Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:12 schreef Klaudias het volgende:
Sowieso ... de leiders van de civs leven duizenden jaren?
Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.
Zo leer je nog eens watquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen.
Ik moet niet te serieus doen s'ochtends. Belangrijk leermomentje.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:35 schreef STING het volgende:
[..]
Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsen
En dat New York een stad was in de oudheid.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen.
Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:36 schreef PierreTT het volgende:
Mijn empire strekt zich nu prachtig mooi uit, en aangezien het geld met bakken binnenkomt dacht ik kom, laten we de boel eens volbouwen met wegen... Mijn God,wat is het beeld nu een chaos
Ik weet nog dat in Civ 1 en 2 de wegen een extra productiepunt gaven. Nu kost het je 1 goud voor elke tilequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:47 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.
Wat wegen tussen je steden en de steden van andere civs of city states is genoeg. Point-to-point roads zien er een stuk beter uit en zijn efficiënter denk ik.
Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:53 schreef Montov het volgende:
Rails geven een 50% productiebonus voor een stad die is verbonden met de hoofdstad.
Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:33 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...
Klopt, maar ik verbind alleen de steden met rails, de rest met wegenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:34 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....
Het heeft sowieso zin als je sneller naval units wil bouwen (+25%)quote:Op maandag 18 oktober 2010 02:27 schreef Maringo het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om een harbor te bouwen in een stad die via een weg al verbonden is met je hoofdstad (die ook een harbor heeft) en dus al van een trade route voorzien? Ik kan er niks concreets over vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |