http://www.nu.nl/politiek(...)fgeslankte-vorm.htmlquote:DEN HAAG - Een minderheidskabinet van VVD en CDA gaat de studiefinanciering niet inruilen voor een sociaal leenstelsel. Wel wordt er bezuinigd op de basisbeurs voor studenten.
De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
Dat hebben ingewijden woensdag gemeld. Het CDA heeft zich voor de Tweede Kamerverkiezingen sterk gemaakt voor behoud van de basisbeurs met de campagne 'Handen af van de Stufi'.
De VVD pleitte er juist voor om de studiefinanciering in te ruilen voor een sociaal leenstelsel.
Demissionair CDA-staatssecretaris Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) uitte tijdens de campagne flinke kritiek op partijen die een sociaal leenstelsel bepleitten.
Volgens haar zou dit ten koste gaan van de kansen voor jongeren om te studeren.
© ANP
Dan maar een keertje niet eten.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:05 schreef Adames het volgende:
dan maar een keertje minder op vakantie ..
Op wat voor uitkering denk je aanspraak te kunnen makenquote:Op donderdag 30 september 2010 00:11 schreef Jahr00n het volgende:
Fuck die moederneukers daar zeg. Dan maar een uitkering nemen ik ga niet lenen wat denken ze wel niet zeg. Zelf tonnen binnen harken oprotte zeg
Dat risico heeft men dus ook!quote:Op donderdag 30 september 2010 00:11 schreef Jahr00n het volgende:
Fuck die moederneukers daar zeg. Dan maar een uitkering nemen ik ga niet lenen wat denken ze wel niet zeg. Zelf tonnen binnen harken oprotte zeg
Denk dat het algemeen bedoeld werdquote:Op donderdag 30 september 2010 00:12 schreef zquing het volgende:
[..]
Op wat voor uitkering denk je aanspraak te kunnen maken
Beetje je eigen leven verpesten omdat je weigert erin te investeren, goede instelling ookquote:Op donderdag 30 september 2010 00:12 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Dat risico heeft men dus ook!
Dus het mes snijdt aan 2 kanten...
Ik vond belastingen ook een goed idee. Betalen voor diensten van de overheid...quote:Op donderdag 30 september 2010 00:10 schreef Hukkie het volgende:
Vond het idee van een sociaal leenstelsel wel prima eigenlijk. Eerst lekker feesten en beesten en een beetje studeren op andermans kosten. Daarna als je een baan hebt die kosten terugbetalen zodat een ander weer van die voorzieningen gebruik kan maken. Zo wordt het geld rond gepompt en hebben veel meer mensen er profijt van.
lening?quote:Op donderdag 30 september 2010 00:10 schreef Hukkie het volgende:
Vond het idee van een sociaal leenstelsel wel prima eigenlijk. Eerst lekker feesten en beesten en een beetje studeren op andermans kosten. Daarna als je een baan hebt die kosten terugbetalen zodat een ander weer van die voorzieningen gebruik kan maken. Zo wordt het geld rond gepompt en hebben veel meer mensen er profijt van.
Gefeliciteerd, je hebt jezelf netjes in de slachtofferrol gewerkt.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:11 schreef Jahr00n het volgende:
250 euro meer ja. Ze moeten mensen juist stimuleren om door te leren.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:14 schreef zquing het volgende:
[..]
Beetje je eigen leven verpesten omdat je weigert erin te investeren, goede instelling ook
Van mij mogen ze stufi afschaffen(met behoud van OV), die 90eu meer leen ik toch wel bij
Eensquote:Op donderdag 30 september 2010 00:10 schreef Hukkie het volgende:
Jep. Desnoods renteloos.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |