bronquote:AMSTERDAM - De woningen van officier van justitie Otto van der Bijl en politiecommissaris Leen Schaap in Amsterdam worden 24 uur per dag bewaakt vanwege dreigementen uit de kraakbeweging. Vandaag gaat de wet in die kraken verbiedt.
Het huis van de openbare aanklager, die het optreden tegen de krakers voor justitie coördineert, is beklad. De naam van zijn partner staat op de gevel geschreven. Aan zijn kind wordt ook gerefereerd. 'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder. In de buurt zijn teksten geklad: 'Otto ben je thuis?' De politie heeft al teksten verwijderd.
Op de activistensite Indymedia is een oproep gedaan een bom te plaatsen onder de auto van commissaris Schaap, die maandag in deze krant zei dat 'zijn handen jeuken om een eind te maken aan enkele schrijnende situaties (van overlast gevende kraakpanden) in de stad'. Het kenteken van Schaaps auto staat in de oproep genoemd.
Vandaag treedt de antikraakwet in werking die kraken verbiedt en op grond waarvan de Amsterdamse 'driehoek' van gemeente, politie en justitie ongeveer tweehonderd kraakpanden willen ontruimen.
Voor de krakers zijn officier van justitie Van der Bijl en commissaris Schaap de gezichten van de ontruimingsploeg. (PAUL VUGTS)
Je doet je ondertitel niet veel eer aan...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tja wat moeten ze ander... nu wonen ze gratis en straks zouden ze moeten werken om ergens te kunnen wonen
*aai aai knuf knuf SCHOT IN BEIDE KNIEEN*
Schrijft die politiechef terug: "Geschikte woonruimte voor jullie ook."quote:'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder.
Ik herken er wel bij mij bekende krakers in...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef novel het volgende:
Zo ontzettend nadelig voor het image van de kraakbeweging.
Moeten dan wel heel dom zijn. Of zijn het soms provocateurs die dit doen? Ik herken er in ieder geval helemaal niet de mij bekende krakers in.
Doet me een beetje denken aan bedreigingen en rare teksten die geschreven worden met een fantasienaam die aan de islam refereert.
Inderdaad, keihard eruit trappen dus.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:49 schreef fruityloop het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan dat die wet terecht is, en dat er stel terroristen in de kraakbeweging ztten puur voor het eigenbelang. Hoe dient dit de zaak tegen de woningnood?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:49 schreef fruityloop het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan dat die wet terecht is, en dat er stel terroristen in de kraakbeweging ztten puur voor het eigenbelang.
ernstig....quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Dit is wel heel ernstig, ook om aan diens partner en kind te refereren.
Politie doet inval in krakersbolwerkquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik dacht altijd dat krakers geen geweld gebruikten
He gadver, eigenlijk zijn dit schriftelijke bewijzen dat de krakers in contact staan met terreurbewegingen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |