zakboekje anatomie (ik had er een van Feneis) meenemen naar ok en in de koffiekamer tussendoor of bij voorbereiding ok voor de ok even het desbetreffende gebied doorkijken. En normaal doen tegen het OK personeel.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:05 schreef Cottontail het volgende:
Maandag eerste dag ooit als co-assistent, op chirurgie, aah![]()
Nog tips anyone? Wat vinden jullie irritant aan beginnende (mede)co's?
. Zielig volk vind ik dat. Ik heb als co toen ook op mijn flikker gekregen omdat ik 2 weken rondliep op ok en iemand niet een hand gaf terwijl die2 weken afwexig was en ik in de veronderstelling was dat ik iedereen een hand had gegeven. Sowieso slaat het nergens op, zij hoeven maar 1 hand te geven terwijl jij er 30 moet geven.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:19 schreef Zinner het volgende:
Je altijd voorstellen aan het OK-personeel. Die worden anders nogal grumpy
Eeh... JAH!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:11 schreef dotKoen het volgende:
Doen ze ook echt die flauwe grappen met 'De co is onsteriel'?
Ik LOL-de maar maar ik weet niet of het meer was uitquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:17 schreef intoxicated het volgende:
Ik kon tijdens mijn coschap heelkunde als enige heel goed overweg met de alom gevreesde en gehate oudste arts-assistente, die alle OK-assistentes aan het huilen kreeg. Genieten was dat.
Ook mooi, woensdag op OK herkende ik een assistente die ik tijdens mijn coschap ook had meegemaakt (en die mij probeerde te feuten destijds)... Ze zei: "Hoe was uw naam ook alweer, dokter? Voor in het OK-verslag". Zo zie je maar, 2 jaar later is elke co voor hen een 'u' geworden
Okee, altijd voorstellen dus... maar als je steriel staat, dan doe je een knikje ofzo? Aanstoten kan ook niet. Of stel je je gewoon heel snel voor in de omkleedruimte (oh nee dat kan niet eens)... Hmm ik wou dat ik vaker dan 1x op een ok was geweest.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:29 schreef June. het volgende:
Nou ja, echt flauw niet hoor. Maar omdat dat al die steriliteit niet gewend bent krijg je wel eens: "de co is onsteriel!!"
Maar gewoon even voorstellen inderdaad en help mee met de patiënt overtillen en opruimen.
In de meeste ok's hangt een bord waar je je naam op kan schrijven, dat is vooral erg handig voor alle zielen die je naam niet kunnen onthouden. Verder zeg je als je binnenkomt gewoon goeiemorgen en dan loop je naar de eerste persoon toe met een "ken ik jou al? ik ben .... co-assistent chirurgie" en dan komt meestal de rest vanzelf wel. en buiten de OK om heb ik bij het 3e co-schap mijn naam en co-assistent heel groot op m'n badge laten zetten met zo'n dymo apparaat, omdat ik het niet zo relaxed vond dat alle artsen de hele tijd mijn naam vergaten. En patiënten en verpleegkundigen vonden het ook heel fijn dat ik zo herkenbaar was.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:27 schreef Cottontail het volgende:
[..]
Okee, altijd voorstellen dus... maar als je steriel staat, dan doe je een knikje ofzo? Aanstoten kan ook niet. Of stel je je gewoon heel snel voor in de omkleedruimte (oh nee dat kan niet eens)... Hmm ik wou dat ik vaker dan 1x op een ok was geweest.
Wel lomp dat je dat expliciet moet vermelden en dat die mensen dat dus niet zelf kunnen bedenkenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:14 schreef Pluizel het volgende:
[..]
en je kan ook gewoon als je steriel staat zeggen "ik ken je nog niet, maar ik kan je nu geen hand geven" zo moeilijk is het niet
ach, beter dan voor lul gezet worden door toe te geven aan je grijpreflexquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:17 schreef Asgard het volgende:
[..]
Wel lomp dat je dat expliciet moet vermelden en dat die mensen dat dus niet zelf kunnen bedenken
Zo'n bord heb ik werkelijk nog nooit gezien..quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:14 schreef Pluizel het volgende:
[..]
In de meeste ok's hangt een bord waar je je naam op kan schrijven, dat is vooral erg handig voor alle zielen die je naam niet kunnen onthouden. Verder zeg je als je binnenkomt gewoon goeiemorgen en dan loop je naar de eerste persoon toe met een "ken ik jou al? ik ben .... co-assistent chirurgie" en dan komt meestal de rest vanzelf wel. en buiten de OK om heb ik bij het 3e co-schap mijn naam en co-assistent heel groot op m'n badge laten zetten met zo'n dymo apparaat, omdat ik het niet zo relaxed vond dat alle artsen de hele tijd mijn naam vergaten. En patiënten en verpleegkundigen vonden het ook heel fijn dat ik zo herkenbaar was.
en daar komt nog bij dat je meestal de ok al wel inkomt als je nog niet steriel bent, dus dat is makkelijk zat voorstellen. en je kan ook gewoon als je steriel staat zeggen "ik ken je nog niet, maar ik kan je nu geen hand geven" zo moeilijk is het niet
Ik wel. Vaak hangt er zo'n bord voor mededelingen of iets dergelijks. En er hangt er vaak wel 1 in het keukentjes/kantine en op de ok zelfquote:Op zondag 10 oktober 2010 02:23 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Zo'n bord heb ik werkelijk nog nooit gezien..
Blijkbaar is daar al sinds dit blok bestaat gebitch over. Die coördinatoren willen meer iets zoals Maastricht waar je zelf je studiestof bepaalt (quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:03 schreef fusionfake het volgende:
Ik heb even genoeg van alle prolapsen..
Wat een kutblok ook, er is niet eens studiestof opgegeven (als in pagina xx tot xx)
Nou ja, ik kan me van de blokcoördinatoren ook wel voorstellen dat ze moe worden er een soort HBO-vak van te maken. Maar goed, gynquote:Op zondag 10 oktober 2010 13:57 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Blijkbaar is daar al sinds dit blok bestaat gebitch over. Die coördinatoren willen meer iets zoals Maastricht waar je zelf je studiestof bepaalt (), de jaarvertegenwoordiging heeft nu met heel veel pijn en moeite voor elkaar gekregen dat er een vraag komt bij de evaluatie over de studiestof en paginanummers. Als het OwiGEN dwingt de studiestof bekend te maken stappen de coördinatoren op. Zulks een kinderachtig en kansloos gedoe, tot nog toe het slechtste blok imo.
Heb ze al, maar thanksquote:Op zondag 10 oktober 2010 13:48 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb (op mijn pc in A'dam) wel alle antwoorden op de leervragen, interesse?
Hmm best kansloos ja..quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:57 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Blijkbaar is daar al sinds dit blok bestaat gebitch over. Die coördinatoren willen meer iets zoals Maastricht waar je zelf je studiestof bepaalt (), de jaarvertegenwoordiging heeft nu met heel veel pijn en moeite voor elkaar gekregen dat er een vraag komt bij de evaluatie over de studiestof en paginanummers. Als het OwiGEN dwingt de studiestof bekend te maken stappen de coördinatoren op. Zulks een kinderachtig en kansloos gedoe, tot nog toe het slechtste blok imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |