Het moet tegelijk in het bloed gekomen zijn, maar dat betekent niet dat de resten ook tegelijk in de urine terechtkomen. Volgens de WRD is het zelfs te verwachten dat de plasticizers eerder in het urine terechtkomen dan de clenbuterol.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:39 schreef eentwee het volgende:
Wat overigens nog wel van belang kan zijn is deze passage:
[..]
Die plasticizer werd eerder opgespoord (een dag) dan de clenbuterol wat vreemd is aangezien beide soorten tegelijk in het bloed moeten zijn gekomen volgens de nu vigerende theorie. Of hij heeft twee transfusies met verschillende zakken bloed gedaan maar dan zou je misschien op de tweede dag meer 'plasticizer' moeten vinden..?
Ik had het dan ook over de volgende jaren. Dit jaar stonden ze met twee een niveau boven de rest, volgende jaren is er blijkbaar nog maar één en dan zelfs iemand die gezien zijn leeftijd nog groeimarge heeft (voor het geval dat Nibali of Gesink of zo ook nog zouden verbeteren, dat geldt ook voor Schleck).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:20 schreef RM-rf het volgende:
Dat denk ik zeker niet.... Andy Schleck zal weten dat hij die Tour verloren heeft van Contador en een eventuele 'titel' via een tweede plaats en latere 'diskwalificatie van de winnaar' zal hem zeker te min zijn (en daarvoor heeft hij eigenlijk ook teveel kwliteiten, Schleck is zeker een potentiele tourwinnaar).
Dat moet je dan van elke wielrenner vinden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:56 schreef FredWielergek het volgende:
Als het allemaal waar is dat Contador zich schuldig maakt aan doping, dan vind ik hem echt een klootzak.
Uiteraard mee eens, maar het is nu wel duidelijk dat bloeddoping op dit moment het meest gangbaar is, juist omdat dit met de huidige middelen niet op te sporen is. We gaan er eigenlijk vanuit dat minimaal 80 procent van het peloton dit gebruikt. dus op het moment dat dit op te sporen wordt met een test als bij Contador, moeten wielrenners hier mee gaan stoppen en wordt het wat dat betreft wat duidelijker. En natuurlijk komt er weer wat nieuws, maar zo lang bloedtransfusies niet opspoorbaar zijn wordt het moeilijk echt stappen te maken in het antidoping programma.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
[..]
je bedoeld 'The 'final' dopingtest to end all dopingtests?'... leuk idee, maar natuurlijk onzin, geen enkele dopingtest 'be-eindigt' alle discussie over doping, of beeindigt ook maar minimaal het gebruik...
hooguit maakt het telkens aantrekkelijker om specifieke nieuwe methodes te bedenken of andere manieren uit te vinden tests te ontplopen...
dopinggebruik en het testen erop zijn al 40 jaar een 'kat-en-muis-spel' ... waarbij niet eens zo heel duidelijk is wie nu de muizen zijn en wie de katten (omdat juist de wetenschappers bij de doping-opsporingslaboratoria veelal ook dezelfde experts zijn die de nieuwe doping-methodes ontwikkelen)
Misschien kan er iemand eens afvragen wat die 'stappen' in het vermeende 'anti-dopingprogramma' dan éigenlijk' voor zin hebben, als men er al veertig jaar mee bezig is en het resultaat vrijwel nul-komma-nul blijkt te zijn, enkel de sport eigenlijk keihard kapot gemaakt wordt door 'randverschijnselen'.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:00 schreef Colplay het volgende:
[..] maar zo lang bloedtransfusies niet opspoorbaar zijn wordt het moeilijk echt stappen te maken in het antidoping programma.
quote:Segura says Contador plasticizer levels are indicative of transfusion
Developer of plasticizer test comments on Contador affair
Until recently, Dr. Jordi Segura, the head of the IOC-accredited laboratory in Barcelona, was largely unknown outside scientific circles. However, thanks to a test that he has developed to detect plasticisers within the human body, Segura has unwittingly taken centre stage in the doping affair surrounding Tour de France winner Alberto Contador.
His test is designed to detect evidence of autologous blood transfusions, and was reportedly used by the laboratory in Cologne, Germany on Contador's samples from the Tour de France.
Questioned about claims made in the New York Times and L'Equipe that Contador's levels were eight to 10 times higher than normal, Segura said, "Those reported parameters are an unequivocal indication [that a blood transfusion took place]," Segura told AS. "However, we should look at all the data and see if there are any sudden changes in the levels in the samples taken before and afterwards."
Segura said that he had no idea that his method for detecting plasticisers had been used by the laboratory in Cologne to test Contador's samples from the Tour. "Nobody has officially notified us that it has been used," Segura confirms. "I don't understand how it can be that they haven't been in contact with the people who developed the test, especially as it is being used in such high-profile case."
Segura said that although the test for di-phthalate plasticizers has yet to be formally sanctioned by the World Anti-Doping Agency (WADA), the method is valid.
"It's totally good and robust, and it's one of the most important anti-doping advances in recent years because it's the only way of knowing if somebody has undergone an autologous blood transfusion," Segura explained, before outlining how the test works.
"Plastic bags have components that we call plasticizers, which retain the properties of red blood cells during storage. As these residues are also found in common items, the sample must demonstrate a very high level of detection and quantity in order to be considered positive."
Segura admitted that the test may not be legally binding, given that it has yet to be formally validated. "That would be a question for WADA," he said. "In legal terms, you may need more tests to support it, as often happens with such discoveries. But in technical terms, I can say now that it's a categorical method that is perfectly applicable."
Of Bruyneel. Volgens mij heeft hij nog nooit een cleane kopman gehad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:06 schreef Ericr het volgende:
Wanneer pakken ze ploegen eens aan als er ieder jaar wel bijna een renner van zo'n ploeg wordt gepakt?
Maar Bruyneel is slim genoeg om die dopinggevallen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Landis, Heras, Hamilton, Contador etc werden niet gepakt toen ze reden voor Bruyneel. Blijft natuurlijk wel opmerkelijk dat zoveel ex-Bruyneel renners voor de bijl gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Of Bruyneel. Volgens mij heeft hij nog nooit een cleane kopman gehad.
Armstrong is nog steeds cleanquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Of Bruyneel. Volgens mij heeft hij nog nooit een cleane kopman gehad.
quote:
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat Bruyneel de controle van zijn renners perfect geregeld hebben en andere ploegen (veel) minder. Kopmannen die gewend zijn de bescherming van Bruyneel te hebben zijn iets minder voorzichtig en lopen tegen de lamp?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maar Bruyneel is slim genoeg om die dopinggevallen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Landis, Heras, Hamilton, Contador etc werden niet gepakt toen ze reden voor Bruyneel. Blijft natuurlijk wel opmerkelijk dat zoveel ex-Bruyneel renners voor de bijl gaan.
Uiteraard.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Colplay het volgende:
[..]
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat Bruyneel de controle van zijn renners perfect geregeld hebben en andere ploegen (veel) minder. Kopmannen die gewend zijn de bescherming van Bruyneel te hebben zijn iets minder voorzichtig en lopen tegen de lamp?
Di, n-decyl phthalate plasticised PVC. DnDPquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:01 schreef Helly het volgende:
In dit geval is het toch meer geluk dan wijsheid dat Contador net weg was bij Bruyneel denk ik. Of gaan jullie er nu vanuit dat Bruyneel alweer een methode heeft om die plasticizer-test te omzeilen?
Van RadioShack is niemand gepakt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:01 schreef Helly het volgende:
In dit geval is het toch meer geluk dan wijsheid dat Contador net weg was bij Bruyneel denk ik. Of gaan jullie er nu vanuit dat Bruyneel alweer een methode heeft om die plasticizer-test te omzeilen?
Zo lang hij niet veroordeeld is, is hij in mijn ogen onschuldig. Dat is wel zo fijn lijkt mijquote:
misschien afgetapt bloed inspuiten in spaanse koeien, en die dan na het slachten als 'rare' biefstuk laten bereiden en opeten?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:01 schreef Helly het volgende:
Als hij harder rijdt dan de beste klimmer en de beste tijdrijder terwijl die 2 doping gebruikten dan ben je wel heel erg naief om te denken dat Armstrong niet zou gebruiken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:47 schreef Dikkers het volgende:
Zo lang hij niet veroordeeld is, is hij in mijn ogen onschuldig. Dat is wel zo fijn lijkt mij
Wellicht komen er in zijn rechtszaak concrete bewijzen aan het licht..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |