abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87318824
Rustenburg is ook prima te doen. Er zit wel wat verschil in de straten maar dat zie je snel genoeg als je er een rondje gaat fietsen een keer. Leuke mix van portiekwoningen en eengezinswoningen.
Goede tramverbindingen, Zuiderpark, kwartiertje fietsen naar de stad, kwartiertje naar het strand (ok, 20-25 min is wat meer ontspannen fietsen maar dan gaat m'n promopraatje er zo aan).
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_87318865
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef ursel het volgende:

[..]

Idd. Woon zelf op de kamperfoeliestraat. Iets verder weg daarvandaan, maar goed te doen verder.
Woon recht tegenover Nieuw Eyk en Duin :+
*zwaai
Best een leuke wijk. Alhoewel hier bij mij in een half jaar drie wietplantages in woningen zijn gevonden.

Ik vind Statenkwartier, Benoordenhout, bezuidenhout en Zeeheldenbuurt leuke wijken. Valkenboskwartier en Regentessekwartier ook, maar dan wel alles tussen zee en (vlak na) Laan van Meerdervoort.

Vreselijke wijken: Oostbroek/Rustenburg, Zuiderpark, Morgenstond, Bouwlust/Vredelust, Transvaal, Laakkwartier, Leijenburg, Moerwijk, Spoorwijk, Schilderswijk, Stationsbuurt, Groente- en fruitmarkt.
pi_87319704
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:37 schreef Estolan het volgende:
Laak bij Rijswijkseweg is idd een mindere buurt dan waar ik zit, op 1 of andere manier zit daar toch een groot verschil in
In den haag spreek je sowieso niet van slechte buurten. Genoeg straten in de befaamde Schilderswijk die prima te doen zijn bijvoorbeeld.
Dat valt me altijd op als ik door Den Haag heen fiets. Redelijke buurt, 2 straten verder gurig, weer 3 straten verder weer oke.

Denk dat de kern van het verhaal is dat als je een woning treft die je aanstaat, gewoon gaan kijken. Je eigen gevoel is meer waard dan wat wie dan ook tegen je kan zeggen.
pi_87319925
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:38 schreef Syytön het volgende:

[..]

*zwaai
Best een leuke wijk. Alhoewel hier bij mij in een half jaar drie wietplantages in woningen zijn gevonden.

Ik vind Statenkwartier, Benoordenhout, bezuidenhout en Zeeheldenbuurt leuke wijken. Valkenboskwartier en Regentessekwartier ook, maar dan wel alles tussen zee en (vlak na) Laan van Meerdervoort.

Vreselijke wijken: Oostbroek/Rustenburg, Zuiderpark, Morgenstond, Bouwlust/Vredelust, Transvaal, Laakkwartier, Leijenburg, Moerwijk, Spoorwijk, Schilderswijk, Stationsbuurt, Groente- en fruitmarkt.
Dit bedoel ik dus. Ik woon prima in morgenstond. :P
pi_87320361
Ik heb gewoon een oude huurwoning uit 1930 kunnen opkopen bij de makelaar en die compleet te verbouwen naar mijn wens ( dak eraf / vloeren eruit enz ), en dan nog onder de WOZ waarde blijven :)
pi_87327865
ik heb sinds 2 weken een nieuwbouw huis, absoluut een wijk in opkomst

[ Bericht 51% gewijzigd door Sjeen op 26-05-2011 11:19:15 ]
pi_87333044
Transvaal heb ik gewoon, rozenburgstraat. (In het vroegere huis van Murat D.) Letterlijk een stinkbuurt. Overal ligt daar oud brood te rotten. Mijn onderburen hadden naast hun voordeur in het portiek een grote kartonnen doos vol. Ik heb dat nooit begrepen. Wekelijks stond er een complete huisraad bij het grofvuil. Waar de plaatselijke straatschoffies, tussen het bespugen van auto's door mee sleepten.

Alsof de zware vrachtwagens die door de straat heen kwamen al niet genoeg herrie maakten: 's morgens vroeg was het wedstrijtje 'wie het langst zijn motor stationair kan laten draaien' voor personenauto's.

Ik heb het er een half jaartje uitgehouden. Daarna centrumwaards gegaan. En heb een tijd aan de korte vleerstraat gewoond. Dat was wel OK. Maar 's avonds/ 's nachts wel druk met lallende studenten die huiswaards gaan. Gewoon centerumrumoer dus. Verder weinig op te merken daar.
pi_87335734
Ben vaak in Laak, aan het Jonckbloetplein, zou er zelf niet graag willen wonen.
Weinig tot geen parkeerplek, wietplantages worden regelmatig gevonden, hoop relschoppers die dag en nacht op straat rondhangen.
Er zijn vast betere straten in Laak maar aan dat plein zou ik zeker niet willen wonen.
pi_87353816
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:39 schreef Fixers het volgende:
Transvaal heb ik gewoon, rozenburgstraat. (In het vroegere huis van Murat D.) Letterlijk een stinkbuurt. Overal ligt daar oud brood te rotten. Mijn onderburen hadden naast hun voordeur in het portiek een grote kartonnen doos vol. Ik heb dat nooit begrepen. Wekelijks stond er een complete huisraad bij het grofvuil. Waar de plaatselijke straatschoffies, tussen het bespugen van auto's door mee sleepten.

Alsof de zware vrachtwagens die door de straat heen kwamen al niet genoeg herrie maakten: 's morgens vroeg was het wedstrijtje 'wie het langst zijn motor stationair kan laten draaien' voor personenauto's.

Ik heb het er een half jaartje uitgehouden. Daarna centrumwaards gegaan. En heb een tijd aan de korte vleerstraat gewoond. Dat was wel OK. Maar 's avonds/ 's nachts wel druk met lallende studenten die huiswaards gaan. Gewoon centerumrumoer dus. Verder weinig op te merken daar.
:D! Daar woonde mn toenmalige vriendin erg gezellige straat. Mannetjes die nog geen idee hebben waar dat pielemoosje voor is maar wel iedereen die geen hoofddoek omheeft voor kankerhoer uit maken.
Hoe vaak ik daar al niet heb gestaan met de neiging om zo'n 6 jarig gezwelletje met zijn poezlige melktandjes tegen het trottoir te werken je wil het niet geloven. Gelukkig altijd in kunnen houden want dan was ik een monster geweest, hoe kan ik zo'n klein onschuldig kindje wat aandoen. :') Tis maar kattekwaad. :') Word later echt geen crimineel. :')
pi_87354344
Ik woon naast de haagse bluf, centrum dus. Parkeren is natuurlijk knudde, een eigen auto heb ik dan ook niet (meer). Openbaar vervoer is daarentegen perfect. Als je student of een stel zonder kinderen bent is het ideaal.

Als ik zou moeten verhuizen dan zou ik wel bij het zwarte pad (scheveningen) willen wonen, of ergens tussen centrum en het strand, dat is allemaal wel okee.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_87360934
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:48 schreef Netherlander het volgende:

[..]

:D! Daar woonde mn toenmalige vriendin erg gezellige straat. Mannetjes die nog geen idee hebben waar dat pielemoosje voor is maar wel iedereen die geen hoofddoek omheeft voor kankerhoer uit maken.
Hoe vaak ik daar al niet heb gestaan met de neiging om zo'n 6 jarig gezwelletje met zijn poezlige melktandjes tegen het trottoir te werken je wil het niet geloven. Gelukkig altijd in kunnen houden want dan was ik een monster geweest, hoe kan ik zo'n klein onschuldig kindje wat aandoen. :') Tis maar kattekwaad. :') Word later echt geen crimineel. :')
Deed altijd boodschappen bij de F&S. Prima supermarktje en lekker goedkoop. Maar mijn huisgenotes liepen die 5 minuten liever niet alleen. Zouden die lui nu echt reactie krijgen op die kusgeluidjes die ze maken?
pi_87361168
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 18:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Deed altijd boodschappen bij de F&S. Prima supermarktje en lekker goedkoop. Maar mijn huisgenotes liepen die 5 minuten liever niet alleen. Zouden die lui nu echt reactie krijgen op die kusgeluidjes die ze maken?
Dat supermarktje die er zit als je de straat uit loopt en dan naar links gaat in de zusterstraat? Daar kwam ik wel regelmatig. Wel aardige gast daar achter de balie. Maar volgens mij was is dat niet dezelfde als die jij bedoeld.

Mijn vriendin was altijd wel goed in gewoon negeren maargoed die woont er heel haar leven. Veel beter dan ik. :P Kan me best voorstellen dat vrouwelijke huisgenotes liever niet alleen door die buurt lopen. Staat echt veel zwaar twijfelachtig volk, natuurlijk altijd in groepsverband.
pi_87361174
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:56 schreef Phaeton het volgende:
bezuidenhout. Leuk wonen, rustig, vlak bij centrum. Net niet zo saai als Mariahoeve. Overigens heb ik in Mariahoeve gewoont, maar heb het gevoel dat die wijk snel achteruit gaat.
Dat Mariahoeve achteruit gaat klopt wel, maar ook dat is erg straatafhankelijk. Zelfs op straatniveau scheelt het nog heel erg waar je woont. Qua bereikbaarheid (zeer centraal gelegen), parkeergelegenheid (gratis en veel ruimte) en rust (velen noemen dit saaiheid) woon je er prima in elk geval.
pi_87361434
Moerwijk hier, deel tussen moerweg en centrum is goed te doen, tussen melis stokelaan, erasmusweg en moerweg lijkt me niks..
dag
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:44:43 #40
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_87381291
Even een aanvulling op scheveningen.

Belgisch Park ben ik opgegroeid is inderdaad een goede wijk. Nadeel is dat het erg duur is om daar te wonen.
Woon nu in scheveningen dorp. Erg gezellig geen gekke dingen.

Nadeel van heel scgeveningen is dat het duur tot erg duur is.

En in bijna heel schevenimgen een drama om te parkeren.

In de zomer in het weekend bijna onmogelijk om normaal scheveningen in te komen wegens de drukte.
Ook niet met openbaar vervoer.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_87399376
Ik woon sinds juni in Den Haag in de Zeeheldenbuurt. Bevalt prima :).
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_87402658
Buurten/wijken met veel tuig in Den Haag

-schilderswijk
-moerwijk
-laakkwartier
-spoorwijk
-molenwijk
-stationsbuurt
-duindorp
-schipperskwartier
-transvaal
-rivierenbuurt
-westeinde
-het oord
-de rades
-vrederust
-de stedes
-rustenburg
pi_87408979
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:56 schreef harcoi het volgende:
Buurten/wijken met veel tuig in Den Haag

-schilderswijk
-moerwijk
-laakkwartier
-spoorwijk
-molenwijk
-stationsbuurt
-duindorp
-schipperskwartier
-transvaal
-rivierenbuurt
-westeinde
-het oord
-de rades
-vrederust
-de stedes
-rustenburg
Wat een onzin, alsof er in de vogelwijk geen rare mensen wonen, Dacht het namelijk wel!
pi_87409008
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:03 schreef Estolan het volgende:

[..]

Wat een onzin, alsof er in de vogelwijk geen rare mensen wonen, Dacht het namelijk wel!
Ik zou toch liever in de Vogelwijk wonen dan in de wijken die hij noemt :@
Daar zit je dan.
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:21:22 #45
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_87409304
Vogelwijk is een goede en dure wijk.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_87409489
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:44 schreef ook_gek het volgende:
Even een aanvulling op scheveningen.

Belgisch Park ben ik opgegroeid is inderdaad een goede wijk. Nadeel is dat het erg duur is om daar te wonen.
Woon nu in scheveningen dorp. Erg gezellig geen gekke dingen.

Nadeel van heel scgeveningen is dat het duur tot erg duur is.

En in bijna heel schevenimgen een drama om te parkeren.

In de zomer in het weekend bijna onmogelijk om normaal scheveningen in te komen wegens de drukte.
Ook niet met openbaar vervoer.
Met OV naar scheveningen is zomers inderdaad vreselijk. Ik pakte altijd de fiets. Files richting strand begonen soms al op de koningskade. De trams zijn overvol dan. Ik heb nooit begrepen dat bij de lijnwisseling een jaar of 6 terug van lijnen 1 en 9 de spitstram 1K vanaf centraal station naar het noorderstrand is geschrapt.

Kan je niet meer gratis parkeren op de Brusselselaan en bij de boshut?
pi_87410187
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:21 schreef ook_gek het volgende:
Vogelwijk is een goede en dure wijk.
En wat heeft duur ermee te maken wat voor mensen er wonen?

Daar wonen meer Aso's dan in Laak hoor, allemaal van die patsertjes met dure auto's enz, die als mongolen door de wijk heen crossen

Het maakt echt geen hol uit waar je woont, je hebt altijd wel een slechtere straat in een goede buurt ( en andersom )

Het voordeel van de wat "mindere" buurten is dat de huizen lekker cheap zijn, en dat je op lage kosten kunt wonen.

Als je in mijn straat staat, heb je echt niet het idee dat het in gebied Laak zit,

het zegt dus helemaal niks
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:12:28 #48
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_87415419
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:07 schreef Estolan het volgende:

[..]

En wat heeft duur ermee te maken wat voor mensen er wonen?

Ik geef nergens aan dat het wat met elkaar te maken heeft.

Feit is wel dat het een goedewijk is en dat het wonen in de vogelwijk duur is.

Ik denk dat het afhangt wat je verwacht qua gedrag van de buurt of je het een goede of slechte wijk vind.

Ik zal niet dood gevonden willen worden in de mindere wijken zoals laak. Maar dat is een personelijke mening.
pi_87424128
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:53 schreef peter070 het volgende:
ik heb sinds 2 weken een nieuwbouw huis. absoluut een wijk in opkomst
Dat zijn toch die huizen op 200 meter van een woonwagenkamp? Het kan nog wel 10 jaar duren voordat de omliggende flats met kansarmen daar ook zijn gesloopt, ik kan me wel een betere plek voorstellen om dat af te wachten. Hopelijk heb je wel een garage voor je auto?

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjeen op 26-05-2011 11:19:54 ]
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:21:30 #50
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_87429015
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:38 schreef Syytön het volgende:

[..]

*zwaai

Waarom? Wij wonen in de wijk Leyenburg, geen problemen. Kindvriendelijk, veel groen, schone buurt, vriendelijke mensen, (nog) gratis parkeren, geen gekke dingen tot nu toe meegemaakt..

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 12-10-2010 16:38:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')