abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87052325
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:16 schreef Tally het volgende:

[..]

Mja.. Ik vind dat je daar zelf al voor betaald heb in al die jaren dat je geen geld nodig had voor ziektes e.d. :)
Daarbij hadden wij xpres al het duurdere verzekering genomen, omdat we dit al eerder hadden verwacht en we dit dus ook nodig hadden.
Wij dus ook zijn beide toppakket verzekerd en daardor heb je sowieso een poging meer :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_87052359
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:17 schreef Joene het volgende:

[..]

Wij dus ook zijn beide toppakket verzekerd en daardor heb je sowieso een poging meer :)
Ook als je zwanger bent haal je er meer uit zag ik nu. :) Is ook niet zo gek als je 1/3 meer betaald dan het basis pakket :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_87052393
40 euro per maand extra idd :{
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_87052419
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:19 schreef Joene het volgende:
40 euro per maand extra idd :{
Dus ik vind dat minder pogingen van IVF niet zo heel erg tof :)
Eigenlijk gewoon niet tof. Zoals ik al zei je hebt er zelf al die jaren voor betaald. En fors betaald ook.
pi_87052500
Klopt het is ook niet tof , maar ik snap het beleid wel.
pi_87052579
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:23 schreef Joene het volgende:
Klopt het is ook niet tof , maar ik snap het beleid wel.
Ik snap het in die zin van als het ver van mijn bed is dan kunnen we daar wel op korten.
Zoals studiefinanciering. Dat heb ik altijd al onzin gevonden :') Maar als ze daar op korten oke.
Maar voor de studenten is dat natuurlijk helemaal niet oke. Zoals dat voor ons geld voor de IVF.
pi_87052643
Kost dat 10.000 euro per poging? Whoa. Tsja. Ik snap de bezuiniging idd, aan de andere kant wil ik ook niet weten wat die ene dag in het ziekenhuis mij onlangs heeft gekost.
pi_87052646
Tuurlijk vind ik het in mijn persoonlijke situatie niet ok. Aan de andere kant (tegen dat het is doorgevoerd) is het bij ons allang gelukt (hoop ik).

Maar nu ik zelf zie wat het allemaal kost enzo , is het korten hierop een hele grote besparing voor de maatschappij en betalen anderen straks niet of minder voor mijn kinderwens en dat vind ik eigenlijk wel terecht.
pi_87052652
Maar goed die extra straatcommando's moeten ergens van betaald worden he!
pi_87052658
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:27 schreef KingOfMars het volgende:
Kost dat 10.000 euro per poging? Whoa. Tsja. Ik snap de bezuiniging idd, aan de andere kant wil ik ook niet weten wat die ene dag in het ziekenhuis mij onlangs heeft gekost.
10.000 minimaal J. Hilde had alleen al 5000 euro aan hormonen.
pi_87052681
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:27 schreef KingOfMars het volgende:
In de berekening die ik heb gezien kost het geen 10.000 euro. Want wij zouden eventuele pogingen na de 3de poging uit eigen zak betalen. En die 10.000 euro kan ik echt niet betalen. Dus onzin.
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:27 schreef Joene het volgende:
Tuurlijk vind ik het in mijn persoonlijke situatie niet ok. Aan de andere kant (tegen dat het is doorgevoerd) is het bij ons allang gelukt (hoop ik).

Maar nu ik zelf zie wat het allemaal kost enzo , is het korten hierop een hele grote besparing voor de maatschappij en betalen anderen straks niet of minder voor mijn kinderwens en dat vind ik eigenlijk wel terecht.
Zoals ik al zei, daar verschillen wij van mening. :)
pi_87052714
En nu moet ik mezelf echt uit bed slepen. En douchen.
pi_87052768
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:29 schreef Tally het volgende:

[..]

In de berekening die ik heb gezien kost het geen 10.000 euro. Want wij zouden eventuele pogingen na de 3de poging uit eigen zak betalen. En die 10.000 euro kan ik echt niet betalen. Dus onzin.
[..]

Zoals ik al zei, daar verschillen wij van mening. :)
Een gemiddeld ivf kind (kost 10k) echt ! tussen de 2,5 - 5k aan hormonen.
Ziekenhuis bezoeken , echo's , puncties , invriezen , etc .

Komt het echt op 10k per poging.
pi_87052888
Ach zorg valt gewoon niet te plannen. Je weet (gelukkig) van tevoren niet waar je allemaal last van gaat krijgen en welke zorg je allemaal nodig hebt. Het gaat er nu kennelijk vooral om om besparingen te vinden en dan snap ik de keuze. Maar wat je feitelijk tegen mensen zegt die het nodig hebben is dat hun kinderwens een luxe is en dat kan soms erg wrang zijn. Ik had gehoopt dat we in Nederland ondertussen verder waren maar kennelijk niet.
pi_87052889
Een poging opzich is niet heel duur maar alle drama's erom heen maakt het niet goedkoop. Dagje uitslapen op ziekenhuis huppa 1500 euro :{
pi_87052930
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:34 schreef KingOfMars het volgende:
Ach zorg valt gewoon niet te plannen. Je weet (gelukkig) van tevoren niet waar je allemaal last van gaat krijgen en welke zorg je allemaal nodig hebt. Het gaat er nu kennelijk vooral om om besparingen te vinden en dan snap ik de keuze. Maar wat je feitelijk tegen mensen zegt die het nodig hebben is dat hun kinderwens een luxe is en dat kan soms erg wrang zijn. Ik had gehoopt dat we in Nederland ondertussen verder waren maar kennelijk niet.
Klopt dat wordt gezegd maar kan je ze ongelijk geven ? IS het feitelijk gezien JOU probleem dat ik geen kinderen kan krijgen ? Nee, maar je betaald wel fors om mij nu een kind te laten krijgen , dat doe jij natuurlijk graag , net als dat ik graag betaal voor kinderbijslag en jou kinderopvang.
pi_87052962
Maar idd zolang het ver van je bed staat is dat soort afschaffingen prima komt het dicht bij is het vervelend
pi_87053000
Ik mis vooral de besparingen op de HRA en de JSF eigenlijk. Het zijn weer typische VVD dingen die met rust gelaten worden helaas.
pi_87053049
Nou ik weet niet maar ik heb liever die kinderopvang besparing dan mn hypotheekrente inleveren J.

Ik ga nooit het bedrag aan kinderopvang uitgeven wat de hypotheekrente mij oplevert.

Die JSF hoeft van mij ook nie.
pi_87053123
Nouja boven de 500k (ik noem maar wat) is HRA natuurlijk onzin. Imho dan.
pi_87053176
Klopt maar volledig afschaffen vind ik niet echt nodig , *kijkt* gelukzalig naar zn bankrekening 1s per jaar een mooie terugstorting O+
pi_87053222
Achja ik probeer gewoon dit jaar die nieuwe functie nog binnen te harken, gaat me een paar 100 euro per maand schelen (hopelijk) en dan hoop ik tevens van de meeste bezuinigingen zo weinig mogelijk te merken.
pi_87053257
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:44 schreef KingOfMars het volgende:
Achja ik probeer gewoon dit jaar die nieuwe functie nog binnen te harken, gaat me een paar 100 euro per maand schelen (hopelijk) en dan hoop ik tevens van de meeste bezuinigingen zo weinig mogelijk te merken.
Najah dat heb ik dus ook gedaan zegmaar :) nieuwe functie, die is ingegaan per 1 september.

Onderhandelingen qua voorwaarden zijn nu eindelijk klaar en nu moet het langs p&O hoofd en gaat het in per 1 november.
pi_87053275
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:45 schreef Joene het volgende:

[..]

Najah dat heb ik dus ook gedaan zegmaar :) nieuwe functie, die is ingegaan per 1 september.

Onderhandelingen qua voorwaarden zijn nu eindelijk klaar en nu moet het langs p&O hoofd en gaat het in per 1 november.
Als je de komende periode quite gaat spelen (en er dus niet op vooruit of achteruit gaat) dan mag je niet mopperen denk ik.
pi_87053408
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:36 schreef Joene het volgende:
Klopt dat wordt gezegd maar kan je ze ongelijk geven ? IS het feitelijk gezien JOU probleem dat ik geen kinderen kan krijgen ? Nee, maar je betaald wel fors om mij nu een kind te laten krijgen , dat doe jij natuurlijk graag , net als dat ik graag betaal voor kinderbijslag en jou kinderopvang.
Damnit jung, ik ben het niet vaak met je eens, maar mijn oprechte restecp voor deze post.
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')