abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87249389
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:57 schreef Murmeli het volgende:
Kut, url plakken lukt niet :(

Maar et stond niet bij dat uitlokken perse met opzet is
Uitlokken kan uiteraard onbedoeld zijn.
Met communicatie kun je altijd anders over komen dan je hebt bedoeld, so.
pi_87249422
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:51 schreef Evie het volgende:

[..]

Alleen jammer als een actie als kijken of ademen als reden worden gezien om er meer van te denken..
We hebben het bij stalken over 2 verschillende aspecten.
- Iemand wil bepaalde informatie over je hebben
- Iemand voelt dat jij hem/haar iets verplicht bent

Die grens is voor iedereen anders. Dat zei ik al in mijn eerdere reactie. Sommige mensen zijn nou eenmaal wanhopiger dan anderen. Er zijn voorbeelden van mannen die hun vrouw en kinderen in de steek laten.... daar vinden mensen wél dat hij de kinderen iets verplicht is. Of iemand in de steek laten na een huwelijk van 10 jaar ... hoever mag je gaan om iemand om een verklaring te vragen? Of als je iemand zoent, die nog nooit gezoend heeft. Hoeveel uitleg ben jij verschuldigd over je bedoelingen?

Het is ook afhankelijk van de cultuur (of denkbeeldige wereld) waarin je opgroeit....
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
pi_87249436
quote:

Ik denk dat zo'n psychopaat alles wel als uitlokken kan zien, en dat dat voor een slachtoffer dus niet bepaald inzichtelijk is of iets is waar iemand echt iets aan kan doen...
Uitlokken hoeft ook niet met opzet, en wat dat betreft heeft mahlah gelijk..
Echter moet je wel even goed nadenken voor je dergelijke dingen zegt... en kijken of dat dat wel helemaal terecht is aangezien mensen er vaak op doelen dat uitlokken iets opzettelijks is of iets is waar een ieder hetzelfde signaal uit kan krijgen..
dus
pi_87249465
quote:

Ik lokte ook een beetje de discussie door dat woord te gebruiken. Het is per definitie subjectief ... en er zijn gevallen waarin jij het ermee eens zult zijn dat het uitlokking is.
pi_87249499
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:01 schreef mahlah het volgende:

[..]

Ik lokte ook een beetje de discussie door dat woord te gebruiken. Het is per definitie subjectief ... en er zijn gevallen waarin jij het ermee eens zult zijn dat het uitlokking is.
Die gevallen zullen er zeker weten tussen zitten, maar ik denk dat dat niet persé altijd aan de hand is,,, :)
dus
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:02:58 #156
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87249511
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:01 schreef mahlah het volgende:

[..]

doe mij een voorbeeld..??
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_87249541
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:00 schreef Evie het volgende:

[..] Echter moet je wel even goed nadenken voor je dergelijke dingen zegt... en kijken of dat dat wel helemaal terecht is aangezien mensen er vaak op doelen dat uitlokken iets opzettelijks is of iets is waar een ieder hetzelfde signaal uit kan krijgen..
Ik doelde echt niet specifiek op jouw situatie hoor :*
pi_87249560
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:02 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Er zijn mensen die heel ver mee gaan, waardoor het voor de dader een lastige kwestie wordt of iets nou wel of niet gewenst is ;)
dus
pi_87249563
quote:

[..]

Flirten en andere positieve signalen afgeven.
pi_87249587
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:03 schreef mahlah het volgende:

[..]

Ik doelde echt niet specifiek op jouw situatie hoor :*
Ik weet het, al speelde je m net wel bewust iets persoonlijk ;)
dus
pi_87249602
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:04 schreef STING het volgende:

[..]

dus een meisje flirt... later komt ze erachter dat je toch niet zo leuk bent... ze wilt niks meer....

dan mag je dus wel stalken omdat ze in het verleden heeft geflirt of andere positieve signalen heeft afgegeven?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:05:42 #162
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87249608
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:04 schreef STING het volgende:

[..]

maar nee blijft nee :)
pi_87249641
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef rival het volgende:

[..]

dus een meisje flirt... later komt ze erachter dat je toch niet zo leuk bent... ze wilt niks meer....

dan mag je dus wel stalken omdat ze in het verleden heeft geflirt of andere positieve signalen heeft afgegeven?
Nee dan mag je zeker niet stalken, al maakt het de kwestie wel iets inzichtelijker wellicht..
dus
pi_87249647
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

^O^
dus
pi_87249685
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef rival het volgende:

[..]

Tsja, is eigenlijk tegenstrijdig. Stalken wil voor mij zeggen dat het ongewenst is en dat er al geuit is dat het ongewenst is. Maar als de vrouw dan af en toe laat merken dat het wel gewenst is, dat kun je dat zien als uitlokken.
pi_87249695
quote:
[..] doe mij een voorbeeld..??
Alle gevallen waar jij de verantwoordelijkheid bij de ander legt en je genoegdoening wilt
pi_87249698
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:06 schreef Evie het volgende:

[..]

Nee dan mag je zeker niet stalken, al maakt het de kwestie wel iets inzichtelijker wellicht..
maakt het niet inzichtelijker.... en natuurlijk mag dat niet.... ik zit zwaar aan jullie kant hier hoor ;)
ik wilde zijn mening ff weten aangezien hij dat als voorbeeld noemt waarin je het misschien wel accepteerd
pi_87249701
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:
En zo is het maar net. :)
pi_87249704
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:07 schreef STING het volgende:

[..]

Tsja, is eigenlijk tegenstrijdig. Stalken wil voor mij zeggen dat het ongewenst is en dat er al geuit is dat het ongewenst is. Maar als de vrouw dan af en toe laat merken dat het wel gewenst is, dat kun je dat zien als uitlokken.
Het wordt pas officieel stalken op moment dat de dader is vermeld dat het ongewenst is..
dus
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:09:18 #170
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87249738
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:04 schreef Evie het volgende:

[..]

Er zijn mensen die heel ver mee gaan, waardoor het voor de dader een lastige kwestie wordt of iets nou wel of niet gewenst is ;)
maar, dat ligt niet bij het slachtoffer :)

Stel, ik ben een avondje stappen, mn kortste rokje en hoogste hakken aan... Neem elke keer van dezelfde jongen drankjes aan, flirt met m.. Kus met m.. Ga met m mee naar huis voor nog een kopje koffie... Maar wil geen seks.. Wordt uiteindelijk bruut verkracht.. Is dat dan uitlokking? Of wordt het gewoon gezien als terrecht, je kleed je hoerig, dus je vroeg erom? Of wat? Nee is nee in mijn ogen.. Uitlokking is een smoes van de daders :)
pi_87249751
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:07 schreef STING het volgende:

[..]

wat af en toe? ze deed dat in het begin zeg ik net.. maar vanaf een bepaald punt niet meer.... vanaf dat punt moet je gewoon opdonderen.... ;)
pi_87249753
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:08 schreef Evie het volgende:

[..]

Het wordt pas officieel stalken op moment dat de dader is vermeld dat het ongewenst is..
Dat zeg ik :)
pi_87249779
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:09 schreef rival het volgende:

[..]

wat af en toe? ze deed dat in het begin zeg ik net.. maar vanaf een bepaald punt niet meer.... vanaf dat punt moet je gewoon opdonderen.... ;)
Ik heb het meer over het algemeen.
In die situatie vind ik het idd ook niet mixed.
pi_87249791
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:08 schreef rival het volgende:

[..]

maakt het niet inzichtelijker.... en natuurlijk mag dat niet.... ik zit zwaar aan jullie kant hier hoor ;)
ik wilde zijn mening ff weten aangezien hij dat als voorbeeld noemt waarin je het misschien wel accepteerd
Ik denk dat er geen acceptabele voorbeelden te noemen vallen! Wel denk ik dat het inzichtelijker kan zijn op moment dat er wel degelijk duidelijk tegenstrijdige signalen zijn geweest.
Het praat het echter nooit goed.. en inzichtelijk betekend dus niet acceptabel.. begrijp me niet verkeerd...
dus
pi_87249857
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:09 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Stel, ik ben een avondje stappen, mn kortste rokje en hoogste hakken aan... Neem elke keer van dezelfde jongen drankjes aan, flirt met m.. Kus met m.. Ga met m mee naar huis voor nog een kopje koffie... Maar wil geen seks.. Wordt uiteindelijk bruut verkracht.. Is dat dan uitlokking? Of wordt het gewoon gezien als terrecht, je kleed je hoerig, dus je vroeg erom? Of wat? Nee is nee in mijn ogen.. Uitlokking is een smoes van de daders :)
Uitlokking niet, wel dom.
pi_87249872
quote:

[..]

Uitlokking is een smoes van de dader en deze maatschappij waar men aan een gegeneraliseerd stockholmsyndroom lijdt..
Nee is NEE, en toch doen.. wordt jammer genoeg te vaak goedgepraat..
dus
pi_87249890
quote:

[..]

Stel, ik ben een avondje stappen, mn kortste rokje en hoogste hakken aan... [...]
Jij blijft nog steeds hangen bij stalken vanwege aantrekkingskracht.
Ik denk dat stalken slechts een indirect gevolg is.
pi_87249905
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:12 schreef mahlah het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
pi_87249907
quote:

van wat?
pi_87249942
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:12 schreef Evie het volgende:
Uitlokking is een smoes van de dader en deze maatschappij waar men aan een gegeneraliseerd stockholmsyndroom lijdt..
Nee is NEE, en toch doen.. wordt jammer genoeg te vaak goedgepraat..
^O^
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:14:27 #181
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87249958
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:12 schreef STING het volgende:

[..]

Uitlokking niet, wel dom.
tuurlijk niet heel verstandig, maar uiteindelijk wordt de schuld bij het meisje neergelegt want: ze kleed zich hoerig, neemt drankjes aan, kust en flirt met m, gaat met m mee naar huis..

En de dader komt er makkelijk vanaf..

Daarom hebben verkrachte vrouwen zo'n trauma.. Die nemen het zichzelf vaak kwalijk doordat mensen in de omgeving dat ook doen!
pi_87249968
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:08 schreef rival het volgende:

[..]

.... ik zit zwaar aan jullie kant hier hoor ;) ik wilde zijn mening ff weten aangezien hij dat als voorbeeld noemt waarin je het misschien wel accepteerd
Ik sta ook aan hun kant hoor ....
Maar de waarheid ligt uiteindelijk in het midden :P
pi_87249977
quote:

[..]

Ben vaker lastig gevallen als ik een broek en slobbertrui droeg dan in een rokje anders..
(die gasten screenen op eventuele onzekerheid gok ik, en dus naar een makkelijker slachtoffer, en daar gaat het om.. In mijn ogen gaat het dus om de macht en niet om aantrekkingskracht).
dus
pi_87249998
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:14 schreef Techno het volgende:

[..]

^O^
:@
dus
pi_87250001
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:14 schreef mahlah het volgende:
Nah, maar die discussie hebben we ooit al eens gevoerd.
pi_87250008
quote:

Wat is dat nou voor onzin, dat is in elke situatie toch gewoon anders wat de waarheid is... stom mambo jambo gezwets :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:16:00 #187
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87250011
quote:

[..]

dit was slechts een voorbeeld. En er moet een vorm van aantrekkingskracht zijn lijkt mij, anders stalk je niet!
pi_87250019
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:12 schreef Evie het volgende:

[..]

Uitlokking is een smoes van de dader en deze maatschappij waar men aan een gegeneraliseerd stockholmsyndroom lijdt.. Nee is NEE, en toch doen.. wordt jammer genoeg te vaak goedgepraat..
Ik ben het niet met je eens.
Een vader die zijn kinderen in de steek laat dient te worden gestalked, totdat hij alimentatie betaalt :(
pi_87250028
quote:

[..]

Ik sta ook aan hun kant hoor ....
Niet altijd..
dus
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:17:20 #190
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87250071
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:15 schreef Evie het volgende:

[..]

Ben vaker lastig gevallen als ik een broek en slobbertrui droeg dan in een rokje anders..
(die gasten screenen op eventuele onzekerheid gok ik, en dus naar een makkelijker slachtoffer, en daar gaat het om.. In mijn ogen gaat het dus om de macht en niet om aantrekkingskracht).
aantrekkingskracht voor onzeker gedrag ;)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:18:09 #191
266495 JoeBravo
I>U t(-_-t)
pi_87250112
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:16 schreef mahlah het volgende:

[..]

Een vader die zijn kinderen in de steek laat dient te worden gestalked, totdat hij alimentatie betaalt :(
niet als zijn bezoekrecht niet gehonoreerd word ;)
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
pi_87250119
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:17 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

aantrekkingskracht voor onzeker gedrag ;)
Nee de kans dat iemand jou niet terecht laat boeten..
De kans dat je iemand volledig kan verneuken.. daar gaat het om, en dat heeft niks met aantrekkingskracht te maken..
dus
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:18:27 #193
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87250129
quote:

[..]

ben ik het niet mee eens :) die loopt uiteindelijk tegen zijn eigen muur op en heeft imo geen recht meer om zijn kinderen te zien :)
pi_87250204
quote:

[..]

Nee die dient te worden berecht en gedwongen om de alimentatie te betalen.. En moet er later niet gek van staan te kijken als hij oud en eenzaam is dat hij geen kinderen heeft die het respect op kunnen brengen om die trieste lijer op te komen zoeken in zn bejaardenflat :P
dus
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:20:25 #195
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87250207
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:18 schreef Evie het volgende:

[..]

Nee de kans dat iemand jou niet terecht laat boeten..
De kans dat je iemand volledig kan verneuken.. daar gaat het om, en dat heeft niks met aantrekkingskracht te maken..
Maar toch moet er een factor van aantrekking zijn :)
Uiterlijk, innerlijk.. Maakt niet uit.. Als ik een stalker zou zijn zou ik me aangetrokken voelen tot onzekere meisjes die weinig tot geen vrienden of familie hebben wanmt die heb ik dan eerder in mijn macht :)
pi_87250209
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:16 schreef Evie het volgende:

[..]

Niet altijd..
Altijd.

Ofwel, jij jouw waarheid klopt. In dat opzicht ben jij het middel-punt van het universum. Ofwel, alles en iedereen heeft z'n eigen waarheid en die kunnen alleen in het midden samenkomen (waarbij iedereen ook een eigen definitie van midden heeft)
pi_87250236
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:20 schreef mahlah het volgende:

[..]

Altijd.

Ofwel, jij jouw waarheid klopt. In dat opzicht ben jij het middel-punt van het universum. Ofwel, alles en iedereen heeft z'n eigen waarheid en die kunnen alleen in het midden samenkomen (waarbij iedereen ook een eigen definitie van midden heeft)
Niet altijd...
Al heeft een ieder zijn eigen waarheid.. :P
dus
pi_87250273
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:20 schreef Evie het volgende:

[..]

Nee die dient te worden berecht en gedwongen om de alimentatie te betalen.. En moet er later niet gek van staan te kijken als hij oud en eenzaam is dat hij geen kinderen heeft die het respect op kunnen brengen om die trieste lijer op te komen zoeken in zn bejaardenflat :P
Dat wij hier een intituut hebben die het stalken (effectief) voor ons doet, wil niet zeggen dat het niet een vorm van hetzelfde is ;)
pi_87250322
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:20 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Maar toch moet er een factor van aantrekking zijn :)
Uiterlijk, innerlijk.. Maakt niet uit.. Als ik een stalker zou zijn zou ik me aangetrokken voelen tot onzekere meisjes die weinig tot geen vrienden of familie hebben wanmt die heb ik dan eerder in mijn macht :)
Ik vraag me serieus af of zo'n dader zich aangetrokken voelt ten opzichte van het slachtoffer op de manier waarop normale mensen aantrekkingskracht beleven, maar dan is het een verhaal dat over de definitie van aantrekkingskracht gaat :P
dus
pi_87250352
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:22 schreef mahlah het volgende:

[..]

Dat wij hier een intituut hebben die het stalken (effectief) voor ons doet, wil niet zeggen dat het niet een vorm van hetzelfde is ;)
Het is dan zeker een ander verhaal :P mafkees
dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')