Voor mij, als CDA-tegenstander van dit akkoord, was dat niet duidelijk (genoeg). Ook ik kreeg pas bij het congres een beetje het vertrouwen dat de fractie de zorgen deelt en keihard het CDA-geluid zou laten horen op moeilijke kwesties.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de voorstanders nu juist geen millimeter opgeschoven... Rekening houden met bezorgde leden, hard tegen wilders ingaan in de Kamer, dat hoor ik Verhagen al wekenlang roepen.
Ik denk dat hier nog een hoop herrie van komt. Al die mensen die op dat congres tegengestemd hebben, de mastodonten en anderen zullen niet zomaar zich hier bij neerleggen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Godverdomme, dat was snel. Ik had me nog zo verheugd op een heet avondje
Als ik Bleker net hoorde zijn Koppejan en Ferrier inderdaad omgepraat door de rest van de fractie en de oproepen om eenheid bij het congres.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:01 schreef Arcee het volgende:
Iemand hier die denkt te snappen hoe het zit?
Dus hadden ze alleen bij een NEE stand gehouden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:02 schreef Mike het volgende:
Ik denk dat een akkoord tegenhouden binnen de CDA fractie betekent dat je positie in zo'n fractie niet meer houdbaar is. De roep om eenheid was groot zaterdag, ook bij de 32% die tegen het akkoord was. We moeten nog even afwachten wat Ferrier en Koppejan precies is toegezegd, maar het lijkt me duidelijk dat dit voor het CDA voorlopig de beste uitkomst is.
En stabiel kan je 't ook niet echt noemen, het wachten is gewoon tot Wilders een keer een iets te grote rel schopt en de hele boel klapt alsnog. Maar misschien is dat ook wel gewoon de bedoeling.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:03 schreef Dutchguy het volgende:
Ik denk dat hier nog een hoop herrie van komt. Al die mensen die op dat congres tegengestemd hebben, de mastodonten en anderen zullen niet zomaar zich hier bij neerleggen.
Volgens een aantal mensen hier op Fok niet hoor, die vinden dat je als kamerlid altijd moet stemmen wat je fractievoorzitter vindt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:03 schreef borisz het volgende:
Verhagen''Koppejan en Ferrier mogen alle voorstellen kritisch beoordelen''. Daar ben je kamerlid voor om alles kritisch te bekijken.
Dat weet ik niet. Ze hebben ook altijd allebei geroepen dat ze in de fractie zullen blijven. En dat kan dus alleen maar als je niet bij voorbaat tegen de akkoorden stemt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dus hadden ze alleen bij een NEE stand gehouden.
Als 32% niet genoeg is dan is elk ander percentage onder 50% ook niet genoeg, lijkt me.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:05 schreef Mike het volgende:
Dat weet ik niet. Ze hebben ook altijd allebei geroepen dat ze in de fractie zullen blijven. En dat kan dus alleen maar als je niet bij voorbaat tegen de akkoorden stemt.
Ik heb zaterdag ook tegengestemd, maar ben wel blij dat de fractie een eenheid blijft.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:06 schreef Arcee het volgende:
Als 32% niet genoeg is dan is elk ander percentage onder 50% ook niet genoeg, lijkt me.
Maar is het zo niet een schijneenheid?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:07 schreef Mike het volgende:
Ik heb zaterdag ook tegengestemd, maar ben wel blij dat de fractie een eenheid blijft.
Nee, maar ze mogen er wel héél kritisch naar kijken.:')quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:09 schreef Jojoke het volgende:
De vraag is wel mogen Ferrier en Koppejan ook nog tegen elementen stemmen die in het akkoord staan?
Dat zal aan de uitwerking liggen...ik heb ook nog geen idee hoe ik dat voor me moet zien.quote:
Ik snap er ook nog weinig vanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:09 schreef Arcee het volgende:
"Koppejan en Ferrier zullen wel heel kritisch kijken naar..."
Ik vind het behoorlijk nietszeggend. Uren en dagen en weken lang overleggen...
Ik ben vooral blij dat er een regering gevormd kan worden. Een alternatief was uberhaupt niet aanwezig.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ook met zo'n krappe meerderheid met zoveel opstandigheid van binnenuit?
Eindelijk je gedroomde kabinet met een waardeloos programma wat buiten wat populistische maatregelen niks substantieels gaat doen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |