gelukkig hebben ze tegenwoordig van die camera's die voldoende hebben aan het licht van omstanders (andere auto's) en de lantaarnpalenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:35 schreef ThaRock101 het volgende:
hoezo niet? het lichtje van je kentekenplaat is dan ook uit?
quote:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Compomotive155 het volgende:
Je moet aan de handrem trekken, zodat je haaks langs de controle gaat
Succes gegarandeerd
eerst vet offroad gaan en door bagger heen racen alvorens je een trajectcontrolewegdeel op gaatquote:
Dukes of Hazard style..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:45 schreef BrandX het volgende:
[..]
eerst vet offroad gaan en door bagger heen racen alvorens je een trajectcontrolewegdeel op gaat.
Wel even naar de camera kijken en lachen uiteraard.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Compomotive155 het volgende:
Je moet aan de handrem trekken, zodat je haaks langs de controle gaat
Succes gegarandeerd
allemaal leuk en aardig maar als je dus met de lichten uit rijdt kan het systeem vast berekenen dat je te snel hebt gereden, maar als het kenteken dan toch niet leesbaar is.....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:36 schreef Kalebatz het volgende:
Elk voertuig wordt aan het begin en aan het einde van het traject gefotografeerd met een digitale camera. Een computeranalyse van de foto identificeert elk voertuig en is in staat om hetzelfde voertuig bij de tweede post wederom te herkennen. De afstand tussen de posten wordt gedeeld door het tijdsverschil voor elk voertuig, waardoor de gemiddelde snelheid over het traject bekend is. Pas na het vaststellen van een snelheidsovertreding wordt het kenteken gelezen. Uit het kenteken wordt afgeleid wat de voertuigklasse is en wordt de maximumsnelheid voor het voertuig opgezocht. Op sommige trajecten vindt de controle met meer dan twee cameraposten plaats, voor ieder deeltraject wordt dan apart de gemiddelde snelheid bepaald. De hoogst gemeten snelheid bepaalt dan of er een bekeuring volgt en hoe hoog die is, er wordt over het gehele traject maximaal één bekeuring uitgeschreven.
Trajectcontrole kan niet door "even remmen" worden omzeild; men moet zich echt over het hele traject gemiddeld aan de maximumsnelheid houden. De meervoudige meting maakt het voor de automobilisten nog moeilijker om een snelheidsoverschrijding in een deel van het traject te compenseren met een lagere snelheid in de rest van het traject. Tevens is het mogelijk om vrachtverkeer op zijn eigen maximumsnelheid te controleren.
Aldus wiki.....
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:06 schreef ThaRock101 het volgende:
[..]
allemaal leuk en aardig maar als je dus met de lichten uit rijdt kan het systeem vast berekenen dat je te snel hebt gereden, maar als het kenteken dan toch niet leesbaar is.....
En zelfs zonder omgevingslicht kunnen ze mbv eenvoudige programma's alsnog je nummerplaat lezenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze tegenwoordig van die camera's die voldoende hebben aan het licht van omstanders (andere auto's) en de lantaarnpalen
de KLPD gaat ook mee met zijn tijd hoor
Toe maar, inclusief verwijzing naar de WAP site. Dat moet wel actueel zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:53 schreef Raccoon. het volgende:
http://members.chello.nl/(...)Trajectcontroles.pdf
Limburg/Brabant hebben niks van trajectcontroles te vrezen!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |