Er missen er nog wel meer. Annet Malherbe bijvoorbeeld. Mijn moeder kende haar moeder nog. En Develstein scholier Martijn Lakemeier (hoofdrol in Oorlogswinter).quote:Op maandag 27 september 2010 23:02 schreef Aarsjeuk het volgende:
Michel Valke en Dick Passchier woonden ook in zwijndrecht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Valke
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Passchier
lekker hoorquote:Op dinsdag 28 september 2010 02:43 schreef karr-1 het volgende:
tvp, we gaan weer lekker verder.
Ik ben op dit moment in Amerika op zakenreis. Zondag weer terug in Zwijndrecht
Ik las het ja. alleen een beetje vaag verhaal. die meisjes waren dronken, hebben toen het een en ander gedaan en riepen toen in eens dat het verkrachting was. Wat doen die meiden dronken op school uberhaupt?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:17 schreef alpeko het volgende:
Zwijndrecht is weer op de kaart gezet
Jongens vast voor misbruik meisjes in Zwijndrecht
Dat was in mijn tijd al niet heel gebruikelijk en ze zijn ook nog maar 14 en 15.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat doen die meiden dronken op school uberhaupt?
En dat is mild uitgedruktquote:Op zaterdag 6 november 2010 21:55 schreef rollator_GSI het volgende:
dan heb je als ouder ook niet echt je best gedaan .
nou gefeliciteerd dan maarquote:Op woensdag 24 november 2010 14:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik kan overigens melden dat ik per gisteravond benoemd ben tot raadslid Gemeente Zwijndrecht namens Algemeen Belang Zwijndrecht. Mijn voorganger moest vertrekken wegens het aanvaarden van een nieuwe baan en het niet kunnen combineren van dingen.
En toen was ik dus aan de beurt om benoemd te worden en dat is gisteravond tijdens de gemeenteraadsvergadering gedaan.
Bij mijn weten niet, maar je hebt wel gelijk. Ik zal eens navraag gaan doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:27 schreef rollator_GSI het volgende:
gefeliciteerd!
probeer zwijndrecht maar uit de financiele crisis te helpen
zeg word er trouwens bezuinigd op het schoonvegen van de straten cq fietspaden???????
er liggen nu zoveel bladeren dat je met de 1e de beste regenbui op je plaat gaat met je fiets
Ik ga kijken hoe ver ik komquote:Op vrijdag 26 november 2010 10:39 schreef rollator_GSI het volgende:
graag , je kan wel online een melding doen bij de wijkservicelijn,maar dan krijg je na 130 dagen in behandeling te zijn genomen pas een reactie,waar je niks aan hebt .
Vervangen en aanpassen van het wegdek. In de laatste gemeenteraad zijn daar vragen over gesteld en toen werd verteld dat het binnen nu en afzienbare tijd opgelost zou moeten zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 15:38 schreef RIVDSL het volgende:
Weet iemand wat ze aan het doen zijn bij het fietspad bij de brug? Dit ligt nu al weken open, maar zie vrij weinig activiteit.
Dan zit de gemeente er niet dicht genoeg bovenop. Hoeveel jaar ervaring heeft die met aannemers aansturen?quote:Op maandag 29 november 2010 15:32 schreef karr-1 het volgende:
Dat is eerlijk gezegd niet aan de gemeente te wijten, maar aan de aannemer die het werk uitvoert. Die moet inschatten hoeveel tijd er voor nodig is en het ook in die tijd kunnen doen natuurlijk.
En ja, voor dat soort onderhoud is gewoon geld aanwezig, dat is het probleem niet.
Dat is weer het alom bekende overheidsdenken. Nonchalance. Daarom gaat de overheid ook zo vaak op de bek als het om bouw- of ICT-projecten gaat. Er is 0 kennis aanwezig en er is ook niemand die projecten kan managen. Het is aanbesteden en vervolgens is er geen controle en aansturing. Of trek ik nu een verkeerde conclusie?quote:Op maandag 29 november 2010 15:32 schreef karr-1 het volgende:
Dat is eerlijk gezegd niet aan de gemeente te wijten, maar aan de aannemer die het werk uitvoert. Die moet inschatten hoeveel tijd er voor nodig is en het ook in die tijd kunnen doen natuurlijk.
Zijn er boetesclausules afgesproken bij vertraging? Het herbestraten van de Admiraal de Ruijterweg is ook ver over de ingeschatte planning heen gegaan. Evenals de herconstructie van de rotonde op de Burgemeester 't Hoffweg. Bij de Janssenlaan stond er ooit een einddatum op de omleidingsborden langs de weg maar dat is alvast doorgestreept. Daar is dus ook geen einddatum van bekend.quote:Op maandag 29 november 2010 15:32 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, ik kom nooit in de Bazuinstraat. Ik neem aan dat er een bedrijfsnaam of iets dergelijks opstaat?quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:54 schreef rollator_GSI het volgende:
idd
de patrijsstraat heeft een maand open gelegen,de klinkers waren verwijderd,verder is er niks gedaan.
een maand later is die ingebouwde bak gepaatst,en herbestraat.
moest dat nou zolang duren????
's avond moest je uitkijken dat je er niet in fietste in die zandbak.
nog effe wat anders,op de bazuinstraat zijn van die tijdelijke behuizing containers geplaatst,er zit een of ander kantoor in.
er zit een gozer de hele dag naar een 24 inch pc monitor te staren,verder gebeurt er niks.
waar is dat nou weer voor ???
Ik neem aan dat ze zo goed mogelijk rekening houden met, maar helemaal zonder overlast gaat het gewoon niet.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:02 schreef alpeko het volgende:
Een maand is nog snel. Ze zijn in oktober begonnen. Ik weet bijna zeker dat het hier tot in het nieuwe jaar open blijft liggen. Dat is tot daar aan toe, maar die berg met zand op de kostbare parkeerplaats laat men natuurlijk ook liggen. Het is toch een kleine moeite om rekening te houden met de mensen die er wonen en die sec gezien dit betalen?
Het is verder ook maar deels afgezet dus met die sneeuw moet je oppassen waar je loopt anders lig je zo onderuit.
Ik ben geneigd dat niet aan te nemen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze zo goed mogelijk rekening houden met, maar helemaal zonder overlast gaat het gewoon niet.
Okequote:Op zaterdag 4 december 2010 09:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben geneigd dat niet aan te nemen.
Bij mijn weten wel ja. Burgemeester is weer aan het werk, dus alles is weer bij het oude.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:19 schreef rollator_GSI het volgende:
maar voor de rest gaat alles goed op bestuurlijk niveau in zwijnrecht???????
Dat vind ik ook zo'n dropveter, die burgemeester...quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bij mijn weten wel ja. Burgemeester is weer aan het werk, dus alles is weer bij het oude.
Of hij zijn werk goed doet kan ik niet beoordelen, maar het is best een sympathieke man.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:53 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n dropveter, die burgemeester...
Het is een hele sympathieke man en hij doet zijn werk meer dan uitstekend. Hij is niet voor niets aangenomen voor een 2de periode van 6 jaar enige tijd geleden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Of hij zijn werk goed doet kan ik niet beoordelen, maar het is best een sympathieke man.
Antoin Scholtenquote:Op zondag 5 december 2010 20:42 schreef rollator_GSI het volgende:
ken die hele vent niet,hoe heet die ???
Dat zegt niets natuurlijk. Aangezien dat een achterkamertjesproces is.quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hij is niet voor niets aangenomen voor een 2de periode van 6 jaar enige tijd geleden.
Nou nee eigenlijk niet. Daar zijn vele mensen bij betrokken.quote:Op maandag 6 december 2010 12:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat zegt niets natuurlijk. Aangezien dat een achterkamertjesproces is.
Indirect wel ja, door de partijen die ze gekozen hebben. Deze maken een keuze uit het aanbod van burgemeesters.quote:Op maandag 6 december 2010 21:11 schreef rollator_GSI het volgende:
mochten de burgers daarover stemmen ?
Dat het onrealistisch is om iedere burger inspraak te geven, daar ben ik het mee eens. Maar om nu de macht te leggen bij volksvertegenwoordigers die alleen door de volksvertegenwoordigers zelf gecontroleerd worden, dat moet je zeker niet willen. Dat systeem is al tijden failliet. Je hoort iedereen nu wel klagen over de FIFA, maar feitelijk werkt onze overheid net zo corrupt (alleen noemen we dat gek genoeg nog altijd democratie). Iedereen dekt iedereen.quote:Op maandag 6 december 2010 22:18 schreef karr-1 het volgende:
Het is wat onrealistisch om te verwachten dat elke burger overal inspraak over heeft. Dat is praktisch alleen al niet mogelijk en moeten we volgens mij ook niet willen.
Hier ben ik het geheel met je eens. Ik zou ook willen dat het anders was, maar ik kan er niets anders van maken.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat het onrealistisch is om iedere burger inspraak te geven, daar ben ik het mee eens. Maar om nu de macht te leggen bij volksvertegenwoordigers die alleen door de volksvertegenwoordigers zelf gecontroleerd worden, dat moet je zeker niet willen. Dat systeem is al tijden failliet. Je hoort iedereen nu wel klagen over de FIFA, maar feitelijk werkt onze overheid net zo corrupt (alleen noemen we dat gek genoeg nog altijd democratie). Iedereen dekt iedereen.
Maak je er als wethouder een zooitje van, dan wordt je beloond met een burgemeesterspost en later vang je nog wat geld bij een overheidsinstelling (Geert Dales bijvoorbeeld). En dat de burger walgt van zulke praktijken daar trekt geen enkele volksvertegenwoordiger iets van aan. Logisch, want zij willen uiteindelijk hetzelfde. Ik wil best geloven dat jij de uitzondering bent karr-1 maar het merendeel van de volksvertegenwoordigers zit er voor eigen glorie en niet voor het volk. En dit wordt mogelijk gemaakt door het feit dat men alleen elkaar controleert. De democratie stamt uit de tijd dat iedereen iedereen kende. Democratie in die vorm werkt niet, hooguit in kleine dorpen.
Maar waarom hoor je dan niemand tijdens verkiezingstijd dit verhaal afsteken?quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hier ben ik het geheel met je eens. Ik zou ook willen dat het anders was, maar ik kan er niets anders van maken.
Heeft dat niet ook te maken met de schijnfunctie die deze platforms nu vertegenwoordigen? Het lijkt me in ieder geval zonde van de tijd. Trekken aan een dood paard.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:35 schreef karr-1 het volgende:
Bevlogen en verkozen wijkvertegenwoordigers zou ideaal zijn, maar als ik zie hoeveel moeite het kost om de huidige wijkplatforms gevuld te krijgen en te houden vrees ik het ergste voor dit soort mensen. Bestaan er nog wel mensen die zich kunnen en willen inzetten voor de eigen wijk of stad?
Misschien wil Vrumona het wel vergoeden als hij SiSi reclame op zijn wagentje plakt?quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:42 schreef MissMSX het volgende:
Over op iets veel belangrijkers!
http://www.deweekkrant.nl(...)es_is_ten_einde_raad
Hij verleent zich vast niet voor dat soort commerciele dingen, want reclame had je in de middeleeuwen nietquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Misschien wil Vrumona het wel vergoeden als hij SiSi reclame op zijn wagentje plakt?
Auto's daarentegenquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:48 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hij verleent zich vast niet voor dat soort commerciele dingen, want reclame had je in de middeleeuwen niet
Het is wat ze er zelf van maken. Er zijn wijken waar het wel goed gaat en er zijn wijken waar oeverloos gepraat word en nooit iets gebeurd.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Heeft dat niet ook te maken met de schijnfunctie die deze platforms nu vertegenwoordigen? Het lijkt me in ieder geval zonde van de tijd. Trekken aan een dood paard.
Ik ben best bevlogen en geïnteresseerd in politiek maar ik heb al moeite om een stem uit te brengen bij gemeenteraadsverkiezingen. We leven in een schijndemocratie.
Beetje respect voor de ridder ja!quote:Op woensdag 8 december 2010 17:45 schreef rollator_GSI het volgende:
laat ridder andries lekker zelf voor zn spullen zorgen.
hij mag dan niet helemaal 100 % zijn, maar hij krijgt toch een uitkering zeker ???
ik vraag me trouwens ook af of hij wel verzekerd is met dat apparaat.
edit het is de Buizerdstraat,haal die 2 altijd door elkaarquote:Op vrijdag 3 december 2010 22:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, ik kom nooit in de Bazuinstraat. Ik neem aan dat er een bedrijfsnaam of iets dergelijks opstaat?
En het plaatsen van die container etc moet blijkbaar zo lang duren, ik ken de precieze afspraken niet.
dit is niet respectloos,hij verdient alleen geen uitzonderingspositie (als dit zo zou zijn)quote:Op woensdag 8 december 2010 18:27 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Beetje respect voor de ridder ja!
Is dat niet waar een of andere huisarts zat of zit?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:34 schreef rollator_GSI het volgende:
[..]
edit het is de Buizerdstraat,haal die 2 altijd door elkaar
Een compleet gezondheidscentrum; huisarts, fysio, apotheek.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Is dat niet waar een of andere huisarts zat of zit?
Hmmm oke, toch eens gaan kijken danquote:Op donderdag 9 december 2010 16:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een compleet gezondheidscentrum; huisarts, fysio, apotheek.
Kreeg dit via Hyves, ik vind het echt tof dat de mensen zoiets voor hem doenquote:Goedendag,,
Allereerst wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de vele reacties. Jullie zijn geweldig, dit zal zeker helpen in het terugbrengen van Andries' karretje
Ten tweede nog wat leuk nieuws, het AD de Dordtenaar heeft contact met me opgenomen en ook zij zullen binnenkort een stukje publiceren over de actie. Deze publiciteit zal natuurlijk ten gunste komen van de actie, dus hier ben ik dan ook zeer blij mee.
Vervolgens hoor ik van veel kanten de vraag komen waar ze kunnen doneren. Het antwoord hierop is simpel, op het moment kan nog nergens gedoneerd worden. Ik hoop vandaag (zaterdag 11 dec) bij de werf langs te gaan waar het karretje van Andries staat om te kijken wat er precies aan gedaan moet worden en of het te repareren valt. Daarna zal ik een concreet plan opzetten om dit te kunnen doen en bekijken wat de kosten zijn die hieraan verbonden zijn. Als dit bekend is, zal ik een rekening openen waar ieder zijn donatie, groot of klein, kan storten.
Tot slot nog iets: Vanwege de komende vakantie zal de actie niet zo snel lopen als ik aanvankelijk had gehoopt. Zelf zal ik ook enige tijd in Schotland verblijven, waar ik wel mijn uiterste best zal doen te blijven reageren op eventuele reacties op krant en hyves.
Verder wil ik uiteraard nog even duidelijk maken dat reacties nog altijd welkom zijn, hulp is altijd fijn, samen krijgen we de ridder weer op zijn paard!
Vriendelijke groeten en alvast Fijne Feestdagen gewenst,
De beheerders
Toch heb ik er een dubbel gevoel bij. Er zijn genoeg mensen die geen dak boven het hoofd hebben of die hun kinderen nauwelijks te eten kunnen geven. Er zijn toch wel belangrijkere dingen als het hebben van een auto?quote:Op zaterdag 11 december 2010 05:49 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Kreeg dit via Hyves, ik vind het echt tof dat de mensen zoiets voor hem doen!
Hoorde het ook. Leek me iets van vuurwerk.quote:Op zondag 12 december 2010 08:31 schreef geelkuikentje het volgende:
M'n vriendin en ik werden vannacht wakker door een harde knal? Was dat een (groot) rotje of iets anders? Iemand die dit ook nog gehoord heeft vannacht?
welke wijk?quote:Op zondag 12 december 2010 08:31 schreef geelkuikentje het volgende:
M'n vriendin en ik werden vannacht wakker door een harde knal? Was dat een (groot) rotje of iets anders? Iemand die dit ook nog gehoord heeft vannacht?
Ik heb niets gehoord, maar lag vrij laat in bed en ik was ziekjes, dus ik sliep als een blokquote:Op zondag 12 december 2010 08:31 schreef geelkuikentje het volgende:
Hij leeft al zijn hele leven zo, ik vind dat we hem best een handje mogen helpen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Toch heb ik er een dubbel gevoel bij. Er zijn genoeg mensen die geen dak boven het hoofd hebben of die hun kinderen nauwelijks te eten kunnen geven. Er zijn toch wel belangrijkere dingen als het hebben van een auto?
Ik heb een auto maar doe alles in Zwijndrecht met de fiets. Volgens mij ben ik daar niet slechter van geworden hoor.
Mogen zeker, daarom ook een dubbel gevoel. Ik misgun het hem niet.quote:Op maandag 13 december 2010 17:16 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Hij leeft al zijn hele leven zo, ik vind dat we hem best een handje mogen helpen.
Ik werk in Breda, heb terug weinig last gehad. Mijn zus is met haar kleine na 4 uur rijden vanaf Zwijndrecht bij Lexmond (halverwege haar reis) maar de weg afgegaan en bij een vriendin die daar gelukkig vlakbij woonde gaan overnachten.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:47 schreef karr-1 het volgende:
Ik werd gisteren rond een uur of 3 door mijn baas naar huis gestuurd. Stoptrein Den Haag CS - Zwijndrecht reed gewoon, zij het wat langzamer dan normaal. In totaal heb ik er misschien een kwartier langer over gedaan, maar ik was wel thuis.
Als ik dan de hel hoor waar sommige mensen in gezeten hebben....
thuiswerkenquote:Op zaterdag 18 december 2010 12:47 schreef karr-1 het volgende:
Ik werd gisteren rond een uur of 3 door mijn baas naar huis gestuurd. Stoptrein Den Haag CS - Zwijndrecht reed gewoon, zij het wat langzamer dan normaal. In totaal heb ik er misschien een kwartier langer over gedaan, maar ik was wel thuis.
Als ik dan de hel hoor waar sommige mensen in gezeten hebben....
Mooie foto !!quote:
Jup, dat is het Develpark. Vanochtend geweest.quote:Op zondag 19 december 2010 19:38 schreef alpeko het volgende:
Fraai geelkuikentje. Lijkt me het Develpark.
Komt mij niet bekend voor, maar ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:36 schreef alpeko het volgende:
Ik begreep van een winkelier in Walburg dat er van de gemeente geen reclame gemaakt mocht worden voor de koopzondag van afgelopen zondag. Omdat de gemeente bang was inkomsten mis te lopen omdat het die dag gratis parkeren was. Zucht.
Ik zeg ook alleen maar wat die vrouw stond te vertellen. Lijkt me sterk dat ze dat verzint. Ze wilde een advertentie plaatsen in een krantje i.v.m. het open zijn op zondag maar dat werd tegengehouden.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Komt mij niet bekend voor, maar ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk.
Yep dat zal je blijven houden denk ik. Mensen willen altijd gratis parkeren, dus als het betaald parkeren uitbreid gaan mensen steeds verder weg staan om een paar euro uit te sparen.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:19 schreef Dulk het volgende:
ik zie dat mensen tegenwoordig ook steeds vaker de auto neerzetten bij het "land van waas" dat is een wijkje bij walburg waar het nog gratis parkeren is.
Hetzelfde bij de flat bij de Vlaamsestraat, ga nou niet even snel met je auto weg want je kan er donder op zeggen dat je plekje weg is.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:19 schreef Dulk het volgende:
ik zie dat mensen tegenwoordig ook steeds vaker de auto neerzetten bij het "land van waas" dat is een wijkje bij walburg waar het nog gratis parkeren is.
Dat is onzin natuurlijk. Dat weet je zelf ook wel. Veel meer dan enkele minuten lopen heeft menigeen er niet voor over. Hoe hoger de prijs, des te verder men bereid is om te lopen. Maar ergens houdt het op.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep dat zal je blijven houden denk ik. Mensen willen altijd gratis parkeren, dus als het betaald parkeren uitbreid gaan mensen steeds verder weg staan om een paar euro uit te sparen.
De mensen die de parkeerplaats gebruiken zijn mensen die bv alleen boodschappen doen en dan meteen weer vertrekken. Mensen die gratis staan zijn inderdaad voornamelijk personeel en mensen die om wat voor reden dan ook langer in Walburg rondlopen dan 1 uur.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is onzin natuurlijk. Dat weet je zelf ook wel. Veel meer dan enkele minuten lopen heeft menigeen er niet voor over. Hoe hoger de prijs, des te verder men bereid is om te lopen. Maar ergens houdt het op.
De keren dat ik met de auto ga, kan ik vaak al niet eens een betaalde parkeerplek vinden en dan zet ik hem gratis achter de Rabobank of achter het Walburg College. Dus doe nu niet alsof iedereen hem gratis wil parkeren, de parkeerplaats staat geregeld vol. In de wijken wordt er vooral geparkeerd door het personeel. Logisch want het meeste personeel heeft geen parkeerkaart.
Vandaag was het trouwens gratis parkeren uit angst voor vuurwerkaanslagen op de automaten.
Dat is op voorhand al verdacht genoeg om die mensen op te pakkenquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:23 schreef karr-1 het volgende:
Mensen die gratis staan zijn inderdaad voornamelijk personeel en mensen die om wat voor reden dan ook langer in Walburg rondlopen dan 1 uur.
Klopt ja, langer dan een uur in die tent hou ik het ook niet uit.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is op voorhand al verdacht genoeg om die mensen op te pakken
Iedereen een prettige jaarwisseling, al dan niet in Zwijndrecht. Ik vier het in Harderwijk. Ben benieuwd of de traditie van het in vuur en vlam zetten van de afvalcontainers ook dit jaar stand houdt. Ik zie het morgen wel.
We hebben een antwoord. Het schijnt inderdaad zo gegaan te zijn als die winkelier vertelde, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kortom, het laatste woord is nog niet gesproken hierover.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:42 schreef karr-1 het volgende:
Er wordt ook navraag gedaan bij de winkeliersvereniging hoe het in elkaar zit.
Schandalig! Maar wel fijn dat de waarheid boven water is gekomen. Mankeert er in ieder geval niet aan mijn horen. En goed dat die winkelier met dit verhaal aankwam.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
We hebben een antwoord. Het schijnt inderdaad zo gegaan te zijn als die winkelier vertelde, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kortom, het laatste woord is nog niet gesproken hierover.
Absoluut schandalig en zeker goed dat het boven water komt. Dit zijn nou net de dingen waar we vanaf zouden moeten in de gemeente, het is gewoon echt slecht om zo met je burgers om te gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Schandalig! Maar wel fijn dat de waarheid boven water is gekomen. Mankeert er in ieder geval niet aan mijn horen. En goed dat die winkelier met dit verhaal aankwam.
Burgers en de middenstand. Nota bene de partijen die betalen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Absoluut schandalig en zeker goed dat het boven water komt. Dit zijn nou net de dingen waar we vanaf zouden moeten in de gemeente, het is gewoon echt slecht om zo met je burgers om te gaan.
Verantwoordelijke is de wethouder. En we kunnen niet in opstand komen als we het achteraf pas horen. In principe is het organiseren van een koopzondag iets wat buiten de gemeenteraad omgaat. Wat er gaat gebeuren is dat hier over gesproken gaat worden en dat we in de gaten houden dat het dus niet weer gebeurt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Burgers en de middenstand. Nota bene de partijen die betalen.
En wie is hier verantwoordelijk voor? En waarom is er niemand van de gemeente tegen in opstand gekomen? En wat gaat er gebeuren?
Nee die niet nee.quote:
Nee die ook niet. De persoon die het gezegd heeft is Elbert Vissers, de persoon die het voortaan van hem overneemt is Henk Mirck, inderdaad mijn ABZ collega.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan zal het wel je ABZ collega zijn.
Vreemd aangezien Mirck parkeren al in zijn portefeuille had, waarom meent Vissers daar dan nog iets over te kunnen zeggen? Een vreemd besluit van iemand van de VVD. Dacht even dat het van een CDA/CU afkomstig moest zijn met als achterliggende gedachte de zondagsrust. Maar het komt van iemand van een partij die juist winkelend publiek en de middenstand als kiezer heeft. Wat was zijn motivatie op tot dit besluit te komen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee die ook niet. De persoon die het gezegd heeft is Elbert Vissers, de persoon die het voortaan van hem overneemt is Henk Mirck, inderdaad mijn ABZ collega.
Schandalig en ook nog eens dom denkwerk. Want als die koopzondag er niet zou zijn loop je ook inkomsten mis, omdat er niemand parkeert.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Absoluut schandalig en zeker goed dat het boven water komt. Dit zijn nou net de dingen waar we vanaf zouden moeten in de gemeente, het is gewoon echt slecht om zo met je burgers om te gaan.
Dat moet je even uitleggen. De inkomsten zullen wel hoger uitvallen omdat het merendeel dus is gekomen op de dagen dat er wel betaald moest worden. Die zondag was het gratis parkeren, dus iedereen die op zondag kwam levert niet op. En degenen die niet op zondag kwamen leverden wel geld op.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Schandalig en ook nog eens dom denkwerk. Want als die koopzondag er niet zou zijn loop je ook inkomsten mis, omdat er niemand parkeert.
Ah, zo ja zat het in elkaar. Was alweer de helft vergeten, sorryquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat moet je even uitleggen. De inkomsten zullen wel hoger uitvallen omdat het merendeel dus is gekomen op de dagen dat er wel betaald moest worden. Die zondag was het gratis parkeren, dus iedereen die op zondag kwam levert niet op. En degenen die niet op zondag kwamen leverden wel geld op.
Ja het is bekend voor zover ik op dit moment, geen idee waar het besluit vandaan komtquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vreemd aangezien Mirck parkeren al in zijn portefeuille had, waarom meent Vissers daar dan nog iets over te kunnen zeggen? Een vreemd besluit van iemand van de VVD. Dacht even dat het van een CDA/CU afkomstig moest zijn met als achterliggende gedachte de zondagsrust. Maar het komt van iemand van een partij die juist winkelend publiek en de middenstand als kiezer heeft. Wat was zijn motivatie op tot dit besluit te komen?
Is dit al bekend binnen de raad?
Dat is natuurlijk altijd goed !quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:45 schreef alpeko het volgende:
WikiLeaks Zwijndrecht
Voor de zekerheid ook maar het raadslid gemaild waarop ik heb gestemd. Toch nog een klein voordeel van een keer niet blanco stemmen.
Je weet nooit wie wie dekt, maar ik mag hopen dat mijn mening wordt gedeeld. Ik heb voorgesteld dat deze wethouder maar een dagje moet gaan werken bij de winkelier(s) die hij heeft benadeeld. Daar wil ik best wel een parkeerkaartje voor betalenquote:
Ha ha lijkt me een briljant voorsteln in ieder geval. En ik deel je mening in ieder geval, ik vind het volkomen belachelijk dat dit gebeurt is en dat is de hele fractie met me eens.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je weet nooit wie wie dekt, maar ik mag hopen dat mijn mening wordt gedeeld. Ik heb voorgesteld dat deze wethouder maar een dagje moet gaan werken bij de winkelier(s) die hij heeft benadeeld. Daar wil ik best wel een parkeerkaartje voor betalen
Wat kost dat tegenwoordig?quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je weet nooit wie wie dekt, maar ik mag hopen dat mijn mening wordt gedeeld. Ik heb voorgesteld dat deze wethouder maar een dagje moet gaan werken bij de winkelier(s) die hij heeft benadeeld. Daar wil ik best wel een parkeerkaartje voor betalen
Maakt niet uit hoe het verhaal er gekomen is, het is goed dat het aan het licht gekomen is. Dan kunnen we er in ieder geval wat aan doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:53 schreef alpeko het volgende:
Detail, de winkelier vertelde het verhaal niet eens aan mij. Ik liep daar toevallig binnen en ving het op.
Dacht ik ook ja. 2de uur is in ieder geval gratis. En als je boodschappen doet bij AH of Jumbo krijg je een euro terug en sta je dus 2 uur voor 50 cent.quote:
Ja maar wel vreemd dat die winkeliers het dus gewoon hebben gepikt. Waarschijnlijk had niemand het geweten als ik daar niet had gelopen en ik kwam al nooit in die winkel... het moest gewoon zo zijnquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe het verhaal er gekomen is, het is goed dat het aan het licht gekomen is. Dan kunnen we er in ieder geval wat aan doen.
Kan me voorstellen dat ze gedacht hebben dat klagen toch geen zin heeftquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar wel vreemd dat die winkeliers het dus gewoon hebben gepikt. Waarschijnlijk had niemand het geweten als ik daar niet had gelopen en ik kwam al nooit in die winkel... het moest gewoon zo zijn
Ik heb geen idee hoe het gegaan is, maar ik ga er vanuit dat het niet meer gebeurt. Ik ben op de bewuste koopzondag er geweest en ik vond het al zo rustig.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar wel vreemd dat die winkeliers het dus gewoon hebben gepikt. Waarschijnlijk had niemand het geweten als ik daar niet had gelopen en ik kwam al nooit in die winkel... het moest gewoon zo zijn
Tsjaquote:
Dat is wel triest ja. Vind het daarom vooral lullig voor de middenstanders. Die werken een extra dag, maken kosten (personeel, elektra) en vrijwel voor Jan Lul omdat de gemeente het stil wil houden. Ik neem toch wel aan dat het winkelcentrum nu wel een bankje naar me gaat vernoemen, of desnoods een prullenbakquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het gegaan is, maar ik ga er vanuit dat het niet meer gebeurt. Ik ben op de bewuste koopzondag er geweest en ik vond het al zo rustig.
Ha ha mijn zegen heb je, maar daar ga ik niet over in ieder geval. Ik vond en vind het in ieder geval een goed initiatief van de middenstanders,dus wat mij betreft gebeurt het vaker.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is wel triest ja. Vind het daarom vooral lullig voor de middenstanders. Die werken een extra dag, maken kosten (personeel, elektra) en vrijwel voor Jan Lul omdat de gemeente het stil wil houden. Ik neem toch wel aan dat het winkelcentrum nu wel een bankje naar me gaat vernoemen, of desnoods een prullenbak
Zo'n hondendrollenbakquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is wel triest ja. Vind het daarom vooral lullig voor de middenstanders. Die werken een extra dag, maken kosten (personeel, elektra) en vrijwel voor Jan Lul omdat de gemeente het stil wil houden. Ik neem toch wel aan dat het winkelcentrum nu wel een bankje naar me gaat vernoemen, of desnoods een prullenbak
Dat is inderdaad het enge eraanquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:17 schreef alpeko het volgende:
Hoe heeft hij overigens publicatie voorkomen? Het staat iedereen toch vrij om reclame te maken? Wilden de winkeliers iets in de krant zetten? De gemeente bepaalt toch niet wat er in de krant komt? Of..... wel? Dat is helemaal eng dan.
Ook goed uitzoekwerk van jouw kant trouwens. Je geloofde het niet zo maar bent er toch ingedoken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha mijn zegen heb je, maar daar ga ik niet over in ieder geval. Ik vond en vind het in ieder geval een goed initiatief van de middenstanders,dus wat mij betreft gebeurt het vaker.
Voor zover ik weet zijn er in Zwijndrecht geen alarmbellen afgegaan. Het verzoek van ramen en deuren weet ik niet of dat ook voor Zwijndrecht gold.quote:Op donderdag 6 januari 2011 08:24 schreef alpeko het volgende:
De informatievoorziening rondom de ramp was wel slecht trouwens. Krijg je middernacht van de politie eens een keer een sms dat de A16 is afgesloten. Niet veel later was die al weer open en dat krijg ik vanmorgen even voor 8u binnen.
Ook is nergens gecommuniceerd dat inwoners van Zwijndrecht ramen en deuren gesloten moesten houden, terwijl op internet wel werd vermeld dat dat inwoners is verzocht. Hoe dan? Mijn ouders wisten van niets. Waarom is hier het luchtalarm niet afgegaan? Dat lijkt me wel de procedure als men de ramen en deuren gesloten moet houden en binnen moet blijven.
Karr-1, misschien kun dit dan ook even voorleggen.
Het politie bericht per sms luidde als volgt:quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er in Zwijndrecht geen alarmbellen afgegaan. Het verzoek van ramen en deuren weet ik niet of dat ook voor Zwijndrecht gold.
Er is alleen nooit een bericht verzonden dat het advies "binnen blijven, deuren/ramen sluiten" van kracht is. Luchtalarm laten afgaan lijkt me daarvoor de juiste procedure. Is niet gebeurd.quote:Brand in Moerdijk is geblust. Advies "binnen blijven, deuren/ramen sluiten" is niet meer van kracht. Auto-en treinverkeer is weer normaal. Dank voor uw begrip.
Technisch kan het wel. Maar ze doen het niet want ik kreeg dat bericht in de buurt van Breda. Ze kunnen op basis van zendmasten sms-jes sturen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:39 schreef karr-1 het volgende:
Dat bericht heb ik ook gehad. maar volgens mij word dat verspreid binnen de regio. Voor zover ik het systeem ken kunnen ze niet specifiek per stad of per persoon berichten toezenden.
Daar ben ik het mee eens. Maar aangezien op een gegeven moment hier hetzelfde advies gold als voor Strijen/Strijensas is het toch vreemd dat hier anders wordt gehandeld. Dat is verwarrend.quote:Af laten gaan van een alarm veroorzaakt toch meestal paniek en onrust, dus dat zullen ze alleen doen als het echt noodzakelijk is.
Het was een SMS alert van de politie en die krijg je inderdaad alleen als je je daarvoor ooit hebt aangemeld. Meestal krijg je berichten als: Kind vermistquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:27 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik heb helemaal geen SMS of zo gehad. Heb ik me daar ooit voor aan moeten melden of zo? Of geldt het alleen als je op dat moment in dat gebied was. Want ik was op dat moment bij mijn ouders. En die wonen niet in de buurt van Zwijndrecht of Moerdijk.
Ga ik me gelijk even bij aanmelden. Bedankt voor je linkquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het was een SMS alert van de politie en die krijg je inderdaad alleen als je je daarvoor ooit hebt aangemeld. Meestal krijg je berichten als: Kind vermist
http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid/projecten/smsalert.asp
quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:54 schreef alpeko het volgende:
Ik vermoed trouwens dat Elbert Vissers in hoogst eigen persoon het luchtalarm in Zwijndrecht heeft tegengehouden omdat hij bang was parkeerinkomsten mis te lopen
Klopt. Dat kwam te laat. Om 8u werd er gemeld dat het weer veilig was terwijl dat volgens de berichten al rond 1u/2u was.was En rond 1u 's nachts toen iedereen al in bed lag kwam de SMS dat de A16 dicht was, maar die was toen al bijna weer open.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:11 schreef karr-1 het volgende:
Het vreemde was dat ik de eerste SMS rond 1 uur in de nacht kreeg en de tweede rond 8 uur in de morgen. Toen waren de problemen al voorbij volgens mij.
Ja precies, dus dat systeem is ook nog niet helemaal feilloos volgens mij. Ik zie nu wel dat de gemeente wat documenten heeft gepubliceerd over de zaken in Moerdijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Klopt. Dat kwam te laat. Om 8u werd er gemeld dat het weer veilig was terwijl dat volgens de berichten al rond 1u/2u was.was En rond 1u 's nachts toen iedereen al in bed lag kwam de SMS dat de A16 dicht was, maar die was toen al bijna weer open.
Zo praat hij in het echt ook, maar het is erg aardige man die in korte tijd zeer goed op de hoogte is van een aantal zaken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:12 schreef rollator_GSI het volgende:
wat praat die burgemeester van dordrecht bekakt
Ik heb meer moeite met zijn pak. Dat kan natuurlijk nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:12 schreef rollator_GSI het volgende:
wat praat die burgemeester van dordrecht bekakt
Dat denk ik wel ja. Dat was vorig jaar hetzelfde verhaal: http://nos.nl/artikel/140(...)r-sneeuw-en-ijs.htmlquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:56 schreef geelkuikentje het volgende:
Er liggen dode vissen hier in de sloot. Kan dat door de kou komen (burgemeester van 't hoffweg)?
Is dit'em?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met zijn pak. Dat kan natuurlijk nietKom je als burgemeester een keer op tv doe je zoiets aan. Ik heb ook helemaal niets meer meegekregen van wat hij zei. Ik concentreerde me volledig op het moment dat de stoptrein naar Zwijndrecht aan zou komen op Krijtstreep 4. Het leek Kijfhoek wel. Zo'n krijtstreep is echt not done tenzij je een mafiamaatje bent.
Dat pak kan nog wel. Dat is nog een redelijk bescheiden krijtstreep. Tijdens de persconferentie droeg hij het volgende:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Is dit'em?
Ik vind krijtstrepen ook enorm not done. 10 jaar terug was dat weer helemaal terug, maar nu is het dus al dubbel uit
Nou ja, als hij z'n werk verder maar goed doet
Er is geen gate voor zover ik weet. Wat ABZ betreft is de kwestie afgehandeld met het feit dat er een toezegging is dat het niet meer gebeuren gaat en dat houden we ook in de gaten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef alpeko het volgende:
Karr hoe staat het met Vissersgate? Bij de VVD zelf zei men er nog niet van op de hoogte te zijn.
Ook deze kwestie is aan de orde geweest. Ten tijde van de ramp is er voor Zwijndrecht geen gevaar geweest, in ieder geval niet van dien orde dat het alarm in werking gezet zou moeten worden. Alleen het zuidelijkste puntje van Dordrecht en daaromheen viel in het gebied en daar is het alarm afgegaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 08:24 schreef alpeko het volgende:
De informatievoorziening rondom de ramp was wel slecht trouwens. Krijg je middernacht van de politie eens een keer een sms dat de A16 is afgesloten. Niet veel later was die al weer open en dat krijg ik vanmorgen even voor 8u binnen.
Ook is nergens gecommuniceerd dat inwoners van Zwijndrecht ramen en deuren gesloten moesten houden, terwijl op internet wel werd vermeld dat dat inwoners is verzocht. Hoe dan? Mijn ouders wisten van niets. Waarom is hier het luchtalarm niet afgegaan? Dat lijkt me wel de procedure als men de ramen en deuren gesloten moet houden en binnen moet blijven.
Karr-1, misschien kun dit dan ook even voorleggen.
Ah de gebruikelijke holle retoriek. Het zal niet meer gebeuren. Dit is toch niet fair naar de winkeliers toe want nog steeds is de gemeente tegen die koopzondag. ABZ laat zich ook lekker kennen. Grote mond over het parkeerbeleid maar het huppelt vrolijk achter de pluchegeile meute aan. Samengaan met VVD, scheelt weer een keuzemogelijkheid.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:55 schreef karr-1 het volgende:
Er is geen gate voor zover ik weet. Wat ABZ betreft is de kwestie afgehandeld met het feit dat er een toezegging is dat het niet meer gebeuren gaat en dat houden we ook in de gaten.
Die conclusie is nog wat prematuur. Onderzoeken lopen nog. Zie bijv. Moerdijk: Veel te veel zware metalen in grasland Er zijn in de regio roetdeeltjes neergekomen. Gevolgen zullen pas op langere termijn zichtbaar worden. Het is in ieder geval nu wel duidelijk dat die burgemeester van Moerdijk geweldig uit zijn nek heeft zitten lullen met zijn opmerking dat er niets aan de hand was. Hoe kon en mocht hij dat beweren zonder kennis van zaken over de stoffen die daar lagen? Niet meer doen burgemeester zal wel de conclusie zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Ook deze kwestie is aan de orde geweest. Ten tijde van de ramp is er voor Zwijndrecht geen gevaar geweest, in ieder geval niet van dien orde dat het alarm in werking gezet zou moeten.
Parkeerbeleid en het al dan niet openen van een winkelcentrum staan volledig los van elkaar. De gemeente heeft in de Drechtsteden altijd geroepen tegen een koopzondag te zijn, het zou een beetje raar zijn om nu ineens voluit voor te zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ah de gebruikelijke holle retoriek. Het zal niet meer gebeuren. Dit is toch niet fair naar de winkeliers toe want nog steeds is de gemeente tegen die koopzondag. ABZ laat zich ook lekker kennen. Grote mond over het parkeerbeleid maar het huppelt vrolijk achter de pluchegeile meute aan. Samengaan met VVD, scheelt weer een keuzemogelijkheid.
Eerst noem je het optreden nog schandalig en nu zeg je dit. Wat vind je er zelf van? Nog afgezien van het feit dat je je nu iets heel anders roept dan vorige week, spreek je jezelf, geheel volgens politiek gebruik, meerdere malen tegen in één reactie.
1) Je zegt dat het niet meer zal gebeuren maar vervolgens stel je dat Vissers feitelijk gewoon het vlees-noch-vis beleid van de gemeente op dit punt heeft uitgevoerd. Uit je woorden blijkt nu al dat ook bij een nieuw koopzondag initiatief de gemeente recalcitrant dwars zal gaan liggen. Verbied het, of sta en het toe en werk mee. Dit is laf zwalkend slappe-knieën beleid. De winkeliers (ook de andere dan die 2 die Vissers heeft gebeld) hebben recht op een helder beleid.
2) Je zegt eigenlijk, ook weer geheel volgens zalvend politiek gebruik, dat er helemaal niets aan de hand was. Dat strookt echter weer niet met de uitspraak die je doet dat het niet meer zal gebeuren. Wat zal er niet meer gebeuren dan want er was toch helemaal niets aan het handje?
Dus nu graag een reactie zonder tegenspraak: Heeft Vissers nu fout gehandeld zo ja wat heeft hij fout gedaan, zo nee waarom lieg je dan over dat het niet meer zal gebeuren?
Ik herhaal alleen wat de burgemeester ons gisteravond verteld heeft. De ontwikkeling van de brand en de richting van de rook gaf geen aanleiding tot problemen in Zwijndrecht. Uiteindelijk is de burgemeester degene die bepaalt of het alarm afgaat of niet en op basis van de adviezen die hij kreeg van het rijk, de diverse burgemeesters uit de regio was het niet nodig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die conclusie is nog wat prematuur. Onderzoeken lopen nog. Zie bijv. Moerdijk: Veel te veel zware metalen in grasland Er zijn in de regio roetdeeltjes neergekomen. Gevolgen zullen pas op langere termijn zichtbaar worden. Het is in ieder geval nu wel duidelijk dat die burgemeester van Moerdijk geweldig uit zijn nek heeft zitten lullen met zijn opmerking dat er niets aan de hand was. Hoe kon en mocht hij dat beweren zonder kennis van zaken over de stoffen die daar lagen? Niet meer doen burgemeester zal wel de conclusie zijn.
Er is voor Zwijndrecht dus geen advies ramen en deuren sluiten gegeven? Dat is wel op dé rampzender gemeld.
Blijft de vraag wat er fout is gegaan? Waarom wordt daar zo vaag over gedaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Parkeerbeleid en het al dan niet openen van een winkelcentrum staan volledig los van elkaar. De gemeente heeft in de Drechtsteden altijd geroepen tegen een koopzondag te zijn, het zou een beetje raar zijn om nu ineens voluit voor te zijn.
Als een winkeliersvereniging dit wil doen, prima, maar de gemeente zal niet voluit meewerken. In dit specifieke geval is het fout gegaan, er zijn maatregelen genomen om te zorgen dat het een volgende keer niet meer fout gaat. Meer kan ik er niet van maken.
Het valt de burgemeester op zich niet aan te rekenen, maar dat het Rijk en de burgemeester van Moerdijk hebben gefaald in hun berichtgeving is nu wel duidelijk. Hiermee wil ik niet zeggen dat er gevaren waren/zijn voor Zwijndrecht, maar zeker in Strijensas en voor de hulpverleners is de situatie ronduit zorgelijk. Mede veroorzaakt door de "er is niets aan de hand"-houding op het moment van de brand.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:15 schreef karr-1 het volgende:
Uiteindelijk is de burgemeester degene die bepaalt of het alarm afgaat of niet en op basis van de adviezen die hij kreeg van het rijk, de diverse burgemeesters uit de regio was het niet nodig.
Dat ben ik geheel met je eens, de informatievoorziening was en is dramatischquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het valt de burgemeester op zich niet aan te rekenen, maar dat het Rijk en de burgemeester van Moerdijk hebben gefaald in hun berichtgeving is nu wel duidelijk. Hiermee wil ik niet zeggen dat er gevaren waren/zijn voor Zwijndrecht, maar zeker in Strijensas en voor de hulpverleners is de situatie ronduit zorgelijk. Mede veroorzaakt door de "er is niets aan de hand"-houding op het moment van de brand.
Dat er dingen fout zijn gegaan is een feit. De aanvraag voor een koopzondag is ook vrij kort van tevoren pas gekomen, ik meen ergens in november. B&W heeft toen toestemming gegeven. Waarom er dan geen reclame gemaakt word, weet ik ook niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Blijft de vraag wat er fout is gegaan? Waarom wordt daar zo vaag over gedaan.
Nogmaals, WAT?quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat er dingen fout zijn gegaan is een feit.
Voor zover ik kan beoordelen van uit gemeentestandpunt niets. Er is toestemming gegeven, er is aangegeven dat men niet voluit zal meewerken, maar er is zeker geen verbod op reclame geweest.quote:
Laat ook maar. Dit heeft geen zin. Je verzandt in tegenspraak. Je beweert nog steeds dat er niets fout is gedaan maar dat het niet meer zal gebeuren. De VVD bedient zich van dezelfde tegenspraak. Ze beweren dat de houding niet gebaseerd is op het mislopen van parkeerinkomsten maar ze stellen wel tegen het promoten van koopdagen te zijn op dagen dat er vrij parkeren is. Nogmaals, de democratie is dood... eerlijk zeggen waar je voor staat is not done.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voor zover ik kan beoordelen van uit gemeentestandpunt niets. Er is toestemming gegeven, er is aangegeven dat men niet voluit zal meewerken, maar er is zeker geen verbod op reclame geweest.
De enige fout die ik kan zien is dat de verkeerde wethouder iets geroepen heeft over het werkgebied van een andere wethouder.
Ik denk dat het volkomen duidelijk is. Er is geen verbod geweest op reclame, waarom er geen reclame geweest is weet ik niet. Er is toestemming geweest voor een koopzondag, maar omdat de gemeente principieel tegen een koopzondag is zullen ze er geen actieve medewerking aan verlenen, dat wil zeggen geen aparte reclame voor maken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Laat ook maar. Dit heeft geen zin. Je verzandt in tegenspraak. Je beweert nog steeds dat er niets fout is gedaan maar dat het niet meer zal gebeuren. De VVD bedient zich van dezelfde tegenspraak. Ze beweren dat de houding niet gebaseerd is op het mislopen van parkeerinkomsten maar ze stellen wel tegen het promoten van koopdagen te zijn op dagen dat er vrij parkeren is. Nogmaals, de democratie is dood... eerlijk zeggen waar je voor staat is not done.
Niet echt sterk dat je nu met een andere waarheid komt! Draaien heet dat.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:21 schreef karr-1 het volgende:[/b]
[..]
We hebben een antwoord. Het schijnt inderdaad zo gegaan te zijn als die winkelier vertelde, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kortom, het laatste woord is nog niet gesproken hierover.
Het is niet mijn waarheid, het is de informatie die ik krijg van bv de wethouder. Zolang bv een winkeliersvereniging geen formeel protest indient kunnen wij weinig doen. We hebben nu gehandeld op basis van een verhaal, we hebben toelichting gevraagd en die hebben we gekregen. Misschien snap ik niet wat je nu precies wilt horen van me.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet echt sterk dat nu met een andere waarheid komt!
Ik hoef niets meer te horen. Ik weet genoeg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:35 schreef karr-1 het volgende:
Misschien snap ik niet wat je nu precies wilt horen van me.
Oke, dan laten we het erbijquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik hoef niets meer te horen. Ik weet genoeg.
Geen probleemquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Yes, dank voor de antwoorden in ieder geval al kan ik ze niet overal even goed volgen.
