quote:op waarom krijg je meestal het antwoord daarom, maar daar ben je nog niks mee geholpen. waarom iets gebuerd weet niemand maar sommige mensen zijn geholpen met het antwoord: 'god wou het zo', maar daar heeft een atheist niks aan.
Op vrijdag 24 mei 2002 23:07 schreef FLipKick het volgende:
Hoevaak stel ik deze vraag wel niet in mijn gedachten,
Jullie?
op de vraag waarom zal nooit een antwoord komen en het beste is gewoon om de gebeurtenissen te accepteren en achter je te laten.
quote:Als dit een serieus topic is,
Op vrijdag 24 mei 2002 23:07 schreef FLipKick het volgende:
Hoevaak stel ik deze vraag wel niet in mijn gedachten,
Jullie?
quote:het gaat erom dat je bij elke rotgebeurtenis in je leven jezelf afvraagt waarom dit nu juist moest gebuern, er is verder weinig uitleg bij nodig
Op vrijdag 24 mei 2002 23:12 schreef shmoopy het volgende:[..]
Als dit een serieus topic is,
moet je wel wat duidelijker zijn,denk ik.
Een beetje meer info graag.
quote:Als iemand het heeft uitgemaakt...
Waarom had ik niet eerder actie ondernomen?
Waarom gebeurt mij dit nu.
Waarom hem en niet iemand adners.
Een vraag die bij al de tegenvallers in je gedachten gesteld word. (Bij mij is deze gedachte iedere seconde in mijn hoofd, zelfs nu: waarom! )
quote:Jij bent iemand die mij niet begrijpt...
Jij snapt het denk ik ook wel met de uitleg die ik net gegeven heb.
quote:Okee,nu snap ik het wat beter.
Op vrijdag 24 mei 2002 23:14 schreef FLipKick het volgende:[..]
Als iemand het heeft uitgemaakt...
Als je verliefd bent maar je durft geen actie te ondernemen (Gvd... Waarom heb ik da!!!!!!)Waarom had ik niet eerder actie ondernomen?
Waarom gebeurt mij dit nu.
Waarom hem en niet iemand adners.Een vraag die bij al de tegenvallers in je gedachten gesteld word. (Bij mij is deze gedachte iedere seconde in mijn hoofd, zelfs nu: waarom! )
Ik kan je weinig antwoord geven op de vraag,
als mij iets overkomt denk ik meestal juist:
Waarom ik niet?
In ieders leven gebeuren dingen die je raken,
maar ook mooie dingen.
Ik probeer uit te gaan van het positieve,
daardoor zie je de goeie dingen ook sneller en voel je je minder 'zielig'.
Maar dat helpt waarschijnlijk niet bij jou,
omdat je je nu zo klote voelt.
quote:daar kan ik wel een antwoord op formuleren.
Op vrijdag 24 mei 2002 23:24 schreef FLipKick het volgende:
OOk vraag ik me wel eens af:
ALs er een god zou zijn, Waarom gunt hij mij niet dat leven dat ik wil?
Of waarom gunt hij net niet dat ene dingetje dat ik wil (zoals een relatie ofzo...)
als god dat zou doen dan zouden de rest van de 6 miljard mensen op deze planeet dat ook willen.
god bestaat niet, toeval wel en geluk ook
Als je vraagt 'Waarom' is er maar een antwoord: Daarom. Zoek het probleem bij jezelf, kijk eerst eens of het daar in zit. Als je jezelf begrijpt vraag je veel minder waarom
quote:als iemand toeval en geluk zou begrijpen zou hij de heerser over de aarde zijn. de wegen van de mens kan en zul je nooit begrijpen, maar het is wel mogelijk om bepaalde delen van mensen en de gedachten over god te begrijpen. god is in mijn mening gecreërd door mensen die zo wanhopig waren dat ze iets zochten om hun frustratie en aanverwante dingen aan kwijt te kunnen.
Op vrijdag 24 mei 2002 23:35 schreef FLipKick het volgende:
Ik begrijp mezelf maar ik begrijp god/toevel+geluk niet
Maar als jij zegt dat je jezelf kent en begrijpt geloof ik je op je woord. Mijn opmerking was uiteraard slechts eenh kanttekening van het geheel; slechts een persoonlijke toevoeging.
Als het voor jou niet klopt, nou, dan niet. Dan zal het ergens anders aan liggen en wens ik je hierbij mijn welgemeende succes
Verder stelt ieder mens zich de vraag "waarom" opdat tie er wellicht van kan leren. Het hangt alleen van de persoon af hoe je in dat "waarom" blijft hangen.
Zonder dalen zijn er geen pieken, zeg ik maar altijd
quote:zonder dat zou het leven zeker een eentonige boel zijn, dus stel je tevreden met de gedachte dat voor alle slechte momenten iets goeds terugkomt
Op vrijdag 24 mei 2002 23:43 schreef voh het volgende:
*knikt in overeenstemming met Brad*Zonder dalen zijn er geen pieken, zeg ik maar altijd
Waarom is eigenlijk maar 1 antwoord op:
Dit is het leven.
quote:Jij hebt gelijk....
Op vrijdag 24 mei 2002 23:46 schreef Mordreth het volgende:
Waarom is de vraag van: waar heb ik dit aan verdiend.. waarom niet een ander. very simpel: pech/geluk/eigen schuld/andermans schuld. Meer is er niet, geen god die je zit te plagen of je straft.. niet iets dat van te voren is vastgelegt.. het is er gewoon.Waarom is eigenlijk maar 1 antwoord op:
Dit is het leven.
quote:Hoei. Zo'n filosofisch antwoord had ik ook in mijn hoofd
Op vrijdag 24 mei 2002 23:42 schreef Brad het volgende:
Stel je je die vraag ook als het juist mee zit? De meeste mensen vragen pas "waarom" als het slecht gaat. Dan kun je wel heel lang gaan nadenken over de reden en oorzaak en hoe je het had kunnen voorkomen. Maar de echte "daarom" is dat je positieve gebeurtenissen pas op hun waarde kan schatten als je ook negatieve gebeurtenissen meemaakt.Verder stelt ieder mens zich de vraag "waarom" opdat tie er wellicht van kan leren. Het hangt alleen van de persoon af hoe je in dat "waarom" blijft hangen.
prrrrrr
quote:Laat me raden jij bent harry en die foto is van groep 8?
Op zaterdag 25 mei 2002 01:15 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Veel mensen te vaak
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |