quote:Beste Mirjam.
quote:Je krijgt toch alleen "an" wanneer het volgende woord met een klinker begint? Het klinkt voor geen meter "a FNV-er" maar volgens mij is het wel correct.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:45 schreef Sloggi het volgende:
'An' in plaats van 'a', verwacht ik. Hoewel het verbindingsstreepje volgens mij ook niet meer mag, inderdaad.
quote:nee, je spreekt het uit als ef en vee, dan wordt het "an"Op vrijdag 29 oktober 2010 20:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Je krijgt toch alleen "an" wanneer het volgende woord met een klinker begint? Het klinkt voor geen meter "a FNV-er" maar volgens mij is het wel correct.
quote:En andersom ook:Op vrijdag 29 oktober 2010 20:43 schreef Re het volgende:
[..]
nee, je spreekt het uit als ef en vee, dan wordt het "an"
zelfde als bijvoorbeeld an MRI, niet a MRI
quote:Ah, dat komt me inderdaad ergens bekend voor ja.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:43 schreef Re het volgende:
[..]
nee, je spreekt het uit als ef en vee, dan wordt het "an"
zelfde als bijvoorbeeld an MRI, niet a MRI
Och, sommige restaurants verkopen hun menukaarten gewoon.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:26 schreef LeNeHe het volgende:
Menukaart bij Dim Daily:
[ afbeelding ]
Wist niet dat je het restaurant ook mee kunt nemen en op kunt eten![]()
De rest van de tekst is nou ook niet echt dat je zegt foutloosquote:Op zondag 31 oktober 2010 19:26 schreef LeNeHe het volgende:
Menukaart bij Dim Daily:
[ afbeelding ]
Wist niet dat je het restaurant ook mee kunt nemen en op kunt eten![]()
Toch ben ik eens aan het googlen geslagen en ik kom het toch nog wel vaak tegen.quote:
Nee want dan zou het zijn: Betaalbare menu's van de kaart.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:44 schreef glasbak het volgende:
[..]
Toch ben ik eens aan het googlen geslagen en ik kom het toch nog wel vaak tegen.
http://www.google.nl/search?q=betaalbare+menukaart
Zou het dan wel gewoon gangbaar Nederlands zijn?
Dat dacht ik ook maar toch geeft google ruim 12000 hits op "Betaalbare menukaart".quote:Op maandag 1 november 2010 06:12 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nee want dan zou het zijn: Betaalbare menu's van de kaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |