abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:01:20 #1
262650 kitao
prikplaatje
pi_87196472
Hallo ,

Vaak als ik tijd over heb zit ik op Fok en kom dan ook regelmatig op een SC.
Nu is mijn ervaring echter dat ik al binnen 2 SC's min of meer de groep ben uitgeknikkerd en ik vraag me af hoe dit nu komt.
Ligt het er nu aan dat ik me ga vervelen en uitgekeken ben op de onderwerpen of komt het omdat bepaalde posters steeds herhaaldelijk hun mening verkondigen dat ze mij ronduit niet mogen ?
Of ben ik gewoon achterdochtig en wordt er niet achter de schermen druk over mij ge-PMt ?

Heeft iemand eenzelfde ervaring en is het groepsverband binnen een SC erg sterk en kom je daar moeilijk tussen of is het zeldzaam dat iemand min of meer apart wordt gezet ?

Dit is geen natrappen , ik ben hier erg nieuwsgierig naar en ik moet eraan toevoegen dat het ook vaak niet altijd zo 'erg' is als hierboven omschreven maar dat hangt dan ook af van het tijdstip en wie er op dat moment aanwezig zijn.
(en mijn eigen stemming natuurlijk)
megalomaniac
pi_87196475
SC is voor inteelt kliekjes.
Daar moet je niet eens bij willen horen ...
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87196476
Wat Stokstaart zegt.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:07:55 #4
305516 Stink-ui
Rood, groen, geel, paars
pi_87196481
sowiezo SC..... :')

enigste SC ik doe is bachtnaggeren
Op maandag 23 juni 2014 00:38 schreef LesMiserables het volgende:
Ga anders ff jullie feestje in de DM vieren ofzo, misschien kan stinkui dan aan mavo uitleggen hoe dat neuken via Tinder precies werkt.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:15:35 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87196493
Ligt er ook aan hoe je binnenkomt. Vergelijk het met een kroeg, met stamgasten. Als je voor het eerst binnenkomt en je doet meteen of je er bij hoort, of je begint ruzie te zoeken met een grote favoriet, of je mening te verkondingen terwijl je helemaal niet weet hoe dat onderwerp ligt... dan kom je er niet snel tussen en vormt het kliekje een front tegen je.

In mijn ervaring is het het best om de kat een beetje uit de boom te kijken, vooral te lurken en af en toe een neutrale opmerking te posten, de mensen te leren kennen, de groepsdynamiek een beetje te analyseren (wie zijn de gangmakers, wie liggen er niet zo goed in de groep etc).

En soms moet je gewoon besluiten dat je niet in de groep past, dat de mensen daar niet "jouw type" zijn. Dan ligt het eigenlijk gewoon aan niemand, maar aan de compatibiliteit. Dat moet je kunnen accepteren, en dan je eigen weg kiezen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:22:43 #6
262650 kitao
prikplaatje
pi_87196504
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:15 schreef wonderer het volgende:
Ligt er ook aan hoe je binnenkomt. Vergelijk het met een kroeg, met stamgasten. Als je voor het eerst binnenkomt en je doet meteen of je er bij hoort, of je begint ruzie te zoeken met een grote favoriet, of je mening te verkondingen terwijl je helemaal niet weet hoe dat onderwerp ligt... dan kom je er niet snel tussen en vormt het kliekje een front tegen je.

In mijn ervaring is het het best om de kat een beetje uit de boom te kijken, vooral te lurken en af en toe een neutrale opmerking te posten, de mensen te leren kennen, de groepsdynamiek een beetje te analyseren (wie zijn de gangmakers, wie liggen er niet zo goed in de groep etc).

En soms moet je gewoon besluiten dat je niet in de groep past, dat de mensen daar niet "jouw type" zijn. Dan ligt het eigenlijk gewoon aan niemand, maar aan de compatibiliteit. Dat moet je kunnen accepteren, en dan je eigen weg kiezen.
tnx , dat is een goede tip.
maar hoe krijg je mensen zonder zelf 'op de knieën' te gaan ertoe om eens op te houden met hun openlijke aanvallen, vaak gebaseerd op dingen die ik zelf al niet meer weet ?
ik probeer dit te negeren maar regelmatig komt het gewoon weer terug en ik word dan defensief.
megalomaniac
pi_87196505
Wat is SC?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:23:06 #8
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87196508
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:01 schreef kitao het volgende:
Hallo ,

Vaak als ik tijd over heb zit ik op Fok en kom dan ook regelmatig op een SC.
Nu is mijn ervaring echter dat ik al binnen 2 SC's min of meer de groep ben uitgeknikkerd en ik vraag me af hoe dit nu komt.
Ligt het er nu aan dat ik me ga vervelen en uitgekeken ben op de onderwerpen of komt het omdat bepaalde posters steeds herhaaldelijk hun mening verkondigen dat ze mij ronduit niet mogen ?
Of ben ik gewoon achterdochtig en wordt er niet achter de schermen druk over mij ge-PMt ?

Heeft iemand eenzelfde ervaring en is het groepsverband binnen een SC erg sterk en kom je daar moeilijk tussen of is het zeldzaam dat iemand min of meer apart wordt gezet ?

Dit is geen natrappen , ik ben hier erg nieuwsgierig naar en ik moet eraan toevoegen dat het ook vaak niet altijd zo 'erg' is als hierboven omschreven maar dat hangt dan ook af van het tijdstip en wie er op dat moment aanwezig zijn.
(en mijn eigen stemming natuurlijk)
Prikplaatje! *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87196511
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:22 schreef Watashiwa het volgende:
Wat is SC?
SlowChat
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:25:30 #10
262650 kitao
prikplaatje
pi_87196514
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:23 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Prikplaatje! *O*
Ja, jij weet wel wat ik bedoel hè ?

:7
megalomaniac
pi_87196515
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:23 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

SlowChat
Ah..inteelt!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:26:43 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87196516
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:15 schreef wonderer het volgende:

Dit ja. En een beetje positiever reageren. Jij zegt soms echt rare botte dingen. Of reageert boos om niks. Das niet echt gezellig. Daar reageren sommigen wel weer extreem negatief op vind ik trouwens....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:27:34 #13
262650 kitao
prikplaatje
pi_87196517
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:25 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Ah..inteelt!
:{

eerst weet je niet wat het is , dan kom je met zo'n uitspraak.

:N
megalomaniac
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:27:48 #14
71919 wonderer
pi_87196520
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:22 schreef kitao het volgende:

[..]

tnx , dat is een goede tip.
maar hoe krijg je mensen zonder zelf 'op de knieën' te gaan ertoe om eens op te houden met hun openlijke aanvallen, vaak gebaseerd op dingen die ik zelf al niet meer weet ?
ik probeer dit te negeren maar regelmatig komt het gewoon weer terug en ik word dan defensief.
Dat weet ik niet, ik weet niet hoe jij je opstelt in een (nieuwe) slowchat (of andere groep). Dit werkt natuurlijk niet (meer) bij plekken waar je al geweest bent en waar mensen al een beeld van je hebben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_87196526
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:27 schreef kitao het volgende:

[..]

eerst weet je niet wat het is , dan kom je met zo'n uitspraak.

:N
SC kan veel zijn, Slome Computer bijvoorbeeld!

Maar Slow Chat? ...brrrr! :N
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:33:17 #16
262650 kitao
prikplaatje
pi_87196530
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dit ja. En een beetje positiever reageren. Jij zegt soms echt rare botte dingen. Of reageert boos om niks. Das niet echt gezellig. Daar reageren sommigen wel weer extreem negatief op vind ik trouwens....
ok ,
2 kanten dus , maar dat heeft ieder verhaal.

wat nu als dit verhaal al 2 keer is voorgekomen , en enigzins naar mijn gevoel voor de derde keer gaat gebeuren ,(na gisteren is die mogelijkheid wel potentieler geworden) , dan blijft voor mij bijna geen andere conclusie over om maar drastisch te minderen met de SC's.

Eén ban van drie maanden is immers wel genoeg voor mij.
megalomaniac
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:36:05 #17
262650 kitao
prikplaatje
pi_87196536
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik weet niet hoe jij je opstelt in een (nieuwe) slowchat (of andere groep). Dit werkt natuurlijk niet (meer) bij plekken waar je al geweest bent en waar mensen al een beeld van je hebben.
dan ben ik verloren , die mensen kom je ook regelmatig tegen in die andere SC's.
megalomaniac
pi_87196540
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:36 schreef kitao het volgende:

[..]

dan ben ik verloren , die mensen kom je ook regelmatig tegen in die andere SC's.
Zeg maar tegen ze dat ik heb gezegd dat ze je niet moeten klieren.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:40:33 #19
262650 kitao
prikplaatje
pi_87196548
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zeg maar tegen ze dat ik heb gezegd dat ze je niet moeten klieren.
tja , dan lijk ik weer zo'n calimerootje...

we zien het wel , misschien kan ik beter bepaalde posters mijden en op andere tijdstippen posten of gewoon wat anders gaan zoeken.

megalomaniac
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:46:57 #20
71919 wonderer
pi_87196570
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:33 schreef kitao het volgende:

[..]

Eén ban van drie maanden is immers wel genoeg voor mij.
Als jij een ban van drie maanden krijgt, maak je het ook wel erg bont. Misschien moet je dan je gedrag gewoon aanpassen (of niet en je verlies nemen).

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:36 schreef kitao het volgende:

[..]

Daar is klonen voor uitgevonden ;) Maar ik geloof dat het dan toch eerder aan je gedrag ligt en niet aan de slowchats zelf.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:03:30 #21
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87196630
Heb je het al in deze SC geprobeerd? *O*

[TV SC #76] WACHT! Nu ga ik ingrijpen!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:04:20 #22
262650 kitao
prikplaatje
pi_87196637
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als jij een ban van drie maanden krijgt, maak je het ook wel erg bont. Misschien moet je dan je gedrag gewoon aanpassen (of niet en je verlies nemen).
dat kwam omdat ik een mod per pm uitschold.
quote:
Daar is klonen voor uitgevonden ;) Maar ik geloof dat het dan toch eerder aan je gedrag ligt en niet aan de slowchats zelf.
ik ga niet incognito , nooit gedaan , zal het nooit doen ook.
maar het kan evengoed aan mij liggen , vandaar ook deze vraag.
misschien ben ik a-sociaal van nature , hoewel het vaak voorkomt zoals de situatie die Murmelli omschrijft over botte opmerkingen, ik die vaak zelf niet eens in de gaten heb.
en feit blijft dat er een aantal posters constant blijven 'klieren' zoals Dr.Drentz het zegt.
het vreemde is wel dat die blijkbaar geen enkele keer gevraagd worden eens normaal te gaan doen.
(tenminste dat heb ik nergens gezien)
op zich zou dat niet zo erg zijn , het wordt pas vervelend als dit de 'sleutelfiguren' zijn of de gangmakers zoals jij het zelf zegt.
megalomaniac
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:06:48 #23
262650 kitao
prikplaatje
pi_87196649
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:03 schreef Maraca het volgende:
Heb je het al in deze SC geprobeerd? *O*

[TV SC #76] WACHT! Nu ga ik ingrijpen!
Is dat een uitnodiging ?

wat lief van je.
^O^

maar ik kijk vrijwel geen tv of het zijn films of docu's
megalomaniac
pi_87196658
Misschien een idee om niet binnen no time de dames van de SC geld aan te bieden voor seks via de PM...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:09:27 #25
71919 wonderer
pi_87196664
De harde kern kan vaak heel veel maken, inderdaad... doe je niks aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')