Denk ook niet dat Contador - mits schuldig, maar ik geloof weinig van zijn excuus - deze truc voor het eerst uithaalt. Het binnen de grenzen optimaliseren van het bloed is de meest veilig manier van doping zonder gepakt te worden... tenzij je een foutje maakt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar we weten niet wie er niet gepakt zijn.
Niemand? Lijkt me namelijk "interessant" om renners regelmatig te testen op DEHP - en ik heb zo een vermoeden dat dat nu niet gebeurd, tenzij...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:06 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Is blijkbaar(?) pas op getest nadat Contador postief was op Clen.
Wordt er vaker op DEHP getest, of pas als men het gebruik van bloeddoping vermoedt?
Nee, nog niet goedgekeurd door de WADA.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 07:40 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Niemand? Lijkt me namelijk "interessant" om renners regelmatig te testen op DEHP - en ik heb zo een vermoeden dat dat nu niet gebeurd, tenzij...
Dank.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:05 schreef No-P het volgende:
[..]
Nee, nog niet goedgekeurd door de WADA.
Eerste publicatie die ik even snel kan vinden over de methode is van 18 augustus 2009. Voor deze methode konden ze alleen bloedtransfusies opsporen in het bloed en dan alleen de allogene transfusies (transfusies van iemand anders) en niet de autologe transfusie (bloed van je zelf). Met deze methode zouden ze en de autologe transfusies kunnen opsporen en ze kunnen urinesamples gebruiken. Urine wordt veel vaker afgenomen dan bloed. Opzich een behoorlijke doorbraak. W
at ze in het artikel aangeven is dat het wel als "alert marker" gebruikt kan worden voor bloedtransfusies, maar of het echt als een alleenstaande test gebruikt kan worden is nog maar de vraag omdat het stofje ook op andere manieren (food contamination, food packaging, plastic toys, furniture,automobiles, etc) in je lichaam kan komen. Het kan dus warschijnlijk alleen als screeningsmethode gebruikt worden.
Tot 48 uur na de transfusie zijn de verhoogde DEHP metabolieten nog opspoorbaar.
Eerder dat laatste, vrees ik. In Frankrijk zal hij sowieso gehaat gaan worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:44 schreef Ericr het volgende:
Vraag me af als Contador geschorst wordt of hij terug kan komen als een Basso of eerder met de nek wordt aangekeken zoals een Vino of een Ricco.
Hoezo vertrouw je VDB2 niet, maar Gesink misschien wel?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De top 5 van het eindklassement dit jaar vertrouw ik sowieso niet. Daarna is het een ander verhaal.
Het was een beetje gechargeerd natuurlijk. Al vind ik VDB2 wel een zeer vage gast, niet te peilen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Hoezo vertrouw je VDB2 niet, maar Gesink misschien wel?
quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij Gesink heb ik een zeer sterk vermoeden, omdat ik hem qua persoonlijkheid iemand vind die zich wel in een knechtenrol zou schikken als hij geen topper was (en geen risico's zou nemen).
Maar dat was toch meer een doping tijdperk dan nu heb ik het idee.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basso leek me ook zo'n brave renner die geen risico's zou nemen, dus ik weet niet of dat iets betekent.
Mja, Contador, Mosquera, Di Luca, Rebellin, Pellizotti en Valjavec waren toch allemaal de laatste jaren (Valverde en Ricco even negerend, naast die wazige Lampre-zaak met Ballan en Cunego)quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar dat was toch meer een doping tijdperk dan nu heb ik het idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |