SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poolish/PrefermentWasda
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele recepten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Internetsites voor broodrecepten en informatie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat resultaten van Fok!kersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier dus verder voor vragen/tips/of gewoon als je je resultaat wil showen
Ja doei.![]()
* motorbloempje doet nu weer een poging tot brood bakken
deeg staat nu te rijzen
vraag me alleen af: kan ik het ook nu de hele nacht door laten rijzen (2e rijs) en dan morgenochtend (af)bakken? of is dat een hele domme vraag?Ja doei.![]()
Zet het in de koelkast, dan gaat het langzamer, maar maak het wel nat, dan droogt het niet uit,quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:53 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje doet nu weer een poging tot brood bakken
deeg staat nu te rijzen
vraag me alleen af: kan ik het ook nu de hele nacht door laten rijzen (2e rijs) en dan morgenochtend (af)bakken? of is dat een hele domme vraag?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
wat ik doe is of wat olijfolie in de kom en daar even in rondwentelen, of een natte theedoek erop...Maar die droogt vaak uit gedurende de nacht....quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:00 schreef motorbloempje het volgende:
nog op een bepaalde manier 'inpakken' naast vochtig maken?
Ben nog echt een brood-n00bIk ben niet gek, ik ben een vliegtuig!![]()
weinig broden gebakken de laatste tijd. Blijft interessant om dit topic te volgen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
ik heb het eens geprobeerd in de koelkast, daarna wilde het nog maar moeilijk rijzen in de oven. Was niet echt een succesvol brood.'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'![]()
ben niet geheel tevreden, het is vrij compact gebleven. Het was wél lekker, dat wel, maar ergens denk ik dat 't veel luchtiger had moeten zijn.. zal straks even een foto uploaden
Ja doei.![]()
Gister mijn brood op basis van semolina meel, ietwat uitgelopen, maar niet minder smakelijk en ook redelijk zwaar:
S vorm!
en gesneden:
en de volgende is met de 1e rijs bezig, dat is een brood met maismeel, semolina, bloem en sesamzaadjes[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
terwijl ik juist het idee bij deze had dat het nog wel iets luchtiger kon, deeg wat k net heb gemaakt heb ik 2x zo lang gekneed, dan merk je al een heel end verschil vind ik.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
die van jou zien er veel luchtiger uit![]()
`en ook de recepten kan natuurlijk schelen.
Wil komende week iets van zo;n poolish proberen, met dat landbrood gerecpt die DarkElf onlangs maakte
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
ik ben geneigd een broodbakmachine op de kop te tikkenmaar ik wil me niet zo gauw gewonnen geven
Ja doei.![]()
BBM zijn waardeloos.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:14 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben geneigd een broodbakmachine op de kop te tikkenmaar ik wil me niet zo gauw gewonnen geven
Maar brood bakken is niet eenvoudig, het is niet voor niets een vak.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
ja, daarom! en in de keuken houd ik niet van opgeven
en het brood was iig lekker. Dat ik niet tevreden was is één ding, maar het was wel eetbaar
Ja doei.![]()
Ik ga voor een kitchenaid, die kan het kneedwerk voor me doen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:14 schreef motorbloempje het volgende:
euhm mijn brood rijst wel extreem goed, zo erg zelf dat ie de mega kom ruim overstijgt, niet erg hoop ik??[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
ik gebruik voor het kneden ook de kitchenaid werkt wel fijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ga voor een kitchenaid, die kan het kneedwerk voor me doen.
euhm mijn brood rijst wel extreem goed, zo erg zelf dat ie de mega kom ruim overstijgt, niet erg hoop ik??
maar....... handmatig kneden doe ik na de eerste rijs. heb het idee dat de kitchenaid meer het deeg dood mept als dat het echt aan het kneden is. (vooral bij kleine hoeveelheden (500gr. meel ) )![]()
Waarom kneed je na de eerste rijs?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:27 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
ik gebruik voor het kneden ook de kitchenaid werkt wel fijn.
maar....... handmatig kneden doe ik na de eerste rijs. heb het idee dat de kitchenaid meer het deeg dood mept als dat het echt aan het kneden is. (vooral bij kleine hoeveelheden (500gr. meel ) )
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij![]()
tja, ik laat de kitchenaid het deeg kneden. wacht een klein uur. dan haal ik het deeg uit de kom. kneed het handmatig door. laat het rijzen zolang als dat recept. of mijn gevoel mij in geeft. en dan verwerk ik het tot het eindproduct. (kan ook meerdere rijzen zijn waarbij ik het deeg niet kneed maar alleen vouw om een strakkere buitenlaag te krijgen en een luchtige binnen kant.)quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waarom kneed je na de eerste rijs?
maar aangezien we het hier over het berijden hebben van het deeg. en niet over een specifiek recept. vanwaar de vraag?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: