abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87270279

Wie kent het BBC-programma Ready, steady, cook? Twee chefs krijgen elk een zak met ingrediënten waarmee ze dan meerdere gerechten moeten improviseren. Kijk het maar eens op Youtube, het is leuk!

Nu lijkt het me leuk zoiets met Fok! te doen. Als iemand bijvoorbeeld nog dingen over heeft waar hij of zij niets mee weet te koken, kunnen we in dit topic misschien iets bedenken. Of we posten om de zoveel tijd een virtuele zak die meerdere mensen dan kunnen kopen en iets maken. Want alleen erover posten heeft natuurlijk geen nut in een culinair forum. We willen wel iets eten! Het zou natuurlijk pas echt tof zijn als er mooie foto's en recepten uitrollen. :9~

Wie doet mee? Als iemand met wat ingrediënten in de (koel)kast zit waar je niets mee weet, post ze dan! Ik weet dat hier op Fok! een paar zeer creatieve koks ronddwarrelen. Slechte nieuwe koks, doe gerust ook mee, want uit ervaring weet ik dat je van je mislukte recepten nog wel het meest leert. :P

SPOILER: Trouwens
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_87270310
leuk idee! :D
pi_87270361
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
leuk idee! :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_87271015
Ga morgen maar eens in m'n koelkast kijken, nu geen zin meer in. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_87272856
Leuk idee! Ik doe in principe wel mee. Maar na het weekend. Mijn koelkast is nu leeg en dit weekend heb ik een feestje te verzorgen voor 40 personen dus dan kook ik al genoeg...
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_87273118
dit vereist natuurlijk wel enige voorbereiding per kook sessie ;)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:56:29 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87279611
Ik hou niet zo van improviseren. Al is dat op deze manier natuurlijk nog wel te doen, want het resultaat hoeft vast niet binnen een uur op tafel te staan. ;)

Ik denk dat het van de ingredienten afhangt of ik mee wil doen. Maar het lijkt me wel leuk om te volgen. ^O^
pi_87279815
Ooee dat vind ik leuk! Ik duik vanmiddag even de koelkast in! :)
pi_87282625
Cool dat mensen mee willen doen! :D

Inderdaad, het voordeel is dat je altijd nog kan besluiten gewoon niet mee te doen als je niets weet met de ingrediënten. En dat zal vast vaak gebeuren, zeker ook bij mijzelf want van veel dingen heb ik geen verstand.

Als niemand van het weekend een goed lijstje van zeg zo'n 5/6 ingrediënten heeft gepost, dan zal ik wel iets verzinnen.

Het lijkt me wel een leuke uitdaging in ieder geval. Nieuwe gerechten verzinnen en opeten :9~
pi_87282725
Ik doe ook mee :)

Mijn koelkast is redelijk leeg, het enige wat ik erin heb liggen waarvan ik nog niet weet wat ik er mee moet is een flesje cranberrysap :)
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:34:58 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87282864
Grappig idee. Hoeveel tijd wil je het geven, één lijstje per dag of zo?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87283278
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:34 schreef De_Hertog het volgende:
Grappig idee. Hoeveel tijd wil je het geven, één lijstje per dag of zo?
Nee, wel meer dagen natuurlijk. Niet iedereen heeft op dezelfde dag tijd om én boodschappen te doen én iets te bedenken én het dan ook nog eens te koken. We kijken wel even hoelang het duurt.

Een per week of per twee weken ofzoiets lijkt me een stuk beter. En er zullen misschien op een gegeven moment meerdere "zakken" door elkaar gaan lopen, maar dat lijkt me ook geen probleem. Het is voor de lol en de smaak, totaal niet bedoeld als wedstrijd ofzo :) Toch zal ik proberen het wel een beetje geordend te houden als het aanslaat, anders wordt het zo'n rotzooi topic.
pi_87284109
tis natuurlijk wel t leuk om te melden wie het meest originele er mee weet te maken :)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:33:20 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87284808
Dat kan iedereen toch wel voor zichzelf uitmaken? Waarom moet dat vermeld worden?
pi_87286384
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
tis natuurlijk wel t leuk om te melden wie het meest originele er mee weet te maken :)
tis toch sowieso gewoon leuk om te zien wat mensen ermee doen? Waarom nou weer een wedstrijd van maken? Dat hebben we al eens gehad hier trouwens.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_87286444
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
Daar zie ik de meerwaarde niet van. Het topic moet gewoon gezellig worden waar haute cuisine, maar ook gewoon een gehaktbal met groente kan worden gepost.

We kunnen daarnaast ook niet proeven of het eigenlijk wel lekker is. :P
pi_87289946
Ik kijk vooral mee!
Wil ook wel meedenken voor leuke receptjes met de ingredienten maar ik ga niet lopen filmen en verslagen maken van wat ik heb gedaan.
Ik wil het wel hoor maar t komt er toch niet van.......
pi_87327007
oeh, dit vind ik leuk! Als student heb ik heel vaak rest ingredienten waarmee ik dan weer iets in elkaar flans, lijkt me wel interessant om te zien wat anderen hiermee zouden maken. Nu heb ik ff geen 'zakje', want ik heb net boodschappen gedaan, maar als ik weer in de restjes verzuip zal ik zeker posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')