abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87019315
quote:
Sigaretten zijn duur en ongezond en aan dat rijtje kan nu tijdrovend toegevoegd worden. Uit een Britse rondvraag blijkt namelijk dat fervent liefhebbers van sigaretten ongeveer een jaar van hun carrière in rook zien opgaan.

De gemiddelde roker besteedt dagelijks vier keer 15 minuten boven de kantoorasbak, wat hun werkgever op jaarbasis 240 werkuren kost, aldus Express die donderdag over de enquête van OnePoll bericht. Op een (werk)leven zou dit omgerekend neerkomen op een jaar.

Vrouwen zijn hierin iets erger dan mannen, omdat zij een sigaretje vaak ook als aanleiding zien om met collega's bij te kletsen. Eén op de tien van de ondervraagden geeft zelfs toe geregeld met een sigaret de deur uit te glippen, zonder deze überhaupt aan te steken.

Uit de rondvraag, die heeft plaatsgevonden onder 2500 rokers, bleek bovendien dat de economische crisis nauwelijks aanleiding is om het aantal rookpauzes naar beneden bij te schroeven.

Loopje

"De gemiddelde roker neemt een loopje met zijn baas en collega’s", reageert een woordvoerder van OnePoll. “Een uur per dag minder werken dan de anderen is schokkend."

Volgens de zegsman zullen de resultaten zowel werkgevers als collega’s irriteren: "Zij komen immers ook niet weg met vier keer een kwartier koffiepauze."
http://www.nu.nl/economie(...)-per-dag-minder.html

Een duidelijk signaal om roken weer op de werkplek toe te staan....had nu niemand dit vooraf kunnen bedenken? Erg vreemd dat als je rokers naar buiten jaagt, dat ze binnen niet kunnen werken.

Het rookverbod in de cafe's is al gesneuveld, dus hoogste tijd om het rookverbod op de werkplek ook te laten doen verdwijnen....leuk dat experiment wat nu een paar jaar geduurd heeft, maar eeuwenoude tradities en gewoontes zijn niet van bovenaf te reguleren.
pi_87019375
Helemaal mee eens, gewoon roken verbieden tijdens werktijd!
You dream it, I live it.
pi_87019419
Ik begrijp niet dat rokers niet gewoon tijdens werktijd van de sigaret af kunnen blijven.

Ik rook wel regelmatig, maar kan er overdag prima afblijven
٩๏̯͡๏)۶
pi_87019424
Pfffft...of ze nou achter hun bureau uit hun neus zitten te vreten of buiten een peuk staan te roken, de productivitiet op de meeste kantoren blijft hetzelfde. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_87019425
Ik ben een goede roker en vind het een goede zaak dat roken in kleine horeca weer wordt toegestaan. Maar roken op kantoor enzo.... :') nee dankje
  donderdag 30 september 2010 @ 13:50:37 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87019441
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:47 schreef Kingstown het volgende:
Het rookverbod in de cafe's is al gesneuveld, dus hoogste tijd om het rookverbod op de werkplek ook te laten doen verdwijnen....leuk dat experiment wat nu een paar jaar geduurd heeft, maar eeuwenoude tradities en gewoontes zijn niet van bovenaf te reguleren.
Nee niet roken op de werkplek is wel fijn.
Zo kom ik tenminste eens per uur aan mijn micropauze toe.

Overigens zouden alle nietrokers met een bureaujob ook 5 minuten micropauze per uur moeten nemen en even moeten wandelen enzo, dat is wel zo gezond (volgens o.a. arbo) dus ik denk dat het weinig uit maakt qua productiviteit tussen wel en nietrokers.
pi_87019456
Bij ons rookt iedereen gewoon op kantoor. Net zo makkelijk.

Rokers :r
pi_87019485
Ik rook op m'n werk meer dan thuis. :')
pi_87019494
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:50 schreef Hathor het volgende:
Pfffft...of ze nou achter hun bureau uit hun neus zitten te vreten of buiten een peuk staan te roken, de productivitiet op de meeste kantoren blijft hetzelfde. :')
Dat dus.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:52:38 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87019515
Ik rook, maar ik maak ook langere dagen dan de meeste mensen. Ik denk dat productiviteit van de persoon afhangt, en niet van of die persoon rookt of niet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87019532
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik begrijp niet dat rokers niet gewoon tijdens werktijd van de sigaret af kunnen blijven.

Ik rook wel regelmatig, maar kan er overdag prima afblijven
zijn genoeg rokers die op hun werk niet roken hoor. Niet alle rokers nemen t ervan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_87019555
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben een goede roker en vind het een goede zaak dat roken in kleine horeca weer wordt toegestaan. Maar roken op kantoor enzo.... :') nee dankje
Uhhu. Toen ik een aantal jaar geleden stage liep mocht het nog. Ik liep stage op een helpdesk van de universiteit groningen. Was het enige kantoor waar gerookt mocht worden (waarom? dat snap ik nog steeds niet). Eerste paar dagen dank je "cool". Maar het after kroeg effect, zonder de verdovende werking van alcohol, is na een paar dagen echt niet meer zo "cool".
  donderdag 30 september 2010 @ 13:54:28 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87019594
En fok!kers?
pi_87019618
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:51 schreef kikoooooo het volgende:
Bij ons rookt iedereen gewoon op kantoor. Net zo makkelijk.

^O^

Dat velen jullie voorbeeld maar mogen volgen. Dat niet-roken experiment op de werkvloer is totaal mislukt. 1 grote puinhoop die alleen maar leidt tot een polarisering op de werkvloer.
pi_87019633
Werknemers die zich aan een pauze moeten houden :')
  donderdag 30 september 2010 @ 13:58:30 #16
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87019771
Is het minder werken, of minder op hun plaats zitten?? Verkeerde beeldvorming over rokers imho..
pi_87019780
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:47 schreef Kingstown het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)-per-dag-minder.html

Een duidelijk signaal om roken weer op de werkplek toe te staan....had nu niemand dit vooraf kunnen bedenken? Erg vreemd dat als je rokers naar buiten jaagt, dat ze binnen niet kunnen werken.

Ik vind het geen goed idee om het roken op kantoren toe te staan. Zo kunnen er allemaal mensen binnen het bedrijf last ondervinden van de rokers die op dat moment een sigaret opsteken.
Wel vind ik dat rokers maar in hun eigen pauze moeten gaan roken en niet buiten de pauzes om.
  donderdag 30 september 2010 @ 14:01:21 #18
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_87019872
Nou, wat een verrassing. Had zelf ook een collega die minstens 4x per dag even buiten een sigaretje ging roken. Bleef ze minstens een kwartier weg. Ik ging toen ook eens naar beneden om de post te halen, staat ze daar ook gewoon met mensen te ouwehoeren. Vind dat zo asociaal he, hou dan lekker d'r loon in ofzo.
pi_87019879
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:58 schreef Swiffer het volgende:
Is het minder werken, of minder op hun plaats zitten?? Verkeerde beeldvorming over rokers imho..
Dat bedoelde ik nou met mijn eerdere post, qua productiviteit zal je er geen reet van merken. Beetje spijkers op laag water zoeken dit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 30 september 2010 @ 14:02:53 #20
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_87019917
Ik heb een internetverslaving, daarom moet ik als arts zijnde altijd mininaal 1 uur per dag in de baas zijn tijd internetten, zelfs als ik aan het opereren ben :')

mensen die roken zijn niet belangrijk, daarom roken ze.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_87019973
Gewoon een uur langer doorwerken dan, is er geen enkel probleem.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 30 september 2010 @ 14:04:25 #22
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_87019987
Je hebt gewoon recht op een uur pauze per dag.

Ik zie overigens ook genoeg fokkers die gedurende de hele dag met enige regelmaat op hun werk even zitten te fokken.

Hebben ze ook gekeken naar hoeveel pauze niet rokers nemen?

En een sigaret is binnen 5 minuten op. In sommige bedrijven moet je welliswaar 10 minuten lopen voordat je op een plek komt waar je mag roken, maar dat is lang niet overal het geval.

Tijdens het roken wordt over het algemeen over het werk gesproken. Roken moet je dan ook zien als een kort werkoverleg. Wat dat betreft is het rookverbod op de werkplek heel goed voor bedrijven. Personeel bespreekt daardoor het werk meer met elkaar i.p.v. dat ze de hele dag als een autist naar hun monitor zitten te staren en proberen te bedenken hoe ze iets het beste kunnen aanpakken.
pi_87020037
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:04 schreef Dlocks het volgende:
Ik zie overigens ook genoeg fokkers die gedurende de hele dag met enige regelmaat op hun werk even zitten te fokken.
Wie dan? :@
pi_87020054
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:04 schreef Dlocks het volgende:
Je hebt gewoon recht op een uur pauze per dag.

Betaald? :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_87020062
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:58 schreef Swiffer het volgende:
Je wordt toch gewoon betaald om te werken, niet om te roken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')