abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87562285
Sowieso ... de leiders van de civs leven duizenden jaren? :')
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:29:24 #127
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87562698
Tvp,net begonnen met civ5 en het bevalt prima :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_87562860
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:12 schreef Klaudias het volgende:
Sowieso ... de leiders van de civs leven duizenden jaren? :')
Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_87562893
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.
Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsen ;)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:27:37 #130
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87566799
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen :o.
pi_87567172
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen :o.
Zo leer je nog eens wat :7
pi_87570975
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:35 schreef STING het volgende:

[..]

Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsen ;)
Ik moet niet te serieus doen s'ochtends. Belangrijk leermomentje. :7
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_87573033
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen :o.
En dat New York een stad was in de oudheid. :o
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87580813
Jongens, we zijn allemaal Civvers, niet zo zuur doen.
pi_87582046
Maar het blijft idd een onrealistische game! Hoe kan zo een settler nou opeens veranderen in een kleine stad?? :? :')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:36:55 #136
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87600180
Mijn empire strekt zich nu prachtig mooi uit, en aangezien het geld met bakken binnenkomt dacht ik kom, laten we de boel eens volbouwen met wegen... Mijn God,wat is het beeld nu een chaos :D
Half bezopen is weggegooid geld.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:47:53 #137
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87602089
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:36 schreef PierreTT het volgende:
Mijn empire strekt zich nu prachtig mooi uit, en aangezien het geld met bakken binnenkomt dacht ik kom, laten we de boel eens volbouwen met wegen... Mijn God,wat is het beeld nu een chaos :D
Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.

Wat wegen tussen je steden en de steden van andere civs of city states is genoeg. Point-to-point roads zien er een stuk beter uit en zijn efficiënter denk ik.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:59:12 #138
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_87602382
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:47 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.

Wat wegen tussen je steden en de steden van andere civs of city states is genoeg. Point-to-point roads zien er een stuk beter uit en zijn efficiënter denk ik.
Ik weet nog dat in Civ 1 en 2 de wegen een extra productiepunt gaven. Nu kost het je 1 goud voor elke tile :{ Ik twijfel nou wel of dat in Civ 4 ook nog steeds zo was...
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:02:34 #139
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87602472
Civ3 had volgens mij +1 gold voor een weg. Civ4 had niets, om de spaghettiwegen niet te stimuleren, en civ5 heeft dus -1 gold, met trade routes om alleen nuttige wegen te stimuleren. Trade routes brengen namelijk meer op dan de wegen kosten, als je wat normale groottes van steden hebt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_87605952
Best wel een nadeel, want ik vind rails altijd wel makkelijk, snel met je units van de ene kant naar de andere kant.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:53:58 #141
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87607282
Rails geven een 50% productiebonus voor een stad die is verbonden met de hoofdstad.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:33:34 #142
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87615231
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:53 schreef Montov het volgende:
Rails geven een 50% productiebonus voor een stad die is verbonden met de hoofdstad.
Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_87615275
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:33 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...
Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....
pi_87615579
[q]Each tile of railroad requires maintenance of 2 gold per tile. Railroads replace roads[q]

Oh, ik dacht dat railroad in totaal 3 per hex kost, maar het is dus 2.

Maar goed, dat is nog veel...
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:05:26 #145
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87617866
Harbors hebben hetzelfde effect als rails trouwens, dus als je een haven in je hoofstad hebt, en een haven in een andere coastal city, dan krijgt die andere stad dus 50% productie bonus.

Overigens kwam ik er lat achter dat je hoofdstad ook een Harbor nodig heeft voor Trade routes (of 50% hammers). Ik had een haven gebouwd in een stad op een eilandje, maar verder niet gekeken of er een trade route was. Uiteindelijk had ik een weg van mijn hoofdstad naar een stad 4 vakjes in het noordwesten, van die stad 8 vakjes naar het zuidwesten, vervolgens 3 vakjes naar het oosten, 3 vakjes noordosten, en in die stad ook ik ook een haven. Dat was een lange trade route voor een stad die maar 3 vakjes van de hoofdstad af lag. :P
Géén kloon van tvlxd!
pi_87625316
Ik ga vandaag verder met dik worden en mijn weekend vergooien. Zie jullie vanavond.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 17 oktober 2010 @ 09:54:51 #147
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87625357
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:34 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....
Klopt, maar ik verbind alleen de steden met rails, de rest met wegen :)

Nieuwe game gestart, nu eens proberen een cultural victory te halen :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 18 oktober 2010 @ 02:27:33 #148
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_87659811
Ik dus een game gestart... blijkt nadat ik de buurt verkend heb dat ik in het midden van een groot eiland zit en 6 andere civs om me heen heb zitten. Ik had met alle 6 wel ergens een grens, het is niet goed gekomen... was de ene net klaar met aanvallen, begon de volgende :')

Heeft het eigenlijk zin om een harbor te bouwen in een stad die via een weg al verbonden is met je hoofdstad (die ook een harbor heeft) en dus al van een trade route voorzien? Ik kan er niks concreets over vinden.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_87660565
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 02:27 schreef Maringo het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om een harbor te bouwen in een stad die via een weg al verbonden is met je hoofdstad (die ook een harbor heeft) en dus al van een trade route voorzien? Ik kan er niks concreets over vinden.
Het heeft sowieso zin als je sneller naval units wil bouwen (+25%)
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:27:12 #150
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87669639
Yeah, een Science Victory tegen King AI :D.

Zelfs op die moeilijkheidsgraad maakt de AI nog erg domme beslissingen. Japan was veel groter dan ik in land, populatie en vooral militair. Toch heeft hij me nooit aangevallen, zelfs niet toen ik alle parts van de Apollo Project had gebouwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')