abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98734626
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:39 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dit. Overigens: de Illuminati-leden behoren allen tot de hogere graden van de vrijmetselarij. De rode garde. Sowieso de 32ste, 33ste en hogere graden. De meeste leden komen niet voorbij de blauwe garde, dat wil zeggen de eerste drie graden. De meeste vrijmetselaars hebben dus geen weet van de Illuminati-agenda en zijn dus absoluut niet "evil" of deel van het complot.
Maar zo is het dus niet alleen met de ''Illuminati-agenda'', zo is het met alle andere agenda's binnen de Vrijmetselarij ook. Dus dat zegt in principe niets. Agenda's van Shell en de plaatselijke voetbalclub zijn over het algemeen ook niet voor iedereen bekend.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De blauwe garde is het topje van de ijsberg.
Meer de onderkant. ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2011 20:34:07 ]
pi_98735158
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Typisch het volgende:

[..]

Maar zo is het dus niet alleen met de ''Illuminati-agenda'', zo is het met alle andere agenda's binnen de Vrijmetselarij ook. Dus dat zegt in principe niets. Agenda's van Shell en de plaatselijke voetbalclub zijn over het algemeen ook niet voor iedereen bekend.

[..]

Meer de onderkant. ;)
Ik betwijfel het ten zeerste dat de vrijmetselarij agenda's kent die niet-Illuminati zijn. Er vond sinds de Franse Revolutie een illuminisering van de vrijmetselarij plaats. Dit wordt zeer goed uiteengezet in het boek De Priorij van Sion van Robin de Ruiter. De kans dat de leden van de lagere graden (de niet-Illuminati dus) e.e.a. bekokstoven acht ik zeer klein. Voor zover ik weet ziet de meerderheid van de vrijmetselarij de vrijmetselarij als het werken aan de Tempel van Salomo, of het werken aan de innerlijke graalburcht, of welke metafoor je dan ook wilt gebruiken.
pi_98735255
Wat versta je onder niet-Illuminati?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2011 20:47:08 ]
pi_98735383
Mensen die niet lid zijn van de Orde der Illuminati, of hoe zij zich tegenwoordig dan ook mogen noemen.
pi_98736060
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:50 schreef Biekuh het volgende:
Mensen die niet lid zijn van de Orde der Illuminati, of hoe zij zich tegenwoordig dan ook mogen noemen.
Dat is een aparte groep binnen de Vrijmetselarij, zoals ik eerder al (in dummy taal) heb uitgelegd in een van mijn vorige posts hier. ;)
pi_98738420
Zoals ik zei is de vrijmetselarij geïlluminiseerd. De "leiders" van de vrijmetselarij zijn Illuminaten. Zoals ik zei betwijfel ik ten zeerste dat er agenda's zijn in de vrijmetselarij afgezien van die van de Illuminaten in de vrijmetselarij. Blijkbaar verschillen wij van mening.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:10:13 #182
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_98739712
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:50 schreef Biekuh het volgende:
Zoals ik zei is de vrijmetselarij geïlluminiseerd. De "leiders" van de vrijmetselarij zijn Illuminaten. Zoals ik zei betwijfel ik ten zeerste dat er agenda's zijn in de vrijmetselarij afgezien van die van de Illuminaten in de vrijmetselarij. Blijkbaar verschillen wij van mening.
Ik ben het met je eens.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_98740830
Ik denk, dat veel mensen deze soort topics eerder aanspreken niet vanwege de Illuminatie of de vrijmetselarij maar puur het gevoel dat er iets of iemand is wat ons bestuurd. Wat voor veel problemen gaat zorgen in de nabije toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')