abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:41:52 #176
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_108811288
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:02 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie, beetje bij ingeschoten.

Nee, ik heb aan de Universidad de Guadalajara gestudeerd, inderdaad een semester. Niveau is natuurlijk een stuk lager, maar me wel goed vermaakt daar.

Hoe is Mexico Stad om in te wonen? Ben er maar een dagen geweest, leek me zo gigantisch groot dat het niet meer leuk is. :p
Ja zo gigantisch groot is het ook, alleen dan wel leuk. Het ligt er wel een beetje aan waar je woont, maar ik woonde behoorlijk centraal dus dan reis je over het algemeen niet al tever. Komt bij dat ze een prima ov-systeem hebben waarmee je voor 3 Pesos van de ene naar de andere kant van de stad reist :D
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:33:52 #177
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108833659
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:57 schreef ednet94 het volgende:
ok, ja dat wordt teveel, zelf wat kennissen bij PdC zitten dus daar willen we langsgaan even tijdje blijven vandaar die omweg via Belize.
Enig idee hoe het met autoverzekeringen zit? Ter plekke indien nodig 1 aanschaffen? Of al iets gevonden voor de hele reis?
Dat regelen die Mexicanen wel :P
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_108834733
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:41 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Ja zo gigantisch groot is het ook, alleen dan wel leuk. Het ligt er wel een beetje aan waar je woont, maar ik woonde behoorlijk centraal dus dan reis je over het algemeen niet al tever. Komt bij dat ze een prima ov-systeem hebben waarmee je voor 3 Pesos van de ene naar de andere kant van de stad reist :D
Heerlijk inderdaad die bussen. Als student reisde ik ook voor 3 pesos. In het begin dacht ik 'wat zijn dit voor bussen', maar nu ik weer hier in Nederland ben, zie je pas de effectiviteit ervan.
pi_108925175
Op dit moment narco blokkades in Guadalajara.... que pedo!?
pi_108926075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 23:02 schreef Rnnz het volgende:
Op dit moment narco blokkades in Guadalajara.... que pedo!?
Jup, waarschijnlijk een grote (El chapo volgens geruchten) gepakt waar daarna verschillende blokkades zijn opgeworpen. Zie meerdere helikopters over de stad vliegen al enkele uren lang.
pi_108926765
Laten we het hopen. Erg vreemd om zoiets te horen, 'net' nadat je weg bent en veel vrienden natuurlijk gewoon daar wonen.

Ik dacht altijd dat jij er niet meer woonde (vraag me niet waarom), maar jij woont dus ook in Guadalajara? Waar ergens? :)
pi_108926970
Woon in de buurt van Av Vallarta en Av Patria zo'n 11 jaar inmiddels ;)
Inmiddels wat meer informatie, de leider "Jalisco Nueva Generación" schijnt opgepakt te zijn in de buurt van Patria Vallarta. Alleen dan net aan de andere kant van Av Vallarta waar ik woon. Had ook niets van de schotenwisseling gehoord. Alleen mn vrouw werd ingehaald door militairen en politie die met hoge snelheid daarnaar toe op weg waren. Mobiele netwerk ligt inmiddels ook plat.
pi_108927538
Uiteraard wel bekend met die buurt.. woonde zelf in Transito, zegt je dat wat? Vlakbij de Soriana op Av. Alcalde.

Wel weer grappig om te zien hoe Mexicanen met de situatie omgaan.

pi_108927595
Ja dat ken ik wel alleen kom daar zelden in die buurt eigenlijk. Eens per jaar ofzo.
Ja die foto kwam ik ook al tegen :D
pi_108927683
Al elf jaar, hou je goed vol dus. ;)

Merk je zelf dat er meer geweld en onrust nu dan normaal? Of valt het allemaal wel mee en is het wel eens erger geweest?
pi_108928164
pi_108928361
Heb ook geen enkele intentie om terug te keren naar NL ofzo. Zit hier prima. Heb huis, familie opgericht dus tja waarom terug? ;)
En verder met pri gaat veiligheid achteruit en met pan vooruit merk ik zelf, al is het in deze periode 2009-2012 veel erger dan met 2003-2006 toen ook de pri aan de macht was in Zapopan. in 2000-2003 en 2006-2009 was het juist prima in de stad. Het was overigens sinds de juegos panamericanos in oktober wel rustig gebleven tot vandaag dan. Dus het komt wel weer goed denk ik zo. Uiteindelijk moorden ze elkaar voornamelijk uit en zelf als normale burger heb je op die blokkades na eigenlijk geen last van merk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door ednet94 op 10-03-2012 00:31:15 ]
pi_108929617
Hoe ben je terecht gekomen in Mexico dan?

Inderdaad, waarom terug. Ik zie mezelf ook wel in Guadalajara wonen. Aangezien ik ook een Mexicaanse vriendin heb en zij binnenkort ook weer daar zal wonen, zou het best nog wel eens zo kunnen zijn dat ik je over een paar jaar kom vergezellen. Mooie stad, jammer dat dit soort onzin het weer moet verzieken.
pi_108929906
Voor m'n vrouw gekomen welke ik via internet heb leren kennen.
Eerst 3 weken op vakantie, wat me zo goed beviel om daarna binnen een paar maanden in Mexico te wonen.
En ja jammer dat dit gebeurt, maar goed is even doorbijten en hopen dat het overgaat met de komst van de nieuwe regering zowel lokaal als nationaal.
Actie in de stad begint nu wel te minderen trouwens, nog wel helikopters en vliegtuigen, maar afgelopen uur geen nieuwe blokkades meer zo lijkt het. Verkeer wel redelijk rustig zo.
pi_108951176
Je hebt het goed bekeken dan. ;) Geniet ervan.
pi_109384516
Hey you,

Ik ben nieuw op het forum en snap er niet heel veel van moet ik eerlijk toegeven haha. Maar degene die in Guadalajara wonen zouden die mijn misschien op FB willen toevoegen: Lilian Bouw.

Ik ga namelijk vanaf juli een jaar naar Guadalajara en heb best wel wat vragen en zou het ook leuk vinden om mensen daar al te leren kennen of jullie ervaringen te horen.

Ik studeer International business and languages, in Amsterdam. En ben vanaf as september opzoek naar een stage plaats in Guadalajara. Ben al een hele tijd opzoek en heb contact met het NL consulaat daar, maar het valt toch flink tegen wat te vinden. De richting waarin ik zoek is ontzettend breed, dat maakt het lastig maar ook makkelijk in the same time.. Ik ben net terug van een half jaar master op de universiteit van Valencia, heb 2 maanden in Barcelona gewerkt, en een jaar op Aruba gewoond waar ik veel met zuid amerikanen werkte, dus ik kan me redden in het Spaans maar niet zo dat ik er business in kan doen ben ik bang voor. Daarom denk ik dat ik het beste een stage kan zoeken bij een Amerikaans/Engels/Nederlands bedrijf in Guadalajara..

Ik hoop dat iemand me kan helpen, maar tips en ervaringen zijn ook welkom ;-)
  zondag 5 januari 2014 @ 21:10:48 #192
291782 PhAeTHon
Shining...
pi_135120408
Hej all,

enkele dagen geleden heb ik een aanbod gekregen om voor anderhalf jaar naar Mexico te gaan om daar te werken.

Nu vroeg ik mij af wat er allemaal geregeld zou moeten worden om dit te bewerkstelligen. Mijn visum voor Mexico wordt geregeld door mijn werkgever daar, maar wat moet ik allemaal hier in NL regelen? Hoe zit het bijvoorbeeld met mijn auto en de verzekering daarvoor? Wat te doen met de zorgverzekering en de belasting?

Let wel; officieel heet het emigratie, maar na anderhalf jaar kom ik weer terug naar NL, ik blijf dus niet definitief in het buitenland maar kom zeker terug naar ons koude kikkerlandje hier.

Ik heb al meerdere forums doorgespit op zoek naar informatie over dit onderwerp en ik kom ook reacties tegen waar mensen zeggen dat je je ook net zo goed niet hoeft uit te schrijven hier in NL. Ik zou dan wel de zorgtoeslag moeten stopzetten, maar dat is relatief snel gebeurd.

Misschien hebben enkele van jullie ervaring met dit soort praktijken, of misschien meer kennis over dit soort zaken dan dat ik heb. Ik hoor graag van jullie!

Merci!
And I'm hovering like a fly, waiting for the windshield on the freeway
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')