Hoezo appels met peren vergelijken?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:28 schreef Halcon het volgende:
Dat derde punt is appels met peren vergelijken, maar dat hadden we in dat andere topic al vastgesteld toch?
MBO-er met veel werkervaring en 'n HBO-er die net start is appels met peren vergelijken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:30 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Hoezo appels met peren vergelijken?
Maar ze zitten op dat moment wel op hetzelfde niveau. Alhoewel de MBO-er nog wat voorsprong zal hebben. Ik weet niet of die HBO-er na 10 jaar een functie bekleed die voor die MBO-er niet haalbaar was geweest. DIe MBO-ers waar we het hier over hebben worden namelijk gewoon gezien als HBO-ers.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
MBO-er met veel werkervaring en 'n HBO-er die net start is appels met peren vergelijken.
Heb je even?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:37 schreef capricia het volgende:
Natuurlijk kan een mbo-er evenveel bereiken als een hbo-er!
Wie heeft daar ooit aan getwijfeld dan?
Nee, wel dat ie er soms beter bij zit. Lees: meer kapitaalquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:39 schreef Zith het volgende:
Wat je bedoelt te zeggen is dat soms een MBOer het beter doet dan de gemiddelde WOer? Klopt, maar het vaakst niet.
Ligt misschien een klein beetje aan je eigen werksituatie, hoeveel je er tegenkomt bedoel ik. Weet niet vanaf hoeveel procent iets een uitzondering is, maar het grootste deel zal in een functie blijven waarvoor in principe een mbo-er met werkervaring zal worden gezocht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:24 schreef Monco10 het volgende:
Opmerking: de gemiddelde MBO-er zal misschien blijven steken, maar de MBO-er met de juiste instelling , veel werkervaring en juiste skills kan heel ver komen. Ik wil het niet direct een uitzondering noemen, ik ken er veel die echt grote stappen gemaakt hebben.
En dat is een graadmeter voor succes ?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, wel dat ie er soms beter bij zit. Lees: meer kapitaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In geval van een vierjarige MBO opleiding heeft hij twee jaar meer kapitaal kunnen opbouwen. En dan ook nog eens voor gemiddeld minder dan het startersloon van een hogeropgeleide.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
En wat doet de MBOer dan met z´n kapitaal die hij in de 2 jaar (waar de HBOer op school zat) heeft verdiend vervolgens om in de rest van z'n leven nog steeds voor te lopen op de HBOer die ondertussen meer gaat verdienen -gemiddeld- ?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Voor mij wel en ik denk velen met mij.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:44 schreef superdrufus het volgende:
[..]
En dat is een graadmeter voor succes ?
Dat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:44 schreef superdrufus het volgende:
[..]
En dat is een graadmeter voor succes ?
Een WO'er kan het belangrijker vinden om een intellectueel bestaan na te streven in plaats van het bedrijfsleven in te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |