abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87446458
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef Jump het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken? :D
Ja maar dat is de makkelijke manier. Echte bazen gaan ook nog voor een cultural victory :7
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87451372
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet.
Ok goed voor jou en je vjif systemen. Neemt niet weg dat wanneer nogal wat mensen problemen hebben met dit spel dat het waarschijnlijk aan de compatibiliteit ligt van het spel met de systemen van de mensen met de problemen. Dus ja je hebt gelijk maar het is Firaxis die voor een oplossing moet zorgen. PS ben je systeembeheerder ?

Overigens heb ik zonder mods voorlopig geen crash gezien. Maar wellicht ligt dat ook aan het feit dat ik geen city states heb in deze huidige game. Die had ik maar uitgezet ze zijn tot maar irirtant.
-
pi_87463189
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87467170
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
Verlaat dit topic, heiden!
pi_87467341
Zeg me eerst maar eens waarom ik dit oersaai vind terwijl dit toch een aardig populair spel is? Mis ik iets? :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87467642
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:23 schreef drumstickNL het volgende:
Zeg me eerst maar eens waarom ik dit oersaai vind terwijl dit toch een aardig populair spel is? Mis ik iets? :')
Ja. Geduld en intelligentie.
pi_87470731
Hoezo? Ik heb toch gewonnen. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87470793
quote:
Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:43:21 #84
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87470966
Er is nu ook een mod waarin de demographics van alle AI's wordt getoond. Daarnaast is er ook een mod met een scherm voor City state informatie. Samen met Attila's mod een leuke toevoeging. To dusverre heb ik nog geen mods geprobeerd qua balans, hoewel dat hier en daar ook wel nodig is.
Gewoon geweldig, die mod browser en moddability.

quote:

Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan
Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.
Géén kloon van tvlxd!
pi_87471112
Ik vind Civ veel leuker dan Total War ...
pi_87471300
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:43 schreef Montov het volgende:
Er is nu ook een mod waarin de demographics van alle AI's wordt getoond. Daarnaast is er ook een mod met een scherm voor City state informatie. Samen met Attila's mod een leuke toevoeging. To dusverre heb ik nog geen mods geprobeerd qua balans, hoewel dat hier en daar ook wel nodig is.
Gewoon geweldig, die mod browser en moddability.
[..]

Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.
Het was wel enigszins leuk maar niet leuk genoeg om weer eens te spelen. Het heeft wel een aardig hoge verslavende factor. De drang om alle technologieën te krijgen en alle vakjes over te nemen was duidelijk aanwezig. Vandaar dat ik zo lang gespeeld heb. :)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87471313
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:39 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....
Nee maar op welke punten is het beter?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87472710
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Total war is een goede game. Civ is een epische game.
pi_87473176
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:51:48 #90
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87474450
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
Speelde zelf Empire:Total War erg fanatiek. Maar dat is wel een veel betere game dan Civ V (alhoewel de eerste 5 maanden de AI daar een hoop te wensen liet). De Total War reeks nodigt uit om telkens opnieuw te spelen, iets wat ik zelf ook mis met Civ V.

En wat de nueq. Alle onderdelen van de Space Shuttle gemaakt bij mijn Capital neergezet, maar kan het niet bouwen (krijg geen extra opties te zien). Zie ik iets over het hoofd hier?
  Lieve Belg dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:52:56 #91
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_87474505
jah, selecteer de stukken en kiest links in de opties om het toe te voegen aan je space shuttle.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:37:39 #92
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87479842
Dat is dus het probleem, die optie staat er niet tussen =)
pi_87484755
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.

Als je het geen leuke game vindt, so be it. Niemand dwingt je te spelen. :')
pi_87485832
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:37 schreef TheThirdMark het volgende:
Dat is dus het probleem, die optie staat er niet tussen =)
Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...
-
pi_87487298
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 06:10 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.

Als je het geen leuke game vindt, so be it. Niemand dwingt je te spelen. :')
Je kunt toch wel gewoon zeggen wat ik mogelijk mis? :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87488294
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.

Op het gebied van de hoofdmap in TW biedt CIV V een tig keer betere spelervaring dan TW. Dus ben je net als ik totaal niet geinteresseerd in detailbattles zoals in TW maar wel in de strategische elementen van de hoofdmap, dan is CIV V wat voor je. Handel is veel belangrijker, strategische plaatsing van leger is veel belangrijker, etc. Het enige wat ik mis in CIV V is je family tree met al je zonen en dochters die zware drinkers zijn en uitstekend snachts kunnen vechten :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:56:15 #97
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87488581
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 08:53 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...
:D
pi_87488647
Net mijn eerste potje gespeeld en gewonnen met het volledige spel.

Een cultural victory met de Siamezen.
pi_87489071
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.

Op het gebied van de hoofdmap in TW biedt CIV V een tig keer betere spelervaring dan TW. Dus ben je net als ik totaal niet geinteresseerd in detailbattles zoals in TW maar wel in de strategische elementen van de hoofdmap, dan is CIV V wat voor je. Handel is veel belangrijker, strategische plaatsing van leger is veel belangrijker, etc. Het enige wat ik mis in CIV V is je family tree met al je zonen en dochters die zware drinkers zijn en uitstekend snachts kunnen vechten :)
Oke, ik denk dat ik het toch nog eens ga bekijken. Bedankt voor je uitleg. Misschien een kleine map met veel mensen en een hoge moeilijkheidsgraad. :D
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87490337
kijk eens goed naar dit plaatje

:{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')