abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86990766
[quote]Atheisten hebben meeste kennis over religie

Amerikaanse atheïsten en agnosten hebben meer kennis over religie dan hun religieuze landgenoten. Joden en Mormonen volgen hen op de voet. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew Forum on religion & public life.

53 procent van de Amerikaanse protestanten weet niet dat Maarten Luther het startschot gaf voor de Reformatie. Bijna de helft van de rooms-katholieken denkt dat Jezus Christus symbolisch aanwezig is in de eucharistie, terwijl de kerk leert dat het brood en de wijn daadwerkelijk het lichaam en het bloed van de Zoon van God wordt.

De religie van Maimonides was voor vrijwel alle Amerikanen onbekend. Slechts 8 procent van de Amerikanen wist dat hij een bekende joodse rabbijn was. Slechts een kleine meerderheid van de Amerikaanse joden wist dat.

Slechts de helft van de Amerikanen weet dat de Koran het heilige boek is van de moslims en dat de Ramadan hun vastenmaand is. Het sola fida (door het geloof alleen) van het protestantisme is slechts bij 23 procent van de Amerikanen bekend.

Het onderzoek werd gehouden onder 3400 Amerikanen. Zij kregen 32 vragen voorgelegd; 12 over het christendom, 11 over andere religies en 4 over religie in de Amerikaanse samenleving. Atheïsten en agnosten scoorden met alle vragen het beste. Mormonen hadden de meeste kennis over het christendom, joden over andere religies en atheïsten en agnosten over religie in de samenleving.

De grote kennis van atheïsten en agnosten is niet heel opvallend, laat het Pew center weten: een groot deel van deze groep mensen groeide religieus op, maar liet het geloof varen na een uitgebreide studie van het geloof en zelfreflectie.

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=18932[/quote]
  woensdag 29 september 2010 @ 18:55:43 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86990820
Ja klopt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:55:48 #3
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_86990822
Gelovigen zijn toch vaak ook onwetend :P
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_86990838
Het woord Amerikaans zegt genoeg.
pi_86990881
Was allang bekend toch.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage woensdag 29 september 2010 @ 18:57:48 #6
145738 superworm
is erbij
pi_86990889
Minder dan de helft weet dat de Koran het boek van de moslims is :') Land of the euhhh and the home of the WELLEK?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  PR/Manusje van alles woensdag 29 september 2010 @ 18:57:54 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_86990891
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:55 schreef Demon_Hunter het volgende:
Gelovigen zijn toch vaak ook onwetend :P
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_86990943
Mensen die niet weten wat de Koran is.
Telkens weer verbazend hoe dom sommige mensen zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86990961
Kan toch niet anders als je je namelijk erin verdiept kom je erachter wat een flauwekul het is.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_86991086
Amerikanen. :')

Is dat niet dat volk waarvan bijna een vijfde deel dacht dat hun eigen president moslim is? :{w
  woensdag 29 september 2010 @ 19:03:23 #11
97111 ukga
Siewosie baas
pi_86991121
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:59 schreef mirved het volgende:
Kan toch niet anders als je je namelijk erin verdiept kom je erachter wat een flauwekul het is.
Persoonlijk zou ik dan nog eerder in de verklaringen van Sitchin of van Danniken geloven dan in een god.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86991133
Zo ervaar ik het ook.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  woensdag 29 september 2010 @ 19:06:10 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86991241
Conclusie: atheïsten baseren hun overtuiging op studie en zelfreflectie, gelovigen nemen alles voor waar aan en verdiepen zich nauwelijks in hun eigen literatuur, omdat het lekker makkelijk is.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:22:08 #15
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86992000
dat klopt ook :Y

echte atheisten hebben zich ook eerst in het geloof verdiept en er daarna voor gekozen dat zij hier niet in geloven.
veel gelovigen volgen gewoon de kudde
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_86992188
Eigenlijk niet meer dan logisch, maar toch treurig. Zonder blikken of blozen verklaren dat je in god gelooft, en vervolgens geen flauw benul hebben van het hoe en wat van je eigen godsdienst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86996354
quote:
The Bible is like a software license for Christians. They don't actually read it, they just scroll to the bottom and click "agree"
pi_86998804
Eigenlijk triest als je erover nadenkt. Ik heb ook allerlei informatie in m'n hoofd die er niet uit wil.
pi_86999213
Atheïst word je alleen als je bewust tegen hebt gekozen en daar veel waarde aan hecht, anders ben je gewoon iemand die er niet wakker van ligt. :P
pi_86999283
Zie sig.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_86999319
dat is al jaren bekend...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_86999372
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:43 schreef teknomist het volgende:
Zie sig.
geniaal!!!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_87007167
Weten wint altijd van geloven. What's new?
pi_87008023
Volgens mij weet zelfs elke moslim hier dat de hostie en de wijn het lichaam en het bloed voorstellen. Dat weet iedereen. In Amerika denken ze dat de aarde plat is :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_87010551
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Conclusie: atheïsten baseren hun overtuiging op studie en zelfreflectie, gelovigen nemen alles voor waar aan en verdiepen zich nauwelijks in hun eigen literatuur, omdat het lekker makkelijk is.
Atheïsten in de VS een land waar bijna iedereen gelovig is en iemand die atheïst is geworden dat vaak is geworden door zijn eigen wereldbeeld te onderzoeken.
In Nederland waar redelijk veel Atheïsten gewoon uit een een niet of nauwelijks gelovige familie komen en er geen onderzoek nodig is om dus niet te geloven zal het verschil in kennis over religie wel miniem zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')