quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:28 schreef Qufel het volgende:Persoonlijk zou ik gaan voor een
Isoduct kanaal.
Dit is het enige rookkanaal die zonder extra brandwerende omkokering geplaatst kan worden.
Hier kun je
prijslijst bekijken. Het is niet het goedkoopste kanaal, maar wel een van de beste.
Isoduct inderdaad.
De rest ALLE andere merken zijn in geval van een onverhoopte schoorsteenbrand volstrekt onveilig en die moet je dus zelf veilig maken door geheel brandvrij te omkokeren. Dat is niet goedkoop dus uiteindelijk ben je net zo duur uit. (En een heleboel extra werk rijker, want de omkokering moet namelijk door de houten vloer(en) en dak doorlopen!)
Ik heb overigens wel een adres waar je 20% korting krijgt op de prijslijst die hierboven staat. PM me maar als je die wilt hebben. Dat bedrijf kun je ook gewoon om advies vragen m.b.t. de aanleg/constructie.
NB: Hier een grafiek met de temperatuur van de buitenkant van de pijp bij een gesimuleerde schoorsteenbrand.
http://www.webkey3.nl/isoduct/images2/beproevingen.gif[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 01-10-2010 18:16:01 ]