Beetje bullshit topic zeg. Dit is gewoon hoe het menselijk brein werkt.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:51:05 #11
151199 tinoz
Alter Reality
pi_87306598
Ikzelf ben bloedserieus !

Ingevingen noem ik het. En ondanks dat ik er regelmatig soms DAGEN van slag door kan zijn, vervloek ik deze ingevingen niet. Dát is bijgeloof en dat kan je bekritiseren, maar ik vind mijn ingevingen te kostbaar om ze te verspelen door ze te vervloeken of dat dat nou zou kunnen of dat dat nou bijgeloof is , ZO zuinig ben ik op ze.

Ik wil mijn ingevingen niet onderschatten en wanneer er rare dingen gebeuren zoals het kwijtraken van ingevingen dan ben ik oprecht opzoek naar mensen die deze ervaring delen, niet alleen om herkenning te vinden maar ook voor een eventuele oplossing of manier van omgang met het ( ervaren van het ) verliezen van ingevingen.
:o ;)
Save Us From Fashion !
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:17:54 #12
151199 tinoz
Alter Reality
pi_87307762
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:37 schreef Monco10 het volgende:
Meestal oplossingen voor grote bedrijfsproblemen

Ik had ooit een periode dat ik een kladblok op mijn nachtkastje had liggen....
Ik vergeet met tijden dat ik een kladblok moet menemen terwijl ik het in principe altijd wil doen. Ik schrijf op de raarste plaatsen , in de bus , op de WC etc. probleem vaak is dat ik steno's maak en dan vergeet waar het overging. Daarnaast heb ik het probleem dat ik een bak vol van die steno's heb die ik persoonlijk allemaal zeér waardevol acht.

Ik heb in mijn oude PDA ongeveer 220 taken staan en ik ben zo lui geworden om mijn steno's niet eens meer in outlook als taken toe te voege.

De gedachte dat ik daar allemaal nog iets mee moet doen omdat de rest van de mensheid dat niet doet voor welke reden dan ook, dáár raak ik echt gefrustreerd en gek van. Daarbuiten kan ik het niet verkroppen dat niemand me helpt tenzij ik met geld zwaai.

ik ga ervan uit dat 1 idee de wereld kan veranderen, dus nu weet je waarom ik zo gebrand ben om erachter te komen hoe ik verdwenen ideeën terug kan krijgen of erachter kan komen waarom ik ze vergeet en of anderen dit ook kennen, heb nog wel 1 kaart in mijn mouw maar die zouden jullie zelf wel kunnen herinneren !
Save Us From Fashion !
pi_87308768
Okee, laat ik het zo stellen: wat de vliegende NEUK heeft dit met BNW te maken?
Is je stelling serieus dat reptillians je gedachtes ontvoeren of zo?
pi_87309508
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:45 schreef ToT het volgende:
Okee, laat ik het zo stellen: wat de vliegende NEUK heeft dit met BNW te maken?
Het is Tinoz...
pi_87309612
Ja, als ik stoned was. En als ik me dat dan de volgende dag kon herinneren dan was het toch een stuk minder indrukwekkend dan ik dacht :')
pi_87310187
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:06 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Het is Tinoz...
Dat verklaart alles? :P
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:14:21 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87312722
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:45 schreef ToT het volgende:

Inderdaad TS, wat is nu eigenlijk je BNW doel hiermee? Is het meer iets voor PUB misschien?
The truth was in here.
pi_87312896
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Inderdaad TS, wat is nu eigenlijk je BNW doel hiermee? Is het meer iets voor PUB misschien?
Omdat er beelden in je dromen worden geplaatst, die je beïnvloeden, en omdat je er niets meer van kan herinneren gaat het vaak aardig onbewust.

Misschien eerder iets voor TRU dan BNW.
pi_87314849
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:28 schreef Orchestra. het volgende:

[..]

Omdat er beelden in je dromen worden geplaatst, die je beïnvloeden, en omdat je er niets meer van kan herinneren gaat het vaak aardig onbewust.

Misschien eerder iets voor TRU dan BNW.
Worden die in je geplaatst, of genereren je hersenen die gewoon om de zaken van alledag te kunnen verwerken?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:33:28 #20
151199 tinoz
Alter Reality
pi_87320705
Ik ben er vanuit gegaan dat ze bijvoorbeeld in je droom ontstaan en ze voor het moment van bewustwording en ontwaken worden verwijderd voordat je er iets mee kan doen.

Wat ik nog meer kwijt wil :

Soms zijn bepaalde visies voor mij zo duidelijk en overtuigend, dat ik ga geloven dat het een soort van test is. Met logisch redeneren ( denk ik dan ) kom ik telkens van tijd tot tijd, tot de conclusie, dat het onmogelijk moet zijn, dat ik nog steeds alleen ben op het gebied van analyseren en mijn overtuigingen daarbij na jaren niet heb kunnen delen met anderen die in de richting denken dat ik denk.

:+

[ Bericht 62% gewijzigd door tinoz op 08-10-2010 21:23:37 ]
Save Us From Fashion !
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:05:09 #21
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_87339784
Wat tinoz omschrijft komt veel voor. Dromen vergeten we makkelijk en in dromen hebben dingen vaak rare proporties. Waardoor je bijvoorbeeld het gevoel krijgt dat iets heel belangrijk is.
Een normale gewaarwording maar ook interessante materie.

Er zijn trouwens ook middelen en truckjes om je bewuster te doen worden van je dromen. Bijvoorbeeld bepaalde thee en oefeningen.
Wat heel belangrijk lijkt in sommige dromen is dan niet plots 1 op 1 ook heel belangrijk in de wakkere wereld. Maar je kunt je wel meer bewust worden van wat je hebt gedroomd.

Een ander opmerkelijk feitje rond dromen is dat dieren hun hele leven lang ongeveer evenveel dromen als toen ze jong waren. Terwijl dit enorm afneemt bij mensen.

Ik snap ook niet waarom dit in BNW staat. Kun je dat uitleggen tinoz? ^^
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:26:26 #22
151199 tinoz
Alter Reality
pi_87343404
je bagitalizeert het weer , zoals bijna bij alles wordt gedaan.

Wanneer ik zeg dat het "een belangrijke ingeving" betreft , bedoel ik niet een door fantasie verrijkte aan de verbeelding onderhevige subjectieve droom. Het gaat om enkel DIE keren dat ik er van overtuigd was dat ik echt een openbaring / idee had wat merkbaar uit mijn gedachten vervaagde, om nooit meer terug te keren ,tenzij , in een volgende droom misschien.

Ik heb een aantal ideeën op een dag en kan soms weken bezig zijn om slechts 1 zo een idee terug te krijgen, meestal lukt dit me gedeeltelijk maar geen van die dingen kan zich meten aan wat ik dus s'nachts meegemaakt heb.

Misschien is het ook een kwestie van geloof, zonder feiten en zeker weten overtuigd zijn dat er iets is. Maar als je het eenmaal hebt meegemaakt en het NIET van je afzet denk ik dat de vraag die mij plaagd " wat is dit nou weer" door vele anderen afgevraagd werd wordt en zal blijven worden / zijn. :+
Save Us From Fashion !
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 01:45:04 #23
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_87347897
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 23:26 schreef tinoz het volgende:
je bagitalizeert het weer , zoals bijna bij alles wordt gedaan.

Wanneer ik zeg dat het "een belangrijke ingeving" betreft , bedoel ik niet een door fantasie verrijkte aan de verbeelding onderhevige subjectieve droom. Het gaat om enkel DIE keren dat ik er van overtuigd was dat ik echt een openbaring / idee had wat merkbaar uit mijn gedachten vervaagde, om nooit meer terug te keren ,tenzij , in een volgende droom misschien.

Ik heb een aantal ideeën op een dag en kan soms weken bezig zijn om slechts 1 zo een idee terug te krijgen, meestal lukt dit me gedeeltelijk maar geen van die dingen kan zich meten aan wat ik dus s'nachts meegemaakt heb.

Misschien is het ook een kwestie van geloof, zonder feiten en zeker weten overtuigd zijn dat er iets is. Maar als je het eenmaal hebt meegemaakt en het NIET van je afzet denk ik dat de vraag die mij plaagd " wat is dit nou weer" door vele anderen afgevraagd werd wordt en zal blijven worden / zijn. :+
Ik doe niet alsof het niets is. Ik geef gewoon aan dat het veel voorkomt, herkenbaar is. Ook geef ik aan dat er manieren zijn om je dromen wat helderder te herinneren. Dus ik zie niet in hoe ik hier aan het bagatelliseren zou zijn.

Daarbij komt nog dat er niets mis met subjectiviteit, fantasie of verbeelding. Hoe denk je dat mensen anders op grote ideeen komen?

Hoe boeiend ook, het is me nog niet duidelijk wat dit te zoeken heeft in BNW. ;)
pi_87347901
Ja heb ik zo vaak...ben ergens geniaal......
GET A LIFE! DuDe!
pi_87348338
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:17 schreef tinoz het volgende:

Ik heb in mijn oude PDA ongeveer 220 taken staan en ik ben zo lui geworden om mijn steno's niet eens meer in outlook als taken toe te voege.

De gedachte dat ik daar allemaal nog iets mee moet doen omdat de rest van de mensheid dat niet doet voor welke reden dan ook, dáár raak ik echt gefrustreerd en gek van.
Heb je niet gewoon een dwangneurose en/of ben je zwaar controlefreak?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')