abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87318978
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:05 schreef Cottontail het volgende:
Maandag eerste dag ooit als co-assistent, op chirurgie, aah :s)
Nog tips anyone? Wat vinden jullie irritant aan beginnende (mede)co's?
zakboekje anatomie (ik had er een van Feneis) meenemen naar ok en in de koffiekamer tussendoor of bij voorbereiding ok voor de ok even het desbetreffende gebied doorkijken. En normaal doen tegen het OK personeel.
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_87320172
Je altijd voorstellen aan het OK-personeel. Die worden anders nogal grumpy :)
pi_87326941
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:19 schreef Zinner het volgende:
Je altijd voorstellen aan het OK-personeel. Die worden anders nogal grumpy :)
. Zielig volk vind ik dat. Ik heb als co toen ook op mijn flikker gekregen omdat ik 2 weken rondliep op ok en iemand niet een hand gaf terwijl die2 weken afwexig was en ik in de veronderstelling was dat ik iedereen een hand had gegeven. Sowieso slaat het nergens op, zij hoeven maar 1 hand te geven terwijl jij er 30 moet geven.
I feel kinda Locrian today
pi_87327662
Of het immer subtiele "JA, IK WEET OOK NIET WIE HET IS, HIJ HEEFT ZICH NOG NIET VOORGESTELD1!!!11!"
pi_87328305
Lol is het zo erg? _O-
pi_87328460
Doen ze ook echt die flauwe grappen met 'De co is onsteriel'? :')
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:29:35 #157
208890 June.
Seriously?
pi_87328970
Nou ja, echt flauw niet hoor. Maar omdat dat al die steriliteit niet gewend bent krijg je wel eens: "de co is onsteriel!!" :P

Maar gewoon even voorstellen inderdaad en help mee met de patiënt overtillen en opruimen.
Shine bright like a diamond.
pi_87332584
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:11 schreef dotKoen het volgende:
Doen ze ook echt die flauwe grappen met 'De co is onsteriel'? :')
Eeh... JAH!
Een vriend van me trapte erin.. Hij was steriel, en toen stelde een van de OK-assistenten zich voor.. Gaf die sukkel een hand -O-
pi_87340469
Ik kon tijdens mijn coschap heelkunde als enige heel goed overweg met de alom gevreesde en gehate oudste arts-assistente, die alle OK-assistentes aan het huilen kreeg. Genieten was dat.

Ook mooi, woensdag op OK herkende ik een assistente die ik tijdens mijn coschap ook had meegemaakt (en die mij probeerde te feuten destijds)... Ze zei: "Hoe was uw naam ook alweer, dokter? Voor in het OK-verslag". Zo zie je maar, 2 jaar later is elke co voor hen een 'u' geworden >:)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  † In Memoriam † vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:24:23 #160
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87340794
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:17 schreef intoxicated het volgende:
Ik kon tijdens mijn coschap heelkunde als enige heel goed overweg met de alom gevreesde en gehate oudste arts-assistente, die alle OK-assistentes aan het huilen kreeg. Genieten was dat.

Ook mooi, woensdag op OK herkende ik een assistente die ik tijdens mijn coschap ook had meegemaakt (en die mij probeerde te feuten destijds)... Ze zei: "Hoe was uw naam ook alweer, dokter? Voor in het OK-verslag". Zo zie je maar, 2 jaar later is elke co voor hen een 'u' geworden >:)
Ik LOL-de maar maar ik weet niet of het meer was uit -O- of uit *O* maar ik denk omdat het wel erg :') en :'( is!
pi_87344530
Ik sta al continu op de OK en steriel voordat ik begin met mijn co's ;)
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_87344663
Assistentes die elkaar vousvoyeren is natuurlijk het toppunt van trieste afstandelijkheid.
I feel kinda Locrian today
pi_87350021
Ik vind het niet meer dan normaal dat een OK-assistente de dokter aanvankelijk 'u' noemt hoor. Okee, daarna mag het meteen 'je' en 'jij' worden wat mij betreft... Maar logisch dat ze het op safe spelen, er zijn genoeg artsen waarbij je als OK-assistente/verpleegkundige/anaesthesiemedewerker/etc. niet met 'je' aan moet komen. :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_87354747
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:29 schreef June. het volgende:
Nou ja, echt flauw niet hoor. Maar omdat dat al die steriliteit niet gewend bent krijg je wel eens: "de co is onsteriel!!" :P

Maar gewoon even voorstellen inderdaad en help mee met de patiënt overtillen en opruimen.
Okee, altijd voorstellen dus... maar als je steriel staat, dan doe je een knikje ofzo? Aanstoten kan ook niet. Of stel je je gewoon heel snel voor in de omkleedruimte (oh nee dat kan niet eens)... Hmm ik wou dat ik vaker dan 1x op een ok was geweest.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:14:53 #165
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_87355870
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:27 schreef Cottontail het volgende:

[..]

Okee, altijd voorstellen dus... maar als je steriel staat, dan doe je een knikje ofzo? Aanstoten kan ook niet. Of stel je je gewoon heel snel voor in de omkleedruimte (oh nee dat kan niet eens)... Hmm ik wou dat ik vaker dan 1x op een ok was geweest.
In de meeste ok's hangt een bord waar je je naam op kan schrijven, dat is vooral erg handig voor alle zielen die je naam niet kunnen onthouden. Verder zeg je als je binnenkomt gewoon goeiemorgen en dan loop je naar de eerste persoon toe met een "ken ik jou al? ik ben .... co-assistent chirurgie" en dan komt meestal de rest vanzelf wel. en buiten de OK om heb ik bij het 3e co-schap mijn naam en co-assistent heel groot op m'n badge laten zetten met zo'n dymo apparaat, omdat ik het niet zo relaxed vond dat alle artsen de hele tijd mijn naam vergaten. En patiënten en verpleegkundigen vonden het ook heel fijn dat ik zo herkenbaar was.

en daar komt nog bij dat je meestal de ok al wel inkomt als je nog niet steriel bent, dus dat is makkelijk zat voorstellen. en je kan ook gewoon als je steriel staat zeggen "ik ken je nog niet, maar ik kan je nu geen hand geven" zo moeilijk is het niet :D
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_87355932
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:14 schreef Pluizel het volgende:

[..]
en je kan ook gewoon als je steriel staat zeggen "ik ken je nog niet, maar ik kan je nu geen hand geven" zo moeilijk is het niet :D
Wel lomp dat je dat expliciet moet vermelden en dat die mensen dat dus niet zelf kunnen bedenken :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:19:01 #167
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_87355953
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:17 schreef Asgard het volgende:

[..]

Wel lomp dat je dat expliciet moet vermelden en dat die mensen dat dus niet zelf kunnen bedenken :')
ach, beter dan voor lul gezet worden door toe te geven aan je grijpreflex ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_87374814
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:14 schreef Pluizel het volgende:

[..]

In de meeste ok's hangt een bord waar je je naam op kan schrijven, dat is vooral erg handig voor alle zielen die je naam niet kunnen onthouden. Verder zeg je als je binnenkomt gewoon goeiemorgen en dan loop je naar de eerste persoon toe met een "ken ik jou al? ik ben .... co-assistent chirurgie" en dan komt meestal de rest vanzelf wel. en buiten de OK om heb ik bij het 3e co-schap mijn naam en co-assistent heel groot op m'n badge laten zetten met zo'n dymo apparaat, omdat ik het niet zo relaxed vond dat alle artsen de hele tijd mijn naam vergaten. En patiënten en verpleegkundigen vonden het ook heel fijn dat ik zo herkenbaar was.

en daar komt nog bij dat je meestal de ok al wel inkomt als je nog niet steriel bent, dus dat is makkelijk zat voorstellen. en je kan ook gewoon als je steriel staat zeggen "ik ken je nog niet, maar ik kan je nu geen hand geven" zo moeilijk is het niet :D
Zo'n bord heb ik werkelijk nog nooit gezien..
pi_87376698
Pff... je voornaam op je pasje, dat vind ik irritant. Je wilt toch niet dat patiënten je ook bij je voornaam gaan aanspreken?

Tevens: Bedje toe :Z :O
  zondag 10 oktober 2010 @ 08:34:46 #170
208890 June.
Seriously?
pi_87376990
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:23 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Zo'n bord heb ik werkelijk nog nooit gezien..
Ik wel. Vaak hangt er zo'n bord voor mededelingen of iets dergelijks. En er hangt er vaak wel 1 in het keukentjes/kantine en op de ok zelf :P .

Maar wij krijgen automatisch al een pasje waar je naam opstaat + co-assistent?
Shine bright like a diamond.
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:03:20 #171
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_87378682
Ik heb even genoeg van alle prolapsen..
Wat een kutblok ook, er is niet eens studiestof opgegeven (als in pagina xx tot xx)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_87382870
Ik heb (op mijn pc in A'dam) wel alle antwoorden op de leervragen, interesse?
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:57:06 #173
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_87383069
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:03 schreef fusionfake het volgende:
Ik heb even genoeg van alle prolapsen..
Wat een kutblok ook, er is niet eens studiestof opgegeven (als in pagina xx tot xx)
Blijkbaar is daar al sinds dit blok bestaat gebitch over. Die coördinatoren willen meer iets zoals Maastricht waar je zelf je studiestof bepaalt ( :') ), de jaarvertegenwoordiging heeft nu met heel veel pijn en moeite voor elkaar gekregen dat er een vraag komt bij de evaluatie over de studiestof en paginanummers. Als het OwiGEN dwingt de studiestof bekend te maken stappen de coördinatoren op. Zulks een kinderachtig en kansloos gedoe, tot nog toe het slechtste blok imo.
Fietstas.
pi_87383143
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:57 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Blijkbaar is daar al sinds dit blok bestaat gebitch over. Die coördinatoren willen meer iets zoals Maastricht waar je zelf je studiestof bepaalt ( :') ), de jaarvertegenwoordiging heeft nu met heel veel pijn en moeite voor elkaar gekregen dat er een vraag komt bij de evaluatie over de studiestof en paginanummers. Als het OwiGEN dwingt de studiestof bekend te maken stappen de coördinatoren op. Zulks een kinderachtig en kansloos gedoe, tot nog toe het slechtste blok imo.
Nou ja, ik kan me van de blokcoördinatoren ook wel voorstellen dat ze moe worden er een soort HBO-vak van te maken. Maar goed, gyn :r

Hebben jullie dan ook echt een overzicht van alle studiestof op een rijtje? Hier moet je dat altijd zelf destilleren uit de zelfstudieopdrachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 10-10-2010 15:27:19 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:05:28 #175
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_87383283
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:48 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb (op mijn pc in A'dam) wel alle antwoorden op de leervragen, interesse?
Heb ze al, maar thanks :)

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:57 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Hmm best kansloos ja..
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')