Mn moeder schoot wakker van de ontploffing... mn zus woont er tegenover, die zei dat de vlammen angstaanjagend hoog waren. Schijnt ook dat het door een droger komt en dat de bewoner uit het raam gesprongen is... ik kan er jammergenoeg niets over vinden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:58 schreef Dulk het volgende:
vanmorgen volgens mij een aardige brand hier in buurt (wh vliegenstraat, volgens de P2000)
quote:Vrouw gewond na brand in maisonnette 14 januari 2011
ZWIJNDRECHT Vrijdagochtend 14 januari is een uitslaande brand uitgebroken in een maisonnettewoning aan de W.H. de Vliegenstraat. Hierbij is de 39- jarige bewoonster gewond geraakt. De brand brak rond 7.45 uur in de wasmachine op de tweede verdieping van de maisonnettewoning. Een buurtbewoner zag de brand en belde 112. De brandweer rukte direct met meerdere voertuigen uit om de brand te bestrijden. Binnen korte tijd hadden zij de brand onder controle. Toch kon niet worden voorkomen dat de woning forse schade opliep.
De bewoonster van het pand was op het moment dat de brand uitbrak in het pand aanwezig en probeerde te vluchten door uit het raam te springen. Een ambulance kwamen ter plaatse om eerste hulp te verlenen. Nadat de vrouw ter plaatse was onderzocht, is ze met brandwonden en ademhalingsproblemen per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht.
In het pand waren ten tijde van de brand nog twee honden en een kooi met salamanders aanwezig. Deze zijn door brandweer naar buiten gehaald. De dierenambulance kwam ter plaatse en heeft een van de honden en de salamanders meegenomen. De andere hond is opgevangen door buurtbewoners.
Enkele boven- en naastgelegen woningen moesten als gevolg van de brand worden ontruimd. Deze panden liepen forse rookschade op. De bewoners van deze omliggende panden mochten korte tijd na het blussen van de brand weer terug naar hun woning.
Dat heb ik ook zo laten weten aan de wethouder ja. Verbieden of door laten gaan maar dan niet dwars gaan liggen. Je kunt best argumenten tegen een koopzondag hebben zeker in deze regio, maar het mislopen van parkeergelden is wel een hypocriet argument voor deze 2 partijen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:36 schreef geelkuikentje het volgende:
Kan koopzondag gewoon niet worden afgeschaft? Dan is het hele probleem niet van toepassing namelijk.
Volgens mij wil de gemeente dat al jaren en is er zelfs een wettelijke verplichting voor. maar Prorail ziet er het nut niet van in.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:27 schreef alpeko het volgende:
Dit incident kan de gemeente mooi gebruiken om ProRail te dwingen om een eigen brandweer op te richten voor het terrein.
Overigens wel slecht dat de brandweer Zwijndrecht die nu belast is met het terrein en die op een steenworp afstand zit, niet beschikte over schuim om mee te blussen!
quote:Prorail twijfelt aan waarde bedrijfsbrandweer Kijfhoek
UTRECHT - Prorail zet twijfels bij de toegevoegde waarde van een bedrijfsbrandweer op het rangeerterrein in Kijfhoek, omdat de gemeentelijke brandweer bij de ingang van het terrein zit.
© NU.nl/Martin Hulsman
De spoorbeheerder is vooralsnog niet van plan zijn bezwaar hierover in te trekken, aldus een woordvoerster maandag.
Vrijdag brak brand uit in een van de treinwagons die daar gerangeerd stonden. Burgemeester Antoin Scholten van de gemeente Zwijndrecht, waar Kijfhoek toe behoort, vindt dat Prorail een rechtsgang moet staken nu het wordt verplicht een bedrijfsbrandweer te installeren op het rangeerterrein.
Volgens Scholten heeft de brand voldoende bewezen dat een bedrijfsbrandweer op het terrein nodig is. Kijfhoek is een van de grootste rangeerterreinen van Europa.
Prorail blijft naar eigen zeggen in gesprek met de gemeente om afspraken te maken over beveiligingsmaatregelen.
Klopt, ik beweer ook niets anders. ProRail vindt het vooral te duur. Neemt niet weg dat zolang het terrein geen eigen brandweer heeft, dat de gemeente Zwijndrecht hiermee is belast en daarom lijkt het me sowieso ook bijzonder handig om de beschikking te hebben over blusschuim. Nu was het gelukkig ethanol, de volgende keer is het wel iets giftigs.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volgens mij wil de gemeente dat al jaren en is er zelfs een wettelijke verplichting voor. maar Prorail ziet er het nut niet van in.
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik meen dat ze wel schuim hadden, maar dat het op een bepaald moment op was. Ik was echter ziek vrijdag en dit weekend dus ik heb het niet helemaal gevolgd.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Klopt, ik beweer ook niets anders. ProRail vindt het vooral te duur. Neemt niet weg dat zolang het terrein geen eigen brandweer heeft, dat de gemeente Zwijndrecht hiermee is belast en daarom lijkt het me sowieso ook bijzonder handig om de beschikking te hebben over blusschuim. Nu was het gelukkig ethanol, de volgende keer is het wel iets giftigs.
Inderdaad, mijn fout. Er was wel schuim maar onvoldoende: http://www.elsevier.nl/we(...)ding-Kijfhoek-op.htmquote:Op maandag 17 januari 2011 12:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik meen dat ze wel schuim hadden, maar dat het op een bepaald moment op was. Ik was echter ziek vrijdag en dit weekend dus ik heb het niet helemaal gevolgd.
Was op de Assemburg. Zag er goed zwart uit daar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:55 schreef rollator_GSI het volgende:
vrijdagmiddag was er ook brand bij een zijstraat van de laan van nederhoven.
het zat potdicht door de rook.
Voor zover ik weet wel ja, ik zit dit jaar op de Lindonk als voorzitter van het stembureau....quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:38 schreef Mordecai het volgende:
Hier viel de stormschade trouwens ook ontzettend mee. Morgenavond naar de voorlichting voor de kiesraden voor de provinciale verkiezingen. Dat is gewoon op het gemeentehuis neem ik aan?
Ik heb nu 2 keer op het station gezeten, een keer voor de landelijke verkiezingen en 1 keer voor de gemeentelijke verkiezingen. Nu dus in de Lindonk omdat dit jaar niet op het station is. Ik ben benieuwd....quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:10 schreef Mordecai het volgende:
Ik zit bij de wentelwiek, 's avonds, als gewoon lid. Vorige keren heb ik altijd stemmen geteld, ook een keer op het station. Lekker in de tocht proberen te voorkomen dat er biljetten wegvliegen \o/
dat is wel erg veel zeg en een grote kans dat je auto total loss is.quote:Op zondag 20 februari 2011 19:22 schreef rollator_GSI het volgende:
15 auto's in oudelands ambacht schijnen een bezoekje te hebben gehad van airbagdieven .
moet niet gekker worden
Dat lijkt me wat overdreven. Kost alleen wel een hele hoop om alles weer goed te krijgen.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:00 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat is wel erg veel zeg en een grote kans dat je auto total loss is.
Meestal is een auto total loss als de airbags eruit gejat zijnquote:Op maandag 21 februari 2011 15:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat overdreven. Kost alleen wel een hele hoop om alles weer goed te krijgen.
Ligt aan de waarde van de auto neem ik aan. Kosten kunnen oplopen tot duizenden euro's zie ik. Ik ben al blij dat mijn navigatiesysteem al bijna 4 maanden in de auto is blijven zitten. Die schijnen ook vrij eenvoudig weggeplukt te worden.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Meestal is een auto total loss als de airbags eruit gejat zijn
Uiteraard. Meestal is ook wat overdreven misschien, maar de kans is wel groot. Ze slopen je hele auto voor een paar airbags.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ligt aan de waarde van de auto neem ik aan. Kosten kunnen oplopen tot duizenden euro's zie ik. Ik ben al blij dat mijn navigatiesysteem al bijna 4 maanden in de auto is blijven zitten. Die schijnen ook vrij eenvoudig weggeplukt te worden.
En het wrange is dat die gestolen airbags in total loss verklaarde auto's geplaatst worden zodat deze weer verkocht kunnen worden. Dus ze helpen zichzelf alleen maar door zo veel mogelijk schade achter te laten.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Uiteraard. Meestal is ook wat overdreven misschien, maar de kans is wel groot. Ze slopen je hele auto voor een paar airbags.
Ik heb eens foto's van een vrij nieuwe auto gezien die daarom gesloopt was en dat was geen prettig gezicht
er is hier een topic geweest van user waarbij dat dus gedaan is, heel zijn dashboard aan gortquote:Op maandag 21 februari 2011 16:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Uiteraard. Meestal is ook wat overdreven misschien, maar de kans is wel groot. Ze slopen je hele auto voor een paar airbags.
Ik heb eens foto's van een vrij nieuwe auto gezien die daarom gesloopt was en dat was geen prettig gezicht
Wat heeft ABZ te maken met het wel of niet afmaken van wegen? Ik zie het verband niet helemaal eigenlijkquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:54 schreef alpeko het volgende:
Is het een nieuwe lokale trend om wegwerkzaamheden half af te ronden? Het fietspad aan de Develzoom ligt er al maanden onaf bij. Een rommelige asfaltlaag die lijkt te zijn neergelegd door dronken Polen en die op geen enkele wijze aansluit bij de bestaande inritten.
Het fietspad tussen Zwijndrecht en Heerjansdam spant nog wel de kroon. Moet dit het landelijke karakter van Heerjansdam onderstrepen? Die weg ligt al sinds vorige zomer opgebroken, toen ik in alle chaos daar mijn hand brak. We zijn 3/4 jaar verder. De autoweg is af geen wegwerkers meer te bekennen, maar het fietspad is gewoon een modderpad vol met bouwpuin. Het lijkt wel een ruiterpad. En het is nu droog, kun je nagaan wat een zooi het is als het regent. Komt de gemeente alle banden plakken? Het is absoluut een no-go area voor een racefiets. En probeer niet op de autoweg te gaan rijden daar want dan wordt je gewoon gesneden door automobilisten die weinig begrip kunnen opbrengen voor het feit dat je weinig zin hebt om lek te rijden of nogmaals een klauw te breken.
Is dit de hand van ABZ of zo? Maak gewoon af waar je aan begint. Dit is treurig. Waalse toestanden.
Net zoveel als de oude bekenden VVD en CDAquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat heeft ABZ te maken met het wel of niet afmaken van wegen? Ik zie het verband niet helemaal eigenlijk
Volgens zijn vrouw/vriendin heeft hij de hele vakantie geoefendquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:18 schreef karr-1 het volgende:
Volgens mij heb ik die man wel eens gezien ergens. Ik wist niet dat je ook kampioen kunt worden in klikken
Ha ha ik wil niet weten hoe dat er uit ziet....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:19 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Volgens zijn vrouw/vriendin heeft hij de hele vakantie geoefend
Ik krijg al kramp in mijn vingers als ik er aan denkquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:52 schreef alpeko het volgende:
Dat is bijna 10 kliks per seconde. En dat bijna 3 uur lang.
Ik denk dat die twee een behoorlijk goede klik met elkaar hebben.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:19 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Volgens zijn vrouw/vriendin heeft hij de hele vakantie geoefend
quote:14-03-11 19:37:20 Brandweer Zuid-Holland Zuid Prio 1 AL459 TS402 OMS CRIT 2. HOUTGROEP VAN DRIMMELEN MERWEDEWEG 13 ZWIJNDRECHT BBK:136#BZW-ZDT-AL
1405370 Brandweer Zwijndrecht Bevelvoerder van dienst
1405385 Brandweer Zwijndrecht Blusgroep B prio 1
1405387 Brandweer Zwijndrecht Blusgroep A prio 1
14-03-11 19:37:18 Brandweer Zuid-Holland Zuid Prio 1 AL459 TS402 OMS CRIT 2. HOUTGROEP VAN DRIMMELEN MERWEDEWEG 13 ZWIJNDRECHT BBK:136
1405370 Brandweer Zwijndrecht Bevelvoerder van dienst
Ik was het gehele weekend niet thuis, maar bij thuiskomst stond de wekker op de juiste tijd. Kort Ambacht heeft er geen last van gehad.quote:Op zaterdag 16 april 2011 07:44 schreef karr-1 het volgende:
Iemand nog last gehad van de stroomstoring vannacht? Wij hebben hier (omgeving Tomatenplein) vanaf een uur of 1 in het donker gezeten tot ik gok een uur of 5 in de ochtend.
Het schijnt alleen in de buurt van het voormalig Veilingterrein geweest te zijn. Het begon rond 23.45 en heeft tot ongeveer 5 uur in de ochtend geduurd blijkbaar. We hebben bij kaarslicht gezeten en zijn rond 1 uur naar bed gegaan. Er liepen van die mannetjes in reflecterende jasjes door de straat, dus ze waren er wel mee bezig.quote:Op maandag 18 april 2011 12:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik was het gehele weekend niet thuis, maar bij thuiskomst stond de wekker op de juiste tijd. Kort Ambacht heeft er geen last van gehad.
Bij Van Leeuwen in de Anthoni van Leeuwenhoekstraat heb ik jaren terug glas op maat laten snijden.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:29 schreef rollator_GSI het volgende:
Wie weet er in de omgeving zwijndrecht een glashandel te vinden?
Ik heb een nieuw bovenlichtje nodig,geen compleet raam.
Het zal op maat moeten worden gesneden denk ik.
Op internet vind ik enkeld 24 uurs glasservices.
Geen idee, ik heb het niet gehoord. Ik ken wel iemand van de organisatie, zal eens vragen wie het was.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:24 schreef MaleDuck het volgende:
Iemand de aubade op koninginnendag nog aangehoord? Wie was die vrouw bij de microfoon? Hadden ze niet iemand daar neer kunnen zetten, die wel kon zingen?
De Onrust wat er naast ligt is al niet veel beter.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:35 schreef karr-1 het volgende:
Wat mij er wederom op brengt dat ik een straatnaam als Turk toch een beetje vreemd vind.....
Ook dat jaquote:Op maandag 16 mei 2011 14:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
De Onrust wat er naast ligt is al niet veel beter.
Die straatnaam is er naar mijn idee lánger dan de bewonersquote:Op maandag 16 mei 2011 14:35 schreef karr-1 het volgende:
Wat mij er wederom op brengt dat ik een straatnaam als Turk toch een beetje vreemd vind.....
Klopt en er zit ongetwijfeld een verhaal aan vast, maar toch.... Er zijn toch ook geen straten die Marokkaan heten?quote:Op maandag 16 mei 2011 23:50 schreef Mordecai het volgende:
[..]
Die straatnaam is er naar mijn idee lánger dan de bewoners
Het is gewoon de naam van het tuindersbedrijf dat daar vroeger zat. Er zijn nu eenmaal ook mensen die Turk of Den Turk van hun achternaam heten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt en er zit ongetwijfeld een verhaal aan vast, maar toch.... Er zijn toch ook geen straten die Marokkaan heten?
Klopt, ik ken het verhaal ook wat er achter zit. Maar goed, dat doet hier ook niet ter zake.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is gewoon de naam van het tuindersbedrijf dat daar vroeger zat. Er zijn nu eenmaal ook mensen die Turk of Den Turk van hun achternaam heten.
Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, ik ken het verhaal ook wat er achter zit. Maar goed, dat doet hier ook niet ter zake.
Ik doelde natuurlijk op het verband met de schietpartij, dat staat los van de straatnaamquote:
O zo, ja dat lijkt me wel. Anders had het wel gebeurd aan het Schuttersveld bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik doelde natuurlijk op het verband met de schietpartij, dat staat los van de straatnaam
Wat heeft dit met Zwijndrecht te maken?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:15 schreef Misstique het volgende:
[Belangrijk] Vieze stoute plaatjes, woordjes en de rest
Niets. Puur bedoeld om het bij iedereen goed onder de aandacht te krijgenquote:Op maandag 27 juni 2011 20:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Zwijndrecht te maken?
Wat leuk. Gefeliciteerdquote:Op maandag 27 juni 2011 20:41 schreef karr-1 het volgende:
Vergeet ik toch bijna te vermelden dat ik mijn vriend ten huwelijk heb gevraagd en hij ja gezegd heeft. Afgelopen 15 april waren we 10 jaar bij elkaar en dat leek me wel een mooie gelegenheid.
Volgende week hebben we een eerste afspraak op het gemeentehuis en ik heb de burgemeester gevraagd om ons te trouwen en ook die heeft al toegezegd.
Ik gok ergens begin volgend jaar. Niet heel groot, maar ook niet al te klein.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:48 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat leuk. Gefeliciteerd
Dit jaar nog? Groots of klein?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |