abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87167678
Ben nieuw in de civilization, speelde het nooit omdat ik er niks van snapte. Nu is Civ5 me vrij duidelijk geworden. Heb net m'n eerste learn while playing game gespeeld. Ga vanavond beginnen voor het echie.

Maar hoe zit dat nou met grondstoffen? Als je zo'n ding bouwt voor bijvoorbeeld dye, moet je er daarna nog iets mee doen? Of is 'het enige' dat je daarmee krijgt +5 happiness? Of moet je dan nog iets doen met dat vakje?
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:06:56 #27
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87168206
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:50 schreef Timm-E het volgende:

Maar hoe zit dat nou met grondstoffen? Als je zo'n ding bouwt voor bijvoorbeeld dye, moet je er daarna nog iets mee doen? Of is 'het enige' dat je daarmee krijgt +5 happiness? Of moet je dan nog iets doen met dat vakje?
Nope, meer dan een plantation bouwen hoef je niet te doen.

Wel is het zo dat als je meerdere vakjes met dye hebt waarop een plantation staat, je het overschot kunt verhandelen met andere civs, bijvoorbeeld tegen geld of een resource die je zelf niet hebt.
pi_87168605
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:06 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nope, meer dan een plantation bouwen hoef je niet te doen.

Wel is het zo dat als je meerdere vakjes met dye hebt waarop een plantation staat, je het overschot kunt verhandelen met andere civs, bijvoorbeeld tegen geld of een resource die je zelf niet hebt.
Ter aanvulling,. Wat ik soms ook weleens doe, soms geeft een stad aan dat ze een bepaalde luxury resource willen hebben, die ik niet heb. Via trade verruil ik dan bijv. m'n 1 dye voor 1 spices.
pi_87169223
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Klinkt vrij paradoxaal dit :?
Klopt!

Het is een verslavend spel, maar tot op zekere hoogte. Ik heb een fucking lange eerste game gespeeld met veel plezier en enthousiasme maar achteraf had ik het ook wel weer voor eventjes gehad met het spel. Ik zal over een tijdje ongetwijfeld weer een game doen maar na zo'n lang spel ontbreekt even de motivatie om alles weer opnieuw te doen.

Er zijn wel meer spellen verslavend waar ik al op ben uitgekeken, het een sluit het ander niet per se uit!

Fuck traden trouwens. Ik investeer in keiharde military tech en kom die resources gewoon halen >:)
Conscience do cost.
pi_87169665
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt!
Ik heb dat ook ja. De "one... more... turn" factor is aardig aanwezig, alleen merk ik bijv. nu dat ik er even genoeg van heb. Wel grappig, ik speel vaak op Earth en kom bijna altijd in Zuid-oost Azië terecht met de Egyptians/Babylonians.
pi_87172045
Ik weet niet of ik hem moet kopen of niet. :')
Verkapte haal mij hier over om Civ 5 te kopen post.
No resentment ever evened out a weaker hand
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:55:49 #32
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87172130
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef Silv het volgende:
Met de kennis van nu zou ik wachten tot ie 30 euro of minder is.
pi_87172326
quote:
Hoe goede speler ben je? Als je op of onder monarch zit met Civ 4 dan kan dit je goed bekoren. Zit je hoger, dan kan je al snel over de AI heen lopen op hoge niveaus en kan het je tegenstaan totdat het gepatched wordt.

Je merkt gewoon dat bepaalde dingen nog op elkaar afgestemd moeten worden, maar het spel heeft veel potentie.
pi_87172691
Ik verwachte op fok! een mooi fantopic. Al deze negatieve reacties stroken niet met de topictitel. Mijn plezier, wat doen jullie. ;(
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_87172785
Ieder z'n ding toch? Daarnaast is het een heel tof spel en niemand hier die dat ontkent dus het valt wel mee allemaal ;)
Conscience do cost.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:14:42 #36
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87172814
quote:
Ik zou zeggen: download het spel. Mocht je het leuk vinden, koop het dan.
pi_87173162
die demo start amper op bij mij :(
pi_87173469
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:55 schreef Frollo het volgende:

[..]

Met de kennis van nu zou ik wachten tot ie 30 euro of minder is.
Zoveel heb ik er ook voor betaald..
pi_87174146
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:31 schreef Green1 het volgende:

[..]

Zoveel heb ik er ook voor betaald..
Woar?

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:00 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Hoe goede speler ben je? Als je op of onder monarch zit met Civ 4 dan kan dit je goed bekoren. Zit je hoger, dan kan je al snel over de AI heen lopen op hoge niveaus en kan het je tegenstaan totdat het gepatched wordt.

Je merkt gewoon dat bepaalde dingen nog op elkaar afgestemd moeten worden, maar het spel heeft veel potentie.
Heb maar even Civ 4 gespeeld. Weet al die rangen niet meer maar zal wel iets van semi-pro zijn. :')

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:14 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: download het spel. Mocht je het leuk vinden, koop het dan.
Goed plan wel. :P
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_87175702
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:47 schreef Silv het volgende:

[..]

Woar?
[..]

Heb maar even Civ 4 gespeeld. Weet al die rangen niet meer maar zal wel iets van semi-pro zijn. :')
[..]

Goed plan wel. :P
https://www.mediaoffer.nl/pc/796

Hij is nu 2 euro duurder zie ik, maar met dat addiscount, was die ongeveer 31 ofzo.. :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:01:34 #41
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_87184100
Companion Cavalry FTW :') :').

Een BC win had er wel ingezeten maar ik kon de hoofdstad van Japan niet vinden :') :') :')
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_87189250
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:28 schreef Green1 het volgende:

[..]

https://www.mediaoffer.nl/pc/796

Hij is nu 2 euro duurder zie ik, maar met dat addiscount, was die ongeveer 31 ofzo.. :P
Wat is dat addiscount precies?

Edit: Nvm, ben inmiddels op de website :)
pi_87196298
Pfff moet er nu toch aan geloven; slapen :'(
Had dus echt niet gedacht dat civ zó leuk was.. en verslavend :P
pi_87199848
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 03:23 schreef Sniz het volgende:
Pfff moet er nu toch aan geloven; slapen :'(
Had dus echt niet gedacht dat civ zó leuk was.. en verslavend :P
Wallen tot aan je ballen. :P
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:23:27 #45
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_87225071
Denk dat ik hem maar in de kast zet totdat de AI gefixed is -O- -O-
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:40:43 #46
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87229177
Na het spel 1 ronde schoon gespeeld te hebben (alles gebouwd alles onderzocht alles overwonnen) besef ik toch dat dit spel totaal géén herhaal factor heeft.

Ergens wel weer jammer.
pi_87234895
Leuk, net de demo gedownload, spel besteld en komt pas donderdag binnen! Graphics zien er goed uit! wel even wennen..

Tot zover vergeleken met Civ4: een stad bestormen is een stuk moeilijker geworden! uitbreiding van stad moet je kopen! Moet nog wel veel leren..

Is er ook een mogelijkheid om je science omhoog te zetten, gelinkt met je inkomsten? dat kan ik niet vinden..
pi_87234904
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:40 schreef TheThirdMark het volgende:
Na het spel 1 ronde schoon gespeeld te hebben (alles gebouwd alles onderzocht alles overwonnen) besef ik toch dat dit spel totaal géén herhaal factor heeft.

Ergens wel weer jammer.
Geen herhaal factor? :') Domste opmerking van het jaar toch wel.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87236407
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:40 schreef TheThirdMark het volgende:

Ergens wel weer jammer.
Laat me raden.. moeilijkheidsniveau: Settler en 1 tegenstander?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:31:44 #50
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87239849
Erm nee. Emperor en dan 16/8. Ik weet het, niet de moeilijkste graad op de grootste map met het grootste aantal tegenstanders maar daar speel ik het ook niet voor.

In tegenstelling tot AoE en Supreme Commander en zelfs E:TW heb ik bij dit spel niet de behoefte om het nog een keer te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')