Gelukkig is mijn dochter al groot. Zij heeft nooit hoeven kiezen, ze mag zijn bij wie zij wil. Partneralimentatie heb ik ook nooit gewild, maar ik heb soms weleens gedacht dat het best onredelijk is. Je mist als zorgende ouder toch een stuk inkomen. Ik zou het logischer vinden als partneralimentatie bv afhankelijk zou zijn van leeftijd van de kinderen. Als ze heel klein zijn en dus nog veel zorg nodig hebben zou partneralimentatie best kunnen. Naarmate ze ouder worden en je dus meer vrijheid krijgt in de tijden en keuze van je werk zou dan de partneralimentatie kunnen verminderen/ vervallen. Daar is partneralimentatie dus ook voor bedoelt; doordat de ene ouder fulltime de zorg heeft, kan deze minder (flexibel) werken. Afspraken maken over alimentatie is op zich niet zo belangrijk. Op het moment dat je echt uit elkaar gaat, is de verhouding tussen jouw en je partner ws zo verslechtert, dat je over het algemeen toch naar een advocaat moet. Stel, hij heeft een ander en samen willen ze nog kinderen. Als er dan een vrij groot bedrag van zijn inkomen naar zijn eerdere kinderen gaat en ook nog eens naar zijn ex, dan is meestal de wil om te betalen niet meer zo aanwezig. Wat ik dus echt debiel vind, ik dat er zelfs stellen uit elkaar gaan die geen kinderen hebben en hij evengoed alimentatie moet betalen

, dat stamt nog uit de oertijd, dat zou echt aangepast moeten worden. Die zorg hoeft de ex niet meer te dragen, eventueel wel de inkomstenderving die de zorgende ouder heeft door die zorg. Maar ik weet ook dat de sociale dienst dit ook prbeert. Als een vrouw na de scheiding in de bijstand komt, willen ze dat de ex alimentatie voor haar betaald. Heel begrijpelijk, dat scheelt de staatskas weer, maar pak die vrouwen dan aan en niet die mannen.
Ik weet nog dat toen wij uit elkaar gingen hij de eerste maand zei dat hij iedere maand mijn inkomen zou aanvullen tot 2000 gulden. Dat was precies 1 maand, want inmiddels was hij al gaan samenwonen met zijn vriendinnetje en die vond dat duidelijk een minder goed plan......
Co- ouderschap wilde ik wel, maar achteraf is het maar goed dat het nooit gebeurd is. Hij heeft een aantal malen daarna weer samen gewoond en dat ging steeds weer op precies dezelfde manier mis als bij ons. Een reden waarom ik destijds vertrokken ben en dan zou kind evengoed weer iedere keer in die ellende zitten en dus ook op stel en sprong steeds weer moeten vertrekken als de bom barst (terwijl ze zich dan misschien net weer gehecht zou hebben aan iemand). Ik heb zelfs mijn ex nog een tijdje in huis gehad

, hij had het bij zijn toenmalige vriendin ook zo verkloot, dat ze hem zo de straat op donderde (zijn eigen huis uit). 2 Dagen voor Kerst. Toen hij erover belde, heb ik geen moment geaarzeld en hem aangeboden bij ons te logeren. Hij logeerde in dochter's kamer en zij sliep bij mij. Ik begreep de reaktie van die vriendin absoluut en gaf haar ook groot gelijk, maar ik kon hem ook niet op straat laten staan.