quote:Laat staan dat ik dit jaar nog op vakantie kan gaan.
is goed Picassoquote:Op donderdag 30 september 2010 10:43 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Nee een prima salaris voor zo'n niveau.
Ga er is vanuit dat je ¤500 euro hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:43 schreef Salamando het volgende:
Wat staat er over in je contract?
Verder hoef je absoluut geen honderden euro's kwijt te zijn aan telefoonrekeningen en brandstof neem ik aan?
[..]
Met de fiets gaan, heb je geen auto meer nodig. Telefoonrekening via je werk regelen.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:48 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
[..]
Ga er is vanuit dat je ¤500 euro hebt.
- zorgverzekering
- auto verzekering
- belasting
- telefoonrekening (+- 35 euro)
- benzine
Hoeveel denk je dat je dan nog over hebt, om de rest van de maand van te leven? Kleding,biertje, sparen?
dacht het niet..
Ik werk bij een zorginstelling als ictér. Mijn afdeling staat weer los van de mensen die het salaris regelen en de contracten opstellen. mijn heeft hier dus zelf geen invloed op.
In het contract staat dat ik een minimumloon zou gaan verdienen. Volgens mij ligt dit voor een 20 jarige wel iets hoger dan ¤775 euro. Ik dacht rond de ¤890.-
en daar gaat 't fout.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:48 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
[..]
Ik dacht rond de ¤890.-
Aardig wat overuren.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:39 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
Ik maak 148 uur in de week (contract van 36 uur per week).
Ik zou gebaseerd op jouw lijstje 175 euro over houden, ruim voldoende voor kleren en uitgaan...quote:Op donderdag 30 september 2010 10:48 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
[..]
- zorgverzekering
- auto verzekering
- belasting
- benzine
Hoeveel denk je dat je dan nog over hebt, om de rest van de maand van te leven? Kleding,biertje, sparen?
dacht het niet..
Ik werk bij een zorginstelling als ictér. Mijn afdeling staat weer los van de mensen die het salaris regelen en de contracten opstellen. mijn heeft hier dus zelf geen invloed op.
In het contract staat dat ik een minimumloon zou gaan verdienen. Volgens mij ligt dit voor een 20 jarige wel iets hoger dan ¤775 euro. Ik dacht rond de ¤890.-
Dan ben je met een paar honderd euro klaar, heb je die auto ook echt nodig?quote:Op donderdag 30 september 2010 10:48 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
[..]
- zorgverzekering
- auto verzekering
- belasting
- benzine
dacht het niet..
Minimumloon is 865, maar uit je OP begrijp ik dat je 36 uur werkt en er een 40-uurige werkweek geldt?quote:Ik werk bij een zorginstelling als ictér. Mijn afdeling staat weer los van de mensen die het salaris regelen en de contracten opstellen. mijn heeft hier dus zelf geen invloed op.
Ik woon op 3 kwartier RIJDEN van mijn werk. Met de fiets zou ik er 3 uur per dag over doen (heen en terug)quote:Op donderdag 30 september 2010 10:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan ben je met een paar honderd euro klaar, heb je die auto ook echt nodig?
[..]
Minimumloon is 865, maar uit je OP begrijp ik dat je 36 uur werkt en er een 40-uurige werkweek geldt?
quote:Op donderdag 30 september 2010 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en daar gaat 't fout.
WEET dingen voordat je iets tekent, en niet alleen maar 'denken'.
Reiskostenvergoeding of wat dichterbij zoeken, succesquote:Op donderdag 30 september 2010 10:52 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
[..]
Ik woon op 3 kwartier RIJDEN van mijn werk. Met de fiets zou ik er 3 uur per dag over doen (heen en terug)
Fout. Met een BBL (werk-school opleiding) wel.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef Juicyhil het volgende:
Voor stage is hij niet verplicht om iets te geven.
Preciesquote:Op donderdag 30 september 2010 10:55 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Fout. Met een BBL (werk-school opleiding) wel.
Wat doe je trouwens, koksopleiding ?quote:
ICTquote:Op donderdag 30 september 2010 11:01 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Wat doe je trouwens, koksopleiding ?
Precies, en dat bedoel ik dus!quote:Op donderdag 30 september 2010 11:03 schreef Sigmund666 het volgende:
Dat is wel een heel laag salaris. Mijn eerste BBL van toen ik een jaar of 18 was betaalde iets van 1000 euro in de maand, en dan werkte ik zelfs nog minder dan jij.
http://www.salaris-informatie.nl/wettelijk_minimumloon.htmquote:Op donderdag 30 september 2010 11:05 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
[..]
Precies, en dat bedoel ik dus!
Ik hoor van alle omstanders om mij heen dat ze veel meer verdienen.
Ik heb zelf ook wel gelezen dat ik minimum loon zou verdienen. (ben niet helemaal achterlijk!)
Ik vraag me nu dus af of ik niet tekort gedaan word !!
NOGMAALS: WETEN, niet DENKEN. Als je neit weet wat 't minimumloon is, dus niet akkoord gaan voordat je dat weet.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:05 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook wel gelezen dat ik minimum loon zou verdienen. (ben niet helemaal achterlijk!)
Wees niet getreurd, ik begon ook ooit met 1500 euro bruto toen ik net klaar was met school, en nu zit ik op 2800 euro. Het geld komt vanzelf ook al is je huidige salaris wel wat weinig.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:03 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
[..]
ICT
Ik heb al systeembeheer en ben nu bezig voor netwerk
Doe is effe rustig joh, je kan wel zo aanvallend naar hem doen maar hij vraagt enkel advies en stappen die hij kan ondernemen, je hoeft niet 3x dit soort kreten te gaan rond schreeuwen.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
NOGMAALS: WETEN, niet DENKEN. Als je neit weet wat 't minimumloon is, dus niet akkoord gaan voordat je dat weet.
Wil je dit even met bronnen onderbouwen svp.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef DragonFire het volgende:
Als jij drie kwartier van jouw werk af woont heb je gewoon recht op reiskostenvergoeding.
Je zou eventueel met het OV kunnen gaan.
Kies je er voor om zelf een auto te bezitten dan kost dat meer geld.
Wat is er zo erg aan dat aan het eind van de maand jouw geld op is? Op vakantie in een tropisch land gaan is geen recht ofzo hoor...
Welk recht had je in gedachten?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef DragonFire het volgende:
Als jij drie kwartier van jouw werk af woont heb je gewoon recht op reiskostenvergoeding.
Dat is dus aan de werkgever/cao om te bepalen, je hebt recht op het minimumloon, en alles daarboven is in de basis aan de werkgever om te bepalen als ze je in dienst nemen. Er kunnen dus prima mensen zijn die als BBL meer verdienen als jij, het is niet gezegd dat jij daar dan automatisch ook maar recht op hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:05 schreef van-Gstyle.nl het volgende:
[..]
Precies, en dat bedoel ik dus!
Ik hoor van alle omstanders om mij heen dat ze veel meer verdienen.
Ik vraag me nu dus af of ik niet tekort gedaan word !!
Reiskostenvergoeding is toch afstandsafhankelijk, heeft toch niets met reistijd te maken? Als ik met de fiets naar het werk ga doe ik er ook een dik uur over, met de auto 20 minuten.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef DragonFire het volgende:
Mijn excuus. In de meeste sectoren is dit vastgesteld in de CAO.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wil je dit even met bronnen onderbouwen svp.
Eens, auto is niet iets waar je een toereikend salaris voor moet ontvangen,quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef DragonFire het volgende:
Wat is er zo erg aan dat aan het eind van de maand jouw geld op is? Op vakantie in een tropisch land gaan is geen recht ofzo hoor...
Dat is geen recht, dat is een eventuele extra clausule in het contract die je met de baas overeen kunt komen.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef DragonFire het volgende:
TS schreef 3 kwartier met de auto, dat zal dan vast wel een eindje weg zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:13 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Reiskostenvergoeding is toch afstandsafhankelijk, heeft toch niets met reistijd te maken? Als ik met de fiets naar het werk ga doe ik er ook een dik uur over, met de auto 20 minuten.
Ik hoef ook niet naar een tropisch eiland.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef DragonFire het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |