abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86897490
Enige tijd geleden een achtergrondrol besteld bij FotoSG, bestel ze eigenlijk altijd daar en de levering is redelijk snel.
Alleen dit keer kwam er maar niks binnen en aangezien ik toch achtergronden nodig heb heb ik ze elders besteld.
Ze konden de rol zo snel niet meer leveren dus heb mijn geld teruggevraagd.
Tot op heden nog niks ontvangen, dat is zo'n 2 maanden geleden.

Op mail en telefoontjes reageren ze niet dus ben eens gaan googlen, vind dus verschillende reacties van mensen met hetzelfde verhaal en ook het verhaal dat FotoSG zo goed als Failliet is.

Gelukkig gaat het bij mij maar om ongeveer 75 euro maar sommige hebben voor duizenden euro's besteld.

Hier ook nog "slachtoffers"?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86897644
Nope en zo te zien benik een van de weinigen die mazzel heeft er nooit iets te bestellen... *) })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86897742
Ik bestel er al mijn spullen vanaf 2007 en nog nooit problemen gehad, altijd netjes geleverd en heb ook nooit vermoedens gehad dat het slecht ging met het bedrijf.

Heb gelukkig wel een nieuw adres om mijn spullen te bestellen maar toch zonde van het geld natuurlijk, wel blij dat ik de nieuwe body die ik graag wil nog niet daar had besteld. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86898660
Heb bij FotoSG 1x op een beurs een draagbare achterwand gekocht. Met lampstatief erbij. Vroeg of ik m'n spullen daar kon laten staan. Was geen enkel probleem. Toen ik later terugkwam was het lampstatief dus verkocht, niet heel erg professioneel.

Later nog een keer een achtergrondrol besteld. Heeft ook ruim een maand geduurd voordat ik die had (was twee dagen voor de shoot waarvoor ik 'm nodig had binnen) terwijl ik dus dacht dat ik lekker op tijd was met bestellen.

Mijn conclusie: die mensen weten totaal niet hoe ze professioneel zaken moeten doen. Ik zal er dan ook niet rouwig om zijn als ze failliet gaan. UIteraard wel lullig voor TS en andere gedupeerden. Hopelijk wordt daar een fatsoenlijk oplossing voor gevonden, al vrees ik het ergste.
pi_86899102
Ben ook bang dat ik mijn geld kwijt ben.
Maar in het verleden is het wel altijd goed gegaan, was dus wel weer geluk. ;)
  FOK!fotograaf maandag 27 september 2010 @ 15:32:25 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_86902572
Had ik eerder moeten weten, heb hier nog een stuk of 7 ongebruikte achtergrondrollen staan die de deur uit gaan :). Heb je rechtsbijstand?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_86902654
Het kan ook goed zijn dat het in het verleden stukken beter was, want mijn ervaringen met fotoSG zijn van eind 2009 en begin 2010, dus veel recenter.

Hoop in elk geval dat je je geld terugkrijgt, want dit soort dingen zijn gewoon zwaar vervelend.

Er was trouwens een groothandel die erg goed is en gewoon levert naar een lokale fotozaak. Alleen kan ik nu niet bij m'n email om de website op te zoeken...
pi_86904057
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:32 schreef freud het volgende:
Had ik eerder moeten weten, heb hier nog een stuk of 7 ongebruikte achtergrondrollen staan die de deur uit gaan :). Heb je rechtsbijstand?
Ja, gelukkig wel!

Maar heb nog steeds rollen nodig hoor ( moet zowat iedere 2 á 3 maanden nieuwe kopen) als je ze kwijt wil, wat voor formaat zijn ze?
pi_86904150
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:34 schreef Azreal het volgende:
Er was trouwens een groothandel die erg goed is en gewoon levert naar een lokale fotozaak. Alleen kan ik nu niet bij m'n email om de website op te zoeken...
Heb de laatste ook gehaald hier bij de fotozaak in de stad en koste net zo veel als bij fotoSG, nadeel is dan wel het halen maar ja, als dat alles is.
pi_86904723
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:09 schreef snakelady het volgende:
Heb de laatste ook gehaald hier bij de fotozaak in de stad en koste net zo veel als bij fotoSG, nadeel is dan wel het halen maar ja, als dat alles is.
Inderdaad, ik laat het dan gewoon afleveren bij een fotozaak waar ik praktisch elke dag langs kom, echt ideaal.

@freud: welke kleuren, welk formaat en hoeveel vraag je ervoor?
pi_86905612
Ik zou niet meer rekenen op je geld.. Telefoon schijnt daar ook al afgesloten te zijn?

Elders zijn meer dan genoeg klachten te vinden..; http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=43&t=64827
http://forum.zoom.nl/view(...)ostorder=asc&start=0
  maandag 27 september 2010 @ 16:45:22 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86905797
Klopt, de fax doet het wel, mijn man heeft vanmiddag ook een fax gestuurd.
Maar tot op heden nog geen reactie.
pi_86907559
Las net even die twee klaag-topics over FotoSG en kwam daarbij de groothandel tegen waar ik het eerder over had: Benel BV.

Uiteindelijk konden die bij mij de achtergrond rol ook niet leveren, maar daar kreeg ik wel binnen 1 werkdag bericht over en toen ik daarop annuleerde deden ze ook absoluut niet moeilijk. Wel grappig trouwens dat een maand later die achtergrondrol als nalevering toch bij de fotozaak lag :P.
  maandag 27 september 2010 @ 18:26:21 #14
147091 janeway
live long and prosper
pi_86909990
@freud ook hier de vraag, welke kleur en maat? (ik moet een nieuwe wit aanschaffen nl)
pi_86910444
Op Tweakers lees ik heel verschillende dingen, maar lange levertijden zijn wel een terugkerend thema....
Het doet hun naam geen goed iig.
  FOK!fotograaf maandag 27 september 2010 @ 20:00:24 #16
18921 freud
Who's John Galt?
pi_86914222
Ik hou alleen de zwarte en witte rol zelf. Het zijn 2,72m x 11m rollen, kleuren (uit mijn hoofd), donkergrijs, blauw, geel, oranje en bruin. Ik zal morgen even het merk en de kleurcodes opzoeken. Ik heb ze gekocht in een opwelling, maar gebruik eigenlijk alleen zwart en wit.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 27 september 2010 @ 22:11:23 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86922025
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:00 schreef freud het volgende:
Ik hou alleen de zwarte en witte rol zelf. Het zijn 2,72m x 11m rollen, kleuren (uit mijn hoofd), donkergrijs, blauw, geel, oranje en bruin. Ik zal morgen even het merk en de kleurcodes opzoeken. Ik heb ze gekocht in een opwelling, maar gebruik eigenlijk alleen zwart en wit.
Wat vraag je daarvoor? Geel heb ik zelf ook, die gebruik ik zelden.
Blauw lijkt me wel een leuke vervanging.

Waar woon je eigenlijk? Mag natuurlijk ook via pm. ;)
pi_86944008
Blauw is inderdaad een erg leuke kleur, bruin kan ik denk ik ook wel wat mee.
pi_86944025
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:36 schreef Xcalibur het volgende:
Op Tweakers lees ik heel verschillende dingen, maar lange levertijden zijn wel een terugkerend thema....
Het doet hun naam geen goed iig.
Klopt, heb er een half jaar geleden wat besteld, netjes geld overgemaakt, las ik daarna die berichten.... :% , het is uiteindelijk wel geleverd maar sopel ging het niet.

@ Freud, ik houd me aanbevolen voor donkergrijs evt ;).
  woensdag 29 september 2010 @ 23:50:00 #20
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_87005790
benel is standaard leverancier voor Falcon Eyes en dat soort spul. Kamera Express koopt en verkoopt er ook genoeg van.
colorama rollen hebben we ook normaal gesproken ruim op voorraad ...

tot zover het kopje reclame ;)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')