Nee, want een leugen impliceert een waarheid en juist bij geloven bestaat er geen waarheid.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:06 schreef SlevinX het volgende:
1 van de 2 zal hoe dan ook een leven leiden op basis van een leugen. 1 van de 2 heeft het 100% zeker FOUT. Jij als gelovigen kan het dus fout hebben.
Idd., alleen iets dat je voor waarheid aanneemt. Al dan niet gebaseerd op geschriften die honderden jaren nadat de daadwerkelijke gebeurtenissen plaatsgevonden zouden hebben, zijn opgetekend.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:15 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Nee, want een leugen impliceert een waarheid en juist bij geloven bestaat er geen waarheid.
Volgens mij geloof je in een waarheid en wanneer het ultieme bewijs zich voordoet (de dood) vind je je waarheid.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:15 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Nee, want een leugen impliceert een waarheid en juist bij geloven bestaat er geen waarheid.
Kan helaas geen filmpjes kijken op mijn werk. Maar uit de reacties kan je een hoop opmaken. Volgens mij is het een filmpje in het verlengde van mijn eerste stellingquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:24 schreef DroogDok het volgende:
Leuk filmpje:
http://www.dumpert.nl/med(...)richard_dawkins.html
Als je zo al begint dan heeft een discussie weinig zin vrees ikquote:Er zijn meerdere geloven en gelovigen die hun leven wijden aan een bepaalde godheid. Neem de christenen en de boedisten bijvoorbeeld. Zij geloven beide andere dingen.
1 van de 2 zal hoe dan ook een leven leiden op basis van een leugen. 1 van de 2 heeft het 100% zeker FOUT. Jij als gelovigen kan het dus fout hebben.
Dan ben ik in de war met het Hindoeïsme:) my badquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:12 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Als je zo al begint dan heeft een discussie weinig zin vrees ik
Boeddhisme kent geen God of godheid....
Ik wel. Ik vind het altijd zonde dat mensen niet zelf nadenken en zich in hun keuzes laten beperken door een religie met bijbehorende regels.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:29 schreef trovey het volgende:
Ik discussieer nooit met mensen die er anders over denken dan ik, hopeloze zaak want de standpunten zullen nooit maar enigszins bij elkaar in de buurt kunnen komen.Krijg je alleen maar ruzie's en scheldpartijen van al 1 van de 2 zich niet kan beheersen.
Ik ben het helemaal eens met dit statement.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:06 schreef SlevinX het volgende:
Laten we kijken hoe lang we het volhouden.
Ik zal beginnen met een statement:
Er zijn meerdere geloven en gelovigen die hun leven wijden aan een bepaalde godheid. Neem de christenen en de boedisten bijvoorbeeld. Zij geloven beide andere dingen.
Klopt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:58 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Kan helaas geen filmpjes kijken op mijn werk. Maar uit de reacties kan je een hoop opmaken. Volgens mij is het een filmpje in het verlengde van mijn eerste stelling
Als je dit erkent, zou je open moeten staan voor alle ideeën, net als een wetenschapper. En met dit in onze gedachte kunnen we een goede discussie voeren en met z'n alle de kant kiezen waarbij de kans het grootst is dat dat de waarheid is:Dquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens met dit statement.
Al geldt dat natuurlijk ook voor ongelovigen. Iedereen kan 'het' fout hebben.
Ik denk dat er veel mensen zijn die echt als zwevende kiezer leven zeg maar. Ik heb er ook een tijd over gedaan voor ik zei dat ik niet geloofde. Eerst zei ik altijd dat ik niet zeg dat ik geloofde maar ook niet dat ik niet geloofde. Daarvoor was ik te jong om na te denken:Pquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:17 schreef deelnemer het volgende:
Twijfel aan de juistheid van je geloof, is volgens sommige gelovigen een grond voor straf. Als standvastigheid een vereiste is, dan is iedere discussie met andersdenkenden een schijndiscussie.
Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Door open te staan voor alle ideeen en ze te testen, ben ik uiteindelijk tot mijn geloof gekomen. Zodoende sta ik niet meer open voor alle ideeen. Hoe meer je accepteert als waarheid, hoe meer je uitsluit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:15 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Als je dit erkent, zou je open moeten staan voor alles, net als een wetenschapper. En met dit in onze gedachte kunnen we een goede discussie voeren en met z'n alle de kant kiezen waarbij de kans het grootst is dat dat de waarheid is:D
Wat een onzin, Religie is per definitie subjectiefquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:34 schreef deelnemer het volgende:
Religie heeft betrekking op
1. een objectieve waarheid en
Het ietsismequote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:14 schreef Strani het volgende:
Helaas wordt ook hier geen onderscheid gemaakt tussen 'geloof' en 'religie'. Niet alle gelovigen volgen één of ander boek. Er zijn veel mensen, waaronder ikzelf, die wel ergens in geloven maar verder geen religie aanhangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |