abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87077972
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar we weten niet wie er niet gepakt zijn.
Denk ook niet dat Contador - mits schuldig, maar ik geloof weinig van zijn excuus - deze truc voor het eerst uithaalt. Het binnen de grenzen optimaliseren van het bloed is de meest veilig manier van doping zonder gepakt te worden... tenzij je een foutje maakt.
pi_87078596
Is dat stuk vlees eigenlijk al gehoord in deze zaak? Ook wel verdacht natuurlijk dat het bewijsmateriaal zelf is omgelegd door Contador.
pi_87085209
Volgens de laatste berichten heeft AC van dit stukje vlees van gesnoept. Tsja, dan heb je wel kans dat er wat clenbuterol in je bloed komt...
En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel (Sourat Al Ankabout: 64)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:17:03 #204
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_87085682
tpv
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_87086037
Het is toch de grootst mogelijke tijdsverspilling om nog naar wielrennen te kijken? Zie je iemand eens een epische prestatie leveren blijkt het weer een soort frankenstein project geweest te zijn en heb je al die tijd naar een valsspelert zitten kijken. Het is mij een raadsel waarom sponsors nog met wielrennen geassocieerd willen worden.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 07:40:42 #206
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87089637
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:06 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Is blijkbaar(?) pas op getest nadat Contador postief was op Clen.

Wordt er vaker op DEHP getest, of pas als men het gebruik van bloeddoping vermoedt?
Niemand? Lijkt me namelijk "interessant" om renners regelmatig te testen op DEHP - en ik heb zo een vermoeden dat dat nu niet gebeurd, tenzij...
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:58:02 #207
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87093004
Goh, zou het?

Contador says he probably should have informed Riis earlier

By:
Cycling News
Published:
October 2, 10:15,
Updated:
October 2, 10:24

Spaniard says he has suffered the last six weeks

Alberto Contador has said that he should probably have told Bjarne Riis earlier of his positive doping control from the Tour de France. The Spaniard was informed of the news on August 24, but didn't inform the Team Saxo bank owner until hours before the news was made public earlier this week. He signed a contract shortly after the Tour to join the Danish team for two years.

Contador could understand Riis's surprise. “It must have come as a big shock to him. Perhaps I should have told him sooner, but I decided ultimately that it was best for all parties not to say anything,” Contador told the Danish newspaper BT and its website, sporten.dk.

As to their future relationship, the 27-year-old said, “I hope for the best and good cooperation. And I hope that he will trust me and show confidence in me so we can get over this.”

“I know that those suspicions do not make me very popular in Denmark, but I will do everything in my power to have good relations with the Danes,” he said.

Contador, “on the verge of tears”, according to the newspaper, added that “I feel very bad. I'm so sorry, and words can not describe what I have gone through the past six weeks. I have not had anyone to talk to about it and it has been extremely hard to keep it to myself.“
pi_87095924
Wel te vertrouwen, deze Spanjaard.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:05:17 #209
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87111382
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 07:40 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Niemand? Lijkt me namelijk "interessant" om renners regelmatig te testen op DEHP - en ik heb zo een vermoeden dat dat nu niet gebeurd, tenzij...
Nee, nog niet goedgekeurd door de WADA.

Eerste publicatie die ik even snel kan vinden over de methode is van 18 augustus 2009. Voor deze methode konden ze alleen bloedtransfusies opsporen in het bloed en dan alleen de allogene transfusies (transfusies van iemand anders) en niet de autologe transfusie (bloed van je zelf). Met deze methode zouden ze en de autologe transfusies kunnen opsporen en ze kunnen urinesamples gebruiken. Urine wordt veel vaker afgenomen dan bloed. Opzich een behoorlijke doorbraak. W
at ze in het artikel aangeven is dat het wel als "alert marker" gebruikt kan worden voor bloedtransfusies, maar of het echt als een alleenstaande test gebruikt kan worden is nog maar de vraag omdat het stofje ook op andere manieren (food contamination, food packaging, plastic toys, furniture,automobiles, etc) in je lichaam kan komen. Het kan dus warschijnlijk alleen als screeningsmethode gebruikt worden.
Tot 48 uur na de transfusie zijn de verhoogde DEHP metabolieten nog opspoorbaar.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:08:42 #210
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87113576
Heb hem nog nooit gemogen, nu weet ik waarom. :')
  zondag 3 oktober 2010 @ 08:29:17 #211
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87124620
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:05 schreef No-P het volgende:

[..]

Nee, nog niet goedgekeurd door de WADA.

Eerste publicatie die ik even snel kan vinden over de methode is van 18 augustus 2009. Voor deze methode konden ze alleen bloedtransfusies opsporen in het bloed en dan alleen de allogene transfusies (transfusies van iemand anders) en niet de autologe transfusie (bloed van je zelf). Met deze methode zouden ze en de autologe transfusies kunnen opsporen en ze kunnen urinesamples gebruiken. Urine wordt veel vaker afgenomen dan bloed. Opzich een behoorlijke doorbraak. W
at ze in het artikel aangeven is dat het wel als "alert marker" gebruikt kan worden voor bloedtransfusies, maar of het echt als een alleenstaande test gebruikt kan worden is nog maar de vraag omdat het stofje ook op andere manieren (food contamination, food packaging, plastic toys, furniture,automobiles, etc) in je lichaam kan komen. Het kan dus warschijnlijk alleen als screeningsmethode gebruikt worden.
Tot 48 uur na de transfusie zijn de verhoogde DEHP metabolieten nog opspoorbaar.
Dank.
pi_87124712
De clenbuterollades waren in de aanbieding deze week.
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:44:56 #213
40566 Ericr
Livewrong
pi_87125889
Vraag me af als Contador geschorst wordt of hij terug kan komen als een Basso of eerder met de nek wordt aangekeken zoals een Vino of een Ricco. 2 jaar schorsing is meestal 3 jaar van je carriere naar de vaantjes en niet meer de voordelen van de middelen die je ooit gebruikte. Dit kan wel eens het einde zijn van de ronderenner Contador.

Misschien toch nog maar eens heel goed gaan graven in de Fuentes-zaak, als Contador aantoonbaar gebruikt heeft dan zal dat niet de eerste keer zijn geweest.
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:24:06 #214
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87128086
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:44 schreef Ericr het volgende:
Vraag me af als Contador geschorst wordt of hij terug kan komen als een Basso of eerder met de nek wordt aangekeken zoals een Vino of een Ricco.

Eerder dat laatste, vrees ik. In Frankrijk zal hij sowieso gehaat gaan worden.

Al moet het nu onderhand wel duidelijk zijn dat Contador - ook in 2010 - geen uitzondering is. Toch in ieder geval wat de klassementsmannen betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 03-10-2010 13:16:43 ]
pi_87128400
De top 5 van het eindklassement dit jaar vertrouw ik sowieso niet. Daarna is het een ander verhaal.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:13:37 #216
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87129657
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De top 5 van het eindklassement dit jaar vertrouw ik sowieso niet. Daarna is het een ander verhaal.
Hoezo vertrouw je VDB2 niet, maar Gesink misschien wel?
pi_87131906
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:13 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Hoezo vertrouw je VDB2 niet, maar Gesink misschien wel?
Het was een beetje gechargeerd natuurlijk. Al vind ik VDB2 wel een zeer vage gast, niet te peilen.

Je weet gewoon nooit zeker of iemand niet aan de doping zit. Je hebt alleen vermoedens. Bij Gesink heb ik een zeer sterk vermoeden, omdat ik hem qua persoonlijkheid iemand vind die zich wel in een knechtenrol zou schikken als hij geen topper was (en geen risico's zou nemen).
pi_87132049
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Bij Gesink heb ik een zeer sterk vermoeden, omdat ik hem qua persoonlijkheid iemand vind die zich wel in een knechtenrol zou schikken als hij geen topper was (en geen risico's zou nemen).
:|W
pi_87132154
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:31 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

:|W
Jij denkt dat Gesink aan de doping zit?
pi_87132451
excuus, niet juist gelezen. Ik denk niks over Gesink maar je redenatie, zoals ik die las, sloeg naar mijn mening nergens op. Maar goed, ik ben abuis
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:45:47 #221
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87132515
Basso leek me ook zo'n brave renner die geen risico's zou nemen, dus ik weet niet of dat iets betekent.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87133025
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basso leek me ook zo'n brave renner die geen risico's zou nemen, dus ik weet niet of dat iets betekent.
Maar dat was toch meer een doping tijdperk dan nu heb ik het idee.
En ik ken Gesink ongetwijfeld een stuk beter dan jij Basso kende 8-)

Goed, misschien blijkt dit verhaal over een aantal jaren de grootste onzin te zijn, wie zal het zeggen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:08:01 #223
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87133216
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar dat was toch meer een doping tijdperk dan nu heb ik het idee.
Mja, Contador, Mosquera, Di Luca, Rebellin, Pellizotti en Valjavec waren toch allemaal de laatste jaren (Valverde en Ricco even negerend, naast die wazige Lampre-zaak met Ballan en Cunego)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87133578
Kohl leek ook zo'n sympathieke renner, die zo verschrikkelijk kon afzien. Moest je hem eens zien op de top van de Alp D'Huez, volledig kapot, zoals we dat voor het EPO-tijdperk ook zagen ;)

De schuld of onschuld van renners bepalen op basis van hun karakter zou ik niet snel doen, uiteindelijk ken je de meeste renner niet of nauwelijks, en ook brave jongens kunnen in hun eerzucht te ver gaan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Je hoeft maar één interview met Riccò te lezen om te weten dat hij geen enkele morele scrupules heeft ;)
pi_87134864
Persoonlijkheid is niet de enige reden om iemand te veroordelen dan wel vrij te pleiten, maar het zegt toch wel degelijk wat. En als je talloze interviews met iemand leest en kijkt, dan krijg je toch echt wel een beeld van of iemand doping gebruikt. Boogerd is nooit betrapt en heeft nooit bekend, maar als je interviews met 'em las zag je echt wel dat hij om de hete brij heen draaide. Ik wel iig.

En Kohl had ook toen al de persoonlijkheid domme, ietwat wanhopige wielrenner, die zou je op basis van zijn persoonlijkheid al verdenken. Het gaat niet om aardig he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')