abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87443941
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:33 schreef sp3c het volgende:
ja zo heb ik ook nog wel wat foto's voor mensen die motorrijden leuk vinden ... of roken, of bobsleeen

ik post ze niet want het is een gigantisch zwaktebod in deze discussie
dat iets minder prettige gevolgen kan hebben maakt het niet meer of minder leuk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de grap is dan wel, dat je uit eigen vrije wil gaat motorrijden. Terwijl veel soldaten niet uit eigen vrije wil aan de oorlog deelnemen. En al helemaal niet uit vrije wil sneuvelen.

En dan hebben we het nog niet eens over de burgerslachtoffers.

Kijk, een potje paintballen is leuk, net zo goed als een potje snedig zijn leuk is.
Maar echt doodschieten of echt met woorden afzeiken is niet leuk. Volgens mij ook niet voor de dader, als hij tot zich door laat dringen wat hij gedaan heeft.

Tenzij hij het echt als een spel ziet en zelf ook bereid is te sneuvelen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:52:38 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87444608
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar de grap is dan wel, dat je uit eigen vrije wil gaat motorrijden. Terwijl veel soldaten niet uit eigen vrije wil aan de oorlog deelnemen. En al helemaal niet uit vrije wil sneuvelen.
je gaat uit vrije wil in het leger

quote:
En dan hebben we het nog niet eens over de burgerslachtoffers.
burgers voeren geen oorlog

die vraag heb ik al beantwoord

quote:
Kijk, een potje paintballen is leuk, net zo goed als een potje snedig zijn leuk is.
Maar echt doodschieten of echt met woorden afzeiken is niet leuk. Volgens mij ook niet voor de dader, als hij tot zich door laat dringen wat hij gedaan heeft.
hoezo, wat heeft hij gedaan???

hij schoot iemand neer die hem neer wilde schieten
je vind het achteraf misschien niet leuk maar echt rot voelen de meeste mensen het ook niet want het alternatief zit ook in je achterhoofd

bovendien heb ik het niet over achteraf gepraat
ik heb het over het moment zelf, het doen, niet het gedaan hebben

quote:
Tenzij hij het echt als een spel ziet en zelf ook bereid is te sneuvelen.
niemand is bereid te sneuvelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_87487472
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:16 schreef Resistor het volgende:
Zonder oorlog zouden we technologisch een stuk minder ver geweest...

Auto's (de eerste 'automobiel' was gebruikt om een kanon te verslepen), vliegtuigen hebben een enorme sprong voorwaarts gemaakt, draadloze communicatie, radar, GPS, computers, raketten, en verder uit de oudheid metaalbewerking, buskruit en andere explosieven, gezondheidszorg...

Veel is wel buiten de oorlog ontdekt, maar door de drang om je tegenstander zo efficiënt mogelijk af te maken is er ruimte gekomen om die dingen verder te ontwikkelen, dus ja, ook in mijn ogen hebben we oorlog nodig om vooruit te komen.
Alleen als er iets met vliegtuigen mis is ga je dood. Want neerstorten overleef je bijna nooit. Daar moeten ze nog eens iets op vinden.
History became legend, legend became myth.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:37:50 #129
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_87488077
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:16 schreef Resistor het volgende:
Zonder oorlog zouden we technologisch een stuk minder ver geweest...

Auto's (de eerste 'automobiel' was gebruikt om een kanon te verslepen), vliegtuigen hebben een enorme sprong voorwaarts gemaakt, draadloze communicatie, radar, GPS, computers, raketten, en verder uit de oudheid metaalbewerking, buskruit en andere explosieven, gezondheidszorg...

Veel is wel buiten de oorlog ontdekt, maar door de drang om je tegenstander zo efficiënt mogelijk af te maken is er ruimte gekomen om die dingen verder te ontwikkelen, dus ja, ook in mijn ogen hebben we oorlog nodig om vooruit te komen.
Als je voors en tegens van oorlog vergelijkt is het nadeel historisch gezien groter, dan het voordeel. (ik doel dan op mensenlevens, iets, dat we in onze Westerse maatschappij toch zo hoog in het vaandel hebben).

Dan is een prestige-competitie als ruimtevaart aantrekkelijker als praktisch-wetenschappelijke innovatie.
The best firms advertise the least...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')