AOW is gebaseerd op het omslagstelsel, TS kan best wel eens gelijk hebben dat er te weinig premie wordt betaald op het moment dat hij wilt genieten.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:39 schreef longinus het volgende:
je vergist je met AOW, pensioen bouw je op voor jezelf.
Ik zie het hier bij ons bedrijfs-pensioenfonds..quote:Op woensdag 29 september 2010 11:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
AOW is gebaseerd op het omslagstelsel, TS kan best wel eens gelijk hebben dat er te weinig premie wordt betaald op het moment dat hij wilt genieten.
TUUURlijk is dat ook waar..quote:Op woensdag 29 september 2010 11:50 schreef longinus het volgende:
het is dus de bedoeling ook dat pensioen aan geld wint door investeringen, zodat je eigen opgebouwde premie voldoende is voor later.
Ik denk dat je je misschien een beetje verkijkt op wat er komt kijken bij een pensioenfonds.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:09 schreef Barretje80 het volgende:
Bedankt voor iedereen z'n reacties..
En heel fijn al die alternatieven voor pensienen etc..
Maar het gaat mij er om .. zou het mogelijk zijn?
KAN het/ MAG het??
Niet dat ik /je /iemand beter blablabla kan doen..
( met mijn pensioensvoorziening is niets mis..ik heb al genoeg geregeld..)
Ik wil geen pensioenfonds beginnen hoor...quote:Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je je misschien een beetje verkijkt op wat er komt kijken bij een pensioenfonds.
OK.. ik zal opnieuw beginnen..quote:Op woensdag 29 september 2010 14:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Je gaat wel lekker snel voorbij aan het collectief... Juist door met zijn allen te sparen is het mogelijk om het te betalen.
Da's natuurlijk onzin. De kosten van een pensioenfonds zijn over het algemeen vele malen hoger dan de kosten voor een normale beleggingsfonds. Daarbij verslaan beide de indexen toch niet, dus kun je jezelf beter daar aan vastleggen. Dat kost je waarschijnlijk minder dan 5% van de kosten die je jaarlijkse betaalt voor je pensioen.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Je gaat wel lekker snel voorbij aan het collectief... Juist door met zijn allen te sparen is het mogelijk om het te betalen.
idd, zelf met het Beschikbare premieregeling is het klote. Ze nemen 10% van de inleg en daarna proberen ze nog wat rendement te maken. Op een spaarrekening zetten is nog beter.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Da's natuurlijk onzin. De kosten van een pensioenfonds zijn over het algemeen vele malen hoger dan de kosten voor een normale beleggingsfonds. Daarbij verslaan beide de indexen toch niet, dus kun je jezelf beter daar aan vastleggen. Dat kost je waarschijnlijk minder dan 5% van de kosten die je jaarlijkse betaalt voor je pensioen.
Een lijfrenteverzekering en banksparen zij naar mijn weten vrijgesteld van vermogensrendementsheffing, mits je aan kunt tonen dat je een pensioengat hebt.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:12 schreef flyguy het volgende:
Het lelijke aan persoonlijk een pensioen op te bouwen als jeugdige Nederlander is dat je, naast de door Drive-r genoemde provisies te moeten betalen, vermogensrendementsheffing moet betalen bij bedragen boven de 20k. En meer zul je toch wel nodig hebben.
Dan moet je dus eerst al een pensioengat hebben. Daarnaast vind ik persoonlijk die producten niet interessant om een pensioen mee op te bouwen. Een portfolio met (leveraged) ETFs, blue chip aandelen en eventueel wat vastgoed is wat mij betreft een veel betere basis.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Een lijfrenteverzekering en banksparen zij naar mijn weten vrijgesteld van vermogensrendementsheffing, mits je aan kunt tonen dat je een pensioengat hebt.
En waar leg je de ondergrens dan? Want al die jongeren van nu, dat blijven natuurlijk geen jongeren...quote:Op woensdag 29 september 2010 14:54 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
OK.. ik zal opnieuw beginnen..
Wat weerhoud een bank/financiele instelling ervan om NIET voor jongeren alleen een pensioensfonds op te zetten?
Er dan van uit gaande dat er ong 100.000 deelnemers zijn, dat alles volgens " de regels" gebeurt en dat de financiele instelling de professionals heeft om eea te begeleiden..
Je hebt een gegarandeerde inleg voor de komende 30-40 jaar, dus ideaal voor lange termijn investeringen.
Het enige zou zijn dat je iedere zoveel jaar een neiuw fonds moet beginnen ( om niet weer in de oudjes vs de jonkies strijd te komen..)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Waarom zou je leverage ETFs nemen? Ik zou die volatiliteit niet kunnen waarderen in mijn portfolio. Daarbij weet je veelal niet eens wie de wederpartij is bij dit soort ETFs, en dat is met leverage mogelijk nogal vervelend (zie wat er gebeurde toen AIG kapot ging).quote:Op woensdag 29 september 2010 20:53 schreef flyguy het volgende:
[..]
Dan moet je dus eerst al een pensioengat hebben. Daarnaast vind ik persoonlijk die producten niet interessant om een pensioen mee op te bouwen. Een portfolio met (leveraged) ETFs, blue chip aandelen en eventueel wat vastgoed is wat mij betreft een veel betere basis.
Voor het risico/rendementpotentieel. Persoonlijk verwelkom ik die volatiliteit juist. Het bied elke dag weer kansen. Overigens zou ik dan wel voor ETFs zoals SPY gaan omdat die als behoorlijk betrouwbaar te boek staan, maar dat zegt natuurlijk ook weinig.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarom zou je leverage ETFs nemen? Ik zou die volatiliteit niet kunnen waarderen in mijn portfolio. Daarbij weet je veelal niet eens wie de wederpartij is bij dit soort ETFs, en dat is met leverage mogelijk nogal vervelend (zie wat er gebeurde toen AIG kapot ging).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |