abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87349987
Ik leef juist op in de winter.
pi_87362984
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:14 schreef Faxie het volgende:
hoax!
.
pi_87364852
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:14 schreef Faxie het volgende:
Ik ook. Heerlijk. O+
pi_87364999
Hoe kun je nu een dip hebben met zulk weer als vandaag? O+
Noot noot.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:48:50 #30
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_87381414
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:43 schreef Jojoortje het volgende:
Hoe kun je nu een dip hebben met zulk weer als vandaag? O+
Je wil niet met me :'(
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:51:14 #31
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_87393399
Ik heb het ook.
Word m'n 3e jaar dat ik winterdip krijg.
Zonnebanken, en geen leuke dingen ontlopen.
Want ik zei alle leuke dingen af, omdat ik nergens meer zin in had,
maar dan word het alleen maar erger!
En ik heb altijd mijn rolgordijn naar beneden.
Maar verstandiger om die 'sochtends als je uit bed gaat, die gewoon omhoog te doen,
zodat je niet in het donker zit, maar licht in je kamer hebt.
:)
pi_87615067
Ik zie er ook erg tegenop, ik heb begin dit jaar een postnatale depressie gehad. Ik gebruik geen medicatie meer en dat ging in augustus best goed. Maar nu.. de dagen worden korter.. dat op elkaars lip zitten binnen vind ik maar niks.. als ik aan de dag denk, blijf ik liever maar in bed.
dus ik wil eigenlijk proberen om dat vooral niet te doen, en mezelf dwingen aan te kleden en naar buiten te gaan.
Ik hoop dat het lukt, en dat het jullie ook lukt om deze tijd een beetje goed door te komen!
pi_87626272
Open haard, of kaarsen aan, lekker cocoonen op de bank. Veel & vet eten. Het feit accepteren dat het klimaat nou eenmaal invloed op je gedrag heeft. De dagen zijn korter dus heb je de neiging minder te doen op een dag. Wees heerlijk lui, en geniet van het kastanjes zoeken en het herfstbos en het mooie licht in deze tijd van het jaar.
En af en toe toch leuke dingen blijven doen, 's avonds, ook al is het donker en heb je er dus wat weerstand tegen.
pi_87830209
15 november begin ik met mn weekje lichttherapie...ben benieuwd
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:05:27 #35
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_87830368
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:00 schreef vamperotica het volgende:
15 november begin ik met mn weekje lichttherapie...ben benieuwd
Een vampier op lichttherapie, het moet niet gekker worden! :D

Feestjes... De sleutel is: Feestjes.

Alle vormen, verkleed feestjes, verjaardagsfeestjes, concerten... Blijf wat leuks doen! En skiën natuurlijk! De aller aller beste anti-winter-depressiva die er bestaat! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_87831840
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:18 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik merk het nu al... maar ik heb een herfstblues te pakken! Weinig tot geen energie, alleen maar willen slapen & 's ochtends met geen mogelijkheid uit bed te krijgen, zware spieren, moodswings, moeite met concentreren, andere eetgewoontes...

Normaal merk ik de overgang van zomer naar herfst altijd maar een klein beetje, maar nooit zo extreem! Wie heeft hier nog meer last en heeft iemand nog tips om het zo goed mogelijk vol te houden tot het weer lente wordt? :s)
Ik heb hetzelfde... Tips? Gewoon lekker rustig aan doen en lekker veel slapen... Dat is gewoon ingebakken in onze genen.. Dus geef je over, vechten heeft eenvoudigweg geen zin!

Ik was op jongere leeftijd veel veeleisender dan nu.. Nu veel minder en ook dat helpt om jezelf veel meer wat rust te geven... ;)

Edit: duidelijkere taal =P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2010 16:11:34 ]
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:15:36 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_87832633
Zonnebank en kort zonnig reisje. Daarmee kom ik de winter wel door, geloof ik. Which reminds me: dit weekend eens beginnen met zonnebankkuurtje.
Resistance is futile.
pi_87838207
ik heb het ook wel te pakken maar heb al medicatie tegen depressie.
Werewolf
pi_87852772
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Een vampier op lichttherapie, het moet niet gekker worden! :D

:o :D _O- _O_
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_87855677
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2010 09:14 schreef Faxie het volgende:
Juist.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:51:47 #41
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_87856531
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:28 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Juist.
alleen als er sneeuw ligt, ik vind sneeuw altijd wel wat hebben O+ verder een dikke winterdip nu. en ik krijg het niet warm :(
pi_87858117
HOAX! Het is nog helemaal geen winter! Ik heb altijd een zomer-herfst-winter en lente dip..... lastig, maar de rest van het jaar er gelukkig geen last van.
pi_87862253
Kom alleen moeilijker mn bed uit dan in de zomer..
pi_87891280
Ik heb eerder maandagochtend blues :) maar dan is er iets anders gebeurd die nacht ervoor :@
En ik snap wat je voelt, maar nooit ervaren :P
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:22:11 #45
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_87891590
Vitamine D slikken. Of gewoon buiten rondbanjeren als het wel mooi weer is.

Een direct verband tussen een winterdip en een vitamine D tekort is niet wetenschappelijk aangetoond, omdat er meer factoren meespelen, maar er is wel aangetoond dat mensen met een winterdepressie vaker een laag vitamine D gehalte hebben dan niet-depressieve mensen. Proberen waard dus.

Ze verkopen voor een paar euro vitamine D bij de Etos. Ik tik in de wintermaanden elke dag vijf van die pilletjes achterover en heb nooit last van een winterdip. Nu ben ik ook wel zo'n vreselijk optimistisch en vrolijk persoon, maar toch :P
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_87906390
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 12:22 schreef Electrocute het volgende:

Een direct verband tussen een winterdip en een vitamine D tekort is niet wetenschappelijk aangetoond, omdat er meer factoren meespelen, maar er is wel aangetoond dat mensen met een winterdepressie vaker een laag vitamine D gehalte hebben dan niet-depressieve mensen. Proberen waard dus.

Ze verkopen voor een paar euro vitamine D bij de Etos. Ik tik in de wintermaanden elke dag vijf van die pilletjes achterover en heb nooit last van een winterdip. Nu ben ik ook wel zo'n vreselijk optimistisch en vrolijk persoon, maar toch :P
Kats! Ga ik ook een keer proberen dan :)`Je zou ook wat vaker vette vis kunnen eten... 1 of 2 keer per week al voldoende lees ik net.
pi_88044945
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 12:22 schreef Electrocute het volgende:

Ah... Het bekende placebo-effect... Je klinkt wel lekker bijdehand.. Je zou beter moeten weten en het antwoord in de lichtreceptoren in je ogen moeten kunnen vinden, beter gezegd: Moeten kennen... ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 01:15:58 #48
321823 J4ckp0T
Perfectie in den beginne...
pi_88052838
Pak eens een vliegtuigje ^O^
Mactastisch!
pi_88074224
Zijn lastige tijden, met het vallen en komen van het blad.
l'état, c'est moi!
pi_88086035
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2010 19:51 schreef Noukjee het volgende:
.
Maar verstandiger om die 'sochtends als je uit bed gaat, die gewoon omhoog te doen,
zodat je niet in het donker zit, maar licht in je kamer hebt.
:)
Dat is helemaal prima als je niet vóór zeven uur je bed uit hoeft.

Ik slaapwandel naar de badkamer, zet de douche aan (lang leve de thermostaatkraan) en eenmaal onder de douche kom ik bij. Tegen de tijd dat ik eronder vandaan kom ben ik wakker genoeg om me in de juiste volgorde aan te kleden.

Voor de rest; veel kaarsjes, toastjes, dikke boeken, verwarming aan en bedenken dat over een week of 2 sinterklaas weer binnen komt vallen, over 5 weken is het dan pakjesavond, nog 3 weken later is het kerst en na de kerst worden de dagen alweer langer. Dus over een maand of 2 is de ergste ellende weer voorbij.
Look like an Angel
Walk like an Angel
Talk like an Angel.............
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')