abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 februari 2019 @ 20:56:13 #201
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184823490
quote:
5s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Waar is 'daar' en 'daarheen'?
Amerika, founding fathers
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 4 februari 2019 @ 20:57:01 #202
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184823509
Maar dat is oud nieuws, anyway. Ze zijn sindsdien nog geen reet verder afaik.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184825466
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:56 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Amerika, founding fathers
In welke zin hebben Amerika met z'n 'founding fathers' hun sporen letterlijk uitgezet over de wereld, de Amerikanen bleven met name in hun VS als ze niet toevallig eens een trip maakten. De Somerton man en z'n DNA print met 'Native American' sporen en sporen die naar Thomas Jefferson leiden zijn zeer specifiek. Men kan nu in delen zoeken waar men anders nooit had gezocht.

quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:57 schreef Valerie. het volgende:
Maar dat is oud nieuws, anyway. Ze zijn sindsdien nog geen reet verder afaik.
Waarschijnlijk wel, maar niet alles komt meteen op het internet en tijdens de onderzoeksperiode wordt alles eerst zorgvuldig getest en worden verhalen klinkend gemaakt zodat je wildere chaos en speculaties op basis van fouten in de marge voorkomt. Daar kunnen maanden tot jaren overheen gaan, het is niet even een ANP berichtje overnemen met nieuws.

[ Bericht 21% gewijzigd door Beathoven op 04-02-2019 22:43:04 ]
  maandag 4 februari 2019 @ 23:24:05 #204
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184826538
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In welke zin hebben Amerika met z'n 'founding fathers' hun sporen letterlijk uitgezet over de wereld, de Amerikanen bleven met name in hun VS als ze niet toevallig eens een trip maakten. De Somerton man en z'n DNA print met 'Native American' sporen en sporen die naar Thomas Jefferson leiden zijn zeer specifiek. Men kan nu in delen zoeken waar men anders nooit had gezocht.

Ja, dat snap ik, maar dat ie naar een founding father te herleiden is zegt dus volgens mij niet heel veel omdat bijna elke Amerikaan dat heeft.

quote:
Waarschijnlijk wel, maar niet alles komt meteen op het internet en tijdens de onderzoeksperiode wordt alles eerst zorgvuldig getest en worden verhalen klinkend gemaakt zodat je wildere chaos en speculaties op basis van fouten in de marge voorkomt. Daar kunnen maanden tot jaren overheen gaan, het is niet even een ANP berichtje overnemen met nieuws.
Ja, maar ik praat al jaren met Abbott en die houdt niet veel geheim. Al moet ik zeggen dat ik me er het laatste jaar niet meer echt mee bezig heb gehouden omdat er nooit nieuws komt en ik nu kiddo's heb B:)B
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 4 februari 2019 @ 23:36:02 #205
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184826783
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184826844
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:24 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, maar dat ie naar een founding father te herleiden is zegt dus volgens mij niet heel veel omdat bijna elke Amerikaan dat heeft.
Mensen uit Engeland, Ierland, Nederland, Duitsland, Spanje etc etc zijn destijds naar de VS vertrokken na Columbus in 1492 om hun leven daar te starten. De founding fathers zijn na de oorlog met de Britse Kroon de grondleggers van het moderne VS geweest door de ondertekening van de onafhankelijkheidsverklaring in 1776. De meest bekende hier in Europa zijn George Washington, John Adams, Thomas Jefferson en Benjamin Franklin maar er zijn er velen een kleine 40 geweest die de verklaring hebben ondertekend en tot een dikke 100 die 'm hebben ondersteund..

En nee, niet iedere Amerikaan is gerelateerd aan een "paar" politici uit 1776, net als dat heel Nederland ook niet gerelateerd is aan de tweede kamer. Als je iets anders bedoeld dan hoor ik het graag.

quote:
Ja, maar ik praat al jaren met Abbott en die houdt niet veel geheim. Al moet ik zeggen dat ik me er het laatste jaar niet meer echt mee bezig heb gehouden omdat er nooit nieuws komt en ik nu kiddo's heb B:)B
nou ja, we moeten maar even afwachten. Er ligt in elk geval erg veel aan data en verhalen.
pi_184826874
quote:
'this is a subscribers only article'

kunnen we helaas niet bij.
  maandag 4 februari 2019 @ 23:43:54 #208
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184826893
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mensen uit Engeland, Ierland, Nederland, Duitsland, Spanje etc etc zijn destijds naar de VS vertrokken na Columbus in 1492 om hun leven daar te starten. De founding fathers zijn na de oorlog met de Britse Kroon de grondleggers van het moderne VS geweest door de ondertekening van de onafhankelijkheidsverklaring in 1776. De meest bekende hier in Europa zijn George Washington, John Adams, Thomas Jefferson en Benjamin Franklin maar er zijn er velen een kleine 40 geweest die de verklaring hebben ondertekend en tot een dikke 100 die 'm hebben ondersteund..

En nee, niet iedere Amerikaan is gerelateerd aan een "paar" politici uit 1776, net als dat heel Nederland ook niet gerelateerd is aan de tweede kamer.

[..]

nou ja, we moeten maar even afwachten. Er ligt in elk geval erg veel aan data en verhalen.
Ze doen programma's met bekende Amerikanen en uitzoeken waar ze vandaan komen, en letterlijk allemaal doen ze stoer met zo'n founding father, haha.

We hebben zijn DNA nodig, maar dat zie ik Australie dus echt niet doen. Abbott doet het nu gelukkig met de dochter van Jeslyn (en somerton man?), dus hopelijk kunnen ze daar straks nog meer mee dan wat ze nu hebben gedaan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 4 februari 2019 @ 23:45:35 #209
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184826929
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

'this is a subscribers only article'

kunnen we helaas niet bij.
Oh shit. /copy paste

Tech-shy’ police turn backs on genealogy
Nine months after the sensational arrest of an alleged US serial killer using a
breakthrough DNA investigative technique, Australian authorities are yet to trial
the method.
Joseph DeAngelo was nabbed in California in April and charged with 13 unsolved
murders from the 1970s and 80s after being linked to the crimes via a genealogy
website.
Since his arrest, US authorities have seized on the technique, with other cold cases
falling like dominoes.
Linzi Wilson-Wilde, director of the National Institute of Forensic Science at the
Australia New Zealand Policing Advisory Agency, said the approach had
“massive” potential.
“I’ve never seen anything like it — something come out of nowhere so quickly
and be used so much and so visibly,” she told The Weekend Australian.
But Australian law enforcement agencies have seemingly been caught flat-footed,
saying they are not using genealogy websites.
University of Newcastle criminologist Xanthe Mallett said “risk-averse”
Australian police forces were missing opportunities to solve crimes due to
reluctance to use new technologies. There are more than 500 cold case murders in
NSW alone.
“No one has used genealogy yet as far as I’m aware,” Dr Mallett said.
By DAVID MURRAY, NATIONAL CRIME CORRESPONDENT
EXCLUSIVE
12:00AM JANUARY 12, 2019 • H 74 COMMENTS
‘Tech-shy’ police turn backs on genealogy https://www.theaustralian.com.au/news/health-science/techshy-p...
1 of 3 20/1/19, 4:30 pm
“In the US, every week a new cold case is being solved — 30 and 40 years old —
because of genealogy. Why are we not using it?”
Dr Wilson-Wilde said Australian police had been “understandably conservative”,
with scientists playing “catch-up” and the US results not yet tested in court.
“Our legislation is silent on this technique,” she said.
“There was none of the usual build-up and usual research validation, the quality
processes that would normally be in place for a new methodology.
“None of that occurred in the US. It just got used. So the scientific scrutiny and
public discussion never took place.”
The breakthrough was made possible by the huge popularity of ancestral DNA
testing.
One website in particular, GEDmatch, allows users to upload their results to a
publicly searchable database, ostensibly to find relatives. It has now found fame as
a crime-fighting tool.
By checking DNA from unsolved crimes against this growing public database,
detectives assisted by genetic genealogists are tracing family trees and finding
offenders who do not show up on official criminal databases.
Experts in the field say the single best thing anyone can do to solve a serious crime
is to upload their genetic information, becoming a “genetic informant”.
Dr Mallett said Australia had also been slow to take up phenotyping, a technique
that can glean from DNA a person’s ancestry and hair and eye colour.
“The police want to use it but it’s the scientists that are reluctant,” Dr Mallett said.
She is associated with Parabon NanoLabs, a US company that conducts
phenotyping and works with US authorities to solve crimes using genealogy sites.
The company says it identified suspects and people of interest in almost 30 cases
‘Tech-shy’ police turn backs on genealogy https://www.theaustralian.com.au/news/health-science/techshy-p...
2 of 3 20/1/19, 4:30 pm
using GEDmatch last year.
The company is now offering the same service in Australia.
Genealogy could potentially be used in cold cases such as the NSW murders of
teenagers Marianne Schmidt and Christine Sharrock.
The 15-year-old girls were found partially buried in the Wanda Beach sandhills
exactly 54 years ago today.
A semen sample taken from Marianne went missing from the Glebe forensic labs
years ago. If found now, it would be a prime candidate for matching to a public
database.
The number of Australians identifiable via GEDmatch was “much higher than you
think”, Dr Mallett said.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 4 februari 2019 @ 23:46:31 #210
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184826945
https://missingpiecesmovie.com/about-the-film/ ik heb deze zelf nog niet gezien, maar wellicht interessant.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184827147
Ok, zijtakje.. voor zover men geen streep gaat zetten door de richting in het eigen onderzoek na de vraagtekens die men nu zet.

Thomas Jefferson (Shadwell (Virginia), 13 april 1743 – Monticello bij Charlottesville (Virginia), 4 juli 1826) was een Amerikaans staatsman, filosoof, architect, slavenhouder, kunstenaar en de derde president van de Verenigde Staten. Het ontwerp van de Onafhankelijkheidsverklaring van 1776 (aangenomen op de 4e juli van dat jaar) was grotendeels zijn verdienste.

De Somerton man was 40-45 toen hij in 1948 overleed, dat betekend dat hij zo grofweg tussen 1903 en 1908 is geboren. Dus daar zit een kloof van minstens 2 generaties tussen. In die lijn kun je dus speuren naar iemand die een kind kreeg met iemand van native komaf en die uit de registers "verdween"
  dinsdag 5 februari 2019 @ 01:39:34 #212
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184828109
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:57 schreef Beathoven het volgende:
Ok, zijtakje.. voor zover men geen streep gaat zetten door de richting in het eigen onderzoek na de vraagtekens die men nu zet.

Thomas Jefferson (Shadwell (Virginia), 13 april 1743 – Monticello bij Charlottesville (Virginia), 4 juli 1826) was een Amerikaans staatsman, filosoof, architect, slavenhouder, kunstenaar en de derde president van de Verenigde Staten. Het ontwerp van de Onafhankelijkheidsverklaring van 1776 (aangenomen op de 4e juli van dat jaar) was grotendeels zijn verdienste.

De Somerton man was 40-45 toen hij in 1948 overleed, dat betekend dat hij zo grofweg tussen 1903 en 1908 is geboren. Dus daar zit een kloof van minstens 2 generaties tussen. In die lijn kun je dus speuren naar iemand die een kind kreeg met iemand van native komaf en die uit de registers "verdween"
Grote kans dat de oermoeder een van de slaven is en dat de echte vader nooit geregistreerd is.
  woensdag 6 februari 2019 @ 22:08:03 #213
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184865416
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In welke zin hebben Amerika met z'n 'founding fathers' hun sporen letterlijk uitgezet over de wereld, de Amerikanen bleven met name in hun VS als ze niet toevallig eens een trip maakten. De Somerton man en z'n DNA print met 'Native American' sporen en sporen die naar Thomas Jefferson leiden zijn zeer specifiek. Men kan nu in delen zoeken waar men anders nooit had gezocht.

[..]

Het is wel frappant dat dit spoor, voor zover we weten, nog altijd niets heeft opgeleverd. Persoonsgegeven van Amerikanen staan gewoon op internet. Ik kan van al mijn vrienden in de VS op https://www.whitepages.com opzoeken waar ze wonen en waar ze voorheen gewoond hebben.
De census van 1940 kan worden geraadpleegd op https://www.ancestry.com/cs/1940-census Op Reddit zie je dat mensen er gericht mee bezig zijn maar ze hebben nog niets concreets gevonden.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 6 februari 2019 @ 22:17:29 #214
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184865646
Ik wil nog iets anders aan jullie voorleggen. Ik ken niet alle publicaties over de zaak dus misschien is het allang besproken. Maar ik kan er in elk geval niets over vinden.

Zo lees ik enkele verzen op de laatste pagina van de Rubaiyat:



"Ah, Moon of my Delight who know'st no wane,"
Een maan die niet afneemt → wassende maan

"The Moon of Heav'n is rising once again:"
→ Nieuwe maan

"How oft hereafter rising shall she look
Through this same Garden after me - in vain !"
→ De maan zal tevergeefs voor mij opkomen (want ik ben er niet meer).

Ik heb de maanstanden van 1948 opgezocht. En de Somerton Man stierf in de nacht van Nieuwe Maan, de eerste nacht van de wassende maan. Heeft hij bewust die nacht uitgekozen om er een eind aan te maken?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184880780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:17 schreef Domnivoor het volgende:
Ik wil nog iets anders aan jullie voorleggen. Ik ken niet alle publicaties over de zaak dus misschien is het allang besproken. Maar ik kan er in elk geval niets over vinden.

Zo lees ik enkele verzen op de laatste pagina van de Rubaiyat:

[ afbeelding ]

"Ah, Moon of my Delight who know'st no wane,"
Een maan die niet afneemt → wassende maan

"The Moon of Heav'n is rising once again:"
→ Nieuwe maan

"How oft hereafter rising shall she look
Through this same Garden after me - in vain !"
→ De maan zal tevergeefs voor mij opkomen (want ik ben er niet meer).

Ik heb de maanstanden van 1948 opgezocht. En de Somerton Man stierf in de nacht van Nieuwe Maan, de eerste nacht van de wassende maan. Heeft hij bewust die nacht uitgekozen om er een eind aan te maken?
Tja, het zou erop kunnen duiden dat hij z'n mogelijke zelfdodingsfinale op dit boek afgestemd heeft.

Dodelijk boekje in elk geval.

Dit is overigens de Engelse kopie, voor zover ik het begreep kwam het deel 'Tamam shud' (the end / it's finished) uit de Perzische (Farsi) vertaling. Dat stond op het weggescheurde deel waarvan de tekst dus in het Perzisch was. Deze bladzijdes op de afbeelding zijn een in 't Engels vertaalde versie die rond de case als extra's gegeven zijn om de lezers iets meer context te geven.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 01:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Grote kans dat de oermoeder een van de slaven is en dat de echte vader nooit geregistreerd is.
Daar loopt het wel op vast, misschien dat er nog iets uit de inboedel van de plantages is te halen. Slaven werden vaak wel als bezit gedocumenteerd, alleen weet ik weer niet of ze per naam of via een andere registratie de boeken in gingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 08-02-2019 00:43:59 ]
  vrijdag 8 februari 2019 @ 00:14:46 #216
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184888843
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit is overigens de Engelse kopie, voor zover ik het begreep kwam het deel 'Tamam shud' (the end / it's finished) uit de Perzische (Farsi) vertaling. Dat stond op het weggescheurde deel waarvan de tekst dus in het Perzisch was. Deze bladzijdes op de afbeelding zijn een in 't Engels vertaalde versie die rond de case als extra's gegeven zijn om de lezers iets meer context te geven.

Nee, de foto is van het boek waar het fragment uit gescheurd is. Je citeert dat zelf:
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:59 schreef Beathoven het volgende:


The unique copy of the Rubaiyat from which the phrase Tamam Shud was torn out
Er is een ander exemplaar opgedoken van dezelfde druk, waarvan de laatste pagina met 'tamam shud' intact is. Die is gedigitaliseerd:
http://www.eleceng.adelai(...)aiyat_wells_copy.pdf
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184888962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 00:14 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, de foto is van het boek waar het fragment uit gescheurd is. Je citeert dat zelf:
ah.. ok een Engelse vertaling met alleen het originele tamam shud uit de oorspronkelijke taal dus. :) Misschien was het ergens uit op te maken, maar die combinatie had ik er zo nog niet in gelezen. Uit de eerste verslagen van de case had ik destijds gehaald dat het om dat boek ging en omdat tamam shud farsi is, dacht ik dat het boek waar het uitkwam daar ook in gepubliceerd was.

bedankt voor de aanvulling!

quote:
Er is een ander exemplaar opgedoken van dezelfde druk, waarvan de laatste pagina met 'tamam shud' intact is. Die is gedigitaliseerd:
http://www.eleceng.adelai(...)aiyat_wells_copy.pdf
ff bewaard :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 08-02-2019 00:45:34 ]
  zaterdag 9 februari 2019 @ 00:33:01 #218
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184907731
Ja, het is raar dat er onvertaalde Perzische woorden in staan. Een lezer (in 1948) moest zelf maar raden wat het betekent.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 9 februari 2019 @ 00:41:44 #219
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184907811


Hier is een interview met de preparateur die een buste van de Somerton man gemaakt heeft. Deze stond in het museum waar hij werkte. Tussen 12:00 en 13:00 in de video vraagt de interviewer of bezoekers de man herkenden. Je kan aan zijn reactie zien dat hij meer weet dan hij wil zeggen.

Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184910526
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 00:33 schreef Domnivoor het volgende:
Ja, het is raar dat er onvertaalde Perzische woorden in staan. Een lezer (in 1948) moest zelf maar raden wat het betekent.
Het lijkt een stijl-dingetje om wat authentieke romantiek erin te behouden; zoals fin. Een kiss off :)
pi_184910763
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 00:41 schreef Domnivoor het volgende:
[ afbeelding ]

Hier is een interview met de preparateur die een buste van de Somerton man gemaakt heeft. Deze stond in het museum waar hij werkte. Tussen 12:00 en 13:00 in de video vraagt de interviewer of bezoekers de man herkenden. Je kan aan zijn reactie zien dat hij meer weet dan hij wil zeggen.

Sterker, deze preparateur; Paul Lawson zegt tussen de regels door bijna letterlijk dat hij meer weet dan hij zou willen vertellen in een vorm waarin hij doet alsof hij het ontwijkt.

Hier liet men in het onderzoek wel een belangrijk schot voor open doel liggen naar een directere weg richting meer clues of een oplossing.

Zonde.

Paul Francis Lawson:
https://www.eleceng.adela(...)/Paul_Francis_Lawson

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 09-02-2019 09:22:03 ]
  zondag 10 februari 2019 @ 00:37:51 #222
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184929342
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Sterker, deze preparateur; Paul Lawson zegt tussen de regels door bijna letterlijk dat hij meer weet dan hij zou willen vertellen in een vorm waarin hij doet alsof hij het ontwijkt.

Hier liet men in het onderzoek wel een belangrijk schot voor open doel liggen naar een directere weg richting meer clues of een oplossing.

Zonde.

Paul Francis Lawson:
https://www.eleceng.adela(...)/Paul_Francis_Lawson
Handig die wiki ^O^ Die kende ik nog niet.

Ja, ze hebben veel laten liggen in het onderzoek.
Zou Lawson nog leven, inmiddels 100 jaar oud? Er staat geen overlijdensdatum bij, ook niet in de algemene tijdlijn.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184936114
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Handig die wiki ^O^ Die kende ik nog niet.

Ja, ze hebben veel laten liggen in het onderzoek.
Zou Lawson nog leven, inmiddels 100 jaar oud? Er staat geen overlijdensdatum bij, ook niet in de algemene tijdlijn.
Geen idee.. mogelijk, maar ik ben bang dat hij op internet ook wel de 300+ gaat halen want ik kan op die entry na niets vinden over dezelfde Paul Francis Lawson. Ze moeten de wiki van de uni even bijwerken denk ik.
  zondag 10 februari 2019 @ 14:20:14 #224
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184936141
quote:
5s.gif Op zondag 10 februari 2019 14:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Geen idee.. mogelijk, maar ik ben bang dat hij op internet ook wel de 300+ gaat halen want ik kan op die entry na niets vinden over dezelfde Paul Francis Lawson. Ze moeten de wiki van de uni even bijwerken denk ik.
Haha.
Ja, er staan ook wat slordigheden in.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 10 februari 2019 @ 14:24:44 #225
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184936212
Dit artikel gaat over het DNA-onderzoek naar Robin Thompson:

https://phys.org/news/201(...)ntity-mystery_1.html

In de stamboom worden namen van levende of recent overleden personen weggelaten. Het is begrijpelijk dat ze daar terughoudend mee zijn. Maar met een beetje googlen kom je verder.
Als de resultaten en aannames kloppen dan zou deze man een neef of achterneef van Somerton Man kunnen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184939794
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 14:24 schreef Domnivoor het volgende:
Dit artikel gaat over het DNA-onderzoek naar Robin Thompson:

https://phys.org/news/201(...)ntity-mystery_1.html

In de stamboom worden namen van levende of recent overleden personen weggelaten. Het is begrijpelijk dat ze daar terughoudend mee zijn. Maar met een beetje googlen kom je verder.
Als de resultaten en aannames kloppen dan zou deze man een neef of achterneef van Somerton Man kunnen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant, ook van die mogelijke (achter)neef :)

even wat over die Robin Thomson.
Although they are still hoping to exhume the body, for now the researchers are continuing to analyze DNA from the man's hair samples as well as DNA from his putative descendant. Back in 1949, investigators tracked down the owner of a phone number written in the back of the Somerton Man's copy of The Rubáiyát of Omar Khayyám, which brought them to a woman that investigators dubbed "Jestyn," who lived just a block from where the Somerton Man was found. In 1947, while unmarried, she had given birth to a son named Robin. Conversations with relatives, along with compelling anatomical similarities as described more below, suggest that Robin's father may have been the Somerton Man.

Read more at: https://phys.org/news/201(...)y-mystery_1.html#jCp




Dit is overigens die zoon van Jo Thomson; Robin Thomson die volgens experts een zeldzame stand van z'n gebit deelt met de Somerton Man.




(bron: The Daily mail)

Een betere foto van Robin Thomson's gebit


Over de Somerton Man


One of Australia's most mysterious cold cases could be broken open by fresh evidence after almost 70 years, as details suggest the 'Somerton Man' may be an American and the father of an Australian ballet dancer.

Meer in de link, maar helaas alweer van 2015.

Vermoedelijk heeft deze Robin waarvan men denkt dat het de zoon is van de Somerton Man ook wel het e.e.a. gehoord over wie z'n vader was, maar het is gek dat zoiets groots nooit via dergelijke wegen naar buiten is gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 10-02-2019 20:11:45 ]
pi_184969259
Heh. Wat een intressante zaak!

Tevens heb ik dezelfde tandafwijking. Wel normale oren. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:01:41 #228
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184973225
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:25 schreef Lonaa het volgende:
Heh. Wat een intressante zaak!

Tevens heb ik dezelfde tandafwijking. Wel normale oren. :7
Cool. Mogen we een foto van je tanden zien? :7
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184974687
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:01 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Cool. Mogen we een foto van je tanden zien? :7
Ik geloof niet dat ik daar een foto van heb :D
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:34:53 #230
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184974930
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik daar een foto van heb :D
Oke ;) Mis jij ook laterale snijtanden?

De Somerton Man had slechts 14 tanden en kiezen.

Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184975076
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Oke ;) Mis jij ook laterale snijtanden?

De Somerton Man had slechts 14 tanden en kiezen.

[ afbeelding ]
Ja, ik mis mijn laterale snijtanden. :)
Hoewel twijfelgeval, want er zaten wel 2 kleine hompjes onder mijn melktanden. Die hebben ze eruit gehaald omdat die tot niks in staat waren.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184980786
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, ik mis mijn laterale snijtanden. :)
Hoewel twijfelgeval, want er zaten wel 2 kleine hompjes onder mijn melktanden. Die hebben ze eruit gehaald omdat die tot niks in staat waren.
kun je goed dansen? :)
pi_184981358
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

kun je goed dansen? :)
Ik heb wel flinke kuiten.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:31:32 #234
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184981724
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb wel flinke kuiten.
Wat mij betreft is dat een match. Van SM weten we ook alleen maar dat hij flinke kuiten had.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184984058
Overigens vermoed ik niet dat de zaak ooit helemaal opgelost zal worden.

Ik denk dat ze 'm wat meer laten rusten zodra de Somerton Man een naam krijgt. Een naam zou een aantal gaten "kunnen" vullen, maar de case begint zo langzamerhand naar de grijze historie te reizen en de grootste vragen rondom het mysterie zullen helaas nog wel blijven bestaan.
  donderdag 19 september 2019 @ 15:15:34 #236
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_189022357
De moeder van de Beaumont-kinderen is deze week overleden :{
https://mobile.abc.net.au(...)-nancy-dies/11527162

In het kort:
Op hetzelfde strand waar de Somerton Man werd gevonden zijn in 1966 drie kinderen verdwenen. Destijds werd al gespeculeerd over een verband tussen deze zaken, lang voordat bekend werd dat de kinderen verre familie van Jestyn waren (zie OP).
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 14 oktober 2019 @ 07:50:37 #237
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_189424890
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 09:00:25 #238
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_189425273
quote:
Wat goed. Hoop dat het een goed onderzoek gaat zijn dat wat oplevert.
A child is born with no state of mind.
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:59:38 #239
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199132571
Het lijkt nu eindelijk te gaan gebeuren: ze gaan hem opgraven.
Artikel: (klikken heeft geen zin want paywall):
https://www.adelaidenow.c(...)8b4029e067dd56f94fe2
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 24 april 2021 @ 05:45:02 #240
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199133235
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_199134890
*O*

Gaaf :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199134904
quote:
Mooi.

Tamam Shud; een geliefd onderwerp in myriaden van YouTube filmpjes over onopgeloste mysteries.
Net als de Dyatlov pass mysterie.
I´m back.
  woensdag 19 mei 2021 @ 04:35:44 #243
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199498550
Het is zo ver. Hij wordt opgegraven.


Foto’s: Australian Associated Press

https://thenewdaily.com.au/news/2021/05/19/mystery-somerton-man/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:15:57 #244
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199500424
twitter
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:03:17 #245
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199501128
Het is gelukt.

twitter
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_199502732
interessante zaak :Y
Alius aliud dicit
pi_199503232
Ben toch wel benieuwd of hij een Rus/Oekraïner was
  woensdag 19 mei 2021 @ 19:40:17 #248
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199509586
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:17 schreef RapaNui het volgende:
Ben toch wel benieuwd of hij een Rus/Oekraïner was
Ik denk een Amerikaan. Maar alles is nog mogelijk. Misschien beginnen ze bij de Russische/Oekraïense inlichtingendienst al zenuwachtig te worden ;)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_199509606
Ben erg benieuwd :)

Had eigenlijk niet verwacht dat er nog eens een vervolg zou gaan komen.
  woensdag 19 mei 2021 @ 19:47:27 #250
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199509661
Vaak over gelezen, ik vind het wel interessant.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')