abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87627344
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:31 schreef frame-saw het volgende:
Hoe zijn jullie in het vertellen van verhalen? Of uitleggen?
Ik kan dat echt niet, wel op papier maar hardop, nah nee. Ik begin enthousiast en dan raak ik in de knoop met mezelf en de woorden en dan stop ik maar.
Vertellen van verhalen wel goed, zoals presenteren en dergelijke. Uitleggen kan ik ook wel prima alleen in sommige gevallen (ligt ook aan de persoon aan wie ik iets uitleg) kan ik helemaal door draaien indien die gene niet snapt wat ik nou bedoel (tot 3 keer toe zeg maar...) Dan word ik een beetje gek!
pi_87652542
Pffft, vandaag verjaardag gehad.. 6 uur lang bezoek (had mensen wel in etappes uitgenodigd maar de geplande breaks tussendoor bleven uit doordat iedereen langer bleef dan ik had gepland) en je kunt me wegdragen...
Gevoel alsof ik er weer eens een 40-urige werkweek op heb zitten.. zoveel stress zou een verjaardag toch niet op moeten/mogen leveren?

Herkenbaar voor iemand? (M.a.w. is het een add-ding, is t met medicatie makkelijker, etc?)
pi_87655245
Waar voel je je gestresst door? Wat maakt je moe?

Het praten, opletten of iedereen eten+drinken heeft, iedereen evenveel aandacht geven?

Als dat het is: laat het los. Vertel de visite zelf drinken in te schenken, ze taartjes al gesneden in je koelkast, etc.

Als het iets anders is heb ik geen advies, heb er zelf niet zo'n last van verder. Vooral omdat het me niks boeit :P
pi_87655322
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:29 schreef frame-saw het volgende:

Het praten, opletten of iedereen eten+drinken heeft, iedereen evenveel aandacht geven?

Als dat het is: laat het los. Vertel de visite zelf drinken in te schenken, ze taartjes al gesneden in je koelkast, etc.

Als het iets anders is heb ik geen advies, heb er zelf niet zo'n last van verder. Vooral omdat het me niks boeit :P
Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat ik nooit op jouw verjaardag zal komen :)
OT: Vakantie deze week (nee, ik zit niet op school, puur toeval).
Ga nu eens kijken wat nou het verschil tussen mét en zonder ritalin als ik thuis ben..
pi_87655641
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:29 schreef frame-saw het volgende:

Ik heb niet echt het gevoel gehad dat ik gestresst was.. er waren op de piek 5 mensen tegelijk aanwezig dus dat valt best te overzien, maar op een gegeven moment was ik gewoon echt totaal uitgeblust, kon niet meer helder uit mijn ogen kijken, was mentaal helemaal gesloopt.. Tja. :{
pi_87658209
Vind het lastig om er over te beginnen tegenover vrienden enzo, omdat er meteen al weer met stempels, hokjes, en onzin gedacht wordt. Hoe meer ik er over lees hoe meer dingen op hun plek lijken te vallen. Morgen huisarts contacten, en binnekort miss ook met psycholoog bespreken.

Baal er van dat ik eigenlijk niemand kan vragen wat ze er aan herkennen bij mij. De personen die het dichtste bij me stonden, die mij het beste kennen zijn er niet meer. Ma is vorig jaar overleden en men relatie is nu 2 maanden uit nadat we meer dan anderhalf jaar samen waren.

[ Bericht 47% gewijzigd door Cocktailprikker op 18-10-2010 01:00:29 ]
pi_87660142
Pfff gister truffels op. Enige momenten waar ik een beetje rustig ben is met drugs :{. Ben dan veel minder 'afwezig' en daardoor ook socialer
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:11:12 #183
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87661717
Dat heb ik met drank, maar k vind dat ik dan mezelf in elk geval niet ben, wel hoe ik mezelf zou willen zijn zodat ik meer in de maatschappij pas. (en dat wil ik eigelijk ook niet, zuipen om gezellig te zijn) dus ik drink niet meer :)

Gebruik je verder geen medicatie?
pi_87667734
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:11 schreef Swiffer het volgende:
Dat heb ik met drank, maar k vind dat ik dan mezelf in elk geval niet ben, wel hoe ik mezelf zou willen zijn zodat ik meer in de maatschappij pas. (en dat wil ik eigelijk ook niet, zuipen om gezellig te zijn) dus ik drink niet meer :)

Gebruik je verder geen medicatie?
Nee gelukkig niet. Deze donderdag wss afspraak met psycholoog *O*
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:53:49 #185
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87668264
Ben benieuwd! (Blowen of medicatie van Psych, het is en blijft ongezond hoor ;) )
pi_87668487
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:31 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat ik nooit op jouw verjaardag zal komen :)
OT: Vakantie deze week (nee, ik zit niet op school, puur toeval).
Ga nu eens kijken wat nou het verschil tussen mét en zonder ritalin als ik thuis ben..
Hè jammer. Gelukkig heb ik ook nooit grote verjaardagen ofzo, wat eten en daarna drinken en rare dingen doen :) Er komen ook alleen vrienden dus die weten echt wel hoe ik ben en voelen zich thuis genoeg om zelf drinken te pakken.

Als ik allemaal familie enzo langskrijg zou ik het ook niet meer weten, gelukkig gebeurt dat als ik bij m'n ouders ben, dan regelt m'n mama alles :D
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:50:27 #187
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_87670574
Ik heb meestal dat als er veel mensen zijn waar ik ben, dat ik heel druk ga worden en gek ga doen. Dat is zo irritant hé.
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:09:49 #188
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87671271
Heb ik ook, of ik word heeeel stil. Vervolgens wel 3 dagen en nachten lang prikkels aan t verwerken :0

Ik ben overigens naar de Psych geweest, voor een hogere dosis Equasym. Het is nu veel drukker in mijn werkomgeving, ik kan niet alles meer buiten houde. Vandaag bestellen, morgen binnen bij de apotheek. Ik ben benieuwd.
pi_87705251
Ik wordt druk van concerta :( Ik slik nu 54mg per dag, zodra ik wakker wordt (dus niet op een vast tijdstip). Ik kan me prima concentreren enzo, ik praat alleen fucking snel en veel... Plus ik maak opeens ontzettend veel hele slechte woordgrappen die ik zelf hilarisch vind, maar verder niemand ;( (eigenlijk niet heel erg, ze zijn ook hilarisch). Volgens mijn vrienden ben ik niet druk(ker), maar zo voelt het wel, best vreemd... Ben er nog niet uit of ik het vervelend vind of niet..
Daarnaast nu 3 weken gestopt met roken, sinds die maandag 3 weken geleden heb ik geen sigaret meer aangeraakt, best konings :D Misschien komt dat drukke daarvandaan, ik heb gewoon meer energie. *O*
pi_87706738
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:50 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik heb meestal dat als er veel mensen zijn waar ik ben, dat ik heel druk ga worden en gek ga doen. Dat is zo irritant hé.
Ik ook, hoe meer mensen er aanwezig zijn, hoe drukker ik word.

@denkbaar, goed zeg! Dat je niet meer rookt :)

Ik heb het op school aan een leraar verteld, hij zei dat ik het ook maar in de klas moest vertellen omdat ze dan begrip kunnen tonen. Het hoefde niet perse maar hij dacht dat het beter was. Maar ik vind het best eng eigenlijk. Sommige weten het al maar ik ben zo bang dat ze denken dat ik gek ben ofzo als ze het weten. Dat ze me niet voor vol aanzien. :{
pi_87706994
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:45 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik heb het op school aan een leraar verteld, hij zei dat ik het ook maar in de klas moest vertellen omdat ze dan begrip kunnen tonen. Het hoefde niet perse maar hij dacht dat het beter was. Maar ik vind het best eng eigenlijk. Sommige weten het al maar ik ben zo bang dat ze denken dat ik gek ben ofzo als ze het weten. Dat ze me niet voor vol aanzien. :{
Het is ook eng, ik heb al een jaar de diagnose en ik durf het nu pas aan mensen te vertellen. Enige advies dat ik kan geven is dat je het gewoon moet doen, mensen reageren er over het algemeen teleurstellend normaal op. Ik kreeg er wel grapjes over, maar die maak ik zelf ook aan de lopende band :P
pi_87713188
Volgende week krijg ik mijn diagnose. Ik ben benieuwd.
Haters gonna hate.
pi_87716135
En toen was ik er weer... Tijdje bezig geweest met school & wat andere zaken, maar nu weer wat tijd voor Fok :D
pi_87716245
Super herkenbaar de verhalen hier.

Deze week me 3e gesprek in 1.5 week, gaat allemaal super snel.
Denk dat ik dan volgende al de diagnose krijg.

Ben van mezelf nogal druk, praat veel en super snel en ben ook nog dyslectisch.
Daarom zou het mooi zijn als ik snel Ritalin kan krijgen voor me school.
Ben bijna klaar met HBO maar kan me heel slecht concentreren.
Hoop dat het met ritalin wat rustiger in me hoofd wordt en ik snel kan afstuderen.

Klinkt dit bekend ?

Kreeg de laatste keer een vragenlijst van de psychiater mee over zelfmoord, snel aggresief, stemmen in me hoofd, enz. Is dit zo gebruikelijk icm ADD/ADHD. Heb hier gelukkig niks van.
pi_87719099
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:39 schreef stoeltafel het volgende:
Super herkenbaar de verhalen hier.

Deze week me 3e gesprek in 1.5 week, gaat allemaal super snel.
Denk dat ik dan volgende al de diagnose krijg.

Ben van mezelf nogal druk, praat veel en super snel en ben ook nog dyslectisch.
Daarom zou het mooi zijn als ik snel Ritalin kan krijgen voor me school.
Ben bijna klaar met HBO maar kan me heel slecht concentreren.
Hoop dat het met ritalin wat rustiger in me hoofd wordt en ik snel kan afstuderen.

Klinkt dit bekend ?

Kreeg de laatste keer een vragenlijst van de psychiater mee over zelfmoord, snel aggresief, stemmen in me hoofd, enz. Is dit zo gebruikelijk icm ADD/ADHD. Heb hier gelukkig niks van.
Op latere leeftijd kan dit 'soort van' gebruikelijk zijn. Als op je werk niets lukt en jezelf in de financiële problemen zit kun je natuurlijk behoorlijk depressief worden. Op school maak je je hier natuurlijk minder druk om als in het geval je een baan, huis en misschien wel kinderen hebt. Volgens mij gebeurt het daarom vaak dat mensen met een depressie bij de psychiater terecht komen en vervolgens het ADD/ADHD verhaal naar boven komt en dat die ADD/ADHD in eerste instantie de oorzaak kan zijn van die depressie.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:11:03 #196
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_87727102
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:53 schreef Denkbaar het volgende:
Ik wordt druk van concerta :( Ik slik nu 54mg per dag, zodra ik wakker wordt (dus niet op een vast tijdstip). Ik kan me prima concentreren enzo, ik praat alleen fucking snel en veel... Plus ik maak opeens ontzettend veel hele slechte woordgrappen die ik zelf hilarisch vind, maar verder niemand ;( (eigenlijk niet heel erg, ze zijn ook hilarisch). Volgens mijn vrienden ben ik niet druk(ker), maar zo voelt het wel, best vreemd... Ben er nog niet uit of ik het vervelend vind of niet..
Daarnaast nu 3 weken gestopt met roken, sinds die maandag 3 weken geleden heb ik geen sigaret meer aangeraakt, best konings :D Misschien komt dat drukke daarvandaan, ik heb gewoon meer energie. *O*
Hé, ik heb ook Concerta 54mg, en toch ben ik rustig als ik mijn pilletje heb gehad. Ik praat ook snel en veel, maar dat zal wel door mijzelf komen. Vind het nooit erg om een praatje te maken als ik tijd heb. Op sommige dagen heb ik ook wel eens dat ik mijzelf drukker voel, maar dat komt bij mij meestal omdat ik zenuwachtig voor iets ben.
pi_87735989
Ook maar eens posten hier dan. Bij mij is de diagnose ADHD van het voornamelijk inattentieve type (ADD dus) nooit officieel gesteld. Maar tijdens een langdurige behandeling bij een psycholoog werden de vermoedens wel steeds groter. Langzamerhand begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik het ook daadwerkelijk 'heb'. De voornaamste reden dat ik daar wat terughoudend in ben is dat ik eigenlijk m'n hele volwassen leven probeer uit te zoeken 'wat er nou aan de hand is' en ik daar nooit echt uit ben gekomen en toch wat terughoudend ben om, zeker zonder officiele diagnose mezelf een label op te plakken. Recent eindelijk maar eens de stap genomen om PsyQ eens te contacteren maar daar heb ik vervolgens niks meer van gehoord (en uiteraard sindsdien er niet op de momenten dat ik actie kan ondernemen aan gedacht om dat nogmaals te doen .. -O- ). Dat dus op korte termijn alsnog maar eens doen. Of misschien toch maar een reguliere ADHD poli.

Maargoed, even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier dan. Ik heb op voorschrift van de psycholoog (hij is psychiater van origine) een tijdje Ritalin en even concerta gebruikt. Het is me nooit echt heel goed bevallen. Concentreren gaat prima, alles wat me normaal gesproken moeite kost gaat als het ware vanzelf (kamer opruimen, studieplanning, dingen uberhaupt wat efficient aanpakken, wat structuur in m'n dagelijks leven hebben etc, alles waarvan ik wel weet hoe het moet maar wat me nooit lukt zegmaar ;-)). Alleen ik ondervind ook best wat nadelen. Buiten dat ik wat angstig kan worden als ik het een tijdje gebruikt heb en het uitgewerkt is, en bij Ritalin best last heb van de rebound, merk ik dat ik me best terugtrek als de methylfenidaat werkzaam is. Ik vind het dan erg lastig om wat sociaal te zijn, echt leuke gesprekken voeren lijkt niet te lukken. Ik heb dan ook nooit de stap gezet om echt langdurig gebruik te maken van de medicatie. Maargoed, op dit moment toch even erg veel dingen laten verzanden en even aardig wat dingen die moeten gebeuren wbt studie / administratie en noem maar op. Zodoende dan toch maar weer Ritalin gaan gebruiken en ik loop dus weer tegen bovenstaande aan.

Ik besef me dat het in dit geval sowieso van belang is dat ik buiten een officiele diagnose waar nodig ook begeleiding kan gebruiken, maar eer ik bij PsyQ terecht kan zijn we wel weer een maand of 3 verder.

Maar, hebben meer mensen soortgelijke ervaringen met methylfenidaat? En wordt dat beter bij langdurig gebruik? Of heb je de overstap gemaakt naar andere medicatie? (ik loop overigens niet meer bij de betreffende psycholoog dus het is even wat lastig om het met mem daarover te hebben / medicatie te wijzigen).
pi_87743965
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:39 schreef trustychords het volgende:
[...]

Maargoed, even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier dan. Ik heb op voorschrift van de psycholoog (hij is psychiater van origine) een tijdje Ritalin en even concerta gebruikt. Het is me nooit echt heel goed bevallen. Concentreren gaat prima, alles wat me normaal gesproken moeite kost gaat als het ware vanzelf (kamer opruimen, studieplanning, dingen uberhaupt wat efficient aanpakken, wat structuur in m'n dagelijks leven hebben etc, alles waarvan ik wel weet hoe het moet maar wat me nooit lukt zegmaar ;-)). Alleen ik ondervind ook best wat nadelen. Buiten dat ik wat angstig kan worden als ik het een tijdje gebruikt heb en het uitgewerkt is, en bij Ritalin best last heb van de rebound, merk ik dat ik me best terugtrek als de methylfenidaat werkzaam is. Ik vind het dan erg lastig om wat sociaal te zijn, echt leuke gesprekken voeren lijkt niet te lukken. Ik heb dan ook nooit de stap gezet om echt langdurig gebruik te maken van de medicatie. Maargoed, op dit moment toch even erg veel dingen laten verzanden en even aardig wat dingen die moeten gebeuren wbt studie / administratie en noem maar op. Zodoende dan toch maar weer Ritalin gaan gebruiken en ik loop dus weer tegen bovenstaande aan.

Ik besef me dat het in dit geval sowieso van belang is dat ik buiten een officiele diagnose waar nodig ook begeleiding kan gebruiken, maar eer ik bij PsyQ terecht kan zijn we wel weer een maand of 3 verder.

Maar, hebben meer mensen soortgelijke ervaringen met methylfenidaat? En wordt dat beter bij langdurig gebruik? Of heb je de overstap gemaakt naar andere medicatie? (ik loop overigens niet meer bij de betreffende psycholoog dus het is even wat lastig om het met mem daarover te hebben / medicatie te wijzigen).
Rebounds van ritalin zijn bij mij ook erg, maar ik had ze steeds minder door m'n inname-schema aan te scherpen. Ik werd in het begin ook een stuk minder sociaal, ben de eerste maanden niet uitgeweest en heb m'n vrienden toen amper gezien. Wel het eerste semester van m'n studie gehaald met hoge cijfers :P
Dus ja, ik heb soortgelijke ervaringen met ritalin. De effecten worden sowieso minder bij langdurig gebruik, zowel de positieve als de negatieve. Ik ben zelf overgestapt op concerta omdat het me niet lukte om punctueel te zijn met ritalin, maar ik ben er nog niet uit of het beter is of slechter.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:29:24 #199
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_87744067
Heeft even geduurd voor ik weer post.

Long story short, na een twijfel bij psychiater/psycheloog van de paaz is er nu wel duidelijkheid bij een ander ziekenhuis. Binnen paar weken afspraak met verpleegkundig psycheloog die me gaat begeleiden met de medicatie voor ADHD.

Ben bijzonder benieuwd, ergens kijk ik er wel naar uit. Zoals iemand anders in het topic zei, als het nu ineens geen adhd blijkt te zijn dan hoop ik niet in een diep gat te gaan vallen, maar daar zijn we toch gedeeltelijk zelf bij.

Hopelijk eindeljk wat meer rust. Verder maar geen verwachtingen kweken, kwestie van afwachten.

Word op dit moment erg moe van me zelf O-)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:46:37 #200
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87746836
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:25 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Rebounds van ritalin zijn bij mij ook erg, maar ik had ze steeds minder door m'n inname-schema aan te scherpen. Ik werd in het begin ook een stuk minder sociaal, ben de eerste maanden niet uitgeweest en heb m'n vrienden toen amper gezien. Wel het eerste semester van m'n studie gehaald met hoge cijfers :P
Dus ja, ik heb soortgelijke ervaringen met ritalin. De effecten worden sowieso minder bij langdurig gebruik, zowel de positieve als de negatieve. Ik ben zelf overgestapt op concerta omdat het me niet lukte om punctueel te zijn met ritalin, maar ik ben er nog niet uit of het beter is of slechter.
Hier ben ik het wel me eens, mijn eerste rebound was een heel angstige, maar die rebounds zijn langzaamaan verdwenen nu, eerste paar amanden was ook ik kluizenaar maar dat had ik ook wel nodig om mn leven op een rij te krijgen. Ook bij mij dus op langere duur weinig nadelige effecten meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swiffer op 20-10-2010 13:32:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')