abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:08:41 #26
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_87176961
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:01 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Je moet ze goed indelen:
Realtek-chip: AC Ryan, Mede8er, Xtreamer
Sigma-chip: HDX, PCH.
[..]

De NMT community (sigmachip) is véél actiever. Maar de architectuur van de NMT-software is ook gericht op mogelijkheden ter aanpassing. Met de software op de realtek-spelers kun je veel minder.
Wat zou je op realtek missen? En Western Digital is echt een andere 'tak' dus? Wat voegen de op de sigma-chip gebaseerde spelers toe? :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:27:18 #27
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_87177538
De western digital loopt op de sigma-chip, maar heeft geen NMT-software. Net als de Netgear eva9150 die ik beneden beneden heb staan. Zie bieden de mogelijkheden van de NMT-software dus niet. Maar als je zelf niet iemand bent die daar mee wil spelen, boeit dat niet.

De Sigma-spelers lopen gewoon een stapje verder. Minder problemen met de zwaardere formaten, ondersteunng voor allerhande menu's, etc. Maar ze zijn ook duurder. Wanneer je gewoon HD-content wil afspelen, voldoet zo'n realtek-speler gewoon (afgezien van een enkele hick-up). Ook zijn de menu's mooier op de realtek-spelers. En de Realtek-spelers met wat meer mogelijkheden (Bt-downloaden, HDD-inbouwen) zijn ook een stuk goedkoper dan de Sigma-spelers.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:56:08 #28
136730 PiRANiA
pi_87678068
Die WD besteld, erg tevreden ^O^.
Werkt lekker snel, is zeker niet groot en voldoet aan al mijn verwachtingen :)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:25:15 #29
136730 PiRANiA
pi_87770898
Hij speelt het geluid niet af van een MKV.
VLC zegt dit:
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 22:32:14 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_87774583
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:25 schreef PiRANiA het volgende:
Hij speelt het geluid niet af van een MKV.
VLC zegt dit:
[ afbeelding ]
Nee dat kan inderdaad. Ik heb dat ook wel eens. Dat heeft te maken met een nieuwe versie van MKVMerge. Een of andere Header Compression of zoiets waar de WD niet mee kan omgaan. Dat zal opgelost gaan worden in een komende firmware. Je kunt de film zelf omzetten, dat duurt een kwartiertje, maar aangezien het een bekend iets is zijn er ook veel films die nog met een oude versie van MKVMerge worden gepost, zodat je wel geluid hebt.

Bij welke film heb je 't?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:39:44 #31
136730 PiRANiA
pi_87774941
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dat kan inderdaad. Ik heb dat ook wel eens. Dat heeft te maken met een nieuwe versie van MKVMerge. Een of andere Header Compression of zoiets waar de WD niet mee kan omgaan. Dat zal opgelost gaan worden in een komende firmware. Je kunt de film zelf omzetten, dat duurt een kwartiertje, maar aangezien het een bekend iets is zijn er ook veel films die nog met een oude versie van MKVMerge worden gepost, zodat je wel geluid hebt.

Bij welke film heb je 't?
Aflevering van White Collar...

Wordt omzetten dus, even uitzoeken hoe (op ubuntu *) )
pi_87823516
Om geen nieuw topic op te starten:

Ik ben op zoek naar *iets* dat ervoor zorgt dat ik (back-ups van) blu-ray en DVD kan afspelen op de TV (via HDMI). Hoeft geen toegang te hebben tot internet/netwerk, maar ik wil wel relatief eenvoudig bestanden via m'n laptop op die mediatank kunnen krijgen.

Ik lees her en der wat over de Popcorn Hour, maar er zullen vast meer apparaten zijn die dat kunnen.

Iemand tips?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_87830948
quote:
5.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 10:45 schreef Five_Horizons het volgende:
Om geen nieuw topic op te starten:

Ik ben op zoek naar *iets* dat ervoor zorgt dat ik (back-ups van) blu-ray en DVD kan afspelen op de TV (via HDMI). Hoeft geen toegang te hebben tot internet/netwerk, maar ik wil wel relatief eenvoudig bestanden via m'n laptop op die mediatank kunnen krijgen.

Ik lees her en der wat over de Popcorn Hour, maar er zullen vast meer apparaten zijn die dat kunnen.

Iemand tips?
Popcorn Hour is op zich prima optie inderdaad. Maar wat voor eisen heb je nog meer? Vrijwel alle mediaspelers zijn voorzien van netwerk-toegang. Kwalitatief hoogwaardige spelers, zoals de Dune BD Prime icm een eSata schijfje of een NAS zou een optie zijn, of de iets duurdere lijn van Dune met harddisk ingebouw. Het zijn fantastische aparaten voor je doeleinde, maar kosten wel weer een behoorlijke stuiver. je kan ook aan een HTPC denken, maar da's misschien wel wat overkill voor je doeleinde.
pi_87831559
Wat dit soort mediastreamers betreft, ben ik redelijk nieuw. Ik heb wat geëxperimenteerd met een oude XBox met XBMC en kom nu bij toeval achter het bestaan van deze apparaten.

Het punt is dat ik een LG BD370 blurayspeler heb (geweldig ding verder), maar dat deze alleen FAT32 ondersteunt via USB.

Op zich heb ik niet zoveel technische eisen, behalve dat ik relatief makkelijk m'n bestanden kan droppen (kunnen die dingen iets met usenet?) vanaf m'n laptop (hetzij bedraad, hetzij draadloos) en dat deze eenvoudig afgespeeld kunnen worden (zowel bluray als DVD).

Of er dan nog een HD in moet of niet (misschien is de optie zónder HD wel het makkelijkst, omdat je dan de keuze hebt om zelf iets te kopen, maar goed....daarvoor weet ik eigenlijk nog te weinig van de apparaten zelf en wat ze kunnen.) is dan nog vraag twee.

Een andere eis is: HDMI en het kunnen afspelen van full HD (1080p)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_87832706
De nieuwe LG is ook een mooi ding.

http://www.kieskeurig.nl/mediaspeler/lg/dp1w/945399/
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:36:54 #36
136730 PiRANiA
pi_92994313
Nieuwe vraag, voor een vriend:

Een kastje waarmee sopcast-achtige streams kunnen worden bekeken. Het is ook mogelijk om ze op de PC af te spelen, en dan op één of andere manier door te geven.

Iemand een idee? Een beginnetje?
pi_93000397
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:36 schreef PiRANiA het volgende:

Een kastje waarmee sopcast-achtige streams kunnen worden bekeken. Het is ook mogelijk om ze op de PC af te spelen, en dan op één of andere manier door te geven.

HTPC
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:27:07 #38
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_93006071
Ik heb ook een vraagje over een Mediaspelers.

Ik ben op het moment in het bezit van een ACRyan PlayOn!HD, maar die speelt helaas geen BluRay menu's af. Omdat ik binnekort ga verhuizen wil ik een tweede Mediaspeler die wel BluRay menu's afspeelt.

Ik heb veel BluRay series (denk aan Band of Brother) en zou daar graag de hoofdstukken makkelijk van willen kunnen installeren. Ik weet dat alleen sommige Sigma chips de licentie hebben, maar kan iemand mij misschien vertellen welk apparaat bovenstaande ondersteund.

Alvast bedankt!
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_93016122
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:27 schreef Folkwin het volgende:
Ik heb ook een vraagje over een Mediaspelers.

Ik ben op het moment in het bezit van een ACRyan PlayOn!HD, maar die speelt helaas geen BluRay menu's af. Omdat ik binnekort ga verhuizen wil ik een tweede Mediaspeler die wel BluRay menu's afspeelt.

Ik heb veel BluRay series (denk aan Band of Brother) en zou daar graag de hoofdstukken makkelijk van willen kunnen installeren. Ik weet dat alleen sommige Sigma chips de licentie hebben, maar kan iemand mij misschien vertellen welk apparaat bovenstaande ondersteund.

Alvast bedankt!
De nieuwere Sigmaspelers kunnen het allemaal. Maar je zet dat je veel bluray series hebt. Wat bedoel je daarmee? Dat je die series op BD's (schijfjes) hebt staan?

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:36 schreef PiRANiA het volgende:

Inderdaad een HTPC, of iig een PC aan de TV koppelen. Sopcast is gewoon een stuk software, en niet een generale stream oid.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:35:53 #40
136730 PiRANiA
pi_93016260
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:31 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

De nieuwere Sigmaspelers kunnen het allemaal. Maar je zet dat je veel bluray series hebt. Wat bedoel je daarmee? Dat je die series op BD's (schijfjes) hebt staan?

[..]

Inderdaad een HTPC, of iig een PC aan de TV koppelen. Sopcast is gewoon een stuk software, en niet een generale stream oid.
Sopcast is eigenlijk gewoon een backend. Op je localhost wordt de streamserver gedraaid, op een bepaalde poort. In theorie zou je die binnen je netwerk moeten kunnen zien...
pi_93018251
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:35 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Sopcast is eigenlijk gewoon een backend. Op je localhost wordt de streamserver gedraaid, op een bepaalde poort. In theorie zou je die binnen je netwerk moeten kunnen zien...
In theorie inderdaad wel. Maar er is een reden dat ze zaken als Sopcast en PPLive blijven gebruiken... Verder moeten in bepaalde gevallen ook bij de provider zaken in orde zijn. Denk aan de ondersteuning van RTSP.
  zondag 20 februari 2011 @ 15:43:51 #42
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_93059977
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 16:31 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

[..]

Ik heb de series op de NAS staan, daarom wil ik ze graag via de mediaspeler af kunnen spelen die de menu-structuur van Bluray af kan spelen.

Heb je voorbeelden van deze mediaspelers?
De nieuwe WD Live zou het dus moeten kunnen?

"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_93066967
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:43 schreef Folkwin het volgende:

Ik heb de series op de NAS staan, daarom wil ik ze graag via de mediaspeler af kunnen spelen die de menu-structuur van Bluray af kan spelen.
Op die manier. Dat zou geen probleem moeten zijn. Dat kan dus. Voor alle duidelijkheid, het gaat in deze dus wel om de WD Live Hub, die eind 2010 is uigekomen. Niet de oude WD Live.
Een andere goede speler die dit kan is de Popcorn Hour A200.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')