Goed topic

Inmiddels alweer ruim 4 jaar in een relatie en hoewel we nog niet samen wonen ben ik wel alweer 33, dus al volwassener geworden van mezelf zonder vrouwelijke beīnvloeding

Toch heb ik genoeg verhalen, zeker van de tijd vlak nadat ik op mezelf ben gaan wonen (eigen appartementje overigens, nooit in een studentenhuis gewoond) en ik mijn vriendin nog niet kende
-Van schoonmaken zag ik het nut nooit zo in, eens in de week stofzuigen (dat resultaat zie je tenminste goed

) en afwassen als er geen schone pannen/borden/bestek meer was. Verder niks. Nooit de wc poetsen, nooit de badkamer poetsen, nooit dweilen.....
-Deed nauwelijks de was, dus het kwam regelmatig voor dat ik geen kleren meer had. Als ik dan naar m'n werk moest viste ik gewoon het minste vieze kledingstuk uit de wasmand, beetje deo er overheen spuiten en dan vond ik het weer prima.
-Verschoonde ook bijna nooit m'n bed, geloof dat ik een half jaar nadat ik uit huis was voor het eerst ander beddengoed op m'n bed heb gedaan

-Zak chips als avondeten is prima acceptabel. Net als pizza met bier als ontbijt.
-Kwam best wel eens voor dat ik op vrijdagmiddag om een uur of 18:00 thuis kwam uit m'n werk, dan in m'n bed ging liggen en er op maandagochtend om 8:00 pas weer uit kwam om terug naar m'n werk te gaan

Had op een gegeven moment zelfs een extra tafel naast m'n bed staan om eten, drinken en m'n
laptop op weg te zetten
Kwam er dus alleen uit om naar de wc te gaan en de deur open te doen voor Thuisbezorgd, want koken tijdens zo'n weekend deed ik natuurlijk ook niet.
-Er is waar ik woon een tijdje een test geweest waarin er geen sluitingstijden golden voor de horeca, dus het kroegequivalant van het vorige punt kwam ook wel eens voor. Vanuit kantoor op vrijdagmiddag direct door naar de kroeg om te gaan zuipen en dan op zondag na het avondeten thuiskomen en direct naar bed zodat ik nog een uur of 13-14 kon slapen zodat ik maandag weer gewoon fit naar m'n werk kon.
-Ook voor corona mocht ik al thuiswerken. Op lastige maandagochtenden deed ik dat best wel eens uit bed, zeker omdat ik destijds in een project zat dat altijd een meeting had op maandagochtend waar ik alleen hoefde te luisteren. Dus koptelefoon op en gewoon lekker blijven liggen

-Als ik vakantie had zonder dat ik daadwerkelijk op vakantie ging, douchte ik rustig een week niet. Pas op het moment dat ik met vrienden had afgesproken om naar de kroeg te gaan ging ik onder de douche, maar dan ook gewoon uitgebreid. Daarmee bedoel ik niet met allerlei sponsjes en zeepjes en weet ik veel wat mezelf wassen, maar daarmee bedoel ik een tuinstoel onder de douche zetten zodat ik kon zitten en een paar biertjes meenemen.
-Mijn balkon is best lang een opslagplaats geweest voor allerhande troep, zoals vuilniszakken, een oude behangtafel die ik tijdens mijn verhuizing had gebruikt maar stuk was gegaan, lege bierkratten etc.
Zo teruglezend snap ik echt niet hoe ik ooit zo heb kunnen leven

Ik woon nu jarenlang nadat bovenstaande verhalen zich afspeelden nog steeds in hetzelfde appartementje als destijds, maar het is inmiddels brandschoon. Afwas wordt bijgehouden, was wordt bijgehouden, bed wordt regelmatig verschoond, er wordt veel gepoetst.... En van dat alles word ik veel blijer dan ik ooit had durven denken

Alleen het douchen met bier komt nog wel eens voor op dagen als Koningsdag en enorm lang in de kroeg hangen ook, maar dat moet kunnen.