Gisteren de pc versie gespeeld en toch wel een wezelijk verschil met de vorige.
De bewegingen van de spelers zijn veel beter dan bij 10. Dat is echt een lust voor het oog. (voor de pc begrippen natuurlijk he

)
Alleen de besturing is een beetje ruk instellen (met toetsenbord), daar ben je in het begin wel even mee bezig. Vooral al die speciale buttons zijn moeizaam te defineren. Vooral omdat je niet precies weet welke ze nou ook alweer bedoelen.
Daarnaast is het hele spel ingesteld op de xbox controller. Dat zie je ook in het beeld terug. Als je bijvoorbeeld naar een bepaald menu wil geeft hij de knop aan die je moet indrukken op de controller om daar te komen, maar niet de knop op het toetsenbord.
Dan kun je met de xbox controller gaan spelen, maar daar heb ik geen zin in

Daarnaast vind ik het menu niet in een positieve manier veranderd. Het bekijken van de overall ratings is geen probleem, maar het bekijken van ratings van bepaalde onderdelen is anders en in de selectie staan alle posities door elkaar bij de reserves. Niet zo overzichtelijk.
Misschien zijn deze dingen nog aan te passen....
Het zal ook wel een kwestie van wennen zijn.
Het is wel positief dat het tactische veld duidelijker is geworden. Je kunt van elke speler aangeven wat hij moet doen. Dus je kunt zeggen dat Van der Wiel bij Ajax meer moet aanvallen en zich minder met verdedigen hoeft bezig te houden of andersom. Het is volgens mij niet meer opstelling gebonden. Daarnaast kun je aangeven in het menu wat voor soort spel ze moeten spelen. Hier zitten wat plaatjes bij om het duidelijker te maken.
Ik geloof trouwens dat je ook nìet meer vast zit aan de 8 digitale richtingen zoals in het verleden. Dat was vorig jaar op de Xbox en PS3 al niet meer zo en nu volgens mij ook niet meer op de pc, maar ik weet het niet helemaal zeker....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"