abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87053353

Het vorige deel: Slank #1190 JONGEEEEE het lijkt net maandag vandaag.

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ja doei.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:49:55 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87053391
jpo
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_87053613
Hallo allemaal! Zowat een week afwezig geweest :o
Had zware week, was moe. Elke dag meteen na thuiskomst gegeten en meteen in slaap gevallen om de volgende dag weer moe wakker te worden.
Vandaag lijkt het een beetje te zijn weggetrokken.
Een voordeel wel: geen avondsnacks *O* Dus alleen mn 3 broodjes, yoghurt, 2 stuks fruit en avond eten gegeten.
Dus zou je denken, ik val misschien wel af! Maar niet dus. Ik ben, zo blijkt na de weging van vanmorgen, nog steeds stabiel. Maar ondertussen krijg ik mn enige broek die ik nog had, praktisch niet meer dicht. Dus draag ik 'm wel, alleen met wijde jurken en shirts erboven, zodat je mn dikke plofbuik niet ziet.
Dus, zo!

Vanavond uit eten met mn collega's in Schagen. Dus om 14.00 richting school. Daar met collega mee naar haar huis. Om daar om 18.00 door onze directeur te worden opgehaald. Wat een gedoe :') maar wel gezellig!
Menukaart staat online! Dus even kijken. .... dat wordt dus mn standaard dat ik zo lekker vind: carpaccio van rund en daarna biefstuk :s)
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:57:14 #4
236335 neen
schone schijn
pi_87053622
Ik heb nu spijt van gisteravond.
het lijkt niet wat het is
pi_87053688
ik niet, maar Antwerpen is niet mijn stad :+

veel te druk :')

en veel opgebroken straten :X had een half uur eerder in 't hotel kunnen zijn _O-

Zo maar eens op naar Arnhem denk ik.. even m'n gezicht fatsoeneren en dan kan ik :9
Ja doei.
pi_87053729
wat een schijtdag ... en dan heb ik ook nog eens mijn tussendoortjes thuis laten liggen ;(
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_87053743
Succes iedereen die gaat solliciteren, en Cali gefeliciteerd met je drie dagen aanstelling!

Ik zag dat het in het vorige topic nog even over me ging, dus even een update, ook omdat er een breakthrough is. :P. M'n baas is niet degene die de roosters maakt, ten eerste. Toen ik gisteravond op het werk kwam zei hij dus ook heel verbaasd: "Hey, jij was hier gisteravond ook al. Hoe kan dat nou?" Daarop antwoordde ik dus dat dat al een aantal weken zo is en dat het de komende weken ook zo blijft, dat ik twee avonden werk. Dat vond 'ie heel erg raar en niet kunnen, omdat 'ie weet dat ik het verder gewoon erg druk heb. Hij heeft het dus opgeschreven en gaat er vandaag over praten met degene die de roosters wel maakt. *O*.

[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 01-10-2010 11:19:08 ]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_87053965
mogguh!

Ik ben me vannacht helemaal rotgeschrokken :X Lief maakte me wakker, dat ik vergeten was om het stoofpotje uit te zetten voor het slapen gaan.... Dus aangebrande pan, stinkend huis en ik die helemaal uit mijn doen was -O- Het had natuurlijk erger kunnen eindigen en lief had ook niet gemerkt dat het vuur nog aanstond voor we gingen slapen.

Ik moet er niet aan denken dat we brand hadden kunnen hebben :X

Duurde ook echt even voor ik weer kon slapen. En stinken dat het deed :o
Had natuurlijk ook geen fut om vanmorgen te gaan lopen, dus dat doe ik morgenochtend wel :Y

Lijstje:
O: havermoutprutje
T: Shake
L: 2 roggebrood, kipfilet en pindakaas
T: tomaat en 1/2 komkommer
D: peen en ui stamppot met rookworst
T: eitjes
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_87054277
Goed nieuws DaD! Dat hij er nu pas achterkomt... |:(

Das zeker even schrikken aurum!

Is het al vijf uur?!

Straks wel lekker snacken :D frikandelletje en een vietnamese loempia met chilisaus :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_87054332
Ik zit maar mooi weer in college, :O
pi_87054382
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:24:58 #12
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87054518
Fijn DaD dat hij er werk van maakt!

ik ben weer terug van het gesprek, had tijdens het gesprek geen tijd in het zicht, maar heb er achteraf keurig een klein uur over gedaan (vind het normaal gesproken moeilijk om het niet teveel uit te laten lopen *)
Wel lastig als casus voor mijn studie,maar wil het op zich wel proberen. Anyway, I rocked that conversation :7 het engels ging gelukkig weer een stuk beter, wist de juiste vragen te stellen en er was zowaar sprake van contactgroei tijdens het gesprek *O*
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:28:26 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87054640
*O* well done!

En aurum, jemig wat schrikken! :o Ik zou ook eerst niet kunnen slapen hoor... brrrr
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:29:30 #14
277802 _Calimero_
pi_87054676
quote:
WOW inderdaad! hoe lang kan die man zijn adem wel niet inhouden joh!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:29:54 #15
277802 _Calimero_
pi_87054692
Hoop trouwens dat Perruche straks net zo enthousiast terugkomt *O*
pi_87054697
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef _Calimero_ het volgende:
Fijn DaD dat hij er werk van maakt!

ik ben weer terug van het gesprek, had tijdens het gesprek geen tijd in het zicht, maar heb er achteraf keurig een klein uur over gedaan (vind het normaal gesproken moeilijk om het niet teveel uit te laten lopen *)
Wel lastig als casus voor mijn studie,maar wil het op zich wel proberen. Anyway, I rocked that conversation :7 het engels ging gelukkig weer een stuk beter, wist de juiste vragen te stellen en er was zowaar sprake van contactgroei tijdens het gesprek *O*
^O^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_87054710
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:28 schreef LadyBlack het volgende:
*O* well done!

En aurum, jemig wat schrikken! :o Ik zou ook eerst niet kunnen slapen hoor... brrrr
en ik had nog zo'n trek in mijn stoofpotje :{w
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:30:36 #18
277802 _Calimero_
pi_87054716
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:07 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh!

Ik ben me vannacht helemaal rotgeschrokken :X Lief maakte me wakker, dat ik vergeten was om het stoofpotje uit te zetten voor het slapen gaan.... Dus aangebrande pan, stinkend huis en ik die helemaal uit mijn doen was -O- Het had natuurlijk erger kunnen eindigen en lief had ook niet gemerkt dat het vuur nog aanstond voor we gingen slapen.

Ik moet er niet aan denken dat we brand hadden kunnen hebben :X

Duurde ook echt even voor ik weer kon slapen. En stinken dat het deed :o
Had natuurlijk ook geen fut om vanmorgen te gaan lopen, dus dat doe ik morgenochtend wel :Y

Lijstje:
O: havermoutprutje
T: Shake
L: 2 roggebrood, kipfilet en pindakaas
T: tomaat en 1/2 komkommer
D: peen en ui stamppot met rookworst
T: eitjes
Jeetje! Hoe kwam je vriend er dan achter?Wer hij er wakker van?
pi_87054803
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:30 schreef _Calimero_ het volgende:
Jeetje! Hoe kwam je vriend er dan achter?Wer hij er wakker van?
Hij moest vannacht plassen. Thank god for the midnight pipi B-)
pi_87054885
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:29 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

WOW inderdaad! hoe lang kan die man zijn adem wel niet inhouden joh!
Wel heel lang denk ... stond bij dat hij de kampioen daarin was, dus dat zal wel een minuut of 15 zijn ofzo? :?

Ik heb net 2 broodjes pindakaas gegeten, dus dat is de start van mijn lijstje en nu even yoghurt drink drinken
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:39:16 #21
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87055010
Fijn dat het zo goed ging Cali! Wat is 'contactgroei' tijdens een gesprek? Dat het steeds openhartiger wordt ofzo?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:46:49 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87055299
Caliiii! Gaat lekker he :D *trots is* *O*

*duimt verder voor Perruche* *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87055331
file... ;(
Ja doei.
pi_87055719
Hurray voor Cali en DaD! *O* En -O- voor Aurum. Ik moet ook altijd een midnight pipi, het heeft soms voordelen :+

Oh my, kreeg gisteren een mail van collega dat ze het af en toe niet eens was met trefwoorden en plaatsingen die andere collega en ik aan boeken hadden gegeven. Nu word ik daar altijd een beetje pissig van (zeker trefwoorden, geef 5 mensen een boek en je krijgt 5 verschillende interpretaties). Nu ben ik die trefwoordenlijst eens aan het bekijken en ik kom me toch fouten tegen >:) Ben er maar mee gestopt omdat het teveel werk is om de hele lijst na te lopen, maar mijn handen jeuken O-) Heb nu al zeven prints liggen waar trefwoorden op staan die niet eens bestaan :+ Mehehe.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:59:19 #25
277802 _Calimero_
pi_87055743
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef Blurred86 het volgende:
Fijn dat het zo goed ging Cali! Wat is 'contactgroei' tijdens een gesprek? Dat het steeds openhartiger wordt ofzo?
Dat er een band onstaat en iemand zich veilig genoeg voelt of gaat voelen om te kunnen praten.
:Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')