Waar staat dit recept dan?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:40 schreef Fogel het volgende:
Ik was ook sceptisch, maar het is echt lekker! En de volgende dag smaakt het nog beter.
Onder andere hier: http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?artid=7241quote:
dat wilde ik net vragen, kan je ook lam gebruiken want schaap gaat er bij echt niet in.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:41 schreef Fogel het volgende:
Kan inderdaad niet fout gaan. Maar gebruik lamsvlees ipv schapenvlees.
Zaterdagmiddag naar Queenstown gereden voor bezoek aan mijn zoon en zijn partner, 's avonds lekker ergens gegeten en de gister in een koffiehuis ontbeten, een rondje door het stadje gelopen en nog ergens koffie gedronken en 's middags weer naar huis...gewoon een lekker rustig weekendje genieten van het eerste lentezonnetjequote:Op zondag 3 oktober 2010 19:12 schreef AKnynke het volgende:
Wat doen de kaaskoppen in het buitenland op een zondag?
hier ook! Tot vandaag dan...quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
Even terug in Nederland voor een weekje. lekker weer hier!
Schotel, of uitzending gemist?quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:36 schreef KarinJ. het volgende:
Lekker op de bank gehangen, een slof ge-knifty=knitterd (soort breien) met een schuin oog t voetbal gevolgd en opgetreden met ons koor.
Ik ga vanavond in ieder geval niet ongeklemd naar bed
En nu gaan we Baantjer kijken.
Klote travelagents altijdquote:Op maandag 4 oktober 2010 01:55 schreef breaky het volgende:
Nog kwaad geworden op een travelagent die onze kamers voor veels te hoge prijzen verkocht en daarvan ook veel commisie inde.![]()
inderdaad flipsen, ze zijn nog erger dan tweedehands autohandelarenquote:
We hebben VEEL TV. Te veel soms....quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:21 schreef Individual het volgende:
Hoe verhoudt TV in jullie land algemeen zich met NL TV?
Je blijft immers een Europeaan!quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:09 schreef Shivo het volgende:
Nieuwe huis in Houston inrichten, gelukkig is hier ook een Ikea.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad flipsen, ze zijn nog erger dan tweedehands autohandelaren![]()
Een van de redenen waarom ik hier naar toe verkast benquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 06:08 schreef wonderer het volgende:
Wat zal jij veel tijd hebben om leuke dingen te doen
Goed voor elkaar...hier is dat per bedrijf verschillend...maar reken er maar niet op dat je veel geld krijgt als je thuis zit met baby. Kan iemand trouwens ontslagen worden tijdens ouderschaps verlof in Noorwegen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:29 schreef Fogel het volgende:
In een vorig topic was er een vraag over ouderschapsverlof, in Noorwegen is het vanaf 1 juli 2011:
Totaal gezien (vader en moeder samen, bepaalde delen kunnen verdeeld worden) 47 weken met 100 loon of 57 weken met 80% loon, en daarvan zijn 12 weken voor de vader.
Zweden: 480 dagen, gelijk te verdelen over beide partners, maar hoeft niet. Je krijgt ongeveer 80 procent van je loon, maar heel veel werkgevers kennen bonussen en premies toe als je verlof opneemt. Mijn vrouw kreeg een "kinderwagenbijdrage"van ruim 500 euro, ikzelf krijg de eerste twee maanden van mijn eventueel op te nemen verlof een aanvulling tot 90% van het salaris. Ontslagen worden in je verlofperiode is uitgesloten. Bij mijn eertse kindje ben ik in totaal bijna 6 maanden thuis geweest (ben 1 dag in de weekblijven werken). Vond het heerlijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:29 schreef Fogel het volgende:
In een vorig topic was er een vraag over ouderschapsverlof, in Noorwegen is het vanaf 1 juli 2011:
Totaal gezien (vader en moeder samen, bepaalde delen kunnen verdeeld worden) 47 weken met 100 loon of 57 weken met 80% loon, en daarvan zijn 12 weken voor de vader.
Wow, een heel jaar?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:29 schreef Fogel het volgende:
Gefeliciteerd! Spannende tijdquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 04:53 schreef maartena het volgende:
Cherso
Anyways....
4 Okt: Loan docs ondertekend.
6 Okt: Final walkthrough.
7 Okt: Official close of escrow.
Contract = 30 day Escrow + 3, dus....
11 Okt: SLEUTELS!!!
Cool! Leuk om te zien waar iedereen zit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:41 schreef popolon het volgende:
Zo, even een nieuwe 'KAA Kaart' gemaakt, nu moet een FA nog zien de HTML erin te prutsen.
Hopelijk doet 'ie het snel.
wonderer - Concord, NH, USquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:56 schreef wonderer het volgende:
Er is al ruim een maand niet in het FB topic gepost, ik durf niet
Even uitzoomen, want hij zat bij mij volledig ingezoomed in de Afrikaanse jungle ergensquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:41 schreef popolon het volgende:
Zo, even een nieuwe 'KAA Kaart' gemaakt, nu moet een FA nog zien de HTML erin te prutsen.
Hopelijk doet 'ie het snel.
doet het nu, bedanktquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:10 schreef wonderer het volgende:
Nee, is helemaal goed![]()
Nou de HTML nog gefixt zodat we het ook kunnen zien... heheh
Mijn kinderen zijn verzot op Thaise soapsquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 05:49 schreef breaky het volgende:
Dan is er nog een overmaat aan Thaise TV, wat eigenlijk nog erger is. Het is ontzettend commercieel, subjectief en dan heb je nog Thaise soaps waar slechter in geacteerd word dan GTST![]()
Acknowledge that.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 07:32 schreef Fogel het volgende:
Kaart doet het niet in de silver layout icm firefox.
Ik heb hier de silver layout en firefox 3.6.10 - ofwel de nieuwste "stable" versie, en alles werkt hier. Zowel op het werk als thuis.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 07:32 schreef Fogel het volgende:
Kaart doet het niet in de silver layout icm firefox.
En wat voor merk is dat? Het is in ieder geval een stevige prijs. Maar als ik zo de prijzen op albert.nl bekijk dan is Nederland weer heel goedkoop.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:23 schreef KarinJ. het volgende:
Uit de supermarkt ong 20 kroner = 2,60 euro voor 1 halve liter.
Tja in dat opzicht is het wel entertainment. Drama, moord en overspel over the top.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:42 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn verzot op Thaise soapsEn nee, ze verstaan er geen bal van. Dat geeft wel ongeveer het niveau aan.
Zeg Gevogelte, when and where?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:31 schreef Fogel het volgende:
Zeg popo, ik kom over een paar weken weer jullie kant op, maar vlieg deze keer niet via Detroit maar Minneanapolis en Atlanta.
ook hier is bier duur in de supermarkt, voor een 24pack betaal je ongeveer $40.- (+/- 20 euro)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:23 schreef KarinJ. het volgende:
Uit de supermarkt ong 20 kroner = 2,60 euro voor 1 halve liter.
De richting is goed maar het scheelt wel zo'n kleine 1000 km.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 07:33 schreef Fogel het volgende:
@popo: Nashville, TN, tweede week november.
Wat bedoel je met een pint premium?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:57 schreef Individual het volgende:
Met 3,8% alcohol in bier wordt je nog steeds dronken en de Noren kunnen er wat van! Als het goed is ben je al flink bezopen voordat je uitgaat.
In de UK heb je in iedere hoekwinkel 6 for 5 premium lager offers en dat zijn blikken van 440ml tot 568ml. Een Euro per stuk ongeveer. In een pub in London betaal je tussen de £2.75 en £4 (£ ~ ¤1.15) voor een pint premium lager. Goedkoper dan NL zou ik zeggen.
Ook hier in NZ is de wijn spotgoedkoop op dit moment. ik heb net via het net een doos met diverse goede Sauvignon Blanc uit de Marlborough regio ingeslagen., laat het mooie weer maar komen !!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:19 schreef breaky het volgende:
Thai komen graag naar Laos omdat de wijn er zoveel goedkoper is
Premium lager zijn bieren zoals Grolsch, Kronenbourg en Stella (wife beater) die allemaal lokaal gebrouwen worden. Heineken is ook een premium lager, maar de meeste Britten vinden het ook paardenpis dus je ziet het niet veel.quote:
wij ook dus laat het eindresultaat a.u.b. even wetenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:54 schreef KarinJ. het volgende:
Op aanraden van Fogel Fårikål aan het maken.....ben benieuwd
Ze zitten overal!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:53 schreef Individual het volgende:
En waar ter wereld zit geen Ierse pub?
Die prijzen zijn niet verkeerd! Hier in Philly is het denk ik iets duurder, maar ook nog wel te doen als je niet al te veel drinkt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:31 schreef maartena het volgende:
Ik ga zelf nog wel eens hier heen: http://www.havengastropub.com/index.html
Een pub die zich blijkbaar gemodelleerd heeft naar de high-end pubs in Engeland.... je kunt er vele lekkere bieren krijgen, waaronder een fikse selectie lokaal gebrouwen spul.![]()
Ik heb ook nog een Ierse pub waar ik wel eens kom en een typisch Amerikaanse giant sports bar met 30+ TV's en 10 projector schermen en zo
Die Ierse pub tapt trouwens ook PALM bier.
Prijzen? In een kroeg betaal je tussen de $5 en $8 (afhankelijk van welk bier) voor een pint (bijna halve liter) bier. Niet supergoedkoop, maar prima te doen. In de supermarkt kun je voor $5 a $6 met gemak een 6-pack halen van goede kwaliteit en/of merk bier....., en als je een 24-pack kattepis wil hebben (zoals coors/miller/bud) ben je $12 kwijt in de aanbieding.
Maar ja, dat bocht wil je niet drinken.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Het ergste vind ik trouwens nog wel die reclames voor Amstel Light op bussen enzo, met een grote foto van Amsterdam en dan de slogan "A Dam Good Bier". Er is niks Nederlands aan Amstel Light.
Inderdaad... in sommige staten mag je op zondag geen bier/drank verkopen, dus wordt dat gedeelte van de supermarkt afgesloten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Die prijzen zijn niet verkeerd! Hier in Philly is het denk ik iets duurder, maar ook nog wel te doen als je niet al te veel drinkt.Wel jammer dat je hier geen bier in de supermarkt kunt kopen, en ook niet bij slijters vanwege een of andere rare wet die ooit is bedacht om pizzeria's te beschermen.
(Heb ik me laten vertellen.)
http://en.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5rik%C3%A5lquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:18 schreef KarinJ. het volgende:
MMmm echt vies was t niet, maar het komt ook niet op het lijstje met favoriet eten, n mager 7tje zou ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |