abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86924495
ik zal er nog wel een "mooie" OP van maken, maar voorlopig dan maar zonder opmaak.
Rock on.....

Over Zwijndrecht
Zwijndrecht is een plaats en gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland.
De gemeente ligt in de Zwijndrechtse Waard (een deel van IJsselmonde) en grenst aan Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht en de rivieren Noord en Oude Maas.
Het bekende 'Drierivierenpunt' ligt bij Zwijndrecht.
De rivieren 'de Noord', 'de Beneden-Merwede' en 'de Oude Maas' komen hier samen en het is het meest bevaren punt in Nederland. In 2003 werd de gemeente Heerjansdam aan Zwijndrecht toegevoegd.

Zwijndrecht fungeert al jaren als voorstad voor Dordrecht. Pogingen van die stad om via het Rijk een annexatie van Zwijndrecht gedaan te krijgen zijn echter steeds mislukt.

De gemeente telt 45.656 inwoners (1 januari 2006, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 22,77 km² (waarvan 2,28 km² water).

Geschiedenis
Zwijndrecht vanaf het Zwijndrechts Veerhoofd te Dordrecht. Het ontstaan van Zwijndrecht is nauw verbonden met de historie van de Zwijndrechtse Waard.
De naam 'Suindrecht' voor het gebied van de Zwijndrechtse Waard komt voor het eerst voor in 1006, in een giftbrief waarmee Bisschop Ansfrid goederen schenkt aan een klooster nabij Amersfoort.
De schenking omvatte onder meer de kerk van Zwijndrecht. Het afstaan van Suindrecht en zijn andere bezittingen door de Graaf van Leuven en Hui was een voorwaarde om Bisschop te worden.
De gift wordt in een acte uit 1028 bevestigd, hiermee wordt ook bewezen dat het gebied toen al bewoond werd. Zwijndrecht heeft in de 15e gebloeid als belangrijke locatie voor de zoutwinningindustrie.
Dit ging in de 17e eeuw over naar tuidersdorp om in de 19e eeuw weer meer industrie te krijgen.

Zwin en drecht
De naam Zwijndrecht is een samenvoeging van de West-Frankische woorden Suin (Zwin, Zwijn) en drecht. Zwin komt van 'Swinen' en kan worden vertaald als het weglopen van water als in het afnemen van diepte tijdens eb. Drecht betekent oversteekplaats, overvaart of veer.
Zwijndrecht betekent dus letterlijk 'getijdengeul waar kan worden overgestoken' Deze uitleg doet vermoeden dat Zwijndrecht vroeger bij laag water aan Dordrecht vastzat, tijdens hoog water waren beide nederzettingen gescheiden.
Een situatie die zou dateren van voor de twaalfde eeuw. Deze situatie zou hebben bestaan tot aan de Elisabethvloed in 1421.
De gelijknamige Vlaamse gemeente Zwijndrecht heeft de zelfde ligging ten opzichte van Antwerpen.

De benaming Zwijndrecht gold eerst voor de hele Zwijndrechtse Waard, die werd begrensd door de rivieren de Pelster, de Noord, de Oude Maas en het Waaltje, tussen Heerjansdam en Oostendam.
Bewoners van dat gebied moeten al in de vroege Middeleeuwen (900 - 1300) hun land (beperkt) hebben bedijkt, als bescherming tegen veelvuldige overstromingen.

Ambachtsheerlijkheden
In 1322 vond een watersnood plaats waarbij velen het leven verloren. Dat was voor graaf Willem III van Holland aanleiding om bedijkingsplannen te ontwikkelen. In een oorkonde van 14 januari 1331 bepaalde hij dat ‘degenen die delen van de Zwijndrechtse Waard bedijkten, ambachtsheer werden van dat deel van de Waard
Door die oorkonde ontstonden de ambachtsheerlijkheden, genoemd naar hun bedijkers. Schobbelands Ambacht, Heer Oudelands Ambacht, Groote en Kleine Lindt, Heerjansdam, Kijfhoek, Meerdervoort, Sandelingen Ambacht en Alewijns Ambacht.

In de periode na de bedijkingwerkzaamheden (na 1337), werden in de diverse ambachten woongemeenschappen gesticht. Inwoners van Rijsoord bouwden als eerste een kerk, rond 1395 volgden kerken in Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht, Kijfhoek en Heer Oudelands Ambacht.
Nog later kwam daar de kerk van Schobbelands Ambacht bij. In Kleine Lindt stond geen kerk.

Gemeentelijke status
De diverse woongemeenschappen, die onder bestuur stonden van ambachtsheren en erfgenamen, kregen in 1833 de officiële gemeentelijke status. In de tweede helft van de negentiende eeuw verenigden een vijftal dorpen zich tot het Zwijndrecht zoals dat tot eind 2002 bekend was. In 1855 werd Meerdervoort bij Zwijndrecht gevoegd, twee jaar later gingen Heer Oudelands Ambacht en Kijfhoek samen met Groote Lindt.
Pas in 1881 werd Groote Lindt bij Zwijndrecht ingelijfd. Sinds 1 januari 2003 behoort ook de kern Heerjansdam tot de gemeente.

Bestaansbronnen
Door de eeuwen heen creëerden de bewoners van de Zwijndrechtse Waard allerlei bestaansbronnen. Leefden ze in de periode voor de bedijking vooral van de visserij, na de bedijkingwerkzaamheden ontwikkelden de inwoners van Zwijndrecht en omgeving eerst land- en later tuinbouwactiviteiten.
Vanaf 1850 boden tuinders hun spullen aan op markten, begin twintigste eeuw verkochten ze hun producten op een veiling. Rond dezelfde tijd begon de export van groenten richting Duitsland en Engeland, per trein (vanaf 1872) en boot.

Inwoners van de Zwijndrechtse Waard verdienden daarnaast lange tijd een inkomen met zoutbereiding. In 1590 verleende de Dijkgraaf der Hoogheemraden een eerste vergunning voor het oprichten van een zoutkeet (ook wel zoutziederij genoemd), in de zeventiende en achttiende eeuw telde Zwijndrecht ruim veertig zoutketen.
Na zoutvondsten in Boekelo, liep de productie in Zwijndrecht langzaam terug. In 1958 werd de laatste Zwijndrechtse keet gesloopt.

Halverwege de negentiende eeuw vestigden de eerste industrieën zich in Zwijndrecht; een glasblazerij, vensterglasfirma, bierbrouwerij en chocoladefabriek.
Rond 1900 kwamen grotere productiebedrijven als rijstpellerij Euryza en chemische fabrieken als Hercules, Van de Bergh en Jurgens (het tegenwoordige Unimills) naar de gemeente. In de twintigste eeuw industrialiseerde Zwijndrecht gestaag.

Gemeentewapen
Het wapen van Zwijndrecht is volgens deskundigen een oud familiewapen, ooit gevoerd door een familie Van Zwijndrecht. Op 20 februari 1816 is bij besluit van de De Hooge Raad van Adel de gemeente Zwijndrecht in het bezit gesteld van dit wapen. Het bestaat het uit een gouden schild, beladen met drie zwarte vuurijzers (heugels). Kenmerkend voor het wapen is de eerste heugel met negen tanden, terwijl de tweede en de derde heugel acht tanden hebben.
Aanvankelijk werd aangenomen dat de heugels een symbool waren voor de vuurijzers waarmee zoutpannen boven het vuur werden gehangen in de vele zoutziederijen van Zwijndrecht.
Dit is echter onwaarschijnlijk, omdat het wapen al in 1453 werd gevoerd, terwijl de zoutindustrie pas ontstond aan het einde van de zestiende eeuw. De herkomst van de heugels en van de familie Van Zwijndrecht is onbekend.

Internationaal
De gemeente Zwijndrecht onderhoudt een aantal internationale contacten aan voor het onderhouden, stimuleren en ontwikkelen van (bestaande) vriendschapsrelaties op het gebied van jumelageovereenkomsten, het bevorderen van handelscontacten, het organiseren van internationale uitwisselingsprogramma's op het gebied van cultuur, sport, onderwijs, economie en handel, en het bevorderen van internationale betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

Partnersteden
Zwijndrecht heeft drie partnersteden, namelijk:

- Zwijndrecht (Belgie) Website
- Poprad (Slovenie) Website
- Norderstedt (Duitsland) Website

Beroemde mensen die in Zwijndrecht wonen / gewoont hebben
Ellemieke Vermolen, model & presentatrice Filmpje over haar leven in Zwijndrecht
Anouk, zangeres
Remon Stotijn, Artiest (Anonymous Mis Postman)
Raymond Heijstek, honkballer
Ramona Stook, ritmisch gymnaste
Percy Isenia, honkballer
Arnold Vanderlijde, bokser
Sebastian Wulff, tv-presentator en cabaretier
Def Rhymz, rapper
Mohammed Benzakour, politicus
Andries 'De Ridder', Grootste dorpsgek van Nederland
Justine Pelmelay, zangeres
Kees Jansma, presentator

Handige links over Zwijndrecht
Gemeente site
Wikipedia
Geschiedenis Zwijndrecht
Internetlinks Zwijndrechtse bedrijven / winkels
Veerplein
Brandweer
Dierenambulance
Fotoclub

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rapsong over dé city
Swinstate - Zwijntje Zwijntje

Fokkers wonend in Zwijndrecht
- renz0r
- TheSorrow
- staticdata
- Ashavan
- geelkuikentje
- Gekke_sandra
- Esje-lief
- Robin2130
- Caesu
- Met-Yvana
- Thurtje
- Zaphod82
- karr-1
- Amigoow
- Sleki
- Lausteen
- truStie
- Harmen1984
- alpeko
- rpr8
- rollator_GSI
- OProg
- RIVDSL
- Maleduck
- Dulk
- Ploertendoder
- Luiaerdt
- Rowdie
- Patje1987

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Oud Zwijndrechters, geboren, werkend, schoolgaand, regelmatig wonend
- Esto
- Beaver
- MissMSX
- denB
- methodmich
- MissBliss
- Ritchie
- ThaZone

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Zwijndrecht #13 Waar de verkiezingen weer voor de deur staan
namaste
  maandag 27 september 2010 @ 22:55:03 #2
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_86924550
Mag ik in de OP?
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_86924665
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:55 schreef Patje1987 het volgende:
Mag ik in de OP?
done
namaste
pi_86924918
Michel Valke en Dick Passchier woonden ook in zwijndrecht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Valke

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Passchier
Mjah, dat is niet wat je moeder vannacht zei.
  dinsdag 28 september 2010 @ 02:43:11 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_86929826
tvp, we gaan weer lekker verder.

Ik ben op dit moment in Amerika op zakenreis. Zondag weer terug in Zwijndrecht
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_86931018
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:02 schreef Aarsjeuk het volgende:
Michel Valke en Dick Passchier woonden ook in zwijndrecht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Valke

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Passchier
Er missen er nog wel meer. Annet Malherbe bijvoorbeeld. Mijn moeder kende haar moeder nog. En Develstein scholier Martijn Lakemeier (hoofdrol in Oorlogswinter).
pi_86935998
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:43 schreef karr-1 het volgende:
tvp, we gaan weer lekker verder.

Ik ben op dit moment in Amerika op zakenreis. Zondag weer terug in Zwijndrecht
lekker hoor :)
namaste
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:31:48 #8
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_86948050
buitenlandse zaken dus
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_86955855
Zwijndrecht O+
† The 3 Kings †
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:00:02 #10
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_87174670
Zwijndrecht _O_
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:22:16 #12
152789 karr-1
pi_88363991
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:17 schreef alpeko het volgende:
Zwijndrecht is weer op de kaart gezet

Jongens vast voor misbruik meisjes in Zwijndrecht
Ik las het ja. alleen een beetje vaag verhaal. die meisjes waren dronken, hebben toen het een en ander gedaan en riepen toen in eens dat het verkrachting was. Wat doen die meiden dronken op school uberhaupt?
pi_88370760
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat doen die meiden dronken op school uberhaupt?
Dat was in mijn tijd al niet heel gebruikelijk en ze zijn ook nog maar 14 en 15.
pi_88395246
en dan de vader van een van die meisjes zelfs wist dat ze dronken naar school was...hoog tokkiegehalte IMHO.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:35:26 #15
152789 karr-1
pi_88396257
Dat moet haast wel, ik ken ze verder niet, maar als je kinderen op die leeftijd al dronken op school komen.....
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:55:55 #16
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_88415035
dan heb je als ouder ook niet echt je best gedaan .
  zaterdag 6 november 2010 @ 23:08:53 #17
152789 karr-1
pi_88417607
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:55 schreef rollator_GSI het volgende:
dan heb je als ouder ook niet echt je best gedaan .
En dat is mild uitgedrukt
  woensdag 24 november 2010 @ 14:54:20 #18
152789 karr-1
pi_89095446
Ik kan overigens melden dat ik per gisteravond benoemd ben tot raadslid Gemeente Zwijndrecht namens Algemeen Belang Zwijndrecht. Mijn voorganger moest vertrekken wegens het aanvaarden van een nieuwe baan en het niet kunnen combineren van dingen.

En toen was ik dus aan de beurt om benoemd te worden en dat is gisteravond tijdens de gemeenteraadsvergadering gedaan.
pi_89095578
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik kan overigens melden dat ik per gisteravond benoemd ben tot raadslid Gemeente Zwijndrecht namens Algemeen Belang Zwijndrecht. Mijn voorganger moest vertrekken wegens het aanvaarden van een nieuwe baan en het niet kunnen combineren van dingen.

En toen was ik dus aan de beurt om benoemd te worden en dat is gisteravond tijdens de gemeenteraadsvergadering gedaan.
nou gefeliciteerd dan maar :)
namaste
pi_89095595
Gefeliciteerd karr-1 :)
† The 3 Kings †
  woensdag 24 november 2010 @ 15:01:56 #21
152789 karr-1
pi_89095719
Merci
  woensdag 24 november 2010 @ 17:27:43 #22
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89101839
;) gefeliciteerd!

probeer zwijndrecht maar uit de financiele crisis te helpen

zeg word er trouwens bezuinigd op het schoonvegen van de straten cq fietspaden???????

er liggen nu zoveel bladeren dat je met de 1e de beste regenbui op je plaat gaat met je fiets ;(
  woensdag 24 november 2010 @ 20:55:24 #23
152789 karr-1
pi_89111134
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:27 schreef rollator_GSI het volgende:
;) gefeliciteerd!

probeer zwijndrecht maar uit de financiele crisis te helpen

zeg word er trouwens bezuinigd op het schoonvegen van de straten cq fietspaden???????

er liggen nu zoveel bladeren dat je met de 1e de beste regenbui op je plaat gaat met je fiets ;(
Bij mijn weten niet, maar je hebt wel gelijk. Ik zal eens navraag gaan doen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:39:41 #24
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89169897
graag , je kan wel online een melding doen bij de wijkservicelijn,maar dan krijg je na 130 dagen in behandeling te zijn genomen pas een reactie,waar je niks aan hebt .
pi_89174736
Groeten uit Arnhem :W
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:18:28 #26
152789 karr-1
pi_89176212
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:39 schreef rollator_GSI het volgende:
graag , je kan wel online een melding doen bij de wijkservicelijn,maar dan krijg je na 130 dagen in behandeling te zijn genomen pas een reactie,waar je niks aan hebt .
Ik ga kijken hoe ver ik kom
  zondag 28 november 2010 @ 15:38:51 #27
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_89258120
Weet iemand wat ze aan het doen zijn bij het fietspad bij de brug? Dit ligt nu al weken open, maar zie vrij weinig activiteit.
  zondag 28 november 2010 @ 18:19:10 #28
152789 karr-1
pi_89263756
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:38 schreef RIVDSL het volgende:
Weet iemand wat ze aan het doen zijn bij het fietspad bij de brug? Dit ligt nu al weken open, maar zie vrij weinig activiteit.
Vervangen en aanpassen van het wegdek. In de laatste gemeenteraad zijn daar vragen over gesteld en toen werd verteld dat het binnen nu en afzienbare tijd opgelost zou moeten zijn.
pi_89299798
Ik snap Zwijndrecht zowiezo niet, ze zijn overal aan het bouwen maar het duurt ook overal een eeuwigheid! Hoe lang ligt de Janselaan nou al open? Als ze in Ambacht een straat open gooien (Antoniuslaan) is die binnen een week compleet overnieuw geasfalteerd! Ik vind dat ze het hier niet slim aanpakken, gooi alles maar open, maar is er eigenlijk wel geld voor? Lekker handig ook al die bouwputten met de winter voor de deur :N
† The 3 Kings †
  maandag 29 november 2010 @ 15:32:09 #30
152789 karr-1
pi_89299966
Dat is eerlijk gezegd niet aan de gemeente te wijten, maar aan de aannemer die het werk uitvoert. Die moet inschatten hoeveel tijd er voor nodig is en het ook in die tijd kunnen doen natuurlijk.

En ja, voor dat soort onderhoud is gewoon geld aanwezig, dat is het probleem niet.
pi_89305874
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:32 schreef karr-1 het volgende:
Dat is eerlijk gezegd niet aan de gemeente te wijten, maar aan de aannemer die het werk uitvoert. Die moet inschatten hoeveel tijd er voor nodig is en het ook in die tijd kunnen doen natuurlijk.

En ja, voor dat soort onderhoud is gewoon geld aanwezig, dat is het probleem niet.
Dan zit de gemeente er niet dicht genoeg bovenop. Hoeveel jaar ervaring heeft die met aannemers aansturen? :')
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_89307045
quote:
Dat is weer het alom bekende overheidsdenken. Nonchalance. Daarom gaat de overheid ook zo vaak op de bek als het om bouw- of ICT-projecten gaat. Er is 0 kennis aanwezig en er is ook niemand die projecten kan managen. Het is aanbesteden en vervolgens is er geen controle en aansturing. Of trek ik nu een verkeerde conclusie?

Hier zijn ze al vele weken bezig met die ondergrondse containers. Daarbij vallen me twee dingen op:
- Ze werken echt niet door, een klein oppervlak opnieuw bestraten neemt nu al dagen in beslag en ik zag de 3 gasten die dat moeten uitvoeren woensdag de hele dag hangen.
- Ze houden er totaal geen rekening mee waar ze hun zooi neergooien. Er is al gebrek aan parkeerruimte en toch laten ze al weken een hoop zand liggen op een plek waar een auto kan staan terwijl ze dat ook elders neer kunnen leggen.
pi_89307401
quote:

Zijn er boetesclausules afgesproken bij vertraging? Het herbestraten van de Admiraal de Ruijterweg is ook ver over de ingeschatte planning heen gegaan. Evenals de herconstructie van de rotonde op de Burgemeester 't Hoffweg. Bij de Janssenlaan stond er ooit een einddatum op de omleidingsborden langs de weg maar dat is alvast doorgestreept. Daar is dus ook geen einddatum van bekend.

Ok, het is de bouw en die doen vaak wat ze willen... maar als ik een klant een datum garandeer dan moet ik hem nakomen, al moet ik er voor overwerken of extra mankracht voor inhuren.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:54:49 #34
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89487079
idd

de patrijsstraat heeft een maand open gelegen,de klinkers waren verwijderd,verder is er niks gedaan.

een maand later is die ingebouwde bak gepaatst,en herbestraat.

moest dat nou zolang duren????

's avond moest je uitkijken dat je er niet in fietste in die zandbak.

nog effe wat anders,op de bazuinstraat zijn van die tijdelijke behuizing containers geplaatst,er zit een of ander kantoor in.

er zit een gozer de hele dag naar een 24 inch pc monitor te staren,verder gebeurt er niks.
waar is dat nou weer voor ???
pi_89496868
Een maand is nog snel. Ze zijn in oktober begonnen. Ik weet bijna zeker dat het hier tot in het nieuwe jaar open blijft liggen. Dat is tot daar aan toe, maar die berg met zand op de kostbare parkeerplaats laat men natuurlijk ook liggen. Het is toch een kleine moeite om rekening te houden met de mensen die er wonen en die sec gezien dit betalen?
Het is verder ook maar deels afgezet dus met die sneeuw moet je oppassen waar je loopt anders lig je zo onderuit.
  vrijdag 3 december 2010 @ 22:42:13 #36
152789 karr-1
pi_89499166
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:54 schreef rollator_GSI het volgende:
idd

de patrijsstraat heeft een maand open gelegen,de klinkers waren verwijderd,verder is er niks gedaan.

een maand later is die ingebouwde bak gepaatst,en herbestraat.

moest dat nou zolang duren????

's avond moest je uitkijken dat je er niet in fietste in die zandbak.

nog effe wat anders,op de bazuinstraat zijn van die tijdelijke behuizing containers geplaatst,er zit een of ander kantoor in.

er zit een gozer de hele dag naar een 24 inch pc monitor te staren,verder gebeurt er niks.
waar is dat nou weer voor ???
Geen idee, ik kom nooit in de Bazuinstraat. Ik neem aan dat er een bedrijfsnaam of iets dergelijks opstaat?

En het plaatsen van die container etc moet blijkbaar zo lang duren, ik ken de precieze afspraken niet.
  vrijdag 3 december 2010 @ 22:42:46 #37
152789 karr-1
pi_89499183
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 22:02 schreef alpeko het volgende:
Een maand is nog snel. Ze zijn in oktober begonnen. Ik weet bijna zeker dat het hier tot in het nieuwe jaar open blijft liggen. Dat is tot daar aan toe, maar die berg met zand op de kostbare parkeerplaats laat men natuurlijk ook liggen. Het is toch een kleine moeite om rekening te houden met de mensen die er wonen en die sec gezien dit betalen?
Het is verder ook maar deels afgezet dus met die sneeuw moet je oppassen waar je loopt anders lig je zo onderuit.
Ik neem aan dat ze zo goed mogelijk rekening houden met, maar helemaal zonder overlast gaat het gewoon niet.
pi_89509208
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 22:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze zo goed mogelijk rekening houden met, maar helemaal zonder overlast gaat het gewoon niet.
Ik ben geneigd dat niet aan te nemen.
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:43:28 #39
152789 karr-1
pi_89513264
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 09:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik ben geneigd dat niet aan te nemen.
Oke
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:19:14 #40
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89520460
maar voor de rest gaat alles goed op bestuurlijk niveau in zwijnrecht??????? ;)
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:14:41 #41
152789 karr-1
pi_89522582
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:19 schreef rollator_GSI het volgende:
maar voor de rest gaat alles goed op bestuurlijk niveau in zwijnrecht??????? ;)
Bij mijn weten wel ja. Burgemeester is weer aan het werk, dus alles is weer bij het oude.
pi_89527913
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Bij mijn weten wel ja. Burgemeester is weer aan het werk, dus alles is weer bij het oude.
Dat vind ik ook zo'n dropveter, die burgemeester...
† The 3 Kings †
pi_89528960
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 december 2010 19:53 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo'n dropveter, die burgemeester...
Of hij zijn werk goed doet kan ik niet beoordelen, maar het is best een sympathieke man.
pi_89529310
zo vandaag een kozijn met raam en deur vervangen, gelukkig had ik een tentje ervoor gezet anders waren we ingesneeuwd denk ik :)
namaste
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:24:09 #45
152789 karr-1
pi_89535583
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:24 schreef alpeko het volgende:

[..]

Of hij zijn werk goed doet kan ik niet beoordelen, maar het is best een sympathieke man.
Het is een hele sympathieke man en hij doet zijn werk meer dan uitstekend. Hij is niet voor niets aangenomen voor een 2de periode van 6 jaar enige tijd geleden.
  zondag 5 december 2010 @ 20:42:49 #46
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89562703
ken die hele vent niet,hoe heet die ???
  maandag 6 december 2010 @ 10:15:19 #47
152789 karr-1
pi_89578704
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:42 schreef rollator_GSI het volgende:
ken die hele vent niet,hoe heet die ???
Antoin Scholten
pi_89582663
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hij is niet voor niets aangenomen voor een 2de periode van 6 jaar enige tijd geleden.
Dat zegt niets natuurlijk. Aangezien dat een achterkamertjesproces is.
  maandag 6 december 2010 @ 13:13:33 #49
152789 karr-1
pi_89583957
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:34 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat zegt niets natuurlijk. Aangezien dat een achterkamertjesproces is.
Nou nee eigenlijk niet. Daar zijn vele mensen bij betrokken.
  maandag 6 december 2010 @ 21:11:54 #50
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89605314
mochten de burgers daarover stemmen ?
  maandag 6 december 2010 @ 21:48:31 #51
152789 karr-1
pi_89608391
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:11 schreef rollator_GSI het volgende:
mochten de burgers daarover stemmen ?
Indirect wel ja, door de partijen die ze gekozen hebben. Deze maken een keuze uit het aanbod van burgemeesters.
  maandag 6 december 2010 @ 22:00:49 #52
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89609358
ahaa op die fiets
  maandag 6 december 2010 @ 22:18:01 #53
152789 karr-1
pi_89610613
Het is wat onrealistisch om te verwachten dat elke burger overal inspraak over heeft. Dat is praktisch alleen al niet mogelijk en moeten we volgens mij ook niet willen. Daarvoor hebben we de gemeenteraad en die kunnen we 1 keer in de 4 jaar kiezen omdat soort besluiten voor ons te nemen.

Als je het ergens niet mee eens bent is dat de plaats om je ongenoegen te uiten.
pi_89632406
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:18 schreef karr-1 het volgende:
Het is wat onrealistisch om te verwachten dat elke burger overal inspraak over heeft. Dat is praktisch alleen al niet mogelijk en moeten we volgens mij ook niet willen.
Dat het onrealistisch is om iedere burger inspraak te geven, daar ben ik het mee eens. Maar om nu de macht te leggen bij volksvertegenwoordigers die alleen door de volksvertegenwoordigers zelf gecontroleerd worden, dat moet je zeker niet willen. Dat systeem is al tijden failliet. Je hoort iedereen nu wel klagen over de FIFA, maar feitelijk werkt onze overheid net zo corrupt (alleen noemen we dat gek genoeg nog altijd democratie). Iedereen dekt iedereen.

Maak je er als wethouder een zooitje van, dan wordt je beloond met een burgemeesterspost en later vang je nog wat geld bij een overheidsinstelling (Geert Dales bijvoorbeeld). En dat de burger walgt van zulke praktijken daar trekt geen enkele volksvertegenwoordiger iets van aan. Logisch, want zij willen uiteindelijk hetzelfde. Ik wil best geloven dat jij de uitzondering bent karr-1 maar het merendeel van de volksvertegenwoordigers zit er voor eigen glorie en niet voor het volk. En dit wordt mogelijk gemaakt door het feit dat men alleen elkaar controleert. De democratie stamt uit de tijd dat iedereen iedereen kende. Democratie in die vorm werkt niet, hooguit in kleine dorpen.
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:50:41 #55
152789 karr-1
pi_89632953
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat het onrealistisch is om iedere burger inspraak te geven, daar ben ik het mee eens. Maar om nu de macht te leggen bij volksvertegenwoordigers die alleen door de volksvertegenwoordigers zelf gecontroleerd worden, dat moet je zeker niet willen. Dat systeem is al tijden failliet. Je hoort iedereen nu wel klagen over de FIFA, maar feitelijk werkt onze overheid net zo corrupt (alleen noemen we dat gek genoeg nog altijd democratie). Iedereen dekt iedereen.

Maak je er als wethouder een zooitje van, dan wordt je beloond met een burgemeesterspost en later vang je nog wat geld bij een overheidsinstelling (Geert Dales bijvoorbeeld). En dat de burger walgt van zulke praktijken daar trekt geen enkele volksvertegenwoordiger iets van aan. Logisch, want zij willen uiteindelijk hetzelfde. Ik wil best geloven dat jij de uitzondering bent karr-1 maar het merendeel van de volksvertegenwoordigers zit er voor eigen glorie en niet voor het volk. En dit wordt mogelijk gemaakt door het feit dat men alleen elkaar controleert. De democratie stamt uit de tijd dat iedereen iedereen kende. Democratie in die vorm werkt niet, hooguit in kleine dorpen.
Hier ben ik het geheel met je eens. Ik zou ook willen dat het anders was, maar ik kan er niets anders van maken.
pi_89634091
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hier ben ik het geheel met je eens. Ik zou ook willen dat het anders was, maar ik kan er niets anders van maken.
Maar waarom hoor je dan niemand tijdens verkiezingstijd dit verhaal afsteken?
Er moet toch wel iets te verzinnen zijn? Zeker op lokaal niveau. Gezien de wet zal het alleen wel langs het failliete systeem moeten bereiken en je hebt de absolute meerderheid nodig.

Op lokaal niveau zie ik meer in dat het beleid en de controle gestuurd wordt door de burger. Niet door alle burgers, dat werkt niet. Bijvoorbeeld uit iedere wijk 1 a 2 bevlogen burgers die gekozen worden door de wijkgenoten. Immers, hoe verder je het niveau van democratie terugbrengt tot micro niveau, hoe dichter je bij de oorspronkelijk opzet van het oude Griekenland komt. Iemand voelt zich verantwoordelijker naar zijn buren toe dan naar iemand aan de andere kant van de stad die hij toch niet kent.

Deze gekozen wijkvertegenwoordigers kiezen de wethouders uit een groep van enthousiaste locals die aantoonbaar bekwaam zijn op het gebied van de wethouderportefeuille. De overige deskundigen fungeren als klankbord voor de wethouder (waarin veelal gekozen zal worden voor meeste stemmen gelden). Die wethouders worden dus niet op basis van een programma maar op basis van de persoon en zijn deskundigheid gekozen.

Er is immers geen programma. Het programma/het beleid en de controle wordt gestuurd vanuit die wijkvertegenwoordigers. Zij dragen de probleempunten aan, de deskundigen handelen daar naar vanuit hun ervaring.

Op deze manier staat het volk veel dichterbij de overheid. Ze kennen de wijksvertegenwoordiger persoonlijk. Meer verantwoordelijkheidsgevoel bij de wijkvertegenwoordiger en meer invloed van de burger zelf.
Bovendien is de wethouder ervaringsdeskundige, niet partij gebonden en ook niet verbonden met het controlerende orgaan.

Het is maar een opzet en er zullen vast de nodige nadelen aan zitten.
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:35:21 #57
152789 karr-1
pi_89634591
Bevlogen en verkozen wijkvertegenwoordigers zou ideaal zijn, maar als ik zie hoeveel moeite het kost om de huidige wijkplatforms gevuld te krijgen en te houden vrees ik het ergste voor dit soort mensen. Bestaan er nog wel mensen die zich kunnen en willen inzetten voor de eigen wijk of stad?
pi_89635905
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:35 schreef karr-1 het volgende:
Bevlogen en verkozen wijkvertegenwoordigers zou ideaal zijn, maar als ik zie hoeveel moeite het kost om de huidige wijkplatforms gevuld te krijgen en te houden vrees ik het ergste voor dit soort mensen. Bestaan er nog wel mensen die zich kunnen en willen inzetten voor de eigen wijk of stad?
Heeft dat niet ook te maken met de schijnfunctie die deze platforms nu vertegenwoordigen? Het lijkt me in ieder geval zonde van de tijd. Trekken aan een dood paard.

Ik ben best bevlogen en geïnteresseerd in politiek maar ik heb al moeite om een stem uit te brengen bij gemeenteraadsverkiezingen. We leven in een schijndemocratie.
pi_89637305
Over op iets veel belangrijkers!
http://www.deweekkrant.nl(...)es_is_ten_einde_raad :(
50.000 O+
pi_89637472
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:42 schreef MissMSX het volgende:
Over op iets veel belangrijkers!
http://www.deweekkrant.nl(...)es_is_ten_einde_raad :(
Misschien wil Vrumona het wel vergoeden als hij SiSi reclame op zijn wagentje plakt?
pi_89637558
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:46 schreef alpeko het volgende:

[..]

Misschien wil Vrumona het wel vergoeden als hij SiSi reclame op zijn wagentje plakt?
Hij verleent zich vast niet voor dat soort commerciele dingen, want reclame had je in de middeleeuwen niet :7
50.000 O+
pi_89640794
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:48 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Hij verleent zich vast niet voor dat soort commerciele dingen, want reclame had je in de middeleeuwen niet :7
Auto's daarentegen :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:51:53 #63
152789 karr-1
pi_89642246
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Heeft dat niet ook te maken met de schijnfunctie die deze platforms nu vertegenwoordigen? Het lijkt me in ieder geval zonde van de tijd. Trekken aan een dood paard.

Ik ben best bevlogen en geïnteresseerd in politiek maar ik heb al moeite om een stem uit te brengen bij gemeenteraadsverkiezingen. We leven in een schijndemocratie.
Het is wat ze er zelf van maken. Er zijn wijken waar het wel goed gaat en er zijn wijken waar oeverloos gepraat word en nooit iets gebeurd.
  woensdag 8 december 2010 @ 17:45:11 #64
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89685126
laat ridder andries lekker zelf voor zn spullen zorgen.

hij mag dan niet helemaal 100 % zijn, maar hij krijgt toch een uitkering zeker ???

ik vraag me trouwens ook af of hij wel verzekerd is met dat apparaat.
pi_89686694
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:45 schreef rollator_GSI het volgende:
laat ridder andries lekker zelf voor zn spullen zorgen.

hij mag dan niet helemaal 100 % zijn, maar hij krijgt toch een uitkering zeker ???

ik vraag me trouwens ook af of hij wel verzekerd is met dat apparaat.
Beetje respect voor de ridder ja!
† The 3 Kings †
  woensdag 8 december 2010 @ 19:34:23 #66
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89689486
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 22:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geen idee, ik kom nooit in de Bazuinstraat. Ik neem aan dat er een bedrijfsnaam of iets dergelijks opstaat?

En het plaatsen van die container etc moet blijkbaar zo lang duren, ik ken de precieze afspraken niet.
edit het is de Buizerdstraat,haal die 2 altijd door elkaar
  woensdag 8 december 2010 @ 19:36:26 #67
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_89689601
quote:
18s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:27 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Beetje respect voor de ridder ja!
dit is niet respectloos,hij verdient alleen geen uitzonderingspositie (als dit zo zou zijn)
  donderdag 9 december 2010 @ 11:23:29 #68
152789 karr-1
pi_89711743
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:34 schreef rollator_GSI het volgende:

[..]

edit het is de Buizerdstraat,haal die 2 altijd door elkaar
Is dat niet waar een of andere huisarts zat of zit?
pi_89724257
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Is dat niet waar een of andere huisarts zat of zit?
Een compleet gezondheidscentrum; huisarts, fysio, apotheek.
  donderdag 9 december 2010 @ 16:36:15 #70
152789 karr-1
pi_89724891
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:20 schreef alpeko het volgende:

[..]

Een compleet gezondheidscentrum; huisarts, fysio, apotheek.
Hmmm oke, toch eens gaan kijken dan
pi_89794431
quote:
Goedendag,,

Allereerst wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de vele reacties. Jullie zijn geweldig, dit zal zeker helpen in het terugbrengen van Andries' karretje

Ten tweede nog wat leuk nieuws, het AD de Dordtenaar heeft contact met me opgenomen en ook zij zullen binnenkort een stukje publiceren over de actie. Deze publiciteit zal natuurlijk ten gunste komen van de actie, dus hier ben ik dan ook zeer blij mee.

Vervolgens hoor ik van veel kanten de vraag komen waar ze kunnen doneren. Het antwoord hierop is simpel, op het moment kan nog nergens gedoneerd worden. Ik hoop vandaag (zaterdag 11 dec) bij de werf langs te gaan waar het karretje van Andries staat om te kijken wat er precies aan gedaan moet worden en of het te repareren valt. Daarna zal ik een concreet plan opzetten om dit te kunnen doen en bekijken wat de kosten zijn die hieraan verbonden zijn. Als dit bekend is, zal ik een rekening openen waar ieder zijn donatie, groot of klein, kan storten.

Tot slot nog iets: Vanwege de komende vakantie zal de actie niet zo snel lopen als ik aanvankelijk had gehoopt. Zelf zal ik ook enige tijd in Schotland verblijven, waar ik wel mijn uiterste best zal doen te blijven reageren op eventuele reacties op krant en hyves.

Verder wil ik uiteraard nog even duidelijk maken dat reacties nog altijd welkom zijn, hulp is altijd fijn, samen krijgen we de ridder weer op zijn paard!

Vriendelijke groeten en alvast Fijne Feestdagen gewenst,

De beheerders

Kreeg dit via Hyves, ik vind het echt tof dat de mensen zoiets voor hem doen :)!
† The 3 Kings †
pi_89795643
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 05:49 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Kreeg dit via Hyves, ik vind het echt tof dat de mensen zoiets voor hem doen :)!

Toch heb ik er een dubbel gevoel bij. Er zijn genoeg mensen die geen dak boven het hoofd hebben of die hun kinderen nauwelijks te eten kunnen geven. Er zijn toch wel belangrijkere dingen als het hebben van een auto?
Ik heb een auto maar doe alles in Zwijndrecht met de fiets. Volgens mij ben ik daar niet slechter van geworden hoor.
pi_89825341
M'n vriendin en ik werden vannacht wakker door een harde knal? Was dat een (groot) rotje of iets anders? Iemand die dit ook nog gehoord heeft vannacht?
pi_89826120
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 08:31 schreef geelkuikentje het volgende:
M'n vriendin en ik werden vannacht wakker door een harde knal? Was dat een (groot) rotje of iets anders? Iemand die dit ook nog gehoord heeft vannacht?
Hoorde het ook. Leek me iets van vuurwerk.
pi_89826443
quote:
welke wijk?
namaste
pi_89827753
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 10:46 schreef Dulk het volgende:

[..]

welke wijk?
Kort Ambacht
  zondag 12 december 2010 @ 17:37:22 #77
152789 karr-1
pi_89839655
quote:
Ik heb niets gehoord, maar lag vrij laat in bed en ik was ziekjes, dus ik sliep als een blok
pi_89880390
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 10:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Toch heb ik er een dubbel gevoel bij. Er zijn genoeg mensen die geen dak boven het hoofd hebben of die hun kinderen nauwelijks te eten kunnen geven. Er zijn toch wel belangrijkere dingen als het hebben van een auto?
Ik heb een auto maar doe alles in Zwijndrecht met de fiets. Volgens mij ben ik daar niet slechter van geworden hoor.
Hij leeft al zijn hele leven zo, ik vind dat we hem best een handje mogen helpen.
† The 3 Kings †
pi_90078701
quote:
7s.gif Op maandag 13 december 2010 17:16 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Hij leeft al zijn hele leven zo, ik vind dat we hem best een handje mogen helpen.
Mogen zeker, daarom ook een dubbel gevoel. Ik misgun het hem niet.
pi_90078724
Wegen en fietspaden liggen er weer goed bij deze morgen. Gaat best goed. In Dordrecht is het strooizout al op.
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:47:24 #81
152789 karr-1
pi_90081729
Ik werd gisteren rond een uur of 3 door mijn baas naar huis gestuurd. Stoptrein Den Haag CS - Zwijndrecht reed gewoon, zij het wat langzamer dan normaal. In totaal heb ik er misschien een kwartier langer over gedaan, maar ik was wel thuis.

Als ik dan de hel hoor waar sommige mensen in gezeten hebben....
pi_90084972
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:47 schreef karr-1 het volgende:
Ik werd gisteren rond een uur of 3 door mijn baas naar huis gestuurd. Stoptrein Den Haag CS - Zwijndrecht reed gewoon, zij het wat langzamer dan normaal. In totaal heb ik er misschien een kwartier langer over gedaan, maar ik was wel thuis.

Ik werk in Breda, heb terug weinig last gehad. Mijn zus is met haar kleine na 4 uur rijden vanaf Zwijndrecht bij Lexmond (halverwege haar reis) maar de weg afgegaan en bij een vriendin die daar gelukkig vlakbij woonde gaan overnachten.
pi_90095087
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:47 schreef karr-1 het volgende:

thuiswerken *O*
namaste
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:02:15 #84
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_90095132
O-) werken in je eigen woonplaats
  zondag 19 december 2010 @ 02:13:26 #85
152789 karr-1
pi_90110615
Ik zou graag thuis willen werken, maar dat gaat helaas niet. Ik moet fysiek aanwezig zijn om mijn werk te kunnen doen. Zal me benieuwen hoe het maandag gaat.
pi_90112680
Krijg nou wat, zowaar een Zwijndrecht-topic.

Heer Oudelands Ambacht hier. Had vannacht een gala in Heerjansdam, maar was op zich prima reizen!
Suikoden heerst
  zondag 19 december 2010 @ 18:35:03 #87
152789 karr-1
pi_90134521
Vannacht rond een uur of 2 zijn mijn partner en ik de straat opgegaan en hebben we een flink stuk gelopen in de sneeuw. Bijna niemand op de weg, flinke sneeuwval, het was echt prachtig om te zien. Nog wat leuke foto's gemaakt ook.
  zondag 19 december 2010 @ 18:48:57 #89
152789 karr-1
pi_90135233
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:47 schreef alpeko het volgende:
[ afbeelding ]

Geen standaard nodig.
Mooie foto !!
pi_90135880
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mooie foto !!
Daar lag nog een dikke laag onbetreden sneeuw. Fietsen was niet mogelijk.
pi_90136655
Nog een paar fotootjes geschoten in Zwijndrecht:

De meesten herkennen wel waar dit gefotografeerd is. :)
pi_90137896
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:38 schreef alpeko het volgende:
Fraai geelkuikentje. Lijkt me het Develpark.
Jup, dat is het Develpark. Vanochtend geweest.
  zondag 19 december 2010 @ 20:10:47 #94
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_90139421
de kijfhoek was ook mooi vandaag .

er ligt echt veel,in mn tuin stond ik tot over mn enkels in de sneeuw!
  zondag 19 december 2010 @ 21:01:42 #95
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_90142558
Ook maar even een foto, nog niet iedereen acht winterbanden noodzakelijk.

pi_90144193
Ik begin er ook niet aan, aan die winterbanden. Ja je hebt in deze omstandigheden meer grip, maar dat heb je met 4-wielaandrijving ook. En met een lagere bandenspanning ook. Marketingdingetje. Let op, als iedereen winterbanden heeft gaan ze wel weer iets anders verzinnen.
  maandag 20 december 2010 @ 08:52:17 #97
152789 karr-1
pi_90163996
Prachtig al die foto's maakt het nog een beetje mooier deze sneeuw.
pi_90280856
Ik begreep van een winkelier in Walburg dat er van de gemeente geen reclame gemaakt mocht worden voor de koopzondag van afgelopen zondag. Omdat de gemeente bang was inkomsten mis te lopen omdat het die dag gratis parkeren was. Zucht.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:05:34 #99
152789 karr-1
pi_90282130
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:36 schreef alpeko het volgende:
Ik begreep van een winkelier in Walburg dat er van de gemeente geen reclame gemaakt mocht worden voor de koopzondag van afgelopen zondag. Omdat de gemeente bang was inkomsten mis te lopen omdat het die dag gratis parkeren was. Zucht.
Komt mij niet bekend voor, maar ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk.
pi_90283840
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Komt mij niet bekend voor, maar ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk.
Ik zeg ook alleen maar wat die vrouw stond te vertellen. Lijkt me sterk dat ze dat verzint. Ze wilde een advertentie plaatsen in een krantje i.v.m. het open zijn op zondag maar dat werd tegengehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')