Ik zou het daarvoor bekend maken. Beter dat het voor de vakantie dan tijdens de vakantie kut gaatquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:42 schreef GSbrder het volgende:
Ik ben sinds kort single en heb toevallig enkele weken contact met een heel leuk meisje,
laten we haar voor het gemak even A noemen. Facebook, korte gesprekjes IRL en MSN-gesprekken laten de wederzijdse interesse goed merken, maar ze is behoorlijk spontaan dus hoe concreet het is, weet ik nog niet.
Nu wil het toeval dat A het zusje is van de vriendin van mijn beste vriend (niet zo'n moeilijke constructie als dat het lijkt) en ik wil er dan ook nogal voorzichtig mee omgaan, om deze vriend en zijn vriendin ook niet te belasten met eventuele date-perikelen van ons. Nu moet het er uiteraard wel een keer van komen dat ik A meevraag om wat te gaan drinken op een terrasje in de stad of een andere date, maar haar zus kwam met het plan om met z'n zessen, waaronder A en ik, een paar weken een huisje in Duitsland te huren. Ik natuurlijk enthousiast, kunnen we daar gezellig wat ouwehoeren met z'n allen en wat meer tijd met elkaar doorbrengen.
Wat ik natuurlijk niet wil hebben is dat A straks niet meer mee wilt, doordat ze allemaal intenties bij mij verwacht, of dat het een heel raar verhaal wordt doordat wij als ''stelletje'' meegaan vanwege 1 date.
Wat is jullie advies: moet ik haar voor deze vakantie mee uit vragen en zo mijn interesse in haar kenbaar maken, of kan ik het beter op een gezamelijke vakantie laten weten?
For the record, ik ben 24 en A is 21.
Zus en vriend zijn allebei 25
Inderdaad. Op vakantie kijken of er een interesse is. Niet te gewichtig gaan lopen doen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:46 schreef Lutte het volgende:
Ik zou afwachten wat er op vakantie gebeurt, als je met twee stelletjes gaat plus jullie zullen jullie wel veel met elkaar optrekken, misschien wel samen een kamer moeten delen...
Kan leuk worden TS!
Ja, je moet voorkomen dat je een rare vakantie krijgt door verwachtingen die niet overeenkomen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Inderdaad. Op vakantie kijken of er een interesse is. Niet te gewichtig gaan lopen doen.
Als er wat is dan merk je dat vanzelf. Is er wel interesse maar gaat het je niet snel genoeg, wacht dan met het "droppen van de vraag" tot na de vakantie. Want anders loop je het risico op rare vakantie
Hehe, nee, met dat laatste bedoel ik ook geen vrouwengesprek a la ''je mag dit tegen niemand zeggen''.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:09 schreef Nembrionic het volgende:
Doe niet zo moeilijk man. Wat nou als het voor R&D uit de lucht komt vallen?
Oeh, 2 mensen die elkaar leuk vinden, schokkend!
En nonchelant wat afspreken is natuurlijk redelijk gemakkelijk. "Hey, laten we van de week wat gaan drinken, dan kunnen we het over het weekendje hebben" en dan zie je wel.
Vrienden in vertrouwen etc geeft aan dat je heel erg niet nonchelant bezig bent
Friend zone moet je voor oppassen ja. Verder zou ik niets "melden". Ik zie niet in waaromquote:Op maandag 4 oktober 2010 00:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hehe, nee, met dat laatste bedoel ik ook geen vrouwengesprek a la ''je mag dit tegen niemand zeggen''.
Ik bedoel meer dat ik best kan melden dat ik op date ben geweest met A. Inderdaad is jouw line ongeveer wat ik voor ogen had, maar ik wil ook niet amicaal de friend-zone opgaan. Thanks anyway.
Dat valt wel mee, bovenstaande post illustreerde net dat ik eerst A wil daten, dan pas mn vrienden informeer (of niet en pas op vakantie). Feit is wel dat het haar zus is, die ik al zo'n 5 jaar ken, evenals vriend R & D.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:17 schreef Nembrionic het volgende:
Waarom vindt je het zo belangrijk wat die anderen vinden als ik vragen mag?
Ook dat is toch niet erg? Je hebt gewoon gezegd wat je van A. vindt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:16 schreef GSbrder het volgende:
@ Boca, hier gaat het dus om, eerst aan vrienden laten weten en dan pas A meevragen (he, ik vind je schoonzusje wel errug leuk) is onhandig, weet niet hoe snel dat van vriend op zus naar A gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |