abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87203958
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:39 schreef eentwee het volgende:

Wat overigens nog wel van belang kan zijn is deze passage:
[..]

Die plasticizer werd eerder opgespoord (een dag) dan de clenbuterol wat vreemd is aangezien beide soorten tegelijk in het bloed moeten zijn gekomen volgens de nu vigerende theorie. Of hij heeft twee transfusies met verschillende zakken bloed gedaan maar dan zou je misschien op de tweede dag meer 'plasticizer' moeten vinden..?
Het moet tegelijk in het bloed gekomen zijn, maar dat betekent niet dat de resten ook tegelijk in de urine terechtkomen. Volgens de WRD is het zelfs te verwachten dat de plasticizers eerder in het urine terechtkomen dan de clenbuterol.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:46:04 #277
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87204059
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:20 schreef RM-rf het volgende:
Dat denk ik zeker niet.... Andy Schleck zal weten dat hij die Tour verloren heeft van Contador en een eventuele 'titel' via een tweede plaats en latere 'diskwalificatie van de winnaar' zal hem zeker te min zijn (en daarvoor heeft hij eigenlijk ook teveel kwliteiten, Schleck is zeker een potentiele tourwinnaar).
Ik had het dan ook over de volgende jaren. Dit jaar stonden ze met twee een niveau boven de rest, volgende jaren is er blijkbaar nog maar één en dan zelfs iemand die gezien zijn leeftijd nog groeimarge heeft (voor het geval dat Nibali of Gesink of zo ook nog zouden verbeteren, dat geldt ook voor Schleck).

Verder was het verschil in 2010 zo miniem dat Schleck een even waardige of sterke winnaar was dan Contador. Er moesten echt maar een paar details iets anders hebben gezeten om Scleck als winnaar te hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87204251
AMSTERDAM - Alberto Contador heeft een nieuwe tegenvaller te verwerken gekregen in de strijd tegen zijn positieve dopingtest.
Volgens de New York Times is er namelijk niet sprake van één, maar twee positieve tests. Ook zou het gehalte weekmakers in zijn bloed acht maal zo hoog zijn als het voorgeschreven minimum.

De Amerikaanse krant sprak een persoon die de resultaten van zijn onderzoek onder ogen zou hebben gehad. De bron wil anoniem blijven, omdat er een afspraak is gemaakt dat hangende het onderzoek naar de positieve test van Contador alle resultaten geheim moeten blijven.

Schorsing
De Spaanse renner werd afgelopen week door de internationale wielrenunie UCI geschorst, omdat er in een tijdens de Tour afgenomen urinestaal sporen zijn gevonden van het verboden middel clenbuterol.
Volgens de UCI gaat het om een bijzonder kleine hoeveelheid van de spierversterker. Contador weerlegde de beschuldigingen door te zeggen dat de microdosis clunbuterol in zijn bloed van een kalfsbiefstuk komt. Bij de herkomst van het stuk vlees worden echter vraagtekens geplaatst.

Weekmakers
De Duitse tv-zender ARD en de Franse krant LEquipe meldden niet lang na de positieve test dat er ook weekmakers bij de 27-jarige renner gevonden zijn. Dit zou erop duiden dat Contador een bloedtransfusie heeft ondergaan, hetgeen verboden is volgens de voorschriften van de mondiale antidopingautoriteit WADA.

Dopingexpert Rasmus Damsgaard is ervan overtuigd dat de Spanjaard zich met eigen lichaamsbloed ingespoten heeft, dat enkele maanden daarvoor is afgetapt. Er zou in dat bloed clenbuterol hebben gezeten.

Tweemaal positief
Volgens de bron van de Amerikaanse krant vond de test met de bloedtransfusie echter een dag voor zijn clenbuterol-test plaats. Dit zou betekenen dat hij tweemaal positief zou zijn getest.

Ook zou uit de eerste test blijken dat het gehalte weekmakers acht maal zo hoog is dan toegestaan.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:54:37 #279
14505 OProg
A Life in Music
pi_87204383
Nou, Richie Porte kan dan gewoon bij Saxo blijven en volgend jaar als kopman starten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_87204451
Als het allemaal waar is dat Contador zich schuldig maakt aan doping, dan vind ik hem echt een klootzak.
pi_87205515
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:56 schreef FredWielergek het volgende:
Als het allemaal waar is dat Contador zich schuldig maakt aan doping, dan vind ik hem echt een klootzak.
Dat moet je dan van elke wielrenner vinden.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:00:27 #282
67205 Colplay
How you doin??
pi_87207019
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

je bedoeld 'The 'final' dopingtest to end all dopingtests?'... leuk idee, maar natuurlijk onzin, geen enkele dopingtest 'be-eindigt' alle discussie over doping, of beeindigt ook maar minimaal het gebruik...
hooguit maakt het telkens aantrekkelijker om specifieke nieuwe methodes te bedenken of andere manieren uit te vinden tests te ontplopen...

dopinggebruik en het testen erop zijn al 40 jaar een 'kat-en-muis-spel' ... waarbij niet eens zo heel duidelijk is wie nu de muizen zijn en wie de katten (omdat juist de wetenschappers bij de doping-opsporingslaboratoria veelal ook dezelfde experts zijn die de nieuwe doping-methodes ontwikkelen)
Uiteraard mee eens, maar het is nu wel duidelijk dat bloeddoping op dit moment het meest gangbaar is, juist omdat dit met de huidige middelen niet op te sporen is. We gaan er eigenlijk vanuit dat minimaal 80 procent van het peloton dit gebruikt. dus op het moment dat dit op te sporen wordt met een test als bij Contador, moeten wielrenners hier mee gaan stoppen en wordt het wat dat betreft wat duidelijker. En natuurlijk komt er weer wat nieuws, maar zo lang bloedtransfusies niet opspoorbaar zijn wordt het moeilijk echt stappen te maken in het antidoping programma.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_87208100
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:00 schreef Colplay het volgende:

[..] maar zo lang bloedtransfusies niet opspoorbaar zijn wordt het moeilijk echt stappen te maken in het antidoping programma.
Misschien kan er iemand eens afvragen wat die 'stappen' in het vermeende 'anti-dopingprogramma' dan éigenlijk' voor zin hebben, als men er al veertig jaar mee bezig is en het resultaat vrijwel nul-komma-nul blijkt te zijn, enkel de sport eigenlijk keihard kapot gemaakt wordt door 'randverschijnselen'.

Bovenal er dus en aantoonbare corruptie blijkt te zijn ontstaan over het 'bepalen' wie wanneer betrapt wordt en wat dan de strafmaatregelen zijn... Iets dat volledig corrupt begint te worden en steeds erger wordt...

Natuurlijk zijn de wielrenfans steeds teleurgestelder in hun sport, maar die teleurstelling komt ook omdat ze continue een leugen voorgeschoteld krijgen van 'ja, maar _nu_ is de sport écht schoon' .

het is een negatieve spiraal, waarin juist de doping-bestrijdes evengoed een negatieve rol spelen... helemaal erg wordt als je ziet dat er ook volop direkte links bestaan tussen de 'doping-onderzoekers' en de gebruikers, dopingartsen.. waarbij die dopingonderzoekers veelal én een stevige hand in die steeds wer betere 'bestrijding' zijn, maar stiekem evenzeer al de nóg nieuwere 'onopspoorbare midelen' voor de komende tijd en de renners die het meest ervoor betalen óók in hun kasten hebben staan.

Ik zou dolgraag zien dat men in de Wielrennerij die negatieve spiraal doorbreekt en dat gaat enkel door te erkennen dat de Tour bv niet zònder de huidige illegale bloed-middelen te rijden is, maar dan minimaal wél poogt de toepassing van zulke middelen te 'reguleren'.
Laat het publiek ook juist 'merken' welke renners veel dopen of niet en dan kun je kijken welke renners de beste sponsor-contracten krijgen... Ik heb een sterk idee dat dan juist de economische belangen ervoor zorgen dat renners niet 'doorslaan', juist omdat geen enkele sponsor zou toestemmen dat hun 'reclame-gezicht' zich enkel kunstmatig naar de top voert.

Overigens denk ik ook dat qua 'top-renners' er vrijwel geen enkel verschil zal zijn tussen wie wint in een Tour vol doping, of een Tour met minder doping ..
Die renners die dopen zijn nog altijd de meest 'gedreven' en de renners die ook het meest willen en durven op te offeren voor die winst
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:23:56 #284
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87254955
Riis believes in Contador, but fears consequences

By:Cycling News
Published: October 6, 15:36,
Updated: October 6, 15:44

Sees political games as a dangerous possibility

Bjarne Riis believes that Alberto Contador is innocent of doping, but is starting to worry. He fears that political machinations may result in the case ending badly, and that he will be left without a star rider for Team Saxo Bank-SunGard for the coming season.
Riis believes in Contador, but fears consequences

“I've just met with Alberto Contador and I have no reason not to believe in him,” Riis told the Danish website DR.DK.

But the Dane knows that isn't enough. “I am afraid that it will end up as a political game - and I hope it does not. It would be extremely unfortunate for all parties,"said Riis.

Riis had signed the three-time Tour de France winner to ride for him the next two years. His previous captains, Andy and Fränk Schleck and Fabian Cancellara, are all leaving his team. If Contador is suspended, or otherwise not able to fulfill his contract, Riis will be in a difficult position.

“I'm close to having made up my team,'” he said. “But it is still very open. It depends so much on who is coming.”

Contador tested positive for Clenbuterol on the second rest day of this year's Tour, and also for plasticizers on the previous day, which are said to be a possible indicator of blood transfusions, which are not allowed. He has consistently proclaimed his innocence and indicated that he might retire if given any sort of suspension.

http://www.cyclingnews.co(...)t-fears-consequences
pi_87272465
quote:
Segura says Contador plasticizer levels are indicative of transfusion

Developer of plasticizer test comments on Contador affair

Until recently, Dr. Jordi Segura, the head of the IOC-accredited laboratory in Barcelona, was largely unknown outside scientific circles. However, thanks to a test that he has developed to detect plasticisers within the human body, Segura has unwittingly taken centre stage in the doping affair surrounding Tour de France winner Alberto Contador.

His test is designed to detect evidence of autologous blood transfusions, and was reportedly used by the laboratory in Cologne, Germany on Contador's samples from the Tour de France.

Questioned about claims made in the New York Times and L'Equipe that Contador's levels were eight to 10 times higher than normal, Segura said, "Those reported parameters are an unequivocal indication [that a blood transfusion took place]," Segura told AS. "However, we should look at all the data and see if there are any sudden changes in the levels in the samples taken before and afterwards."

Segura said that he had no idea that his method for detecting plasticisers had been used by the laboratory in Cologne to test Contador's samples from the Tour. "Nobody has officially notified us that it has been used," Segura confirms. "I don't understand how it can be that they haven't been in contact with the people who developed the test, especially as it is being used in such high-profile case."

Segura said that although the test for di-phthalate plasticizers has yet to be formally sanctioned by the World Anti-Doping Agency (WADA), the method is valid.

"It's totally good and robust, and it's one of the most important anti-doping advances in recent years because it's the only way of knowing if somebody has undergone an autologous blood transfusion," Segura explained, before outlining how the test works.

"Plastic bags have components that we call plasticizers, which retain the properties of red blood cells during storage. As these residues are also found in common items, the sample must demonstrate a very high level of detection and quantity in order to be considered positive."

Segura admitted that the test may not be legally binding, given that it has yet to be formally validated. "That would be a question for WADA," he said. "In legal terms, you may need more tests to support it, as often happens with such discoveries. But in technical terms, I can say now that it's a categorical method that is perfectly applicable."
pi_87273939
Wanneer pakken ze ploegen eens aan als er ieder jaar wel bijna een renner van zo'n ploeg wordt gepakt? Astana heeft verre van een brandschoon verleden en de voorloper evenmin, zo'n ploeg zou je dan toch gewoon moeten kunnen uitsluiten.
pi_87273992
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:06 schreef Ericr het volgende:
Wanneer pakken ze ploegen eens aan als er ieder jaar wel bijna een renner van zo'n ploeg wordt gepakt?
Of Bruyneel. Volgens mij heeft hij nog nooit een cleane kopman gehad.
pi_87274592
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:09 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar Bruyneel is slim genoeg om die dopinggevallen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Landis, Heras, Hamilton, Contador etc werden niet gepakt toen ze reden voor Bruyneel. Blijft natuurlijk wel opmerkelijk dat zoveel ex-Bruyneel renners voor de bijl gaan.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:01:57 #289
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_87275262
Inmiddels niet meer opmerkelijk maar gewoon lachwekkend.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_87278907
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:09 schreef alpeko het volgende:

[..]

Armstrong is nog steeds clean
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:46:54 #291
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_87279243
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:38 schreef Dikkers het volgende:

[..]

Armstrong is nog steeds clean
:')
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:05:24 #292
67205 Colplay
How you doin??
pi_87279933
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:36 schreef Ericr het volgende:

[..]

Maar Bruyneel is slim genoeg om die dopinggevallen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Landis, Heras, Hamilton, Contador etc werden niet gepakt toen ze reden voor Bruyneel. Blijft natuurlijk wel opmerkelijk dat zoveel ex-Bruyneel renners voor de bijl gaan.
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat Bruyneel de controle van zijn renners perfect geregeld hebben en andere ploegen (veel) minder. Kopmannen die gewend zijn de bescherming van Bruyneel te hebben zijn iets minder voorzichtig en lopen tegen de lamp?

Of gaat iedereen pas gebruiken als ze bij Bruyneel weg zijn? ;)
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:05:31 #293
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87279937
Plasticizer test supported by authorities

By:
Cycling News
Published:
October 7, 10:22,
Updated:
October 7, 10:45

WADA may use evidence in front of CAS if necessary

The evidence gathered by anti-doping authorities against Alberto Contador is gathering more and more support. The test for excess levels of plasticizer di-(2-ethylhexyl)phthalate (DEHP), developed by the Spaniard Dr. Jordi Segura, the head of the IOC-accredited laboratory in Barcelona, has not yet been fully validated by the World Anti-Doping Agency (WADA) but may soon become instrumental to doping detection methods.

WADA general director David Howman has supported the test, telling AP that the detection method was "fully validated" in the food industry already, where it has been used for years. While its use for anti-doping purposes remains only "partially validated", Howman explained that "evidence from it, among others, can be used before tribunals."

WADA may thus be able to take the case to the Court of Arbitration for Sport (CAS) in Lausanne, Switzerland, and use the plasticizer test results on a legal level. The Spanish cycling federation has yet to determine a sanction against Alberto Contador for testing positive for Clenbuterol, for which there is no minimum threshold.

"There is no such thing as a limit where you don't have to prosecute cases. This is not a substance that has a threshold," Howman added with regard to the Clenbuterol found in Contador's urine. "Once the lab records an adverse finding, it's an adverse finding and it has to be followed up."
pi_87279997
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Colplay het volgende:

[..]

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat Bruyneel de controle van zijn renners perfect geregeld hebben en andere ploegen (veel) minder. Kopmannen die gewend zijn de bescherming van Bruyneel te hebben zijn iets minder voorzichtig en lopen tegen de lamp?
Uiteraard.
pi_87281753
In dit geval is het toch meer geluk dan wijsheid dat Contador net weg was bij Bruyneel denk ik. Of gaan jullie er nu vanuit dat Bruyneel alweer een methode heeft om die plasticizer-test te omzeilen?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:42:43 #296
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87283143
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:01 schreef Helly het volgende:
In dit geval is het toch meer geluk dan wijsheid dat Contador net weg was bij Bruyneel denk ik. Of gaan jullie er nu vanuit dat Bruyneel alweer een methode heeft om die plasticizer-test te omzeilen?
Di, n-decyl phthalate plasticised PVC. DnDP
Bloedzak die maar 1/80ste van de hoeveelheid plasticizers doorlekt in vergelijking met normale zakken.

TEHTM (noDOP),
Tri-(2-ethylhexyl)trimellitate, often not quite correctly known as TOTM, derived from tri(isooctyl)trimellitate. Extremely low migration

etc.

Nou weet ik niet wat optimaal is en er zullen er heel wat meer zijn, maar alternatieven zijn er.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87283154
quote:
Van RadioShack is niemand gepakt.
pi_87283283
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

:')
Zo lang hij niet veroordeeld is, is hij in mijn ogen onschuldig. Dat is wel zo fijn lijkt mij ;)

Wellicht komen er in zijn rechtszaak concrete bewijzen aan het licht..
pi_87283615
quote:
misschien afgetapt bloed inspuiten in spaanse koeien, en die dan na het slachten als 'rare' biefstuk laten bereiden en opeten? ;) :P
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_87294243
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:47 schreef Dikkers het volgende:

Zo lang hij niet veroordeeld is, is hij in mijn ogen onschuldig. Dat is wel zo fijn lijkt mij ;)

Wellicht komen er in zijn rechtszaak concrete bewijzen aan het licht..
Als hij harder rijdt dan de beste klimmer en de beste tijdrijder terwijl die 2 doping gebruikten dan ben je wel heel erg naief om te denken dat Armstrong niet zou gebruiken.
Als je dan ook nog bedenkt dat vele renners niet gepakt werden na controle maar na het ontdekken van een netwerk dan weet je wel hoe makkelijk het is om doping te gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')