ja ja, dus als een "Marokkaan" solliciteert bij de AH dan...quote:Op maandag 27 september 2010 17:09 schreef Faithfulness het volgende:
Dus als "de Marokkaan" nou eens iets aan zichzelf gaat doen, misschien worden ze dan ook weer ergens toegelaten.
Moet ik eens leren lezen, Godverdomme!quote:Op maandag 27 september 2010 17:11 schreef Re het volgende:
[..]
ja ja, dus als een "Marokkaan" solliciteert bij de AH dan...
Pfff, beetje zwaar op de hand, niet?quote:Op maandag 27 september 2010 17:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is niet moeilijk. Jij legt alle argumenten naast je neer als zijnde 'niet waar' en gaat dat vervolgens niet uit leggen waarom dat zo is, ondanks een verzoek van mijn kant. Baseer ik een mening (want dat was het, mijn reactie over die jurist) op wat jij in dit topic vertelt, doe jij het af met een flauwe reactie. Dus kan ik niet anders concluderen dat jij niet meer wilt discussieren.
Prima hoor, maar dan zijn we nu gewoon klaar.
Geef nou toch eens toe dat die vooroordelen tegen Marokkanen voor een belangrijk deel veroorzaakt door groepen Marokkanen zelf. Dan zou dat een flinke stap zijn in de richting van een oplossing.quote:Op maandag 27 september 2010 15:38 schreef Ratso het volgende:
[..]
Nee, daar weten de moslims alles van de laatste jaren. Probeer als moslim maar eens een baan te vinden in dit land. Maar veroordelen kunnen we het gelukkig wel.
Wat mij betreft mag er nog harder opgetreden worden tegen dat soort filialen.
Niet op grond daarvan, maar je kunt dat leuke Turkse meisje aannemen aangezien zij geschikter is voor de functie. (Of dat nou waar is of niet, die uitspraak kun je altijd van stal halen)quote:Op maandag 27 september 2010 18:04 schreef Santello het volgende:
Het zal me niks verbazen dat de meeste Marrokanen TIJDENS een sollicitatie gesprek geweigerd worden.
De meesten zijn namelijk dom, spreken de taal amper ( jwz streets ). Maar daarvoor mag je ze absoluut
niet werigeren.
Die kan weer de boeken in als een van de meest generaliserende posts van de dag.quote:Op maandag 27 september 2010 18:04 schreef Santello het volgende:
Het zal me niks verbazen dat de meeste Marrokanen TIJDENS een sollicitatie gesprek geweigerd worden.
De meesten zijn namelijk dom, spreken de taal amper ( jwz streets ). Maar daarvoor mag je ze absoluut
niet werigeren.
representatief uiterlijk, vwo scholier (ivm kassa).quote:Op maandag 27 september 2010 18:20 schreef Cynix ® het volgende:
Zou je als Nederlandse winkelketen wel mogen eisen dat sollicitanten de Nederlandse Taal beheersen?
Dan ben je er toch ook?
Snap je wel dat je geen marrokanen moet straffen die werk zoeken? Of is het Marokkaanse ras te verdorven om te mogen solliciteren bij de AH? Mja alleen schuldigen straffen is natuurlijk te min voor Wilders aanhangers.quote:Op maandag 27 september 2010 17:57 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Geef nou toch eens toe dat die vooroordelen tegen Marokkanen voor een belangrijk deel veroorzaakt door groepen Marokkanen zelf. Dan zou dat een flinke stap zijn in de richting van een oplossing.
Dit topic maakt goed duidelijk hoe erg de discriminatie richting Marokkanen is. Wat een verschrikkelijke reacties. Het is nog erger dan ik dacht. En dan nog schelden dat Marokkanen nooit werk hebben. HOE ZOU DAT NOU KOMEN!!!!!quote:Op maandag 27 september 2010 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je ze niet wilt aannemen moet je ook niet als een krolse kat roepen dat ze de hele dag op straat hangen en leven van je belastingcenten. Want je bent onderdeel en misschien zelfs wel oorzaak van het probleem.²
Fixedquote:waarom mag je als bedrijf niet kiezen wat voor ras je aanneemt?
marokkanen een ras? laat me niet lachen met je grootspraak.quote:
Waarom generaliseren?quote:Op maandag 27 september 2010 15:33 schreef Megumi het volgende:
Discriminatie is idd verboden. Hoop dat ze eindelijk ook de imams gaan aanpakken die oproepen om homo's van de daken te gooien. Maar discriminatie uit naam van het geloof schijnt wel te mogen met het artikel van vrijheid van geloof in de hand
jawel dat doet wel wat af. namelijk ervaring met een groep die steelt, te laat komt, vriendjes uitnodigd en onbeschoft klanten bedient.quote:Op maandag 27 september 2010 18:56 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Slordig taalgebruik, maar dat doet niks af aan het punt.
zou er een reden zijn waardoor jij niet afgerekend wordt op basis van wat iemand verder op in de straat heeft gedaan en marokkanen wel op basis van wat soortgenoten doen en hebben gedaan?quote:Op maandag 27 september 2010 19:02 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ja, generaliseren op basis van herkomst zegt niks over individuele arbeidscompetenties, dus zodra je daarmee begint kan je hele bevolkingsgroepen uitsluiten die dan als het ware verbannen uit de maatschappij worden. Ik wil ook niet afgerekend worden op basis van wat iemand verder op in de straat heeft gedaan.
nee. waar schrijf ik dat ik dit soort incidenten wettelijk wil vastleggen? overigens begrijp jij dat met deze eis duidelijk het tegenovergestelde van je argumentje is aangegeven? ik vind niet dat de overheid zich hiermee dient te bemoeien. dit is een zaak van de zaak zelf.quote:Op maandag 27 september 2010 19:09 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ja en jij wil dat de wet het mogelijk maakt om hele bevolkingsgroepen buitenspel te zetten zodat Marokkanen nooit meer aan het werk kunnen komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |