abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87064590
quote:
AMSTERDAM - De woningen van officier van justitie Otto van der Bijl en politiecommissaris Leen Schaap in Amsterdam worden 24 uur per dag bewaakt vanwege dreigementen uit de kraakbeweging. Vandaag gaat de wet in die kraken verbiedt.

Het huis van de openbare aanklager, die het optreden tegen de krakers voor justitie coördineert, is beklad. De naam van zijn partner staat op de gevel geschreven. Aan zijn kind wordt ook gerefereerd. 'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder. In de buurt zijn teksten geklad: 'Otto ben je thuis?' De politie heeft al teksten verwijderd.

Op de activistensite Indymedia is een oproep gedaan een bom te plaatsen onder de auto van commissaris Schaap, die maandag in deze krant zei dat 'zijn handen jeuken om een eind te maken aan enkele schrijnende situaties (van overlast gevende kraakpanden) in de stad'. Het kenteken van Schaaps auto staat in de oproep genoemd.

Vandaag treedt de antikraakwet in werking die kraken verbiedt en op grond waarvan de Amsterdamse 'driehoek' van gemeente, politie en justitie ongeveer tweehonderd kraakpanden willen ontruimen.

Voor de krakers zijn officier van justitie Van der Bijl en commissaris Schaap de gezichten van de ontruimingsploeg. (PAUL VUGTS)
bron

Dit is wel heel ernstig, ook om aan diens partner en kind te refereren.
pi_87064669
Dat geeft voor mij alleen maar aan dat die wet terecht is, en dat er stel terroristen in de kraakbeweging ztten puur voor het eigenbelang. Hoe dient dit de zaak tegen de woningnood?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_87064679
Gezellig }:| ...ze deden toch geen vlieg kwaad die krakers. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87064704
Tja wat moeten ze ander... nu wonen ze gratis en straks zouden ze moeten werken om ergens te kunnen wonen ;(

*aai aai knuf knuf SCHOT IN BEIDE KNIEEN*

O+
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:50:53 #5
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87064715
Handig :')
Intelligent, but fucked up.
pi_87064719
Overal heb je wel rotte appels tussen zitten, en zeker ook bij de kraakbeweging. Dat is jammer want ze gooien hun eigen glazen in op deze manier. Als de kraakbeweging wil overleven moeten ze juist begrip kweken en dat doe je hier in dit land niet door middel van dreigementen. Daar trapt niemand in. Wat een ongelofelijke sukkels zijn het toch.
pi_87064801
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tja wat moeten ze ander... nu wonen ze gratis en straks zouden ze moeten werken om ergens te kunnen wonen ;(

*aai aai knuf knuf SCHOT IN BEIDE KNIEEN*

O+
Je doet je ondertitel niet veel eer aan...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:53:36 #8
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87064830
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_87064878
Zo ontzettend nadelig voor het image van de kraakbeweging.

Moeten dan wel heel dom zijn. Of zijn het soms provocateurs die dit doen? Ik herken er in ieder geval helemaal niet de mij bekende krakers in.

Doet me een beetje denken aan bedreigingen en rare teksten die geschreven worden met een fantasienaam die aan de islam refereert.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:55:37 #10
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_87064926
Dat dat uitschot maar eens gewoon gaat werken.
To doom or not to doom
pi_87065033
quote:
'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder.
Schrijft die politiechef terug: "Geschikte woonruimte voor jullie ook."
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87065095
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef novel het volgende:
Zo ontzettend nadelig voor het image van de kraakbeweging.

Moeten dan wel heel dom zijn. Of zijn het soms provocateurs die dit doen? Ik herken er in ieder geval helemaal niet de mij bekende krakers in.

Doet me een beetje denken aan bedreigingen en rare teksten die geschreven worden met een fantasienaam die aan de islam refereert.
Ik herken er wel bij mij bekende krakers in...
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:04:17 #13
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_87065237
Krakers :r :r :r

triest stinkvolk. :{w
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:04:45 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_87065257
Artikel

Mooi stukje leesplezier.

Wat een mafketels verder, hebben ze dan echt niet door dat je zo niet echt veel sympathie kweekt bij de rest van de bevolking en men alleen maar harder juicht voor een hardere aanpak als je dit soort acties bezigt?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:10:17 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_87065452
We hebben het hier over extreem-links tuig, die de waarheid in pacht hebben. Zij redeneren:

-Mensen met geld zijn slecht
-Gezagdragers zijn slecht
-Het gezag erkennen wij niet

Dit komt neer op vrolijk parasiteren op dezelfde maatschappij die ze zo afwijzen, hun uitkering betaald door het klootjesvolk wat ze zo verachten. Hun 'anarchistische' ideeen komen gewoon neer op een totaal egoistische levenswijze. Je gelijk mag je bovendien best met geweld bereiken. Eigenlijk verschillen ze weinig van de Tokkies.

En ja; niet alle krakers zijn slecht, er zitten ook hele redelijke mensen tussen :{w
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_87065508
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:49 schreef fruityloop het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan dat die wet terecht is, en dat er stel terroristen in de kraakbeweging ztten puur voor het eigenbelang. Hoe dient dit de zaak tegen de woningnood?
Inderdaad, keihard eruit trappen dus.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:12:43 #17
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_87065551
Sodemieter dan op naar Noord-Korea, kunnen ze lekker sympatiseren met linkse ideologieen.
Oh nee dat niet, want Nederland is toch stiekem wel fijn, uitkeringen enzo.. Kutvolk.
pi_87066369
Ik dacht altijd dat krakers geen geweld gebruikten of was dit weer een leugen van stinkend Nederland??

Ach, het geeft aan dat de wet terecht is en ik hoop dat ze met scherp op die lui schieten. Beetje kinderen bedreigen, wat een helden zeg.
pi_87067144
Kraker lievend Nederland is ineens niet meer online?? Zijn jullie allemaal mensen aan het bedreigen of toch geschrokken dat het stinkende tuig toch niet zo vredelievend is??

vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:06:50 #20
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87067624
Ik zou ook kwaad zijn als ik uit een pand werd geknikkerd wat niet van mij was. :')
pi_87069656
Nog een reden om niet in een stad te gaan wonen; krakers.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:22:50 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87069830
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:49 schreef fruityloop het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan dat die wet terecht is, en dat er stel terroristen in de kraakbeweging ztten puur voor het eigenbelang.
pi_87069988
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Dit is wel heel ernstig, ook om aan diens partner en kind te refereren.
ernstig....

dit is de reinste terreurdreiging waar de eta en raf niet voor onder zouden doen...

tuig!
pi_87070500
quote:
He gadver, eigenlijk zijn dit schriftelijke bewijzen dat de krakers in contact staan met terreurbewegingen.

Weer zoiets waardoor ik zeg, pak ze hard aan. Ook geen toeval dat de voorstanders zich niet tonen in dit topic, het is lastig draaien met die feiten.

Moet je eens zien; de mannen met alleen maar goede bedoelingen, ik bedoel, waarom bivakmutsen?

http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Amsterdam__.html

[ Bericht 10% gewijzigd door Ronnie_bravo op 01-10-2010 18:49:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')