abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:55:04 #276
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91212649
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:52 schreef Flammie het volgende:

[..]

En zo kun je bezig blijven natuurlijk. Als alles dat iemand post toch maar aangezien wordt als een "zoveelste trollpoging" puur en alleen omdat het die user betreft.. dan kan die persoon dus nooit meer iets goeds doen. Geef dan gewoon notes per post in plaats van notes vanwege de inhoud.
Als mod dien je JUIST objectief te blijven lijkt mij.

Dat terzijde, als je gewoon even door dat topic scrolled zie je het vanzelf wel :) Daar valt niet echt om heen te draaien lijkt mij.
Een mod dient in de geest van een subforum te modden, dat is niet per se objectief. Daarnaast moeten de huistrolletjes gewoon niet zo huichelachtig doen en accepteren dat het hun soms al jarenlange aanhoudende kliergedrag is dat ze soms een harde dobber te verduren krijgen. Deal with it.
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:55:54 #277
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91212698
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Sorry, soms is er geen voordeel van de twijfel meer.. je ziet de bevestigingen toch wel, kom op? :')
Ik zie ze niet maar ik kan me wel goed voorstellen dat jullie ze wel zien (zoals ik zei, juist omdat jullie als mods bepaalde users al wat langer kennen) ;)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_91212770
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Een mod dient in de geest van een subforum modden, dat is niet per se objectief. Daarnaast moeten de huistrolletjes gewoon niet zo huichelachtig doen en accepteren dat het hun soms al jarenlange aanhoudende kliergedrag is dat ze soms een harde dobber te verduren krijgen. Deal with it.
Het maakt me niet zo veel uit als mensen bestraft worden voor wandaden. Ik vind het alleen erg als het vanuit een onredelijke bias gebeurd of vanuit een wrok. Valse beschuldingen verteren zich nou eenmaal wat lastiger dan terechte beschuldigingen.

Vooroordelen/Geschiedenis of niet, als je vergrijpen een oordeel geeft mag je soortgelijke vergrijpen van andere users ook met diezelfde mate bestraffen of ben ik nu gek? :) Het gaat niet om de users maar om het forum denk ik dan. En een trollpost van een stamgast verpest het forum net zo goed als een trollpost van iemand die je niet moet. En als gerespecteerde users offtopic gaan is het net zo offtopic als dat wanneer een "Troll" dat doet. Het zal niet ineens "magisch" minder zijn.
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:00:34 #279
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91212945
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:57 schreef Flammie het volgende:

[..]

Het maakt me niet zo veel uit als mensen bestraft worden voor wandaden. Ik vind het alleen erg als het vanuit een onredelijke bias gebeurd of vanuit een wrok. Valse beschuldingen verteren zich nou eenmaal wat lastiger dan terechte beschuldigingen.

Vooroordelen/Geschiedenis of niet, als je vergrijpen een oordeel geeft mag je soortgelijke vergrijpen van andere users ook met diezelfde mate bestraffen of ben ik nu gek? :) Het gaat niet om de users maar om het forum denk ik dan. En een trollpost van een stamgast verpest het forum net zo goed als een trollpost van iemand die je niet moet. En als gerespecteerde users offtopic gaan is het net zo offtopic als dat wanneer een "Troll" dat doet. Het zal niet ineens "magisch" minder zijn.
/care. Had je maar wat subtieler moeten zijn in je getrol, maar dat is niet iedereen gegeven, hé. :)
pi_91213070
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:00 schreef Terecht het volgende:

[..]

/care. Had je maar wat subtieler moeten zijn in je getrol, maar dat is niet iedereen gegeven, hé. :)
Welk getroll doel je op?
Ik denk dat de meeste die jij als "kinderachtig" aanziet meer ontopic gepost hebben in het desbetreffende topic dan jij gedaan hebt. Zullen we anders tellen?
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:03:53 #281
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91213100
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:03 schreef Flammie het volgende:

[..]

Welk getroll?
Deze post bijv.
pi_91213121
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:03 schreef Terecht het volgende:

[..]

Deze post bijv.
-Geen moeite meer aan verspillen-
-Don't feed the troll-

etc
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:05:40 #283
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91213175
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:57 schreef Flammie het volgende:

[..]

Nimmer mod ik uit wrok Flammie, er zijn er zat die ik niet hoog heb zitten maar ik kan niet uitmaken wie hier wel mag posten en wie niet. Iedereen is welkom, en mag zn zegje doen. We hebben alleen wat regels opgesteld met zn allen om het leuk te houden. Als iemand dan er overheen gaat en een opmerking erover krijgt, pak die dan gewoon zonder morren aan, ga er geen heisa om maken zeker niet als ze diep van binnen ook wel weten dat het 1 groot galfeest is.
Verder hou ik niet van schelden, zoek dat samen in PM maar uit, schelden naar mij vind ik ook maar kunnen tot een bepaalde hoogte, lijkt me logisch toch.
En ik hou ook niet van huillies "die en die doen dat en dat" kom je maar doen als je zelf een schoon geweten hebt.
The truth was in here.
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:05:44 #284
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91213178
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:04 schreef Flammie het volgende:

[..]

-Geen moeite meer aan verspillen-
-Don't feed the troll-

etc
Ik versta de kunst van het trollen gewoon net iets beter dan jij. Ik wil je wel assisteren je eerste schreden op dit glibberige pad te zetten. Iedere meester heeft immers een leerling nodig.
pi_91213548
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nimmer mod ik uit wrok Flammie, er zijn er zat die ik niet hoog heb zitten maar ik kan niet uitmaken wie hier wel mag posten en wie niet. Iedereen is welkom, en mag zn zegje doen. We hebben alleen wat regels opgesteld met zn allen om het leuk te houden. Als iemand dan er overheen gaat en een opmerking erover krijgt, pak die dan gewoon zonder morren aan, ga er geen heisa om maken zeker niet als ze diep van binnen ook wel weten dat het 1 groot galfeest is.
Verder hou ik niet van schelden, zoek dat samen in PM maar uit, schelden naar mij vind ik ook maar kunnen tot een bepaalde hoogte, lijkt me logisch toch.
En ik hou ook niet van huillies "die en die doen dat en dat" kom je maar doen als je zelf een schoon geweten hebt.
-Zinloos-.

[ Bericht 9% gewijzigd door Flammie op 12-01-2011 15:19:43 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:21:44 #286
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91213868
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:14 schreef Flammie het volgende:

[..]

-Zinloos-.
nuances.
The truth was in here.
pi_91214240
Fucking hell, mensen! KOM OP!
Bastard en Lavenderr zijn 2 van de beste moderators die Fok ooit gehad heeft!
Bastard heeft jarenlang ervaring en is ook zeer gerespecteerd in TRU enzo, en met Lavenderr heb ik een flinke tijd met heel veel plezier mee samengewerkt en ik weet dat haar inzichten sowieso echt goed zijn!

Partijdigheid? Echt niet! Als mensen continu op alle slakken zout leggen, word je uiteraard op een gegeven moment minder serieus genomen, maar als je echt gelijk hebt, krijg je ook wel gelijk. Ga je alleen niet kinderachtig lopen opstellen tegenover andere users of tegenover de mods die proberen met plezier de boel wat in rechte banen te houden.

Als je zelf gewoon redelijk blijft en je vindt dat je onredelijk behandeld wordt door anderen, dan is dat snel genoeg duidelijk voor de modjes. Als je zelf net zo hard tegen de ander zit te bekken, moet de moderator op basis van die situatie en parate kennis ter plekke keuzes maken over wie aan te spreken en wie niet. Het is lang niet zo zwart/wit als mensen lijken te willen.
Als Jantje gemeen tegen Pietje doet en Pietje keihard terugbekt, kan een moderator sowieso wel rekening houden met het feit dat Pietje voor die tijd Jantje regelmatig het leven zuur heeft zitten maken. Moderatiekeuzes komen heus niet zomaar uit de lucht vallen.
Ben je het met een keuze niet eens, probeer dan in alle redelijkheid er over te overleggen in FB. Als je meteen gaat zitten steigeren, heb je gewoon kans dat je de mods nog meer tegen je in het harnas gaat jagen, net zoals dat in het dagelijks leven ook gebeurt bij conflicten. (Het lijken soms net mensen, die moderators!) Daarbij moet je zoals gezegd ook niet CONTINU gaan lopen zeiken over allerlei kleinigheidjes. Da's gewoon puur trollen.

Gezeik tegen elkaar en tegen de mods vergalt de sfeer hier en saboteert het hele subforum!
De moderators hebben gewoon het eindwoord. Je mag het wel tiranniek vinden, maar er moet gewoon iemand zijn met autoriteit. Moderators hebben gewoon autoriteit, of je het wil of niet!
Ben je het ergens niet mee eens, geef het dan gewoon ff aan en LAAT het daarbij! Blijf niet door zitten zeiken en hen op hun moderatorschap aanvallen!
pi_91214689
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk en nee slecht vind ik ze zeker niet maar als je op elke klacht die jezelf hebt te horen krijgt

"ach jij doet natuurlijk nooit iets he?"

of

"je hebt zelf ook geen schoon geweten" (ja goh wie wel?)

dan voel ik me niet serieus genomen terwijl sommige opmerkingen (DOMME SCHAPEN, KORTZICHTIGE PUBERS) best persoonlijk zijn en hard kunnen aankomen.

Daarnaast vind ik het "laat het er gewoon bij zitten de mods hebben het laatste woord" best haalbaar aangezien het maar een internetforum is en het makkelijk is om je er maar bij neer te leggen hoe onrechtvaardig het soms ook lijkt (vanuit mijn oogpunt dus), maar als je dit doortrekt naar de werkelijkheid, een onterechte boete zal ik zeker blijven aanvechten ook al heeft de politie "het laatste woord en moet je je er maar bij neerleggen". Het is sowieso een stuk makkelijker als je zelf niet benadeeld wordt mijns inziens.

Een trollpost is een trollpost en het mag niet uitmaken van wie dat deze afkomstig is. Een trollpost verneukt het topic wie deze ook post.

Als mensen offtopic gaan trekken ze het hele topic scheef. Het maakt ook in dit geval niet uit wie het post. Als je een post maakt die niks met het topic te maken heeft is het niet zo dat het bij de ene persoon op magische manier minder effect heeft dan dat wanneer andere mensen het posten. Deze posts modereren is dan ook de enige juiste optie.

Een belediging is een belediging. Ja het is niet netjes om te zeggen "je bent dom" maar het is om diezelfde reden ook niet netjes om te zeggen "je bent een schaap" lijkt mij.

Verder wil ik zeggen dat zeggen "STOPPEN NU, JE MOND HOUDEN" wel best moeilijk is op een internetforum zeker als je vanuit je eigen overtuiging helemaal niks fouts doet. Volgens mij is daar zelfs iets over geschreven in de psychologie en is het doorgaan na zoiets gewoon een pure menselijke reactie waar je dus voor bestraft wordt. Volgens mij sterkt het het verdergaan ook alleen maar aan (ik doel hiermee dus niet op trollen of beledigen maar over het discussieren over een onderwerp). Ik zie mezelf niet snel stoppen als ik zeker weet dat ik ergens gelijk over heb, ik dit netjes aankaart (niet elk weerwoord is trollen) en dat dan een papa of mamafiguur zegt dat je maar je mond moet houden iig ;D
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:47:30 #289
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91214951
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:41 schreef Flammie het volgende:
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk en nee slecht vind ik ze zeker niet maar als je op elke klacht die jezelf hebt te horen krijgt

"ach jij doet natuurlijk nooit iets he?"

of

"je hebt zelf ook geen schoon geweten" (ja goh wie wel?)

dan voel ik me niet serieus genomen terwijl sommige opmerkingen (DOMME SCHAPEN, KORTZICHTIGE PUBERS) best persoonlijk zijn en hard kunnen aankomen.

Daarnaast vind ik het "laat het er gewoon bij zitten de mods hebben het laatste woord" best haalbaar aangezien het maar een internetforum is en het makkelijk is om je er maar bij neer te leggen hoe onrechtvaardig het soms ook lijkt (vanuit mijn oogpunt dus), maar als je dit doortrekt naar de werkelijkheid, een onterechte boete zal ik zeker blijven aanvechten ook al heeft de politie "het laatste woord en moet je je er maar bij neerleggen". Het is sowieso een stuk makkelijker als je zelf niet benadeeld wordt mijns inziens.

Een trollpost is een trollpost en het mag niet uitmaken van wie dat deze afkomstig is. Een trollpost verneukt het topic wie deze ook post.

Als mensen offtopic gaan trekken ze het hele topic scheef. Het maakt ook in dit geval niet uit wie het post. Als je een post maakt die niks met het topic te maken heeft is het niet zo dat het bij de ene persoon op magische manier minder effect heeft dan dat wanneer andere mensen het posten. Deze posts modereren is dan ook de enige juiste optie.

Een belediging is een belediging. Ja het is niet netjes om te zeggen "je bent dom" maar het is om diezelfde reden ook niet netjes om te zeggen "je bent een schaap" lijkt mij.

Verder wil ik zeggen dat zeggen "STOPPEN NU, JE MOND HOUDEN" wel best moeilijk is op een internetforum zeker als je vanuit je eigen overtuiging helemaal niks fouts doet. Volgens mij is daar zelfs iets over geschreven in de psychologie en is het doorgaan na zoiets gewoon een pure menselijke reactie waar je dus voor bestraft wordt. Volgens mij sterkt het het verdergaan ook alleen maar aan (ik doel hiermee dus niet op trollen of beledigen maar over het discussieren over een onderwerp). Ik zie mezelf niet snel stoppen als ik zeker weet dat ik ergens gelijk over heb, ik dit netjes aankaart (niet elk weerwoord is trollen) en dat dan een papa of mamafiguur zegt dat je maar je mond moet houden iig ;D
Dit is wel weer erg opzichtig primatengedrag van je, hé. Je bent simpelweg niet alfa genoeg om te domineren.
pi_91257759
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Onbelangrijk, je hebt gewoon de verkeerde vrienden ;)

ook zo mooi dat Lavenderr boos werd op mij omdat ik vroeg waarom iemand me schizofreen noemde (dat vind ik op zich niet erg hoor, maar graag wel met opgaaf van redenen ;) ) - iemand die later toegaf gewoon verkeerd gelezen te hebben.

Afijn, die persoon bood nog even verontschuldigingen aan, dat wel.
Maar van Lavenderr krijgt ik vast ook nog wel een bloemetje.... toch ? ;)
Vriendjes op het internet, moet niet zieliger worden.
pi_91257898
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:03 schreef Loppe het volgende:

[..]

Vriendjes op het internet, moet niet zieliger worden.
Ze zijn samen gebanned, dus kunnen ze elkaar buiten internet ook eens opzoeken :P
pi_91331688
Ik ben het ook wel eens dat het woord "schaap" of "sheeple" niet hoort in BNW.

Graag zou ik ook veel minder schuttingtaal willen lezen in BNW.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:46:12 #293
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91331930
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:41 schreef Bankfurt het volgende:
Ik ben het ook wel eens dat het woord "schaap" of "sheeple" niet hoort in BNW.

Graag zou ik ook veel minder schuttingtaal willen lezen in BNW.
Dat ben ik helemaal met je eens Bankfurt!
Het lijkt wel af en toe of mensen om het minste al kunnen ontvlammen en direct grof moeten worden omdat dat hun punt meer kracht zou bijzetten?
Daarmee word een potentieel goed gesprek verder al teniet gedaan, is al meteen afgelopen, jammer.
The truth was in here.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:16:53 #294
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91333957
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens Bankfurt!
Het lijkt wel af en toe of mensen om het minste al kunnen ontvlammen en direct grof moeten worden omdat dat hun punt meer kracht zou bijzetten?
Daarmee word een potentieel goed gesprek verder al teniet gedaan, is al meteen afgelopen, jammer.
Mee eens. Laten we het er allemaal over eens zijn dat men kan schelden, met voeten kan stampen, intimideren en stem kan verheffen, maar dat deze handelingen een argument niet beter maken of opeens "waar".
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:35:45 #295
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91335160
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:16 schreef Michielos het volgende:

[..]

Mee eens. Laten we het er allemaal over eens zijn dat men kan schelden, met voeten kan stampen, intimideren en stem kan verheffen, maar dat deze handelingen een argument niet beter maken of opeens "waar".
Nou dan zou ik willen uitbreiden dat stampvoeten nog net gaat, maar schelden gewoon niet.
The truth was in here.
pi_91335326
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:35 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou dan zou ik willen uitbreiden dat stampvoeten nog net gaat, maar schelden gewoon niet.
Hoe doe je stampvoeten op FOK? Er is geen smiley voor...

Die moet er komen! }:|
  Moderator vrijdag 14 januari 2011 @ 20:43:01 #297
249559 crew  Lavenderr
pi_91335647
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:35 schreef Bastard het volgende:

[..]

Second that.
Verder, en dat is het laatste wat ik over deze kwestie kwijt wil, is dat een paar users me enorm tegengevallen zijn.
Eerst erop los trollen en flamen en blij zijn dat het feestje compleet is, ja zelfs triomfantelijk met een vlag komen zwaaien en nu het heilige boontje spelen.
Duhhh :N
pi_91335731
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Second that.
Verder, en dat is het laatste wat ik over deze kwestie kwijt wil, is dat een paar users me enorm tegengevallen zijn.
Eerst erop los trollen en flamen en blij zijn dat het feestje compleet is, ja zelfs triomfantelijk met een vlag komen zwaaien en nu het heilige boontje spelen.
Duhhh :N
Watskeburt?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2011 20:44:27 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:03:40 #299
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91337092
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoe doe je stampvoeten op FOK? Er is geen smiley voor...

Die moet er komen! }:|
"ik wil het, ik wil het, ik wil het" *STAMP*

Zoiets :P
The truth was in here.
pi_91337247
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

"ik wil het, ik wil het, ik wil het" *STAMP*

Zoiets :P
Nah... dat is het net niet...

Regel ff zo'n stampvoet smiley voor BNW. Dat lukt jou wel... :P