abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87241263
Middag mensen,

Ik kan binnenkort beginnen bij een koeriersbedrijfje, past totaal niet bij mijn opleiding, maar ik zit in de WW en wil gewoon iets doen!

Ik ben op zich wel een nachtmens, maar dan bedoel ik meer tot een uur of 2, wat zijn punten waar ik aan moet denken voor ik eraan begin, want ik denk dat het allemaal wel mee valt, maar er zijn toch altijd dingen waar je achteraf niet aan hebt gedacht.

Ik moet ervoor verhuizen, dus het is niet dat ik het even kan aannemen en als het niks is weer thuis kan gaan zitten (wat ik sowieso niet wil).

Het werk is van maandagavond/nacht t/m vrijdagavond/nacht en is elke dag van 20/21 uur savonds tot 05/06 uur smorgens, dan moet je nog naar huis rijden, dus je ligt in bed tussen 06 en 07 uur smorgens.

Nadelen:
- Je kan nooit iets doen op doordeweekse avonden
- Je zit in een totaal ander ritme dan je vrienden
- Je bent je vrijdagavond kwijt
- Je kan niet naar training van teamsporten
- Sneller depressief, je krijgt minder daglicht?

Dingen die niet veranderen:
- Je kan eventueel nog wel gewoon sporten in het weekend
- De zaterdagavond blijft gewoon vrij om te stappen of iets dergelijks
- Je slaapt van 7 tot 14 ongeveer, dus je middagen kan je nog wel wat doen
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:20:51 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_87241428
Ik denk dat je de belangrijkste dingen wel hebt genoemd. Denk ook aan een eventuele partner die misschien een ander ritme heeft qua werk. Misschien nu nog niet van toepassing, maar het kan komen. Gebrek aan daglicht kan zijn, sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan anderen.

Je bent vaak wel in de middag wakker, maar of je dan nog veel kunt doen vraag ik me af. Als je om 14 uur wakker bent en om 20.00 moet beginnen heb je ongeveer 6 uur om iets te doen. Het kan, maar soms kan het lastig zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:24:06 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87241532
Ik hield nog weleens een gezellig avondje, om 7:00 's ochtends na mijn werk. meteen slapen lukte toch niet.
Dus dan zit je om 7:00 's ochtends aan het bier ofzo.
om 10:00 slapen 18:00 uur er weer uit ontbijten
pi_87241627
Hm.. het zou mijn voorkeur niet hebben. Oa door het gevoel dat je minder vrije tijd hebt. Als je gewoon om 800/900 moet beginnen word je zegmaar wakker voor je werk, en heb je na je werk de hele avond vrij. Als je nog naar je werk moet zit je daar toch de hele tijd rekening mee te houden.
Maarja, als ik niets anders kon vinden zou ik het ook pakken inderdaad.
pi_87241854
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:16 schreef JDx het volgende:
Middag mensen,
Ik ben op zich wel een nachtmens, maar dan bedoel ik meer tot een uur of 2, wat zijn punten waar ik aan moet denken voor ik eraan begin, want ik denk dat het allemaal wel mee valt, maar er zijn toch altijd dingen waar je achteraf niet aan hebt gedacht.

Ik moet ervoor verhuizen, dus het is niet dat ik het even kan aannemen en als het niks is weer thuis kan gaan zitten (wat ik sowieso niet wil).
De invloed op je geestestoestand. In mijn ervaring en optiek is het net zoiets als zwaar werk, vuil werk, riskant werk etc. Niet iedereen is er geschikt voor. Ik ben ook een nachtmens, ik heb het ook gedaan, en ik werd er naar van. Te weinig daglicht, te ver los van het normale leven. Met avonddiensten heb ik nooit moeite gehad, ook niet met overwerk tot diep in de nacht, maar na zessen op bed was voor mij echt te laat, terwijl bijvoorbeeld stappen tot 10 uur 's ochtends echt geen enkel probleem was.

Probeer het eerst eens en kijk hoe het bevalt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87242079
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Hm.. het zou mijn voorkeur niet hebben. Oa door het gevoel dat je minder vrije tijd hebt. Als je gewoon om 800/900 moet beginnen word je zegmaar wakker voor je werk, en heb je na je werk de hele avond vrij. Als je nog naar je werk moet zit je daar toch de hele tijd rekening mee te houden.
Maarja, als ik niets anders kon vinden zou ik het ook pakken inderdaad.
Dit valt op zich nog wel mee, als je op z'n laatst om 14uur uit bed bent, dan heb je de hele middag en avond nog, komt ook neer op zo'n 6uur.

Als je van 8 tot 5 werkt moet ben je rond 6uur thuis, heb je tot 12uur snachts, dan moet je toch echt wel op bed aangezien je de volgende ochtend om 7uur weer richting werk moet.

Denk ik hoor.

Een ritme om te gaan slapen voor het werk lijkt me in ieder geval helemaal niks, dat je smorgens op blijft.
pi_87242228
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Dit valt op zich nog wel mee, als je op z'n laatst om 14uur uit bed bent, dan heb je de hele middag en avond nog, komt ook neer op zo'n 6uur.

Als je van 8 tot 5 werkt moet ben je rond 6uur thuis, heb je tot 12uur snachts, dan moet je toch echt wel op bed aangezien je de volgende ochtend om 7uur weer richting werk moet.

Denk ik hoor.
Het punt is meer het gevoel dan de werkelijke tijd. Als ik dat ritme zou hebben zou ik steeds het gevoel hebben van, owh.. ik moet straks nog werken. Op de klok kijken enzo. Dat heb ik nu niet.
pi_87244132
Ik rij vanaf februari vanaf 19:00 tot 7:00 5 nachten in de week als nachtchauffeur voor een koeriersbedrijf
Wel op een vrachtwagen
Ik vind het echt heerlijk, heb mijn route en snachts is het lekker rustig op de weg
Ik kom gemiddeld rond half 2 uit bed en heb dan nog lekker de tijd voor allerlei dingen
Salaris is ook lekker en vanaf 20:00 tot en met 4:00 komt er ook nog nachttoeslag bij en vrijdagavond vanaf 0:00 zijn je uren 150%
Als je nog vragen hebt stel ze gerust
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_87244505
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het punt is meer het gevoel dan de werkelijke tijd. Als ik dat ritme zou hebben zou ik steeds het gevoel hebben van, owh.. ik moet straks nog werken. Op de klok kijken enzo. Dat heb ik nu niet.
Ja nouja, vergelijkbaar met mensen die in een restaurant werken toch? Staan smorgens op en moeten smiddags naar hun werk, tot savonds en daarna slapen. Heeft volgens mij niet veel met nachtwerk te maken.

Ik wil alleen nog wel graag gamen en savonds kan dat fijn, overdag is er niet veel online.
pi_87244905
Ik zou er niet voor gaan verhuizen. Tenzij het je niet uitmaakt waar je woont.
pi_87245459
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:04 schreef novel het volgende:
Ik zou er niet voor gaan verhuizen. Tenzij het je niet uitmaakt waar je woont.
Maar ik kom nu elke maand verder in de schulden (heb een koophuis en krijg maar 780 euro per maand WW).

Kan geen kant op.
pi_87246982
Is het voor een maandje ofzo te doen om zonder te verhuizen dat werk te doen?
Of is het echt veel te ver weg?
pi_87248001
O, dan is het wel een groot dilemma! Ik schreef het omdat het risico dat je het je niet bevalt groter is bij nachtwerk. Maar als je toch je huis gaat opgeven, kun je dan niet in dezelfde plaats blijven wonen en ander werk zoeken? Als je zou huren heb je ook meer tijd ies te zoeken. Maar ik ken natuurlijk niet alle feiten

Grote groep mensen kan er niet tegen. En meestal zit er in cao's een afspraak dat er vrije dagen en dagdiensten op volgen.

Op het gevaar af een lange post te schrijven, zal ik proberen bij elkaar te harken wat ik heb gehoord en zelf heb meegemaakt:
Een buurvrouw draaide altijd nachtdiensten in het ziekenhuis ivm kinderen. Die had daar geen probleem mee, maar ze had regelmatig een week vrij

Ik heb zelf een tijd een nachtbaantje gehad voor ongeveer 10 dagen in de maand. Ik dacht dat ik een nachtbraker was (en die paar extra uurtjes tot de ochtend konden er ook nog wel bij dacht ik). Maar ik vond het slopend. Leuk werk, maar ik was blij toen ik wat anders vond. Dat kan ook komen doordat het werk tot 8.30 duurde, waardoor ik, met eerst even relaxen, pas om 10 uur ging slapen. Zodat ik niet alleen een 'latertje' had, maar echt helemaal ander ritme kreeg. Gewoonlijk kan ik op alle tijden slapen, maar nu viel het me moeilijk, en voelde ik me doodmoe en nauwelijks in staat weer op te draven 'savonds.
Maar een collega deed niets liever dan zoveel mogelijk nachtdiensten draaien, en die kon je juist opvegen als hij 'smorgens moest beginnen.

Een bevriende politieagente vond haar werk geweldig, maar moest ander werk zoeken omdat ze de nachtdiensten niet trok.

En wat ik verder op mijn werk hoorde (en ik ben er ook wat over gaan lezen - op intnet veel info) sommigen raken van slag als ze meer dan 4 dagen achtereen deden, anderen draaiden juist graag zoveel mogelijk dagen achter elkaar om niet steeds om te schakelen.

Zou je tijd hebben om het eerst voor jezelf uit te proberen voor een paar weken? Of kun je eerst een tijdje proberen voor je verhuist?

[ Bericht 0% gewijzigd door novel op 06-10-2010 19:49:45 ]
pi_87248043
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Maar ik kom nu elke maand verder in de schulden (heb een koophuis en krijg maar 780 euro per maand WW).

Kan geen kant op.
Hoe kan het dat je maar zo weinig ww hebt?
En waar woon je en waar is het werk wat je wil doen?
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_87256943
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:56 schreef lezzer het volgende:
Is het voor een maandje ofzo te doen om zonder te verhuizen dat werk te doen?
Of is het echt veel te ver weg?
Ik woon in Emmen (waar het werk ver te zoeken is, veel werkloosheid hier) en het werk is net onder Utrecht. Bijna 2 uur rijden en 35 euro benzine heen en terug.

Zou me 700 euro kosten, 20 dagen proberen.
pi_87257043
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:15 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik woon in Emmen (waar het werk ver te zoeken is, veel werkloosheid hier) en het werk is net onder Utrecht. Bijna 2 uur rijden en 35 euro benzine heen en terug.

Zou me 700 euro kosten, 20 dagen proberen.
Ik zou even verder zoeken...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:20:58 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87257131
ik vond de nachtdiensten helemaal niet erg. ik ben altijd al een nachtmens geweest en heb weinig slaap nodig. Dus met nachtdiensten had ik echt heel veel vrije tijd. Deze nachtdiensten begonnen echter wel op een 'schappelijk' tijdstip. Namelijk 23:00 (tot 07:00). Zo had ik mijn avond toch nog :).
Hoe dan ook, ik vond het wel wat hebben :).
Anyway goed dat je werk hebt gevonden en veel succes ermee :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87257378
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:18 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik zou even verder zoeken...
Ja heb vorig jaar van juni tot november gezocht, toen werk gevonden in Assen voor 8 maanden en zit nu alweer thuis sinds half juni (was geen geld meer), dus volgende week zit ik alweer 4 maanden thuis. Je wil toch een keer wat doen!
pi_87257559
Ik heb ook nachtdiensten gedraaid. Het is even wennen, maar na 1 of 2 weken ben je waarschijnlijk wel gewend aan het nieuwe ritme. :)

Mijn tijden waren wel anders trouwens (best fijn).
Maandag, dinsdag en woensdag: 03.00 tot 09.00
Donderdag: 00.00 tot 06:00
Vrijdag: 21.30 tot 05.00
pi_87261736
Ik heb uitzendwerk gedaan in drie ploegen, dus ik kan niet zeggen hoe het is om dagelijks in 's nachts te werken. Mijn ervaring is dat mijn biologische klok, om er maar een modieuze term tegen aan te gooien, helemaal van slag raakte. Dat in combinatie met het moedeloze werk dat ik moest doen zorgde er voor dat ik nog minder lekker in mijn vel zat.

Maar er zijn genoeg beroepen waarbij in de nacht wordt gewerk, zoals bewaking. Ook daar moet je het type voor zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat een interessante keuze kan zijn :).

Welke opleiding heb je gedaan en waarom is er zo weinig werk in te vinden. Ik zit overigens in hetzelfde schuitje ;(. Gelukkig heb ik nu wel een tijdelijke kantoorbaan aangeboden gekregen. Het betaalt minder dan dat ik gewend ben, maar gezien de omstandigheden hoor je me niet klagen.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:08:14 #21
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87262034
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Kan geen kant op.
Toeslagenwet *O*
Die vult je WW-uitkering aan tot het sociaal minimum (ongeveer 865 euro, netto).
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_87262339
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:08 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Toeslagenwet *O*
Die vult je WW-uitkering aan tot het sociaal minimum (ongeveer 865 euro, netto).
Heb ik al, krijg 787 netto, dat is inclusief toeslag. Maar daar komt toch niemand van rond :')
pi_87262620
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:14 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb ik al, krijg 787 netto, dat is inclusief toeslag. Maar daar komt toch niemand van rond :')
Als je een autootje hebt, een koophuis en dan ook nog een beetje wil leven... dan wordt het moeilijk -O-.

Overigens kreeg ik vorige week het bericht van het CWI dat ik uitgeschreven ben omdat ik niet op een afspraak ben geweest. Dit hoorde ik pas toen ik belde voor een afspraak. "Ja, je kunt langskomen, hoewel ik denk dat ik niks voor je kan doen :')".
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_87268459
heb ook nachtwerk voor erbij :P
5 uurtjes werken , 5 nachten per week van 01:00-6:00
voor 1250 netto ongeveer per maand bovenop mijn normale baan :)
dat is wel lekker hoor

slaap dan van 7:30-8:00 to 15:00-16:00
dat is wel te doen. Soms wel vermoeiend, maar in het weekend lekker vrij....
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:01:43 #25
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87269604
Enige waar ik mee zat was boodschappen doen als je net wakker bent. En uitgaan wat evt lastiger wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')