abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87242886
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:31 schreef TheThirdMark het volgende:
Erm nee. Emperor en dan 16/8. Ik weet het, niet de moeilijkste graad op de grootste map met het grootste aantal tegenstanders maar daar speel ik het ook niet voor.

In tegenstelling tot AoE en Supreme Commander en zelfs E:TW heb ik bij dit spel niet de behoefte om het nog een keer te spelen.
Misschien ben je gewoon meer fan van RTS'en dan TBS'en :)
pi_87382082
Ik heb het spel nu sinds de launch en het is me maar een onstabiel ding. Heel veel crashes, savegames die op een bepaald gewoon crashen en niet verder gaan. Heel frustrerend wanneer je net lekker bezig bent. Ben nu voor de zoveelste keer opnieuw begonnen, nu zonder mods of maps die niet bij het spel kwamen.

Hopelijk kan ik nu wel lang genoeg genieten. Wel jammer dat ze een spel op de markt gooien welke nog vol bugs en crashes zit voor een groot gedeelte van de community wanneer ik zo de reacties lees op civfanatics en de forums van Take Two.

Heb overigens een Windows XP systeem en een ander Windows 7 notebook. Op beide systemen crashes na een x aantal beurten. Jammer dat ze de klant maar laten beta testen. Maar goed rustig afwachten op een patch.
-
pi_87384925
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:18 schreef Gijsje het volgende:
Ik heb het spel nu sinds de launch en het is me maar een onstabiel ding. Heel veel crashes, savegames die op een bepaald gewoon crashen en niet verder gaan. Heel frustrerend wanneer je net lekker bezig bent. Ben nu voor de zoveelste keer opnieuw begonnen, nu zonder mods of maps die niet bij het spel kwamen.

Hopelijk kan ik nu wel lang genoeg genieten. Wel jammer dat ze een spel op de markt gooien welke nog vol bugs en crashes zit voor een groot gedeelte van de community wanneer ik zo de reacties lees op civfanatics en de forums van Take Two.

Heb overigens een Windows XP systeem en een ander Windows 7 notebook. Op beide systemen crashes na een x aantal beurten. Jammer dat ze de klant maar laten beta testen. Maar goed rustig afwachten op een patch.
Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87385152
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.
Same, werkt perfect hier..
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:20:48 #55
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87385239
Ik heb ook vaak crashes meegemaakt, moest soms een aardig stuk opnieuw beginnen doordat ik te weinig had opgeslagen.
pi_87385264
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb ook vaak crashes meegemaakt, moest soms een aardig stuk opnieuw beginnen doordat ik te weinig had opgeslagen.
Aantal turns tussen autosaves lager zetten.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:26:55 #57
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87385397
Ik speel vaak en ik gebruik ook aardig wat mods, maar ik heb ook nog geen enkele crash meegemaakt. Wel een paar grafische glitches, maar niets structureel of storend.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:33:00 #58
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87385557
Op mijn thuis-pc crasht ie ook vaak. Soms direct al, meestal tijdens het laden van een savegame.
Ook kan ik sinds een tijdje geen DX10/11 meer kiezen in de loader, alleen nog maar DX9.
De file integrity testen via Steam leverde inderdaad de melding op dat er een brak bestand was, maar wat kan ik vervolgens met die informatie?

Op m'n werk-pc gaat alles goed, maar ja, die staat dus op mijn werk en heeft bovendien geen beste videokaart. -O-
pi_87385858
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Hier ook. Draait perfect, geen crashes.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:49:15 #60
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87385979
Met die crashes ligt het inderdaad aan je systeem. Bij mij crashed het spel zo rond de 100 turns. Nu is dat niet zo heel schokkend, kan je verder spelen met voorkennis :+
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:52:22 #61
15967 Frollo
pi_87386048
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Met die crashes ligt het inderdaad aan je systeem.
Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.

Ik bedoel, Starcraft II draait bij mij perfect met alles open, en dan zou een TBS niet kunnen?
pi_87389395
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.

Ik bedoel, Starcraft II draait bij mij perfect met alles open, en dan zou een TBS niet kunnen?
Juist, fijn dat het bij mensen wel werkt maar er is toch echt wat mis met Civ5. Het zal vast bij andere goed werken anders was het spel niet uitgebracht maar heel veel mensen hebben problemen met crashes. Kijk maar eens op de forums en op de fansites.

Ik heb met geen ander spel zoveel crashes dan met Civ5. Ze hebben het spel gewoon niet genoeg getest helaas. Als ik nou de enige was met de crashes ok, maar ik heb het op mijn notebook met windows 7. Heb dat ding net een maand dus oud is hij niet. En op mijn normale game pc met windows xp crashed het spel ook regelmatig. De crashes hebben met het systeem te maken maar dat betekend dat het spel niet goed geconfigureerd is voor mijn systeem en het systeem van vele andere. Dat moeten ze dus even patchen in de nabije toekomst zodat het spel ook stabiel draait op onze systemen.

Gelukkig hebben andere geen last van de crashes wat dan betekend dat er hoop is :) Verder overigens ben ik zeer tevreden over Civ5 tot nu toe.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gijsje op 10-10-2010 17:53:32 ]
-
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:46:41 #63
15967 Frollo
pi_87393223
Och, ik hoop op een spoedige patch en heb intussen mooi tijd om de Colonization remake eens echt goed aan de tand te voelen. :)
pi_87394765
Ik heb geen crashes, wel vind ik het een beschamende versie die ze uitgebracht hebben. Grafische foutjes en trage UI. Maar die zullen ongetwijfeld snel opgelost worden. Toch.
pi_87396869
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:48 schreef MaxMark het volgende:
Ehm. Map trading. Is dat weg?
Jup net zoals tech trading.
-
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:30:57 #67
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87398313
Je hebt wel een research agreement, in mijn ogen realistischer en beter. Ik zette het tech traden in civ4 altijd uit.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:19:40 #68
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_87403559
Vandaag mn eerste potje gespeeld met Civ5. Wat een verandering weer zeg in vergelijking met Civ4. Wel positief trouwens. Die zeshoekige vakjes is best wennen, maar ik vind de landgrenzen er wel natuurlijker uitzien. Weer een nieuwe verslaving erbij :Y
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_87406264
Hmm bugje, kan de Aztec niet meer aanvallen, heb al 100 beurten geen oorlog met ze gehad. Dan maar wachten tot iemand het werk voor me opknapt (waarschijnlijk Arabia die komen aanstormen vanuit het oosten). Wil namelijk graag richting de Aztec uitbreiden en de steden innemen die ze nu nog bezitten maar zonder ze de oorlog te kunnen verklaren wordt dat erg lastig.
-
  maandag 11 oktober 2010 @ 01:01:40 #70
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87406487
Wat ik zelf altijd wel leuk vond was modden zodat er een limiet op het aantal cities zat, of anders dat de minimum-afstand tussen steden erg groot moet zijn (wat dus in de praktijk op hetzelfde neer kom). dat maakt steden waardevoller en dus (IMO) leuker om te spelen.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:58:55 #71
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87425772
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet.
pi_87427145
Altijd de handleiding lezen! Great General geeft 25% aan alle units binnen een bereik van twee vakjes. Booyah!
pi_87429889
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:37 schreef Monidique het volgende:
Altijd de handleiding lezen! Great General geeft 25% aan alle units binnen een bereik van twee vakjes. Booyah!
Dat kun je ook al ingame lezen als je even met je muis erover gaat ;)
pi_87431125
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:01 schreef Outlined het volgende:
Wat ik zelf altijd wel leuk vond was modden zodat er een limiet op het aantal cities zat, of anders dat de minimum-afstand tussen steden erg groot moet zijn (wat dus in de praktijk op hetzelfde neer kom). dat maakt steden waardevoller en dus (IMO) leuker om te spelen.
Weet je wat pas leuk is om te spelen? One city challenge op Deity met raging barbarians!
  Lieve Belg maandag 11 oktober 2010 @ 20:21:25 #75
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_87431829
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:05 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Weet je wat pas leuk is om te spelen? One city challenge op Deity met raging barbarians!
Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken? :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')