Hej all,
enkele dagen geleden heb ik een aanbod gekregen om voor anderhalf jaar naar Mexico te gaan om daar te werken.
Nu vroeg ik mij af wat er allemaal geregeld zou moeten worden om dit te bewerkstelligen. Mijn visum voor Mexico wordt geregeld door mijn werkgever daar, maar wat moet ik allemaal hier in NL regelen? Hoe zit het bijvoorbeeld met mijn auto en de verzekering daarvoor? Wat te doen met de zorgverzekering en de belasting?
Let wel; officieel heet het emigratie, maar na anderhalf jaar kom ik weer terug naar NL, ik blijf dus niet definitief in het buitenland maar kom zeker terug naar ons koude kikkerlandje hier.
Ik heb al meerdere forums doorgespit op zoek naar informatie over dit onderwerp en ik kom ook reacties tegen waar mensen zeggen dat je je ook net zo goed niet hoeft uit te schrijven hier in NL. Ik zou dan wel de zorgtoeslag moeten stopzetten, maar dat is relatief snel gebeurd.
Misschien hebben enkele van jullie ervaring met dit soort praktijken, of misschien meer kennis over dit soort zaken dan dat ik heb. Ik hoor graag van jullie!
Merci!
And I'm hovering like a fly, waiting for the windshield on the freeway