Er missen er nog wel meer. Annet Malherbe bijvoorbeeld. Mijn moeder kende haar moeder nog. En Develstein scholier Martijn Lakemeier (hoofdrol in Oorlogswinter).quote:Op maandag 27 september 2010 23:02 schreef Aarsjeuk het volgende:
Michel Valke en Dick Passchier woonden ook in zwijndrecht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Valke
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Passchier
lekker hoorquote:Op dinsdag 28 september 2010 02:43 schreef karr-1 het volgende:
tvp, we gaan weer lekker verder.
Ik ben op dit moment in Amerika op zakenreis. Zondag weer terug in Zwijndrecht
Ik las het ja. alleen een beetje vaag verhaal. die meisjes waren dronken, hebben toen het een en ander gedaan en riepen toen in eens dat het verkrachting was. Wat doen die meiden dronken op school uberhaupt?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:17 schreef alpeko het volgende:
Zwijndrecht is weer op de kaart gezet
Jongens vast voor misbruik meisjes in Zwijndrecht
Dat was in mijn tijd al niet heel gebruikelijk en ze zijn ook nog maar 14 en 15.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat doen die meiden dronken op school uberhaupt?
En dat is mild uitgedruktquote:Op zaterdag 6 november 2010 21:55 schreef rollator_GSI het volgende:
dan heb je als ouder ook niet echt je best gedaan .
nou gefeliciteerd dan maarquote:Op woensdag 24 november 2010 14:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik kan overigens melden dat ik per gisteravond benoemd ben tot raadslid Gemeente Zwijndrecht namens Algemeen Belang Zwijndrecht. Mijn voorganger moest vertrekken wegens het aanvaarden van een nieuwe baan en het niet kunnen combineren van dingen.
En toen was ik dus aan de beurt om benoemd te worden en dat is gisteravond tijdens de gemeenteraadsvergadering gedaan.
Bij mijn weten niet, maar je hebt wel gelijk. Ik zal eens navraag gaan doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:27 schreef rollator_GSI het volgende:
gefeliciteerd!
probeer zwijndrecht maar uit de financiele crisis te helpen
zeg word er trouwens bezuinigd op het schoonvegen van de straten cq fietspaden???????
er liggen nu zoveel bladeren dat je met de 1e de beste regenbui op je plaat gaat met je fiets
Ik ga kijken hoe ver ik komquote:Op vrijdag 26 november 2010 10:39 schreef rollator_GSI het volgende:
graag , je kan wel online een melding doen bij de wijkservicelijn,maar dan krijg je na 130 dagen in behandeling te zijn genomen pas een reactie,waar je niks aan hebt .
Vervangen en aanpassen van het wegdek. In de laatste gemeenteraad zijn daar vragen over gesteld en toen werd verteld dat het binnen nu en afzienbare tijd opgelost zou moeten zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 15:38 schreef RIVDSL het volgende:
Weet iemand wat ze aan het doen zijn bij het fietspad bij de brug? Dit ligt nu al weken open, maar zie vrij weinig activiteit.
Dan zit de gemeente er niet dicht genoeg bovenop. Hoeveel jaar ervaring heeft die met aannemers aansturen?quote:Op maandag 29 november 2010 15:32 schreef karr-1 het volgende:
Dat is eerlijk gezegd niet aan de gemeente te wijten, maar aan de aannemer die het werk uitvoert. Die moet inschatten hoeveel tijd er voor nodig is en het ook in die tijd kunnen doen natuurlijk.
En ja, voor dat soort onderhoud is gewoon geld aanwezig, dat is het probleem niet.
Dat is weer het alom bekende overheidsdenken. Nonchalance. Daarom gaat de overheid ook zo vaak op de bek als het om bouw- of ICT-projecten gaat. Er is 0 kennis aanwezig en er is ook niemand die projecten kan managen. Het is aanbesteden en vervolgens is er geen controle en aansturing. Of trek ik nu een verkeerde conclusie?quote:Op maandag 29 november 2010 15:32 schreef karr-1 het volgende:
Dat is eerlijk gezegd niet aan de gemeente te wijten, maar aan de aannemer die het werk uitvoert. Die moet inschatten hoeveel tijd er voor nodig is en het ook in die tijd kunnen doen natuurlijk.
Zijn er boetesclausules afgesproken bij vertraging? Het herbestraten van de Admiraal de Ruijterweg is ook ver over de ingeschatte planning heen gegaan. Evenals de herconstructie van de rotonde op de Burgemeester 't Hoffweg. Bij de Janssenlaan stond er ooit een einddatum op de omleidingsborden langs de weg maar dat is alvast doorgestreept. Daar is dus ook geen einddatum van bekend.quote:Op maandag 29 november 2010 15:32 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, ik kom nooit in de Bazuinstraat. Ik neem aan dat er een bedrijfsnaam of iets dergelijks opstaat?quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:54 schreef rollator_GSI het volgende:
idd
de patrijsstraat heeft een maand open gelegen,de klinkers waren verwijderd,verder is er niks gedaan.
een maand later is die ingebouwde bak gepaatst,en herbestraat.
moest dat nou zolang duren????
's avond moest je uitkijken dat je er niet in fietste in die zandbak.
nog effe wat anders,op de bazuinstraat zijn van die tijdelijke behuizing containers geplaatst,er zit een of ander kantoor in.
er zit een gozer de hele dag naar een 24 inch pc monitor te staren,verder gebeurt er niks.
waar is dat nou weer voor ???
Ik neem aan dat ze zo goed mogelijk rekening houden met, maar helemaal zonder overlast gaat het gewoon niet.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:02 schreef alpeko het volgende:
Een maand is nog snel. Ze zijn in oktober begonnen. Ik weet bijna zeker dat het hier tot in het nieuwe jaar open blijft liggen. Dat is tot daar aan toe, maar die berg met zand op de kostbare parkeerplaats laat men natuurlijk ook liggen. Het is toch een kleine moeite om rekening te houden met de mensen die er wonen en die sec gezien dit betalen?
Het is verder ook maar deels afgezet dus met die sneeuw moet je oppassen waar je loopt anders lig je zo onderuit.
Ik ben geneigd dat niet aan te nemen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze zo goed mogelijk rekening houden met, maar helemaal zonder overlast gaat het gewoon niet.
Okequote:Op zaterdag 4 december 2010 09:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben geneigd dat niet aan te nemen.
Bij mijn weten wel ja. Burgemeester is weer aan het werk, dus alles is weer bij het oude.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:19 schreef rollator_GSI het volgende:
maar voor de rest gaat alles goed op bestuurlijk niveau in zwijnrecht???????
Dat vind ik ook zo'n dropveter, die burgemeester...quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bij mijn weten wel ja. Burgemeester is weer aan het werk, dus alles is weer bij het oude.
Of hij zijn werk goed doet kan ik niet beoordelen, maar het is best een sympathieke man.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:53 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n dropveter, die burgemeester...
Het is een hele sympathieke man en hij doet zijn werk meer dan uitstekend. Hij is niet voor niets aangenomen voor een 2de periode van 6 jaar enige tijd geleden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Of hij zijn werk goed doet kan ik niet beoordelen, maar het is best een sympathieke man.
Antoin Scholtenquote:Op zondag 5 december 2010 20:42 schreef rollator_GSI het volgende:
ken die hele vent niet,hoe heet die ???
Dat zegt niets natuurlijk. Aangezien dat een achterkamertjesproces is.quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hij is niet voor niets aangenomen voor een 2de periode van 6 jaar enige tijd geleden.
Nou nee eigenlijk niet. Daar zijn vele mensen bij betrokken.quote:Op maandag 6 december 2010 12:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat zegt niets natuurlijk. Aangezien dat een achterkamertjesproces is.
Indirect wel ja, door de partijen die ze gekozen hebben. Deze maken een keuze uit het aanbod van burgemeesters.quote:Op maandag 6 december 2010 21:11 schreef rollator_GSI het volgende:
mochten de burgers daarover stemmen ?
Dat het onrealistisch is om iedere burger inspraak te geven, daar ben ik het mee eens. Maar om nu de macht te leggen bij volksvertegenwoordigers die alleen door de volksvertegenwoordigers zelf gecontroleerd worden, dat moet je zeker niet willen. Dat systeem is al tijden failliet. Je hoort iedereen nu wel klagen over de FIFA, maar feitelijk werkt onze overheid net zo corrupt (alleen noemen we dat gek genoeg nog altijd democratie). Iedereen dekt iedereen.quote:Op maandag 6 december 2010 22:18 schreef karr-1 het volgende:
Het is wat onrealistisch om te verwachten dat elke burger overal inspraak over heeft. Dat is praktisch alleen al niet mogelijk en moeten we volgens mij ook niet willen.
Hier ben ik het geheel met je eens. Ik zou ook willen dat het anders was, maar ik kan er niets anders van maken.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat het onrealistisch is om iedere burger inspraak te geven, daar ben ik het mee eens. Maar om nu de macht te leggen bij volksvertegenwoordigers die alleen door de volksvertegenwoordigers zelf gecontroleerd worden, dat moet je zeker niet willen. Dat systeem is al tijden failliet. Je hoort iedereen nu wel klagen over de FIFA, maar feitelijk werkt onze overheid net zo corrupt (alleen noemen we dat gek genoeg nog altijd democratie). Iedereen dekt iedereen.
Maak je er als wethouder een zooitje van, dan wordt je beloond met een burgemeesterspost en later vang je nog wat geld bij een overheidsinstelling (Geert Dales bijvoorbeeld). En dat de burger walgt van zulke praktijken daar trekt geen enkele volksvertegenwoordiger iets van aan. Logisch, want zij willen uiteindelijk hetzelfde. Ik wil best geloven dat jij de uitzondering bent karr-1 maar het merendeel van de volksvertegenwoordigers zit er voor eigen glorie en niet voor het volk. En dit wordt mogelijk gemaakt door het feit dat men alleen elkaar controleert. De democratie stamt uit de tijd dat iedereen iedereen kende. Democratie in die vorm werkt niet, hooguit in kleine dorpen.
Maar waarom hoor je dan niemand tijdens verkiezingstijd dit verhaal afsteken?quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hier ben ik het geheel met je eens. Ik zou ook willen dat het anders was, maar ik kan er niets anders van maken.
Heeft dat niet ook te maken met de schijnfunctie die deze platforms nu vertegenwoordigen? Het lijkt me in ieder geval zonde van de tijd. Trekken aan een dood paard.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:35 schreef karr-1 het volgende:
Bevlogen en verkozen wijkvertegenwoordigers zou ideaal zijn, maar als ik zie hoeveel moeite het kost om de huidige wijkplatforms gevuld te krijgen en te houden vrees ik het ergste voor dit soort mensen. Bestaan er nog wel mensen die zich kunnen en willen inzetten voor de eigen wijk of stad?
Misschien wil Vrumona het wel vergoeden als hij SiSi reclame op zijn wagentje plakt?quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:42 schreef MissMSX het volgende:
Over op iets veel belangrijkers!
http://www.deweekkrant.nl(...)es_is_ten_einde_raad
Hij verleent zich vast niet voor dat soort commerciele dingen, want reclame had je in de middeleeuwen nietquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Misschien wil Vrumona het wel vergoeden als hij SiSi reclame op zijn wagentje plakt?
Auto's daarentegenquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:48 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hij verleent zich vast niet voor dat soort commerciele dingen, want reclame had je in de middeleeuwen niet
Het is wat ze er zelf van maken. Er zijn wijken waar het wel goed gaat en er zijn wijken waar oeverloos gepraat word en nooit iets gebeurd.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Heeft dat niet ook te maken met de schijnfunctie die deze platforms nu vertegenwoordigen? Het lijkt me in ieder geval zonde van de tijd. Trekken aan een dood paard.
Ik ben best bevlogen en geïnteresseerd in politiek maar ik heb al moeite om een stem uit te brengen bij gemeenteraadsverkiezingen. We leven in een schijndemocratie.
Beetje respect voor de ridder ja!quote:Op woensdag 8 december 2010 17:45 schreef rollator_GSI het volgende:
laat ridder andries lekker zelf voor zn spullen zorgen.
hij mag dan niet helemaal 100 % zijn, maar hij krijgt toch een uitkering zeker ???
ik vraag me trouwens ook af of hij wel verzekerd is met dat apparaat.
edit het is de Buizerdstraat,haal die 2 altijd door elkaarquote:Op vrijdag 3 december 2010 22:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, ik kom nooit in de Bazuinstraat. Ik neem aan dat er een bedrijfsnaam of iets dergelijks opstaat?
En het plaatsen van die container etc moet blijkbaar zo lang duren, ik ken de precieze afspraken niet.
dit is niet respectloos,hij verdient alleen geen uitzonderingspositie (als dit zo zou zijn)quote:Op woensdag 8 december 2010 18:27 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Beetje respect voor de ridder ja!
Is dat niet waar een of andere huisarts zat of zit?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:34 schreef rollator_GSI het volgende:
[..]
edit het is de Buizerdstraat,haal die 2 altijd door elkaar
Een compleet gezondheidscentrum; huisarts, fysio, apotheek.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Is dat niet waar een of andere huisarts zat of zit?
Hmmm oke, toch eens gaan kijken danquote:Op donderdag 9 december 2010 16:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een compleet gezondheidscentrum; huisarts, fysio, apotheek.
Kreeg dit via Hyves, ik vind het echt tof dat de mensen zoiets voor hem doenquote:Goedendag,,
Allereerst wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de vele reacties. Jullie zijn geweldig, dit zal zeker helpen in het terugbrengen van Andries' karretje
Ten tweede nog wat leuk nieuws, het AD de Dordtenaar heeft contact met me opgenomen en ook zij zullen binnenkort een stukje publiceren over de actie. Deze publiciteit zal natuurlijk ten gunste komen van de actie, dus hier ben ik dan ook zeer blij mee.
Vervolgens hoor ik van veel kanten de vraag komen waar ze kunnen doneren. Het antwoord hierop is simpel, op het moment kan nog nergens gedoneerd worden. Ik hoop vandaag (zaterdag 11 dec) bij de werf langs te gaan waar het karretje van Andries staat om te kijken wat er precies aan gedaan moet worden en of het te repareren valt. Daarna zal ik een concreet plan opzetten om dit te kunnen doen en bekijken wat de kosten zijn die hieraan verbonden zijn. Als dit bekend is, zal ik een rekening openen waar ieder zijn donatie, groot of klein, kan storten.
Tot slot nog iets: Vanwege de komende vakantie zal de actie niet zo snel lopen als ik aanvankelijk had gehoopt. Zelf zal ik ook enige tijd in Schotland verblijven, waar ik wel mijn uiterste best zal doen te blijven reageren op eventuele reacties op krant en hyves.
Verder wil ik uiteraard nog even duidelijk maken dat reacties nog altijd welkom zijn, hulp is altijd fijn, samen krijgen we de ridder weer op zijn paard!
Vriendelijke groeten en alvast Fijne Feestdagen gewenst,
De beheerders
Toch heb ik er een dubbel gevoel bij. Er zijn genoeg mensen die geen dak boven het hoofd hebben of die hun kinderen nauwelijks te eten kunnen geven. Er zijn toch wel belangrijkere dingen als het hebben van een auto?quote:Op zaterdag 11 december 2010 05:49 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Kreeg dit via Hyves, ik vind het echt tof dat de mensen zoiets voor hem doen!
Hoorde het ook. Leek me iets van vuurwerk.quote:Op zondag 12 december 2010 08:31 schreef geelkuikentje het volgende:
M'n vriendin en ik werden vannacht wakker door een harde knal? Was dat een (groot) rotje of iets anders? Iemand die dit ook nog gehoord heeft vannacht?
welke wijk?quote:Op zondag 12 december 2010 08:31 schreef geelkuikentje het volgende:
M'n vriendin en ik werden vannacht wakker door een harde knal? Was dat een (groot) rotje of iets anders? Iemand die dit ook nog gehoord heeft vannacht?
Ik heb niets gehoord, maar lag vrij laat in bed en ik was ziekjes, dus ik sliep als een blokquote:Op zondag 12 december 2010 08:31 schreef geelkuikentje het volgende:
Hij leeft al zijn hele leven zo, ik vind dat we hem best een handje mogen helpen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Toch heb ik er een dubbel gevoel bij. Er zijn genoeg mensen die geen dak boven het hoofd hebben of die hun kinderen nauwelijks te eten kunnen geven. Er zijn toch wel belangrijkere dingen als het hebben van een auto?
Ik heb een auto maar doe alles in Zwijndrecht met de fiets. Volgens mij ben ik daar niet slechter van geworden hoor.
Mogen zeker, daarom ook een dubbel gevoel. Ik misgun het hem niet.quote:Op maandag 13 december 2010 17:16 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Hij leeft al zijn hele leven zo, ik vind dat we hem best een handje mogen helpen.
Ik werk in Breda, heb terug weinig last gehad. Mijn zus is met haar kleine na 4 uur rijden vanaf Zwijndrecht bij Lexmond (halverwege haar reis) maar de weg afgegaan en bij een vriendin die daar gelukkig vlakbij woonde gaan overnachten.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:47 schreef karr-1 het volgende:
Ik werd gisteren rond een uur of 3 door mijn baas naar huis gestuurd. Stoptrein Den Haag CS - Zwijndrecht reed gewoon, zij het wat langzamer dan normaal. In totaal heb ik er misschien een kwartier langer over gedaan, maar ik was wel thuis.
Als ik dan de hel hoor waar sommige mensen in gezeten hebben....
thuiswerkenquote:Op zaterdag 18 december 2010 12:47 schreef karr-1 het volgende:
Ik werd gisteren rond een uur of 3 door mijn baas naar huis gestuurd. Stoptrein Den Haag CS - Zwijndrecht reed gewoon, zij het wat langzamer dan normaal. In totaal heb ik er misschien een kwartier langer over gedaan, maar ik was wel thuis.
Als ik dan de hel hoor waar sommige mensen in gezeten hebben....
Mooie foto !!quote:
Jup, dat is het Develpark. Vanochtend geweest.quote:Op zondag 19 december 2010 19:38 schreef alpeko het volgende:
Fraai geelkuikentje. Lijkt me het Develpark.
Komt mij niet bekend voor, maar ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:36 schreef alpeko het volgende:
Ik begreep van een winkelier in Walburg dat er van de gemeente geen reclame gemaakt mocht worden voor de koopzondag van afgelopen zondag. Omdat de gemeente bang was inkomsten mis te lopen omdat het die dag gratis parkeren was. Zucht.
Ik zeg ook alleen maar wat die vrouw stond te vertellen. Lijkt me sterk dat ze dat verzint. Ze wilde een advertentie plaatsen in een krantje i.v.m. het open zijn op zondag maar dat werd tegengehouden.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Komt mij niet bekend voor, maar ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |