De 'dissidenten' schuiven richting voorstanders en stemmen niet bij voorbaat tegen, en de voorstanders houden rekening met de zorgen van het smaldeel dat tegen is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waar zie jij een compromis dan?
Alle 21 leden gaan ook de mensen met bezwaren vertegenwoordigen... Ja duh, dat was toch al vanaf het eerste begin het plan?
De plannen van het gedoogakkoord staan volledig in het regeerakkoord.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:53 schreef Arcee het volgende:
Verhagen noemde trouwens alleen het regeerakkoord, dus geen steun voor het gedoogakkoord?
Ik snap het inderdaad ook niet helemaal. Als ze mogen tegenstemmen, wat is dan de waarde van het akkoord? En als ze niet mogen tegenstemmen, wat is er dan eigenlijk veranderd?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:52 schreef Arcee het volgende:
Volgens Halsema is het ook een lulverhaal.
En hoe hebben ze de uitslag van het congres dan gewogen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:54 schreef De_Hertog het volgende:
Ik snap het inderdaad ook niet helemaal. Als ze mogen tegenstemmen, wat is dan de waarde van het akkoord? En als ze niet mogen tegenstemmen, wat is er dan eigenlijk veranderd?
http://twitter.com/andre_rouvoet/status/26453275441quote:andre_rouvoet
Als Geert Wilders problemen had met 3 dissidenten, dan kan hij onmogelijk instemmen met 21 dissidenten...
Okee, maar toch vraag ik me af hoe het precies zit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:54 schreef Toad het volgende:
De plannen van het gedoogakkoord staan volledig in het regeerakkoord.
Volgens mij zijn de voorstanders nu juist geen millimeter opgeschoven... Rekening houden met bezorgde leden, hard tegen wilders ingaan in de Kamer, dat hoor ik Verhagen al wekenlang roepen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
De 'dissidenten' schuiven richting voorstanders en stemmen niet bij voorbaat tegen, en de voorstanders houden rekening met de zorgen van het smaldeel dat tegen is.
En blijkbaar was dat laatste nog niet duidelijk genoeg voor de dissidenten en werd dat pas duidelijk na het congres.
Er wordt gewezen op de taak als volksvertegenwoordiger, die moet worden uitgeoefend, zonder dat het kabinet op voorhand wordt afgeschoten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik snap het inderdaad ook niet helemaal. Als ze mogen tegenstemmen, wat is dan de waarde van het akkoord? En als ze niet mogen tegenstemmen, wat is er dan eigenlijk veranderd?
Halsema heeft helemaal niets te willenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:53 schreef Toad het volgende:
Halsema wil debat in kamer met informateur.
Ik denk wel dat er een debat komt hoor.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:00 schreef Devz het volgende:
[..]
Halsema heeft helemaal niets te willen
En sinds wanneer mag een kamerlid geen debat meer aanvragen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:00 schreef Devz het volgende:
[..]
Halsema heeft helemaal niets te willen
Ik denk dat een akkoord tegenhouden binnen de CDA fractie betekent dat je positie in zo'n fractie niet meer houdbaar is. De roep om eenheid was groot zaterdag, ook bij de 32% die tegen het akkoord was. We moeten nog even afwachten wat Ferrier en Koppejan precies is toegezegd, maar het lijkt me duidelijk dat dit voor het CDA voorlopig de beste uitkomst is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:58 schreef Arcee het volgende:
Geweldig toch dat 32% steun voor je standpunt niet genoeg was om stand te houden.
Volgens mij hebben Koppejan en Ferrier ingebonden. Dat er over de uitwerking van een regeerakkoord gediscussieerd wordt tussen de coalitiepartners, is niet zo nieuw. Dat gebeurt bij ieder kabinet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:01 schreef Arcee het volgende:
Iemand hier die denkt te snappen hoe het zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |