Een mod dient in de geest van een subforum te modden, dat is niet per se objectief. Daarnaast moeten de huistrolletjes gewoon niet zo huichelachtig doen en accepteren dat het hun soms al jarenlange aanhoudende kliergedrag is dat ze soms een harde dobber te verduren krijgen. Deal with it.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
En zo kun je bezig blijven natuurlijk. Als alles dat iemand post toch maar aangezien wordt als een "zoveelste trollpoging" puur en alleen omdat het die user betreft.. dan kan die persoon dus nooit meer iets goeds doen. Geef dan gewoon notes per post in plaats van notes vanwege de inhoud.
Als mod dien je JUIST objectief te blijven lijkt mij.
Dat terzijde, als je gewoon even door dat topic scrolled zie je het vanzelf welDaar valt niet echt om heen te draaien lijkt mij.
Ik zie ze niet maar ik kan me wel goed voorstellen dat jullie ze wel zien (zoals ik zei, juist omdat jullie als mods bepaalde users al wat langer kennen)quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Sorry, soms is er geen voordeel van de twijfel meer.. je ziet de bevestigingen toch wel, kom op?
Het maakt me niet zo veel uit als mensen bestraft worden voor wandaden. Ik vind het alleen erg als het vanuit een onredelijke bias gebeurd of vanuit een wrok. Valse beschuldingen verteren zich nou eenmaal wat lastiger dan terechte beschuldigingen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:55 schreef Terecht het volgende:
[..]
Een mod dient in de geest van een subforum modden, dat is niet per se objectief. Daarnaast moeten de huistrolletjes gewoon niet zo huichelachtig doen en accepteren dat het hun soms al jarenlange aanhoudende kliergedrag is dat ze soms een harde dobber te verduren krijgen. Deal with it.
/care. Had je maar wat subtieler moeten zijn in je getrol, maar dat is niet iedereen gegeven, hé.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:57 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het maakt me niet zo veel uit als mensen bestraft worden voor wandaden. Ik vind het alleen erg als het vanuit een onredelijke bias gebeurd of vanuit een wrok. Valse beschuldingen verteren zich nou eenmaal wat lastiger dan terechte beschuldigingen.
Vooroordelen/Geschiedenis of niet, als je vergrijpen een oordeel geeft mag je soortgelijke vergrijpen van andere users ook met diezelfde mate bestraffen of ben ik nu gek?Het gaat niet om de users maar om het forum denk ik dan. En een trollpost van een stamgast verpest het forum net zo goed als een trollpost van iemand die je niet moet. En als gerespecteerde users offtopic gaan is het net zo offtopic als dat wanneer een "Troll" dat doet. Het zal niet ineens "magisch" minder zijn.
Welk getroll doel je op?quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
/care. Had je maar wat subtieler moeten zijn in je getrol, maar dat is niet iedereen gegeven, hé.
Nimmer mod ik uit wrok Flammie, er zijn er zat die ik niet hoog heb zitten maar ik kan niet uitmaken wie hier wel mag posten en wie niet. Iedereen is welkom, en mag zn zegje doen. We hebben alleen wat regels opgesteld met zn allen om het leuk te houden. Als iemand dan er overheen gaat en een opmerking erover krijgt, pak die dan gewoon zonder morren aan, ga er geen heisa om maken zeker niet als ze diep van binnen ook wel weten dat het 1 groot galfeest is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:57 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het maakt me niet zo veel uit als mensen bestraft worden voor wandaden. Ik vind het alleen erg als het vanuit een onredelijke bias gebeurd of vanuit een wrok. Valse beschuldingen verteren zich nou eenmaal wat lastiger dan terechte beschuldigingen.
Ik versta de kunst van het trollen gewoon net iets beter dan jij. Ik wil je wel assisteren je eerste schreden op dit glibberige pad te zetten. Iedere meester heeft immers een leerling nodig.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:04 schreef Flammie het volgende:
[..]
-Geen moeite meer aan verspillen-
-Don't feed the troll-
etc
-Zinloos-.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nimmer mod ik uit wrok Flammie, er zijn er zat die ik niet hoog heb zitten maar ik kan niet uitmaken wie hier wel mag posten en wie niet. Iedereen is welkom, en mag zn zegje doen. We hebben alleen wat regels opgesteld met zn allen om het leuk te houden. Als iemand dan er overheen gaat en een opmerking erover krijgt, pak die dan gewoon zonder morren aan, ga er geen heisa om maken zeker niet als ze diep van binnen ook wel weten dat het 1 groot galfeest is.
Verder hou ik niet van schelden, zoek dat samen in PM maar uit, schelden naar mij vind ik ook maar kunnen tot een bepaalde hoogte, lijkt me logisch toch.
En ik hou ook niet van huillies "die en die doen dat en dat" kom je maar doen als je zelf een schoon geweten hebt.
Dit is wel weer erg opzichtig primatengedrag van je, hé. Je bent simpelweg niet alfa genoeg om te domineren.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:41 schreef Flammie het volgende:
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk en nee slecht vind ik ze zeker niet maar als je op elke klacht die jezelf hebt te horen krijgt
"ach jij doet natuurlijk nooit iets he?"
of
"je hebt zelf ook geen schoon geweten" (ja goh wie wel?)
dan voel ik me niet serieus genomen terwijl sommige opmerkingen (DOMME SCHAPEN, KORTZICHTIGE PUBERS) best persoonlijk zijn en hard kunnen aankomen.
Daarnaast vind ik het "laat het er gewoon bij zitten de mods hebben het laatste woord" best haalbaar aangezien het maar een internetforum is en het makkelijk is om je er maar bij neer te leggen hoe onrechtvaardig het soms ook lijkt (vanuit mijn oogpunt dus), maar als je dit doortrekt naar de werkelijkheid, een onterechte boete zal ik zeker blijven aanvechten ook al heeft de politie "het laatste woord en moet je je er maar bij neerleggen". Het is sowieso een stuk makkelijker als je zelf niet benadeeld wordt mijns inziens.
Een trollpost is een trollpost en het mag niet uitmaken van wie dat deze afkomstig is. Een trollpost verneukt het topic wie deze ook post.
Als mensen offtopic gaan trekken ze het hele topic scheef. Het maakt ook in dit geval niet uit wie het post. Als je een post maakt die niks met het topic te maken heeft is het niet zo dat het bij de ene persoon op magische manier minder effect heeft dan dat wanneer andere mensen het posten. Deze posts modereren is dan ook de enige juiste optie.
Een belediging is een belediging. Ja het is niet netjes om te zeggen "je bent dom" maar het is om diezelfde reden ook niet netjes om te zeggen "je bent een schaap" lijkt mij.
Verder wil ik zeggen dat zeggen "STOPPEN NU, JE MOND HOUDEN" wel best moeilijk is op een internetforum zeker als je vanuit je eigen overtuiging helemaal niks fouts doet. Volgens mij is daar zelfs iets over geschreven in de psychologie en is het doorgaan na zoiets gewoon een pure menselijke reactie waar je dus voor bestraft wordt. Volgens mij sterkt het het verdergaan ook alleen maar aan (ik doel hiermee dus niet op trollen of beledigen maar over het discussieren over een onderwerp). Ik zie mezelf niet snel stoppen als ik zeker weet dat ik ergens gelijk over heb, ik dit netjes aankaart (niet elk weerwoord is trollen) en dat dan een papa of mamafiguur zegt dat je maar je mond moet houden iig ;D
Vriendjes op het internet, moet niet zieliger worden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Onbelangrijk, je hebt gewoon de verkeerde vrienden
ook zo mooi dat Lavenderr boos werd op mij omdat ik vroeg waarom iemand me schizofreen noemde (dat vind ik op zich niet erg hoor, maar graag wel met opgaaf van redenen) - iemand die later toegaf gewoon verkeerd gelezen te hebben.
Afijn, die persoon bood nog even verontschuldigingen aan, dat wel.
Maar van Lavenderr krijgt ik vast ook nog wel een bloemetje.... toch ?
Ze zijn samen gebanned, dus kunnen ze elkaar buiten internet ook eens opzoekenquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:03 schreef Loppe het volgende:
[..]
Vriendjes op het internet, moet niet zieliger worden.
Dat ben ik helemaal met je eens Bankfurt!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:41 schreef Bankfurt het volgende:
Ik ben het ook wel eens dat het woord "schaap" of "sheeple" niet hoort in BNW.
Graag zou ik ook veel minder schuttingtaal willen lezen in BNW.
Mee eens. Laten we het er allemaal over eens zijn dat men kan schelden, met voeten kan stampen, intimideren en stem kan verheffen, maar dat deze handelingen een argument niet beter maken of opeens "waar".quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens Bankfurt!
Het lijkt wel af en toe of mensen om het minste al kunnen ontvlammen en direct grof moeten worden omdat dat hun punt meer kracht zou bijzetten?
Daarmee word een potentieel goed gesprek verder al teniet gedaan, is al meteen afgelopen, jammer.
Nou dan zou ik willen uitbreiden dat stampvoeten nog net gaat, maar schelden gewoon niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
Mee eens. Laten we het er allemaal over eens zijn dat men kan schelden, met voeten kan stampen, intimideren en stem kan verheffen, maar dat deze handelingen een argument niet beter maken of opeens "waar".
Hoe doe je stampvoeten op FOK? Er is geen smiley voor...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou dan zou ik willen uitbreiden dat stampvoeten nog net gaat, maar schelden gewoon niet.
Second that.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou dan zou ik willen uitbreiden dat stampvoeten nog net gaat, maar schelden gewoon niet.
Watskeburt?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Second that.
Verder, en dat is het laatste wat ik over deze kwestie kwijt wil, is dat een paar users me enorm tegengevallen zijn.
Eerst erop los trollen en flamen en blij zijn dat het feestje compleet is, ja zelfs triomfantelijk met een vlag komen zwaaien en nu het heilige boontje spelen.
Duhhh
"ik wil het, ik wil het, ik wil het" *STAMP*quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe doe je stampvoeten op FOK? Er is geen smiley voor...
Die moet er komen!
Nah... dat is het net niet...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
"ik wil het, ik wil het, ik wil het" *STAMP*
Zoiets
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |