oke haha dan gooi ik hem weg:)quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen die nieuw was, was het al oostduitse troep
quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:45 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
Toen die nieuw was, was het al oostduitse troep
Gemaakt tussen 1978 en1984quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:45 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
Hou oud is deze camera eigenlijk? weet je dat toevallig?
Uhm ik heb hem volgens mij een keer gekregen van me oom.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:50 schreef TimMer1981 het volgende:
Vraag: hoe komt het op jouw zolder als je zelf niet weet hoe oud het is?
Voor jou een vraag inderdaad...quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:50 schreef TimMer1981 het volgende:
Vraag: hoe komt het op jouw zolder als je zelf niet weet hoe oud het is?
Hoe kan ik hier een foto uploaden, heb namelijk foto van de lenzen:)quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb jaren met veel plezier met Praktica's gefotografeerd. Dat waren goede dingen, die deden voor weinig geld dat wat ze moesten doen. Prullen waren het zeker niet. Hele generaties fotografen hebben hiermee leren fotograferen. En als je met een Praktica hebt leren fotograferen kun je het met alle moderne (D)SLR's.
Van de Praktica, en met name het model MTL5B, zijn er heel veel in omloop. Vandaar dat de 2e hands prijs erg laag is, zo in de orde van de 2-3 tientjes. Bij de lenzen hangt het er van af, die zijn er in allerhande kwaliteitsklasse's.
Genomineerd voor de meest zinloze post van vandaag.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:58 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Voor jou een vraag inderdaad...Vast van een opa, oma of een ander familielid dat niet meer is, of van de rommelmarkt, als impuls gekocht... dat lijken me ongeveer de opties... ah, de oom, toch nog een optie.
Post eens de naam van de lenzen en het type, dat zegt al veel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:33 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
Hoe kan ik hier een foto uploaden, heb namelijk foto van de lenzen:)
Bij de lange staat op de binnekant: HC Carenar 1:2.8 No. K242080quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Post eens de naam van de lenzen en het type, dat zegt al veel.
Die eerste klinkt als een vrij normale 135mm, goed voor een pakweg 15a20 eu afhankelijk van de staat, die 2e is misschien een 10tje waard als je iemand vind die 'm wilquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:59 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
Bij de lange staat op de binnekant: HC Carenar 1:2.8 No. K242080
En bij de korte:Pentacon auto 1.8/50 Multi coating
Zegt dat je wat?
lijkt me een deal, hoe weet ik of alles nog werkt?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:58 schreef zquing het volgende:
20 a 25 eu voor 't setje omdat je de moeite neemt om er een nieuwe eigenaar voor te vinden
oops, ik had je vraag niet goed gelezen. Je kan ze in V&A stoppen, of hier in 't fotoruiltopic. Marktplaats is ook een mogelijkheid, heb zelf geen interesse want ik heb die lenzen al(behalve als je 135mm meer dan 6 diafragmabladen heeft, kan je ff controleren door dat ding naar 5.6 te draaien en dan het witte pinnetje aan de onderkant in te drukken en te tellen hoeveel bladen je ziet)quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:04 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
lijkt me een deal, hoe weet ik of alles nog werkt?
waar meot ik die bladen zien?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:07 schreef zquing het volgende:
[..]
oops, ik had je vraag niet goed gelezen. Je kan ze in V&A stoppen, of hier in 't fotoruiltopic. Marktplaats is ook een mogelijkheid, heb zelf geen interesse want ik heb die lenzen al(behalve als je 135mm meer dan 6 diafragmabladen heeft, kan je ff controleren door dat ding naar 5.6 te draaien en dan het witte pinnetje aan de onderkant in te drukken en te tellen hoeveel bladen je ziet)
Denk dat die kapot is, want bij de kleine lens zie ik wel wat sluiten, maar bij de grote niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:29 schreef zquing het volgende:
als je door de lens kijkt en dan op dat dingetje drukt, zie je niet iets dicht gaan? Probeer anders de ring die van 2.8 tot 22 gaat te draaien(beide kanten op) en dan nog een keer proberen
Is die lens dan gewoon helemaal kapot, want ik doe niks fout denk, draai alles rond en klik de hele tijd op dat ding, maar er gebeuirt niks.quote:
oud? tssquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:48 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
wow das oud. Misschien toch wel leuk om te bewaren( weet eigenlijk niet waarom)
Dan loop je een beetje achterquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:34 schreef T42 het volgende:
[..]
oud? tssjong bedoel je d8 je hebt echt iets ouds gevonden
dit is leuk voor een verzamelaar meer niet
probeer marktplaats ofzo eensmiss haal je er een leuk avondje uit mee
zo knip ik nog met een canon uit 1963 en die vind ik nog niet eens oud.
Uploaden, scannen, printen, delen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:49 schreef Isdatzo het volgende:
Hoezo? Zo'n ding kan nog prima foto's maken hoor.
of jij hoort bij de consumptiemaatschappijquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |