abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:46:06 #1
64792 Mryc
play me one more song
pi_87248944
Naar aanleiding van het topic in GC, Wijken in amsterdam.. waar wil je wel/niet wonen [part deux], én naar aanleiding van mijn eigen zoektocht naar een leuk huisje:

Waar is het leuk in Den Haag om te wonen?

Wat mij opgevallen is, is dat het zelfs nog in een straat kan verschillen; De Beeklaan heeft bijvoorbeeld een 'goed' stuk (aan de kant van de Laan van Meerdervoort), terwijl de kant van de Loosduinse weg weer een wat 'slechter' stuk is.

Maar ik heb het gevoel dat ik een hoop (leuks?) mis.

Naar mijn mening leuke wijken:
Zeehelden, Duinoord, Statenkwartier, Buurtschap 2005, Regentesse (bij Koningsplein), Huygenspark

Wijken waar ik over twijfel
Bomenbuurt, Bloemenbuurt (wat verder van centrum af - weet niet of het daar leuk is), Vogelwijk (koude kak?), Mariahoeve (vrij dicht bij centrum maar hoor altijd dat het daar suf is?)

Waar wil ik niet wonen:
Laak, Transvaal, Stationsbuurt, Duindorp, Binckhorst

Maar er zijn zat wijken/ stukken waar ik nog niet of nauwelijks iets over weet. Hoe zit het bijvoorbeeld met de Heesterbuurt? Rustenburgh? Bohemen?

Ik hoor het graag!
pi_87249059
Ik woon in gebied Laak, waar de gouveneurlaan bij de neherkade komt.

Allemaal portiekwoningen, behalve 2 straten.

Heb daar een hoekwoning, 3 laags voor+achtertuin, voor maar 130k

Prima straat dus, altijd parkeerplek voor de deur, rustig. Diverse winkels op 3min lopen ( AH/Primera), Station Moerwijk om de hoek, tram/bus. 15min fietsen van binnenstad
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:51:09 #3
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_87249124
Regentesse kwartier is zeer zeer divers kwa stand wat er woont. Ene straat is complete bagger, en de volgende is weer harstikke mooi.
Parkeren is er niet mogelijk
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:55:58 #4
64792 Mryc
play me one more song
pi_87249284
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:51 schreef RaymondK het volgende:
Regentesse kwartier is zeer zeer divers kwa stand wat er woont. Ene straat is complete bagger, en de volgende is weer harstikke mooi.
Parkeren is er niet mogelijk
Maar waar in Regentesse is het mooi en waar niet? Daar ben ik juist zo benieuwd naar
pi_87249297
bezuidenhout. Leuk wonen, rustig, vlak bij centrum. Net niet zo saai als Mariahoeve. Overigens heb ik in Mariahoeve gewoont, maar heb het gevoel dat die wijk snel achteruit gaat.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:58:04 #6
64792 Mryc
play me one more song
pi_87249346
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:56 schreef Phaeton het volgende:
bezuidenhout. Leuk wonen, rustig, vlak bij centrum. Net niet zo saai als Mariahoeve. Overigens heb ik in Mariahoeve gewoont, maar heb het gevoel dat die wijk snel achteruit gaat.
Is heel Bezuidenhout leuk of is het ene deel leuker om te wonen dan het andere?
pi_87249377
Het liefst buiten Den Haag natuurlijk.
pi_87249455
Ik heb trouwens ook op de Bierkade gewoond ( om de hoek bij Spui ), in 3jaar tijd 3 schietpartijen.

Dus zo geweldig is dat dan ook niet als je je huis in december niet in kan :)
pi_87249487
Woon zelf al enige tijd in Scheveningen, en dat kan ik zeker aanraden! Heeft heel goede wijken (belgisch park), maar ook behoorlijk slechte (waar het vooral bekend om staat). Het Renbaankwartier is een heerlijke wijk naar mijn mening, die een beetje het midden houdt tussen de twee en behoorlijk grote huizen heeft.

Verder is er in Scheveningen een shitload te doen, en is het er in de wijken absoluut niet druk.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:02:26 #10
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87249492
tutje gaat naar de grote stad heur :')
Intelligent, but fucked up.
pi_87249524
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:02 schreef steve2003 het volgende:
Woon zelf al enige tijd in Scheveningen, en dat kan ik zeker aanraden! Heeft heel goede wijken (belgisch park), maar ook behoorlijk slechte (waar het vooral bekend om staat). Het Renbaankwartier is een heerlijke wijk naar mijn mening, die een beetje het midden houdt tussen de twee en behoorlijk grote huizen heeft.

Verder is er in Scheveningen een shitload te doen, en is het er in de wijken absoluut niet druk.
en ik weet niet hoe belangrijk je het vindt, maar Scheveningen is ook een heel "blank" oord, en dat zal ook nog wel lang zo blijven!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:10:13 #12
64792 Mryc
play me one more song
pi_87249769
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
tutje gaat naar de grote stad heur :')
Dit tutje woont al 7 jaar in de grote stad
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:12:36 #13
64792 Mryc
play me one more song
pi_87249882
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:03 schreef steve2003 het volgende:

[..]

en ik weet niet hoe belangrijk je het vindt, maar Scheveningen is ook een heel "blank" oord, en dat zal ook nog wel lang zo blijven!
Dat is Duindorp ook, maar daar wil ik ook niet wonen ;-). Het is mij om de sfeer te doen, niet om afkomst/huidskleur
pi_87250120
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:55 schreef Mryc het volgende:

[..]

Maar waar in Regentesse is het mooi en waar niet? Daar ben ik juist zo benieuwd naar
Heb zelf een jaar op de Regentesselaan gewoond (ongeveer éénderde vanaf Loosduinseweg richting LvM) en dat was best aardig. Rond het Weimarplein vond ik er altijd prima uitzien. Wel cultureel gemengde buurt, maar zeker niet pauper. Overigens vond ik parkeren daar best te doen :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:22:28 #15
160693 Me.
"Normale" user
pi_87250284
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:18 schreef JSS het volgende:

[..]

Heb zelf een jaar op de Regentesselaan gewoond (ongeveer éénderde vanaf Loosduinseweg richting LvM) en dat was best aardig. Rond het Weimarplein vond ik er altijd prima uitzien. Wel cultureel gemengde buurt, maar zeker niet pauper. Overigens vond ik parkeren daar best te doen :)
Zelfde verhaal hier, tot vorig jaar augustus daar een jaar gewoond. Net daarvoor was betaald parkeren ingevoerd en sindsdien nooit meer problemen met parkeren gehad (parkeervergunning kost ook geen drol). Prima wonen daar en alles redelijk in de buurt.
Not guilty by reason of insanity
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:24:14 #16
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87250351
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:10 schreef Mryc het volgende:

[..]

Dit tutje woont al 7 jaar in de grote stad
En dan moet je dit nog vragen? Apart.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:26:19 #17
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_87250422
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:22 schreef Me. het volgende:

[..]

Zelfde verhaal hier, tot vorig jaar augustus daar een jaar gewoond. Net daarvoor was betaald parkeren ingevoerd en sindsdien nooit meer problemen met parkeren gehad (parkeervergunning kost ook geen drol). Prima wonen daar en alles redelijk in de buurt.
Idd. Woon zelf op de kamperfoeliestraat. Iets verder weg daarvandaan, maar goed te doen verder.
Woon recht tegenover Nieuw Eyk en Duin :+
pi_87253475
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:12 schreef Mryc het volgende:

[..]

Dat is Duindorp ook, maar daar wil ik ook niet wonen ;-). Het is mij om de sfeer te doen, niet om afkomst/huidskleur
Gelukkig maar! Zoal gezegd, scheveninge heeft wel echt slechte buurten, maar Belgisch Park/renbaankwartier zijn helemaal top!

succes
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:36:42 #19
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_87268838
Toch best veel mensen uit Den Haag op fok :).

Ik zeg Loosduinen , maar dat is puur omdat ik het niet fijn vind om richting het centrum te gaan wonen met kinderen.
Lekker dicht bij Kijkduin , kinderrijk en het ligt nog best goed qua openbaar vervoer als je dat nodig hebt. Er is hier nog geen betaald parkeren , maar dat wordt langzaam maar zeker overal ingevoerd in Den Haag.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_87293597
2 jaar laak gedaan, ontzettende tyfusbuurt (Rijswijkseweg). Bezit nu een zeer bescheiden flatje in Morgenstond. (kan ook niet anders met maar 1 matig inkomen) Nogsteeds hoog hangjongeren gehalte maar voel me hier redelijk goed ten opzichte van laak. Hoor buren wel eens klagen maar denk dat dat een kwestie van perspectief is.
Betere buurten zijn gewoon achterlijk duur. Als je daar al wat kan krijgen heb je echt een bouwval te pakken. Tenzij je er natuurlijk een salaris naar hebt.
pi_87313007
Laak bij Rijswijkseweg is idd een mindere buurt dan waar ik zit, op 1 of andere manier zit daar toch een groot verschil in
pi_87313471
Vruchtenbuurt is ook leuk. Vogelwijk (als je het kan betalen)
Daar zit je dan.
pi_87313582
Familie woont in vogelwijk, 2woningen doorgebroken ( hoekwoning ) 2min lopen van strand
pi_87318750
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Estolan het volgende:
Ik woon in gebied Laak, waar de gouveneurlaan bij de neherkade komt.

Allemaal portiekwoningen, behalve 2 straten.

Heb daar een hoekwoning, 3 laags voor+achtertuin, voor maar 130k

Prima straat dus, altijd parkeerplek voor de deur, rustig. Diverse winkels op 3min lopen ( AH/Primera), Station Moerwijk om de hoek, tram/bus. 15min fietsen van binnenstad
beetje te vergelijken met die buurt waar Joris Lam woont in amsterdam? })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:36:24 #25
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_87318802
Escamp/Leijenburg is prima te doen ^O^
Ik ben van pindavlees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')